got2go Skrevet 27. april 2015 #61 Skrevet 27. april 2015 Når du oppfører deg så hårreisende kald så må du forvente å få krasse kommentater. Eller hva hadde du håpet på? Forståelse? Støtte over hvor fælt det er å utsette cateringen? 2
Cuntzilla Skrevet 27. april 2015 #62 Skrevet 27. april 2015 Ts Lagt meg Paddeflat og skrevet en Mail til kona til eks og bedt om forlatelse. Skjønner at jeg handlet i affekt. Men nå må dere slutte å hetse meg. Jeg er ikke et ufølsomt menneske, hvert fall ikke til vanlig. Kona til eks skrev at hun ble rystet, men skulle legge det bak seg av hensyn til gutten. Men hun ønsket å unngå konfrontasjoner i fremtiden og ba meg forholde meg til min eks, så langt det er mulig. Kan det stoppe nå? Jeg var dum som la det ut her.Anonymous poster hash: 3092a...a33 Du var smart som la det ut her, tror du trengte en liten reality check. Som du skriver så er du ikke en ufølsom person, men du har altså virkelig oppført deg som en, og det hadde du enda ikke innsett da du skrev første innlegget. Men du har innsett det nå, så det er jo bra Du bør nok kanskje også innse at ut fra det lille du har skrevet her så virker det som din eksmann og hans nye kone er normale, rimelige mennesker imens det er du som virker en smule sprø og vanskelig å samarbeide med da du tror alt er løgner og komplott. 3
duplexx Skrevet 27. april 2015 #63 Skrevet 27. april 2015 Dette må def være noe av det verste og beste jeg har lest siden Ronja ikke delte godtesnopet sitt... 1
ViljaH Skrevet 27. april 2015 #64 Skrevet 27. april 2015 Det er da ikke gitt at kun en løsning er alternativet her! Selvsagt skal du be om unnskyldning for at du oppførte deg dårlig. Så snakker du med faren og kona om ulike muligheter som hensyntar alle involverte, dvs konfirmanten, faren/kjæresten. Jeg synes det er trist om konfirmanten ikke får noen feiring etter kirken, som alle andre. Kan det være en mulighet at selskapet går som planlagt, far kommer innom en liten tur men går tidlig? Kjæresten kan komme også en liten stund om hun føler seg i ok form? Pappaen må jo ikke være der hele dagen, det er konfirmantens dag. Han kunne måttet meldt frafall pga influensa også. Å flytte selskapet synes jeg er siste utvei. Og kun om det er kritisk for konfirmanten at pappa er tilstede hele dagen.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2015 #65 Skrevet 27. april 2015 Det er da ikke gitt at kun en løsning er alternativet her! Selvsagt skal du be om unnskyldning for at du oppførte deg dårlig. Så snakker du med faren og kona om ulike muligheter som hensyntar alle involverte, dvs konfirmanten, faren/kjæresten. Jeg synes det er trist om konfirmanten ikke får noen feiring etter kirken, som alle andre. Kan det være en mulighet at selskapet går som planlagt, far kommer innom en liten tur men går tidlig? Kjæresten kan komme også en liten stund om hun føler seg i ok form? Pappaen må jo ikke være der hele dagen, det er konfirmantens dag. Han kunne måttet meldt frafall pga influensa også. Å flytte selskapet synes jeg er siste utvei. Og kun om det er kritisk for konfirmanten at pappa er tilstede hele dagen. Tror du virkelig farens samboer er i form til å "stikke innom en tur" få dager etter en kreftoperasjon????? Anonymous poster hash: 47eb4...2de 4
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #66 Skrevet 28. april 2015 Tror du virkelig farens samboer er i form til å "stikke innom en tur" få dager etter en kreftoperasjon????? Anonymous poster hash: 47eb4...2de Nå skrev hun vel "hvis hun føler seg i form til det". Det er ingen som vet hvordan formen hennes kommer til å være den dagen. Hvis selve operasjonen er et par dager i forveien kan det hende at hun er såpass i form at de kan være til stede et par timer. Men som sagt, dette vet jo ingen, og det er et pluss hvis de greier å stille. Jeg har selv vært operert og var på fest bare et par dager etterpå (litt enklere operasjon enn denne, men litt det samme). Formen var langt ifra på topp, men jeg var lei av å være syk. Og det er som jeg har skrevet tidligere, faren kan melde avbud samme dag pga andre ting (f.eks trafikkulykke som jeg skrev tidligere), eller våkner med spysjuka. Man kan ikke da utsette konfirmasjonen. Av og til må man bare la det gå sin gang og de som kan komme kommer. Så får man heller ha selskap senere sammen med far. Anonymous poster hash: c6cb3...9ba
ViljaH Skrevet 28. april 2015 #67 Skrevet 28. april 2015 Tror du virkelig farens samboer er i form til å "stikke innom en tur" få dager etter en kreftoperasjon?????Anonymous poster hash: 47eb4...2de Det kan vel hende. Det er teknikken som blir brukt som avgjør liggetid, f.eks kikkhullsoperasjon har kort liggetid. Man kan bli hjerteoperert med kikkhullsoperasjon og få satt inn stent, tar 30 min + 4 timer på overvåkningen, så kan man ofte reise hjem i fin form. At bakgrunnen for operasjonen skyldes kreft påvirker mest etterbehandlingen (stråling/kjemo) og skaper behovet for operasjon. Det gjør ikke operasjonen "verre" i seg selv, som det høres ut som du tror. Her må hun også abortere. Det spørs om ikke det emosjonelle vil være vel så tøft som det fysiske ved denne operasjonen. De skal jo ikke klippe opp brystkassen.
