Gå til innhold

Noen som har greid å endre håpløst søvnmønster hos baby?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hun er stort sett glad på dagen, smiler og ler, og veldig opptatt av ting rundt seg. Men hun er jo mye trøtt, og da er hun grinete. Og stort sett alltid grinete i forbindelse med legging/soving.

Hun er en travel liten frøken, som synes puppen er ganske kjedelig. Det er vanskelig å få henne til å spise skikkelig på dagen, da alt annet er mer spennende. Håret mitt, klærne, bh-stroppen, nesen min, sofaen vi sitter i, katten osv.. Det som hjelper litt er å amme i ett mørkt rom, da spiser hun bedre. På natten spiser hun bra.

Hun har alltid vært veldig våken og kikkete, det virker som om hun ikke helt har tid til denne sovingen, fordi verden er så spennende...

Anonymous poster hash: f8870...79e

Her gikk det i 30 min x 3 dupper mellom kl 05-20, fra babyene var 5-6 uker og frem til de var 8-9 måneder. Etter det begynte de heldigvis å sove lengre dupper på dagtid, før det gikk liksom hele dagen med på å få de overtrøtte, grinete små babyene til å sove!

Anonymous poster hash: 89f82...c3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun er stort sett glad på dagen, smiler og ler, og veldig opptatt av ting rundt seg. Men hun er jo mye trøtt, og da er hun grinete. Og stort sett alltid grinete i forbindelse med legging/soving.

Hun er en travel liten frøken, som synes puppen er ganske kjedelig. Det er vanskelig å få henne til å spise skikkelig på dagen, da alt annet er mer spennende. Håret mitt, klærne, bh-stroppen, nesen min, sofaen vi sitter i, katten osv.. Det som hjelper litt er å amme i ett mørkt rom, da spiser hun bedre. På natten spiser hun bra.

Hun har alltid vært veldig våken og kikkete, det virker som om hun ikke helt har tid til denne sovingen, fordi verden er så spennende...

Anonymous poster hash: f8870...79e

Der har du nok "problemet" ditt.

Høres ut som mitt barn ;) Mat og soving var fryktelig unødvendig i lange tider, ting som skjer er gøy.

Så blir de jo fryktelig trøtte uten å skjønne løsningen.

Nå ved 15 måneder, og siden før han fylte året kan han snu seg selv i sengen fordi han vil sove. Det er helt sjokkerende for meg å observere :P

Mitt barn taklet tilvenning i barnehage helt usedvanlig bra, det tipper jeg kanskje ditt barn og bil gjøre på grunn av alt det spennende å oppdage der :)

Inntil da er nok det beste å forsøke å komme seg gjennom en dag av gangen og akseptere at "akkurat nå er det sånn".

Om det drar mye ut ville jeg fått far til å ta ut sykemelding en periode, og bytte på nettene hvor du tar Vallergan e.l(og sover for deg selv) om du sliter med å sove.

Anonymous poster hash: f8b1f...0b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror hun mener at de ikke vil gi vallergan til ungen, noe jeg støtter henne i, nesten uansett hvor tunge de første månedene er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn var min første datter. Dette er nå 15 år siden og jeg husker det fortsatt. Venter nå nummer 2 og grugleder meg til å finne ut om denne blir lik.

Datteren min sovnet greit ved puppen eller oppå meg på dagtid, men våknet alltid hvis jeg forsøkte å legge henne over i vognen eller vugge slik at jeg kunne få gjort noe annet i huset eller sove selv. Hun sovnet aldri hvis jeg prøvde å bysse henne i søvn i seng/vugge/vogn.. Hun våknet hver halvtime hele natten. Prøvde å avvenne henne med nattamming da hun var 8 mnd, da ble det enda verre. Mens jeg ammet sovnet hun jo, men jeg måtte ha henne i min seng for hun våknet og begynte å styre igjen hver gang jeg la henne i sin egen seng etter ammingen. Da jeg sluttet å amme på natten bare gråt og vrælte hun i timesvis til hun sovnet av utmattelse. Uansett hva jeg gjorde. Jeg vugget, bysset, bar, trillet, kjørte tur midt på natten.. Ingen ting hjalp. Slik fortsatte det til hun var nesten 2 år. Jeg var alenemor hele denne tiden og jeg sverger, jeg var ikke langt unna å ta livet av meg på et punkt. Jeg har vært livredd for å få et barn til, men de siste 5 årene har samboeren min gitt meg et ultimatum fordi han ønsker seg barn. Jeg vet ikke hva jeg gjør hvis nestemann blir lik..

Anonymous poster hash: 92b33...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...