Gå til innhold

Komplott

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en sønn med eks som skal konfirmeres om tre uker. I går ringte faren meg og spurte om vi kunne flytte middagen to uker. Hans kone skulle gjennom en operasjon som visstnok var jævlig og følelsesmessig vond for dem begge. Og vAr satt opp til operasjon to dager førkonfirmasjonen.

Han ønsket ikke å si mer om situasjonen, da han ikke fant det naturlig å betro intime detaljer om sin fru til eksen. Han bad meg stole på at dette var alvorlig.

Jeg ble fly forbanna. Er fly forbanna!

Da konen hans var innom med ting jeg hadde bedt om å få til konfirmasjonen, huket jeg tak i henne og spurte om de prøvde å gjøre livet jævlig for meg, samt om dette var et komplott for å lure meg.

Jeg vet jeg presset henne til å gi meg en forklaring.

Hun begynte å gråte og forklarte at hun var gravid, men på grunn av kreft i underlivet måtte hun opereres og abortere fosteret.

Jeg sa at da kunne vel hun holde seg hjemme, men hun påstod at min eksmann var såpass preget at han ønsket å utsette selve middagen.

Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre: utsette eller holde middagen alene.

Anonymous poster hash: 3092a...a33

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

"Hun begynte å gråte og forklarte at hun var gravid, men på grunn av kreft i underlivet måtte hun opereres og abortere fosteret.

Jeg sa at da kunne vel hun holde seg hjemme, men hun påstod at min eksmann var såpass preget at han ønsket å utsette selve middagen"

Seriøst??? Er du lagd av stein eller er du et troll?

Anonymous poster hash: eaa6e...f1f
  • Liker 38
AnonymBruker
Skrevet

Herregud for et hespetre du er!!! Hva som feiler kjæresten til eksen din angår ikke deg i det hele tatt, og nå har du både presset hun til å si det, OG blitt forbanna på din mann og henne ???!
Tror du ikke hun har fått nok sjokk i det siste som først får gleden om å bli gravid og så den uhorvelige sorgen med å få kreft i livmoren og nok en sorg med at hun blir TVUNGET til å ta abort og kanskje ALDRI ALDRI får barn igjen, sannsynligvis må hun operere BORT hele livmoren sin, og du er såpass egoistisk at du ikke forstår at mannen hennes må være hjemme og støtte hun da?? Fy faen dette er noe av det styggeste jeg har lest på KG gjennom de fire åra jeg har hengt her , ta deg sammen kvinne!
Nå sender du blomster, varmeflaske og konfekt som unnskyldning og holder deg faens så ydmyk mot både henne og eksmannen din fremover!

En konfirmasjonsmiddag er INGENTING i forhold til dette, nei fy faen så fuckings ego du er fyyyy faen

Anonymous poster hash: 12a5f...8c2
  • Liker 20
Skrevet

For en gangs skyld håper jeg virkelig at en tråd på KG er trolleri trollera fra ende til annen :tristbla:

Men til det praktiske:

1) Hvis du oppriktig tror at dette er et komplott for å ødelegge, må samarbeidsklimaet mellom dere være så råttent at jeg ikke fatter at du gikk for en felles feiring i utgangspunktet?!

2) Når det gjelder selskapet, gir vel løsningen seg selv etter hvilket opplegg dere har valgt. Stor middag, masse gjester, booket lokale osv = umulig å flytte, så du må holde feiringen alene. Det klarer du. Liten familiefeiring, få gjester, hjemme hos dere selv = flytt det to uker og skyld på en krisesituasjon. Folk flest har forståelse for slikt. Mulig at noen ikke kan komme, men det får dere bare leve med.

Konfirmanten? Konfirmanten kommer nok til å bli skuffet. Men jeg har barn i konfirmasjonsalder selv, og jeg lover: en gjennomsnittlig 15-åring har ingen problemer med å forstå at noen ganger kommer livet i veien for planene. Slike ting skjer. Ha litt tiltro til barnet ditt.

Og jepp, hvis dette mot formodning er seriøst, så skylder du eksmann og kone en uforbeholden unnskyldning. Visst er det leit at en konformasjonsfeiring blir annerledes enn forventet, men det er ikke akkurat som om verden faller sammen- noe den antagelig har gjort for din eks og hans kone akkurat nå. Perspektiv, dame!

