Gå til innhold

hvordan regne ut hvor mye turen koster i bensinpenger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og to venninner skal kjøre en strekning som er på 357km og som står at tar 5t og 30 min. tur/retur.

Hvordan kan jeg finne ut sånn ca hvor mye det koster i bensin?

Har en rød citroen 5seters varebil (?), og det er bensinbil.

jeg har IKKE peiling på sånt, så håper noen kan hjelpe meg. hehe :)



Anonymous poster hash: 3f618...b74
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

35,7 mil X 1 liter/per mil= 35,7 l X 13,5 kr(bensin)= 482 kr vil turen koste deg sånn ca.. Regner med den varebilen bruker 1 liter på mila.



Anonymous poster hash: e9788...9c1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tank bilen full før dere starter. Ta vare på alle kvitteringer om dere tanker underveis og tank fullt pånytt når dere kommer hjem. Da legger du sammen alt du har tanket og finner totalprisen. (ikke ta med det du tanket før dere reiser). Men bil koster mer enn bare bensin: Bom, ferge, forsikring, veiavgift og verditap. Så om det er din vil kan det vere greit at de betaler litt mer enn bare det dere bruker på bensin. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tank bilen full før dere starter. Ta vare på alle kvitteringer om dere tanker underveis og tank fullt pånytt når dere kommer hjem. Da legger du sammen alt du har tanket og finner totalprisen. (ikke ta med det du tanket før dere reiser). Men bil koster mer enn bare bensin: Bom, ferge, forsikring, veiavgift og verditap. Så om det er din vil kan det vere greit at de betaler litt mer enn bare det dere bruker på bensin. :)

Ja, vet det koster mer enn bare bensin. men det eneste jeg betaler for bilen jeg har er bensin, så føler det blir litt frekt å be de skulle betale noe mer enn det når ikke det er jeg som betaler alt det andre. hehe.

Jepp, sikkert lurt å ta vare på alle kvitteringer og regne på det sånn, men hadde vært greit å vite på forhånd ca hva det blir, så vi vet om det lønner seg å ta bilen eller tog liksom :)

Anonymous poster hash: 3f618...b74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo fått et fint svar der oppe: Si at det koster i underkant av 500kr.

Alternativt er statens satser per kilometer 4,05kr. Det er det jeg tar med egen bil; du kan gange sjøl. :)

Lykke til!

Anonymous poster hash: ac283...a04

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...