Gå til innhold

Jobbreise - hva forventes utenom det faglige?


mimimosa

Anbefalte innlegg

Om noen uker skal jeg på konferanse utenlands sammen med to av sjefene mine. Han ene tåler jeg ikke trynet på (ja, jeg driver og leter etter ny jobb, for orker ikke forholde meg til han, og jeg tror ikke han liker meg heller), han andre har jeg et helt greit forhold til.

I hvilken grad er det forventet at man henger med kolleger etter at alt det faglige/netowrkingen vi er der for å gjøre er over? Er det innafor å gå hvert til sitt og gjøre egne ting så fort det faglige er over - eller forventes det at man skal spise middag/frokost etc sammen?

Det er min første jobbreise i en "ordentlig" jobb (aka den jobben jeg har utdannet meg for), så jeg vil ikke gjøre noe "feil". Samtidig har jeg mer lyst til å bruke kveldene (de kveldene uten formelt konferanseopplegg) for meg selv, enn med to gubber gamle nok til å være bestefedrene mine, som jeg ikke engang liker spesielt godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når det er mange tenker jeg at det er større press for "sosialt samvær" utenom det faglige. Med så få, og som er så ulike, tenker jeg at det er akseptabelt å bare møtes i resepsjonen (hvis en bor på hotell) for felles avreise til dagens oppgaver/ hensikt med turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre! Satser på at de er av samme oppfatning, jeg vil nødig virke sær, men det er ikke en tur jeg ser frem till akkurat. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette varierer vel mye med kulturen de ulike arbeidsstedene. Jeg ville vel kanskje sagt litt omvendt av over her generelt. Er man få personer på tur utenlands er det ofte mer forventning om at fritid tilbringes sammen. Er man mange kan man forsvinne i mengden, og kanskje gjør flere grupper ulike ting slik at det ikke engang merkes at noen ikke er med. Men når dere er tre som ikke liker hverandre noe særlig bør det ikke være noe problem å gjøre sin ting - alle er vel glad til. Si bare "takk for i dag, ses i morgen" når konferansen er over for dagen, så slipper de å lure på saken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...