Gå til innhold

Ditt beste tips mot menstruasjonssmerter?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er ditt beste tips mot det?

Anonymous poster hash: 2c6db...ffe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ibux og skikkelig mat :) Bakt potet, rent kjøtt, grønnsaker osv. Ikke godteri, da blir jeg bare verre. Varmeflaske og store gensre.

Skrevet

Og ryggmassasje fra kjæresten!

• Liker 1
Skrevet

Ibux er de eneste smertestillende som har funket for meg, men jeg får ikke lov til å ta det mer :( Varmepose som varmes i micro lindrer litt, gjerne kombinert med en lang og varm (sittende) dusj.

AnonymBruker
Skrevet

Menssmerter utover det en til to vanlige smertestillende tabletter kan kurer bør legeundersøkes, særlig med tanke på endometriose.

Anonymous poster hash: 1d73e...e16

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det hjelper med varmeflaske mot magen.

• Liker 1
Gjest Belle âme
Skrevet

Iskrem. Åt det før, og då forsvant menssmertene. Kan ikkje ete det lengre, for eg spyr berre :(

AnonymBruker
Skrevet

Et varmt bad, varmeflaske på ryggen eller magen avhengig av hvor det gjør mest vondt, paralgin forte (noe annet funker ikke på meg, er allergisk mot ibux og lignende), deilig passelig fet mat som hamburger med pommes frites, kylling eller lignende, cola og M&Ms.

Anonymous poster hash: 7b290...270
Skrevet

For meg hjelper det med smertestillende, og at jeg får slappet av! Det er vanskelig, men når jeg først sovner og får sovet ut et par timer så hjelper det :)

Skrevet

For meg hjelper det å massere magen og korsryggen, ha noe kaldt mot magen og et par solide doser ibux i løpet av uka.

Skrevet

Naproxen!

Og så hjalp det å få barn. Før jeg fikk barn var jeg nesten invalid i 2 dager. Nå kjenner jeg knapt at det kniper litt. Ikke ubehagelig en gang.

• Liker 1
Skrevet

Hvile, iskrem og kulde mot magen - f.eks en flaske med iskaldt vann. Varme er det siste jeg vil ha på magen selv hvertfall.

• Liker 1
Skrevet

Støtter de som sier varmeflaske/ sånn "rispose" man varmer i micro! Ellers bare trasser jeg meg gjennom det fordi jeg ikke liker å ta noe særlig med smertestillende. En god bok kan i alle fall fungere som distraksjon ^^

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Støtter de som sier varmeflaske/ sånn "rispose" man varmer i micro! Ellers bare trasser jeg meg gjennom det fordi jeg ikke liker å ta noe særlig med smertestillende. En god bok kan i alle fall fungere som distraksjon ^^

Helt enig! :danse:

Min metode er å aldri ha mensen... hopper over så å si hver måned. Straffen er mellomblødninger og uvisshet angående graviditet:P P-pillens bakside, gitt.

Anonymous poster hash: 99e78...cbd

Skrevet

Jeg bruker naproxen, veldig fornøyd! Ellers fungerer varmeflaske på rygg + mage eller et varmt bad

AnonymBruker
Skrevet

Naproxen som tas med det samme man kjenner antydning til smerter. Kan godt ta to tabletter til å begynne med og en etterhvert som man kjenner virkningen begynner å gå ut.

Anonymous poster hash: 141a1...fda
Gjest Peanut
Skrevet

Jeg veksler mellom Naproxen og Panodil Zapp/ Panodil brustabletter (svensk) fordi av og til synes jeg ikke det holder med de tre tablettene til førstnevnte.

AnonymBruker
Skrevet

-Ibux eller Naproxen (paracet hjelper ikke mot sterkere menssmerter)

-Unngå varme (ja jeg er litt rar kanskje,men jeg føler varmeflasker,varm dusj eller varme rom gjør menssmertene mye verre.Kulde er derimot bra for meg.Et kaldt omslag på magen kan hjelpe)

-Lett og rolig trening om man orker (f.eks.yoga)

-Drikke mye vann

-Bringebær-te (er visst noen stoffer i bringebær som er krampe-løsende)

Anonymous poster hash: 16cc8...4ff
AnonymBruker
Skrevet

Naproxen!

Og så hjalp det å få barn. Før jeg fikk barn var jeg nesten invalid i 2 dager. Nå kjenner jeg knapt at det kniper litt. Ikke ubehagelig en gang.

Lignet menssmertene dine på rier under fødsel?

Anonymous poster hash: 16cc8...4ff

AnonymBruker
Skrevet

Takk for tips!

Helt enig! :danse:Min metode er å aldri ha mensen... hopper over så å si hver måned. Straffen er mellomblødninger og uvisshet angående graviditet:P P-pillens bakside, gitt. Anonymous poster hash: 99e78...cbd

Sånn sett savner jeg P-piller/P-sprøyte, men jeg vil prøve å holde meg unna sånne saker.;)

Ibux og varmeflaska har hjulpet en del, men problemet mitt er at jeg blir så innmari anspent i hele kroppen så jeg får låsninger og nerver i klem både her og der :P

Anonymous poster hash: 2c6db...ffe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...