Gå til innhold

Får jobben vite om jeg drar på rehab? 100% stilling, sykmelding?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest anonym2233

Din arbeidsgiver trenger absolutt ikke vite noe sOm helst, med mindre du forteller selv :)

Så nei, de får ikke vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din arbeidsgiver trenger absolutt ikke vite noe sOm helst, med mindre du forteller selv :)

Så nei, de får ikke vite.

Hvordan forklarer man at man blir borte 100% da? :)

Anonymous poster hash: edd22...cc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan forklarer man at man blir borte 100% da? :)

Anonymous poster hash: edd22...cc2

Dumt formulert.. Er altså i 100% stilling. Kan jeg bare "stikke av" uten at noen får hvite hvorfor?

Anonymous poster hash: edd22...cc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt formulert.. Er altså i 100% stilling. Kan jeg bare "stikke av" uten at noen får hvite hvorfor?

Anonymous poster hash: edd22...cc2

"stikke av" nei, men du kan sykemelde deg uten å oppgi hvorfor du er sykemeldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis legen din sykemelder deg 100 % så har arbeidsgiver strengt tatt ikke krav på å vite hva det gjelder - med mindre det er arbeidsrelatert. Men mye handler jo om hva slags forhold du har til kolleger osv - og om du ville kjenne det som ubehagelig å skulle fortelle at du skal på rehab.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Arbeidsgiver har ikke rett til å vite hva grunnen til sykemelding er, så om du er sykemeldt for å dra på rehab eller pga influensa trenger ikke jobben å vite noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym2233

Arbeidsgiver har ikke rett til å vite hva grunnen til sykemelding er, så om du er sykemeldt for å dra på rehab eller pga influensa trenger ikke jobben å vite noe.

Dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et godt forhold til mine arbeidsgivere og kolleger, men orker ikke tanken på å fortelle dem om jeg skal på rehab.

Mine sjefer er nesten som venner, og det samme gjelder kollegene.

Jeg er den de fleste ser på som aller mest stabil på arbeidsplassen, aldri noe rot og møter alltid opp uansett. Sier alltid ja til ekstraarbeid, og jobber med glede overtid. Snakker med alle, har aldri noen problemer. Godt med positive mennesker som sprer livsglede sier de på jobb, så ironisk :)

Kan jeg virkelig bare si at jeg er sykmeldt? Mistenker at jeg får et vennlig, kompisaktig spørsmål om hva som feiler meg. Hva svarer man da?



Anonymous poster hash: edd22...cc2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pandabjørnen

To muligheter her, enten så går til fastlegen din og blir sykemeldt. Og årsaken til det behøver du ikke oppgi, men om en har en god og tett dialog med arb.giver fra før av så virker det kanskje litt merkelig å bare levere en sykemelding for så å bli borte uten å si noe mer om det. Det er altså ingenting arb.giver har krav på, men de vil sikkert bli nysjerrige på hvorfor en plutselig blir borte uten å si noe som helst.

Nå er det jo ikke alle fastleger som skriver ut sykemelding for dette heller, men det går jo an å spørre fastlegen din om det er noe som kan ordnes for deg.

Mulighet nummer to, ta ferie.

Såfremt du ikke jobber et sted hvor det er ferielister, så er jo det absolutt et alternativ.

EDIT: Rettet en "trykkleif".....

Endret av pandabjørnen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan si til arbeidsgiver at det er noe alvorlig, derfor 100%, men at du ikke kan si hva det er for så å be vedkommende respektere det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er fra en arbeidgiver, og vær obs på at vi ikke alle er det samme : fortell meg!!!

Jeg vet det er arbeidsgivere som man ikke forteller fordi de ødelegger alt og skaper problemer, men hvis du har tillit til din arbeidsgiver og tror han er seriøs, fortell han. Det sparer mye piss.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et godt forhold til mine arbeidsgivere og kolleger, men orker ikke tanken på å fortelle dem om jeg skal på rehab.

Mine sjefer er nesten som venner, og det samme gjelder kollegene.

Jeg er den de fleste ser på som aller mest stabil på arbeidsplassen, aldri noe rot og møter alltid opp uansett. Sier alltid ja til ekstraarbeid, og jobber med glede overtid. Snakker med alle, har aldri noen problemer. Godt med positive mennesker som sprer livsglede sier de på jobb, så ironisk :)

Kan jeg virkelig bare si at jeg er sykmeldt? Mistenker at jeg får et vennlig, kompisaktig spørsmål om hva som feiler meg. Hva svarer man da?

Anonymous poster hash: edd22...cc2

Si du har fått store problemer med ryggen eller skal operere cyster på eggstokkene eller noe.

Anonymous poster hash: 8c8bd...7de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer an på hvor lenge du kommer til å være sykemeldt det.

Anonymous poster hash: 6b8e0...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...