Gå til innhold

Ditt beste tips mot menstruasjonssmerter?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lignet menssmertene dine på rier under fødsel?

Jeg har aldri hatt de verste riene pga at det alltid har endt opp med hastekeisesnitt. Det var veldig smertefullt, men jeg tror nok ikke det var så gale som rier. Men jeg måtte være hjemme fra skolen, ihvertfall før jeg fikk resept på Naproxen (det var ikke reseptfritt den gangen).

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde bare lette rier før jeg måtte ta hastekeisersnitt. Menssmertene mine er veldig like de riene.

Naproxen tar bare toppen av smertene de første dagene. Tar 750 mg daglig. Syns det er bedre å jobbe og å være i vanlig aktivitet, ligger jeg på sofaen kjenner jeg smertene mye bedre.

• Liker 1
Gjest Stinky
Skrevet

Støtter de som sier varmeflaske/ sånn "rispose" man varmer i micro! Ellers bare trasser jeg meg gjennom det fordi jeg ikke liker å ta noe særlig med smertestillende. En god bok kan i alle fall fungere som distraksjon ^^

Da kan du ikke ha spesielt vondt.

• Liker 2
Skrevet

Da kan du ikke ha spesielt vondt.

Jeg er ikke kjempeplaget nei, men kok til å få tårer i øynene en gang i blant.

Skrevet (endret)

Ligge rett ut på varmekablene på badet, skrur dem gjerne på fullt.

Også enkelte øvelser ("trening/tøying") som kan hjelpe. Kommer jeg meg ut å klarer å gå en fjelltur eller noe i bratt terreng har det en super effekt, men også det å putte foten oppå ett høyt bord/kjøkkenbenken o.l. og så presse kneet inn mot brystet bruker å funke litt.

Ellers masse ibux og bare sove og sove (helst på badegulvet med masse varme) :)

Endret av Bondenisse
Skrevet

Naproxen. De verste dagene tar jeg det i kombinasjon med paracet.

Skrevet

Naproxen som smertestillende(varier fra 1-2 tabletter), et overopphetet rom der ovnen står på full guffe, joggebukse og stor genser, masse kaldt vann, mørk sjokolade og masse karbohydrater.

Skrevet (endret)

en kopp kaffe, 1 glass vann, en stor bolle med havregryn+mandler+blåbær, 1 banan og en snus om morgenen er det som funker for meg. aldri opplevd mensensmerter , kan kanskje komme av morgen rutinene mine?

Endret av WubWub
AnonymBruker
Skrevet

Varmeflaske/pute!!! Varmeputa ble min bestevenn i tenårene, klarte meg ikke uten. Og så måtte jeg passe på å ta Ibux/Naproxen i tide, om jeg våknet av sterke smerter om natten så var det over og ut. Smertene avtok heldigvis også når jeg begynte med p-piller.

Anonymous poster hash: 2a297...b15
Skrevet

Ibux og en god dose Gossip Girl/Dexter/Game of Thrones!

AnonymBruker
Skrevet

Støtter varmeflaske-forslaget!

Jeg har brukt den siden jeg fikk mensen for 20år siden.

Anonymous poster hash: 627cf...994

Skrevet

En god dose ibux + paracet, og deretter sove en time eller to.

Skrevet (endret)

en kopp kaffe, 1 glass vann, en stor bolle med havregryn+mandler+blåbær, 1 banan og en snus om morgenen er det som funker for meg. aldri opplevd mensensmerter , kan kanskje komme av morgen rutinene mine?

Men ifølge avataren din så er jo du MANN, da. Menn har ikke mensturasjon. :opplyser: Endret av The Kitten
  • Liker 2
Skrevet

Men ifølge avataren din så er jo du MANN, da. Menn har ikke mensturasjon. :opplyser:

WubWub har alltid menstruasjon han.
Skrevet

Men ifølge avataren din så er jo du MANN, da. Menn har ikke mensturasjon. :opplyser:

Det er jo det han sier. Han har aldri hatt menstruasjonssmerter :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leste en Facebook status hvor det stod

"Til alle dere damer som klager over mensen, prøv å tiss med ereksjon" :P

Mensn er noe stort skvip!

P-piller og annen hormonprevensjon vil jeg helst holde meg unna så lenge som mulig ;)

Ibux har hjulpet på en del heldigvis, sliter bare med vond skulder og side P.g.a anspenningene..

Anonymous poster hash: 2c6db...ffe

AnonymBruker
Skrevet

Det å gå en tur fungerer utrolig bra på meg. Tester alltid det før jeg tyr til smertestillende. Trenger ikke være en lang tur, bare en runde rundt blokka eller noe gjør susen.

Anonymous poster hash: 5184a...0b5
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Iskrem. Åt det før, og då forsvant menssmertene. Kan ikkje ete det lengre, for eg spyr berre :(

OT, men du skrev nettopp på "hva har du spist i dag"-tråden at du har spist nesten en hel boks is i dag....?

Anonymous poster hash: 6d3c4...9dd

Gjest Belle âme
Skrevet

OT, men du skrev nettopp på "hva har du spist i dag"-tråden at du har spist nesten en hel boks is i dag....?

Anonymous poster hash: 6d3c4...9dd

Det er når eg har mensen at eg spyr, ikkje til vanlig 😉

AnonymBruker
Skrevet

Sterk ibux og paragin forte.

Anonymous poster hash: 48ced...91e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...