Gå til innhold

Ditt beste tips mot menstruasjonssmerter?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Støtter de som sier varmeflaske/ sånn "rispose" man varmer i micro! Ellers bare trasser jeg meg gjennom det fordi jeg ikke liker å ta noe særlig med smertestillende. En god bok kan i alle fall fungere som distraksjon ^^

Jeg er også sånn at jeg bare trasser meg gjennom det. Det pleier å gå bra. Ris-pose er vel det jeg bruker hvis jeg føler at jeg trenger noe. Eller å massere meg selv litt. Har aldri prøvd Naproxen, men i ungdommen hendte det jeg tok en paracet eller ibux.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har så sterke menstruasjonssmerter at ingen smertestillende fungerer, men etter mange år har jeg bare lært meg å ta en paracet (1g) og en cataflam og bite tenna sammen. Når det er skikkelig ille ligger jeg i fosterstilling på badet eller sitter i dusjen med varmt vann på magen.

Helst skulle jeg sluppet mensen, men jeg og legene har prøvd alt som er av både p-piller og hormonmedisiner. Nå har jeg slått meg til ro meg yasmin og har mensen annenhver måned (selv om jeg alltid hopper over pillefri uke) og håper på at problemene går over den dagen jeg blir gravid. Det rareste er at jeg også har mensensmerter (altså at livmor trekker seg sammen) når jeg ikke har mensen.

Har også alltid sterke smertestillende som jeg tar de gangene jeg har så sterke smerter at det kjennes ut som jeg blir lam i beina.

Jeg kan i alle fall råde deg til akupunktur. Det hjelper for noen, og det hjelper for meg en del. Og jeg har egentlig ikke noen tro på alternativ behandling.

Anonymous poster hash: f8a0c...3e9

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger og personangrep.

Yvonne (mod)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...