Gå til innhold

Amnesty, Redd Barna etc. Så j***** slitsomme folk!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For meg virker sånne selgere helt mot sin hensikt. Jeg har i utgangspunktet ikke noe i mot Redd Barna osv., men når jeg støter på slike innpåslitne selgere(de som tar et nei for et nei er helt ok) får jeg overhodet ikke lyst til å støtte dem.



Anonymous poster hash: 001f0...f11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gir aldri til slike organisasjoner. Og jeg sier klart i fra hver gang jeg blir stoppet på gata. Men hva hjelper det når de stiller seg helt inntil deg og faktisk hele tiden passer på at en ikke kommer forbi mens de maser? Jeg sier nei gang på gang, men ikke tale om at det synker inn!

Grunnen til at jeg aldri gir til hverken organisasjoner månedlig eller til innsamlingsaksjoner er at et sted oppe på toppen så sitter det ledere med skyhøye lønninger. Og for å ikke snakke om hvor mye det koster med disse TV-aksjonene! Hvor tar de disse pengene fra mon tro?

Og hvis de faktisk hadde kurert sykdommer, hungersnød, og utrettet alt dette de snakker om i Afrika så ville de heller ikke hatt noe eksistensgrunnlag lengre. Og lederne ville ikke fått sine lønninger, og de sleipe selgerne som nærmest kaster seg over deg og blokkerer veien foran deg ville ikke fått sine høye provisjoner, osv.
Bruker man litt sunn fornuft så skjønner man at de har ikke interesse av å hjelpe alle steder de sier de gjør. De har en egeninteresse i å gjøre hva de gjør.
De få tingene de viser frem er bare rent symbolsk for å lokke enda flere til å bidra til lederlønningene.



Anonymous poster hash: a2892...c94
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Rose11

Så enig med deg ts!

Det er flott de hjelper barn og sånn, men de er jo så forbanna innpåslitne og masete! De tar ikke nei for et nei. Jeg føler de er overalt nå! Tar heller omveier enn å gå forbi de.

Jeg ble stoppet for 2 uker siden. Jeg hadde litt dårlig tid, men var høflig og hørte på det han sa. Så tar han fram kontrakt han ville jeg skulle skrive under på. Sa at de virkelig trengte min hjelp, jeg ville gjøre en forandring, pengene ble trekt automatisk fra konto blabla.... Vel, jeg donerer penger til en annen veldedighet, så jeg har ikke råd. Da kan dere tro smilet forsvant fort! Det var jo "bare" 275 kr i måneden. Det måtte jeg ha råd til. Han prøvde å gi meg dårlig samvittighet.

Ente med at jeg bare dro altså. Nei er et nei!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...