Jeane Skrevet 28. april 2015 #68 Skrevet 28. april 2015 Nå har jeg aldri blitt operert for kreft, men kombinasjonen kreftoperasjon + det å miste mitt ufødte barn pga. operasjonen er jeg ganske sikker på at hadde slått meg ut i mer en et par dager. En konfirmasjon, altså en feiring av et barn som trår inn i voksenlivet, ville nok ha vært ganske sårt for meg et par dager etter å ha mistet et barn. Selv hvis den fysiske styrken er til stede så synes jeg det er en unødvendig stor psykisk påkjenning. I denne saken har faktisk faren bedt om utsettelse fordi det er så stor påkjenning for dem som står midt i det, og da er det egentlig ikke relevant hvordan jeg eller andre ville taklet det. 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #69 Skrevet 28. april 2015 Ts her.. Gått noen runder meg meg sjøl og ser at jeg handlet irrasjonelt og affektert. Og ufølsomt. Jeg skal selvsagt sørge for at sønnen vår får en fin markering på dagen, også har jeg nå avtalt med eks og fru at jeg blir bedt når de feirer. Jeg tror mye dårlig samvittighet ligger bak utbruddet mitt (samlivsbruddet med far, at sønnen vår ikke fikk hatt konfirmasjon engang) og i et ondt øyeblikk tenkte jeg at eksens nye kone og hennes abort (jeg tenkte ikke på kreften, er jeg redd) ikke betyr brøkdelen av hva sønnen min betyr , også for far! Men jeg skjønner jo eks.. Når jeg får tenkt meg om. Jeg er ikke bare ond. Jeg hadde et ondt øyeblikk, som fikk uheldig og støtende utslag, dessverre... Fra nå av er jeg raus og snill. Anonymous poster hash: 3092a...a33 4
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #70 Skrevet 28. april 2015 Syns det er fint du opprettet tråden, TS! Håper det blir en bra feiring uansett, også får du prøve å godta at du og far har ganske forskjellige ønsker for kontakt. Send noen fine blomster, så har du gjort mye. Anonymous poster hash: 076e9...41d
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #71 Skrevet 28. april 2015 Takk! Skal jeg gjøre👍 TsAnonymous poster hash: 3092a...a33
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #72 Skrevet 28. april 2015 Hmm. Kom visst for sent til shitstormen - godt jobba av TS og faktisk virke sympatisk etter dette. Anonymous poster hash: 7b01e...2a8 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #73 Skrevet 28. april 2015 Ts her.. Gått noen runder meg meg sjøl og ser at jeg handlet irrasjonelt og affektert. Og ufølsomt. Jeg skal selvsagt sørge for at sønnen vår får en fin markering på dagen, også har jeg nå avtalt med eks og fru at jeg blir bedt når de feirer. Jeg tror mye dårlig samvittighet ligger bak utbruddet mitt (samlivsbruddet med far, at sønnen vår ikke fikk hatt konfirmasjon engang) og i et ondt øyeblikk tenkte jeg at eksens nye kone og hennes abort (jeg tenkte ikke på kreften, er jeg redd) ikke betyr brøkdelen av hva sønnen min betyr , også for far! Men jeg skjønner jo eks.. Når jeg får tenkt meg om. Jeg er ikke bare ond. Jeg hadde et ondt øyeblikk, som fikk uheldig og støtende utslag, dessverre... Fra nå av er jeg raus og snill. Anonymous poster hash: 3092a...a33 Fint at du har innsett hvordan du har oppført deg. Men det er en ting jeg reagerer kraftig på i det du skriver. Hvordan kan du tro at kona hans og deres barn (både det ufødte og det de har felles) betyr brøkdelen av det din sønn betyr? Er det noen som betyr noe i livet hans så er det vel barna og kona! Nei, vet du hva? Jeg hadde ikke bedt deg i vår feiring hvis jeg var far eller kone. Du er heldig som har rause mennesker til (ste) foreldre til sønnen din. Så stygt som du behandlet dem.Anonymous poster hash: f2b84...283 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #74 Skrevet 28. april 2015 Ts Ja, de viser seg rausere enn meg. Har en del å jobbe med, skjønner jeg. Men jeg får ikke trukket tilbake øyeblikkstanken min. Heldigvis sa jeg det ikke høyt. Men dessverre indirekte da jeg spurte om hun kunne være hjemme og far gå.. Jeg skal te meg i fremtiden. Godt å bli vekket opp med kraftig skyts på kg. Huff. Anonymous poster hash: 3092a...a33 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #75 Skrevet 28. april 2015 Ts Ja, de viser seg rausere enn meg. Har en del å jobbe med, skjønner jeg. Men jeg får ikke trukket tilbake øyeblikkstanken min. Heldigvis sa jeg det ikke høyt. Men dessverre indirekte da jeg spurte om hun kunne være hjemme og far gå.. Jeg skal te meg i fremtiden. Godt å bli vekket opp med kraftig skyts på kg. Huff. Anonymous poster hash: 3092a...a33 Godt å høre. Fint at du innser det selv. Lykke til med konfirmasjonen når den tid kommer.Anonymous poster hash: f2b84...283 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå