juliane Skrevet 7. mai 2017 Forfatter #1361 Skrevet 7. mai 2017 Har hatt en veldig fin kjærestehelg. Er egentlig ingenting å fortelle, vi har sovet masse og spist endel og ellers ikke gjort stort. S har kost seg hjemme med mine foreldre, hun har visst vært i strålende humør hele helga, sovet natta gjennom og vært tidenes gullunge. Blir ikke vanskelig å spørre dem om å være barnevakt igjen, for å si det sånn! Hun har ikke vist noen tegn til å savne oss, men ble veldig glad da vi kom, og vi fikk mange gode koser. Fine jenta mi! Har savnet henne masse, men klart å kose meg hele veien siden jeg har visst at hun har hatt det så bra. Kjøpte baby born-lignende dokke til henne i gave da, den var superpopulær! Hun styra på og ga "beeeeebi" både smokk og flaske og kos. Bra trening til å bli storesøster. I morgen tidlig skal jeg til legen og be om sykemelding... Gruer meg skikkelig, må passe på så jeg ikke feiger ut. 1
Mumsy Skrevet 8. mai 2017 #1362 Skrevet 8. mai 2017 Så godt at dere fikk slappet ordentlig av! Ikke feig ut når du skal be om sykmelding, du trenger det Jeg heier på deg
MissStiles Skrevet 8. mai 2017 #1363 Skrevet 8. mai 2017 Godt å høre at dere har kost dere på tur! Og at S har hatt det fint sammen med besteforeldrene sine. Hvordan gikk det hos legen?
juliane Skrevet 8. mai 2017 Forfatter #1364 Skrevet 8. mai 2017 Jeg feiget ikke ut, så nå er jeg 50% sykemeldt i to uker. Blir vel ikke akkurat noen friskmelding etter det, men vi var enige om at det var greit å teste ut 50% først og så ta en evaluering på om det er riktig sykemeldingsgrad på neste time. I første omgang tenker jeg at jeg vil ha en hel dag hjemme hver uke (fortrinnsvis onsdag), og ellers bruke de resterende timene på å ta litt korte dager ut fra det som passer meg og jobben best. Kjennes veldig deilig nå som det er gjort; i morgen skal jeg hente S i bhg, og slipper å stresse meg ut av døra 7.00 for å rekke å jobbe full dag først. Skal til og med ta en skikkelig dusj før jeg går! Har forresten bestilt time til glukosebelastning også, skal neste mandag. Jeg tok ikke det forrige gang, så jeg vet ikke hva jeg går til, men kjenner det neppe er noe som passer spesielt godt sammen med å fremdeles spy og være kvalm, særlig når jeg ikke spiser nok.
Beccy87 Skrevet 9. mai 2017 #1365 Skrevet 9. mai 2017 Så bra det gikk i orden med sykemeldingen og at du kan finne en balanse med hel fri dag og noen kortere dager. Jeg synes ikke den glukosebelastningen var så fæl som alle skal ha det til jeg.. Det var selvfølgelig ikke noe godt, men ikke helt grusomt heller. Kan dog tenke meg at det blir betydelig mer utfordrende når du er kvalm og spyr så jeg tror jeg bare ønsker deg veldig mye lykke til!
juliane Skrevet 11. mai 2017 Forfatter #1366 Skrevet 11. mai 2017 Hadde en litt ekkel opplevelse i går. S hadde badet og gikk rundt på badet i bleia mens jeg skulle sette på en klesvask. Jeg hadde ikke tappet ut badevannet enda, og plutselig ser jeg at S strekker seg etter en av badelekene, får overbalanse og rett og slett tipper opp i badekaret med ansiktet først. Hun lå jo bare under vann i maks et sekund, og hun hostet ikke noe da jeg hadde fått henne opp (bare hylskreik, hadde jo fått et kjempesjokk, stakkar...), men det satte jammen en støkk i meg likevel! Og så begynte jeg å google sekundær drukning da, og selv om ingenting skulle tilsi at hun var i faresonen klarte jeg ikke helt å stole på det. Så hun fikk være oppe en time ekstra, og så sjekket jeg at hun pustet normalt hver time frem til jeg la meg - og bråvåknet to ganger i natt fordi jeg drømte at hun døde. Og fremdeles var jeg lykkelig da hun begynte å kauke inne på rommet sitt i dag tidlig. I dag skal jeg være hjemme hele dagen, og det føles så godt. Nå som det er gjort er jeg kjempeglad for at jeg har blitt sykemeldt. Skulle bare gjort det før. Bortsett fra å ta oppvasken fra i går og hente S i bhg skal jeg ikke gjøre noe som helst i dag, bare sove et par timer og se på Netflix. Apropos hente S i bhg, hadde "gledet meg" til å kunne hente henne med bil i dag, siden jeg er hjemme. Det tar riktignok lenger tid å kjøre enn å gå, men bekkenet mitt er veldig glad i å kjøre. Men nå vet jeg neimen ikke om jeg tør å kjøre dit på sommerdekk. Det ser ut som om det ikke ligger noe snø på veien, men det ligger jo masse overalt ellers. Krysser fingrene for at det smelter masse de nærmeste timene!