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Komplott? Ja, hun har helt sikkert planlagt å få kreft bare for å plage deg... Det høres ut på innlegget som om du mangler empati. Selvfølgelig trenger hun støtte fra mannen sin. Er sikker på at konfirmantene vil forstå situasjonen. Personlig hadde jeg selvfølgelig utsatt middagen og i samme slengen spurt om det var noe de trengte hjelp til. Man MÅ ikke krangle med exer.

Anonymous poster hash: cb5d9...87b

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Ts her,

Hvorfor er det ingen som forstår hvor mye jeg har lagt ned av krefter og tanker for å forberede komfirmasjonsdagen til sønnen min?

Det er en dag, en dag!!! De klarer vel å mobilisere en dag?

Jeg skjønner at jeg gikk litt for hardt ut på den dama, men de har allerede et fellesbarn.

Jeg syns så jævlig synd på sønnen min som "liksom" blir valgt bort!

Ja, det er riktig at vi har et dårlig klima for samarbeid. Jeg ønsker tett samarbeid, men han ønsker Mail og tlf.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts her,

Hvorfor er det ingen som forstår hvor mye jeg har lagt ned av krefter og tanker for å forberede komfirmasjonsdagen til sønnen min?

Jeg skjønner at jeg gikk litt for hardt ut på den dama, men de har allerede et fellesbarn.

Ja, det er riktig at vi har et dårlig klima for samarbeid. Jeg ønsker tett samarbeid, men han ønsker Mail og tlf. Anonymous poster hash: 3092a...a33

Hvorfor svarer du ikke på hvilket opplegg dere har valgt for selskapet?

Anonymous poster hash: f99cf...11a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi skulle være hjemme hos meg, med bestilt mat.

Ts

Skrevet

Konfirmasjon er en stor ting. Det er også en graviditet. Det er ikke bare konen til eksen din som mister et fremtidig barn her!! Eksen din mister et barn, og barnet ditt mister et fremtidig søsken.

AnonymBruker
Skrevet

Vi skulle være hjemme hos meg, med bestilt mat.

TsAnonymous poster hash: 3092a...a33

Ok. Da burde det ikke være noe problem og utsette dette et par uker. Jeg er sikker på at konfirmanten også vil forstå dette, og kanskje også ønske det selv, hvis dere er ærlige om årsaken.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ts her,

Ja, det er riktig at vi har et dårlig klima for samarbeid. Jeg ønsker tett samarbeid, men han ønsker Mail og tlf.

Hun har jo kreft i underlivet! Sønnen din vil ikke føle at han blir "valgt bort" med mindre du gir ham den følelsen...

Jeg forstår at en konfirmasjon krever mye arbeid for jeg har planlagt to stykker selv, men samtidig så er det ikke alltid livet går på skinner. Hva hvis det hadde vært deg som fikk kreftdiagnose og rask operasjon? Igjen så må jeg bare si at du fremstår som egoistisk og med lite empati/medfølelse for din eks og hans nye ektefelle. Vil tro at en sykdom i den delen av familien også vil påvirke sønnen din og da bør du heller prøve å ta sikte på å gjøre situasjonen så bra som mulig for ham.

Anonymous poster hash: cb5d9...87b

• Liker 10
Skrevet

Konfirmasjon er en stor ting. Det er også en graviditet. Det er ikke bare konen til eksen din som mister et fremtidig barn her!! Eksen din mister et barn, og barnet ditt mister et fremtidig søsken.

Pluss at kona til eksen har kreft! De er jo havnet i en helt forferdelig situasjon, en skikkelig krise. Hun kan risikere å dø, mens TS er mest opptatt av at hun har bestilt mat til konfirmasjonen. Kjære vene, jeg blir helt sjokkert av hvor selvsentrerte folk kan være!

• Liker 13
Skrevet

Pluss at kona til eksen har kreft! De er jo havnet i en helt forferdelig situasjon, en skikkelig krise. Hun kan risikere å dø, mens TS er mest opptatt av at hun har bestilt mat til konfirmasjonen. Kjære vene, jeg blir helt sjokkert av hvor selvsentrerte folk kan være!

Dette!

Skjønner at det er kjipt å måtte utsette en konfirmasjon som tross alt krever mye av en, spesielt for konfirmanten. Men stemoren hans, moren til et søsken, har kreft og kan dø. Makan til oppførsel på TS som truer dette ut av damen og så blir sur... :(

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

TS er kanskje korttenkt, men først og fremst er hun jo ond her. Rett og slett. Jeg forstår at hun er dritsur på mannens nye kone (jeg er forøvrig en uskilt mann, så jeg sier ikke dette for å klage over ekskoner), men noen ting må nesten gå foran. Jeg kunne forstått dette hvis mye var snudd på hodet for denne feiringen, men det er snakk om å forklare noen gjester om noe de utvilsomt alle vil ha forståelse for og utsette cateringoppdraget til en annen helg. Det kan man faen meg gjøre for noe så veldig alvorlig som dette.

Jeg kan skjønne at TS lurte på hva det var snakk om, men det viste seg altså å være noe det ikke er så rart at eksen og kona hans ikke ville prate om. At TS ikke skammer seg dypt og inderlig for måten hun konfronterte denne kreftsyke damen som hadde mistet barnet på er også ganske sprøtt. Ikke bare ble ikke TS flau over egen oppførsel, men hun fortsatte å male på om at dama da bare fikk bli hjemme, implisitt at hun valgte å ødelegge konfirmasjonen bare på grunn av "litt kreft og litt uønsket abort, sånt som skjer".

Sorry, men jeg blir bare sint. Så jævla selvsentrert er det ikke mange som er. Konfirmanten kan jeg synes synd på, men ikke prøv å snakke om at det er han du representerer med å oppføre deg slik, TS. Jeg tipper han, selv om han synes det er synd og leit at dette må utsettes slik, er hensynsfull og oppegående nok til å ha forståelse for dette. Han ville neppe ønsket å bli dyttet foran mor i hennes skruppelløse angrep på eksmannen og hans kone. Han ville vært en skuffet tenåring som syntes dette var kjipt, men som også skjønte hvorfor. Dette gjøres for egen del, TS, ikke for ham.

Middagen skal selvsagt utsettes. Det vet du vel egentlig selv.

Anonymous poster hash: 31b7f...f15
  • Liker 17
Gjest Magdalene
Skrevet

Ts her,

Hun skal operere for kreft i underlivet. Mannen hennes (din sønns far), må selvsagt stille opp for henne den dagen. Om man forklarer sønnen deres det, så forstår han garantert det.

AnonymBruker
Skrevet

Ts her,

Ja, det er riktig at vi har et dårlig klima for samarbeid. Jeg ønsker tett samarbeid, men han ønsker Mail og tlf. Anonymous poster hash: 3092a...a33

Pytt pytt... De har jo allerede et barn så....

Og kreft... Herregud! Det er jo mange som har det!

Du fremstår utrolig ondskapsfull, egoistisk og empatiløs.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Til mitt forsvar: det er en svulst, men den hadde visst ikke spredd seg. Altså blir hun erklært kreftfri asap.

Men skjønner at jeg har gått for langt. Jeg får krype til korset.

Bare leit for sønnen min, og stress for meg.

AnonymBruker
Skrevet

Ts her,

Jeg skjønner deg.

Er det i kirka, humanistisk eller inregi av noe annet?

Det er vel rart å ha middag to uker etter konfirmasjonsdagen også...

Anonymous poster hash: 8ef9f...604

• Liker 1
Skrevet

Komplott? Du tror de valgte å gå igjennom en eksistensiell krise for å ødelegge for deg?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner deg.

Er det i kirka, humanistisk eller inregi av noe annet?

Det er vel rart å ha middag to uker etter konfirmasjonsdagen også...

Selvfølgelig er det veldig trist at ditt barns stemor må ta vekk et foster OG har kreft. Det er to fæle ting på en gang.

Men her går det an å ha flere alternativer, avhengig av i hvilken regi barnets konfirmasjon er.

Kommer det mange gjester? Eller er den en liten fest med bare foreldre og søsken etterpå?

Kan du ta med deg bare konfirmanten på en fin middag etterpå? Osv osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...