Gå til innhold

Hvordan ville dere lærere reagert på dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Alle lærere har fått vite at jeg sliter psykisk.. Dette var det moren min som fortalte og ja det er flaut! Har møtt på en etter det som ikke tørte å gi meg blikkontakt, og en annen som så rart på meg- turte ikke si noe til meg. Vet ikke om at jeg orker å møte opp til de andre timene. Tror alle tror at jeg bare prøver å finne en unnskyldning på alle de gangene jeg ikke har vært tilstede. Hva skal jeg gjøre?



Anonymous poster hash: d5155...7c1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå skal det snart godt gjøres å finne ungdom som IKKE sliter psykisk. Dessverre. Så bare slapp av, de reaksjonene der er nok bare noe du innbiller deg. Helt normalt med småparanoide tanker når man har det sånn.



Anonymous poster hash: 96702...a73
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle lærere har fått vite at jeg sliter psykisk.. Dette var det moren min som fortalte og ja det er flaut! Har møtt på en etter det som ikke tørte å gi meg blikkontakt, og en annen som så rart på meg- turte ikke si noe til meg. Vet ikke om at jeg orker å møte opp til de andre timene. Tror alle tror at jeg bare prøver å finne en unnskyldning på alle de gangene jeg ikke har vært tilstede. Hva skal jeg gjøre?

Anonymous poster hash: d5155...7c1

Hei! Jeg er lærer. Du ville blitt overrasket over hvor mange elever som har problemer av ulike slag. Det er bra at moren din fortalte lærerne dine det, hvis dette kan hjelpe deg i skolegangen din. Mange elever synes det er pinlig å fortelle når det er noe som er problematisk. Det er det ingen grunn til. Virkelig. Om det er en trøst, har lærerne dine sannsynligvis titalls elever bare dette året, som har problemer av psykisk art. Og har de jobbet noen år, har de sett det meste.

Jeg tror ikke lærerne dine ser rart på deg. De er interessert i å få deg gjennom skolen på en god måte.

Anonymous poster hash: 9d75a...3ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lærerne ser nok ikke rart på deg nei, det må ha vært noe annet, eller noe du innbilte deg?

Ingen lærere skal diskriminere elever pga sykdom eller andre ting. På lærerutdanningen lærer vi også om elever med diverse problemer, så hvis en lærerstudent syns det er stress og teit med "vanskelig/krevende" ungdom, så hadde hun nok funnet seg noe annet å studere...

Og en lærer som har jobbet noen år i skolen har nok vært borti flere elever med problemer av forskjellige slag. Så det er helt normalt for lærere å måtte omgås psykisk syke til tider.

Skoler skal ha tett kontakt med bup/ppu så psykisk sykdom er noe skolen skal ta alvorlig og respektere.

Det er bare bra at lærere vet at du sliter. Da kan de tilrettelegge for deg enklere. Vær åpen om det til lærerne dine:) de hjelper deg hvis du trenger det. Lærere er ikke kun ansvarlig for det faglige, de er også ansvarlig for at du klarer å komme deg gjennom skolehverdagen ut i fra dine forutsetninger. Du har absolutt ingenting å være redd for!

Anonymous poster hash: 7a405...fda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...