A4-livet Skrevet 11. mai 2017 #1367 Skrevet 11. mai 2017 Oj, det hørtes kjempeekkelt ut Skjønner du måtte sjekke henne litt ekstra etterpå. Jeg må innrømme at jeg kjørte på sommerdekk til barnehagen i dag tidlig. De hadde måkt da, så det var jo som å kjøre en dag det hadde regnet. Bakken er jo varm så det blir ikke is. I går måtte jeg derimot låne bilen til naboen, de hadde vinterdekk. Håper det blir borte til 17. mai, målte 21 cm snø på morran....
FruN Skrevet 11. mai 2017 #1368 Skrevet 11. mai 2017 Ettersom jeg ikke har sett bilder av denne snøen, hvor mye kom egentlig? Jeg bor i en fjellbygd på 720m+ høyde, og vi har ikke fått en cm engang.. (mye snø i lufta da, men det legger seg bare litt på natta)
juliane Skrevet 11. mai 2017 Forfatter #1370 Skrevet 11. mai 2017 4 timer siden, A4-livet skrev: Oj, det hørtes kjempeekkelt ut Skjønner du måtte sjekke henne litt ekstra etterpå. Jeg må innrømme at jeg kjørte på sommerdekk til barnehagen i dag tidlig. De hadde måkt da, så det var jo som å kjøre en dag det hadde regnet. Bakken er jo varm så det blir ikke is. I går måtte jeg derimot låne bilen til naboen, de hadde vinterdekk. Håper det blir borte til 17. mai, målte 21 cm snø på morran.... Jeg kjørte, var heldigvis smeltet så mye at det ikke var noe å lure på. 1 time siden, FruN skrev: Så litt bilder i VG nå.. Det var nok verre på A4-livets side av byen, her lå det vel en 10 cm i dag tidlig, og alt er borte nå heldigvis. La oss håpe at dette var den siste snøen for denne gangen! Hadde håpet på å samle energi etter en avslappende dag, men nei. Fikk en hastesak på jobb som jeg bare måtte gjøre, og den måtte gjøres akkurat der og da også, så kunne ikke tilpasse det til når jeg hadde ork. Tok "bare" 1,5 time, men det var akkurat da jeg skulle spise lunsj og sove. Så da ble jeg kjempekvalm og måtte kaste opp, og har vært kvalm resten av dagen. Ikke klarte jeg å sovne skikkelig heller, selv om jeg "sov" i 2,5 timer. Kommer en mann på baderomsbefaring nå kl 20, og etter det tror jeg rett og slett jeg skal dusje og legge meg og håpe på en bedre dag i morgen. I morgen feirer en venninne 30-årsdagen sin, og jeg skal møte noen av gjestene og spise middag først. Selv om jeg sikkert er førstemann hjem fra festen gleder jeg meg kjempemasse, så jeg håper inderlig at jeg har ork til å holde ut til kl 21 i alle fall!
Beccy87 Skrevet 11. mai 2017 #1371 Skrevet 11. mai 2017 Det der med sekundær drukning er kjempe skummelt! Jeg har tatt meg selv i å være litt for kjempe bekymret flere ganger når Trollet har dusjet til og med.. Av og til når vi vasker håret så blir det litt mye vann her og der og om jeg overtenker litt for mye da så blir det en trefire ekstra sjekker i løpet av natta. Bedre å sjekke en gang for mye da tenker jeg, selv om jeg sikkert er litt overhysterisk der og da... Og nå synes jeg vi skal alle sammen sette oss ned og si nei til mer snø, nok nå! Håper du får en bedre dag i morgen, høres ut som godt potensiale til å bli en fin kveld i alle fall.
juliane Skrevet 15. mai 2017 Forfatter #1372 Skrevet 15. mai 2017 Urk! Har ventet i en time og et kvarter etter glukosebelastningen nå, og nå begynner jeg å bli skikkelig uggen. Trenger maaaat! Det gikk bedre enn fryktet å drikke sukkervannet da, det var kaldt og med appelsinsmak, så ikke fullt så kvalmende som jeg fryktet...
Beccy87 Skrevet 15. mai 2017 #1373 Skrevet 15. mai 2017 Da er du aldeles straks ferdig nå, håper du har med deg noe spiselig i veska og klarte å holde deg for å kaste opp!
j86 Skrevet 15. mai 2017 #1375 Skrevet 15. mai 2017 Hvordan gikk testen i dag? Håper det gikk greit og at du fikk slappet av etterpå Godt at du endelig fikk deg litt sykemelding, syns det er vel fortjent å ta det litt roligere for deg nå fremover!
juliane Skrevet 15. mai 2017 Forfatter #1376 Skrevet 15. mai 2017 Klarte meg tiden ut uten å kaste opp, det hadde jeg nesten ikke trodd midt i der. Kastet i meg en banan på vei ut og møtte sjefen på kafe rett etterpå (siden vi hadde et møte i sentrum), og ble ikke noe kvalmere utover dagen heller. Hurra! Fikk ikke noe resultat på testen med en gang da, de tok visst ikke noe stikk i fingeren etter belastningen, kun de reagensrørene. Fikk beskjed om at legen sannsynligvis fikk tilsendt resultatene på torsdag pga 17. mai. Skal uansett dit på mandag for å forlenge sykemeldingen da, så får vel høre noe da i det minste. Krysser fingrene for at det går bra, gidder ikke noe diabetes i tillegg til alt annet. Har noen av dere brukt krykker pga bekkenet, forresten? Har dere fått beskjed om det av lege/fysio/jordmor, eller har dere tatt initiativ selv? Beina mine svikter av og til litt under meg, og jeg syns det er så ekkelt! Går jo alltid over etter en stund, men hva skjer den dagen jeg virkelig ikke klarer å stå på et av beina? Hadde nesten vært fristende å ha med seg krykker sånn i tilfelle, hvertfall de dagene jeg kjenner at det er en skikkelig låsning på en av sidene... Det er jo faktisk deilig å gå med vogna, for den funker litt som en rullator.
juliane Skrevet 16. mai 2017 Forfatter #1378 Skrevet 16. mai 2017 7 timer siden, A4-livet skrev: Syns du skal gå for rullator jeg altså Det hadde faktisk ikke vært så dumt altså, det er jo mer jevn avlastning enn krykker. Har bestemt meg (og fysioterapeuten var enig) for å få lånt meg noen krykker, men kanskje jeg skulle hente en rullator istedenfor. Har bestilt meg time hos osteopat på torsdag også, var fysioen min som anbefalte meg å prøve det fremfor kiropraktor. Krysser fingrene for at hun får knekt opp noe! Ellers tror jeg jeg har knekt av en del av en gammel fylling eller noe sånt. Herregud, har hverken tid, råd eller ork til å styre med tannlege nå.
Beccy87 Skrevet 16. mai 2017 #1379 Skrevet 16. mai 2017 Max uflaks med knekt fylling da! Det er jo en sånn ting man bare må få ordnet også. Hva skal dere i morgen da?
juliane Skrevet 16. mai 2017 Forfatter #1380 Skrevet 16. mai 2017 46 minutter siden, Beccy87 skrev: Max uflaks med knekt fylling da! Det er jo en sånn ting man bare må få ordnet også. Hva skal dere i morgen da? Kan ikke akkurat drøye det i månedsvis, nei. Heldigvis gjør det ikke veldig vondt så lenge jeg husker på å tygge på den andre siden, så det går greit at det er 17. mai og litt sånt først. Vi skal en tur til et vennepar som har en treåring og en baby på fem måneder, skal spise lunsj der og tusle bort på skolen der etter hvert. Veldig glad for at noen inviterte, for ellers hadde hvertfall ikke jeg orket å stelle i stand noe selv. Spent på hvordan S forholder seg til babyen. Forrige gang vi var der viste hun virkelig null interesse, men nå er hun jo veldig opptatt av sin egen "beeeebibi". (Dokka hun fikk for et par uker siden.) Blir morsomt å se om hun skjønner at lille T også er en beeebibi!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå