Gå til innhold

Juliane og mini-sjefen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg kunne hatt godt av en gradert sykemelding, rett og slett. :sjenert: Det er nesten sånn at jeg håper jeg har høyt blodtrykk eller noe på jordmortimen neste uke, slik at jeg blir "tvangssykemeldt" og slipper å be om det selv... Men har heldigvis hjemmekontor i morgen, selv om jeg både skal til legen med S kl 8 og til fysio kl 12.

Har jo gått seks uker siden jeg ble satt på venteliste hos fysio, så i går ringte jeg og lurte på hvordan det lå an. Må jo nesten ringe noen andre hvis det ikke skjer noe. Hørtes ikke ut som om det hadde skjedd noe som helst og hun lette etter meg på lista i hundre år, men så klarte hun plutselig å skvise meg inn i morgen. Tydelig at det hjelper å mase! 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne dagboka burde bli omdøpt til julianes klagebok, beklager til alle dere som fremdeles orker å lese her inne... :sjenert:

Var skikkelig deppa etter første timen med fysio i går. Litt fordi jeg fikk mitt livs første parkeringsbot (trodde ikke at fysiotimen var på en hel klokketime), men mest fordi hun bare gikk ut fra at jeg var sykemeldt. Spurte om S var i bhg hver dag, og da jeg svarte bekreftende sa hun at det var jo kjempebra, for da kunne jeg jo hvile meg mens hun var der. Og at det var veldig viktig at jeg ikke brukte den tiden på å skulle gjøre ting i huset osv. Men jeg er jo på jobb jeg da, når S er i bhg. :sjenert: Virka som om hun ble helt sjokkert over at jeg ikke var sykemeldt, og oppfordret kraftig til å skaffe meg en sykemelding slik at ikke kroppen var helt nedkjørt før fødsel og barseltid. Og jeg har jo liksom tenkt på bekkenet som det minste problemet mtp at jeg nok burde ha en liten sykemelding. :sukk: (Dvs selve smertene, det påvirker jo allmenntilstanden at jeg sover dårlig og bruker hundre år på å bevege meg fra A til B osv.)

Jeg ser jo at jeg må krype til korset på den sykemeldinga, men det sitter så innmari langt inne! Vi har så masse å gjøre på jobb den nærmeste tiden, og det er jo egentlig ingen andre som kan gjøre jobben min når jeg er borte. Er redd jeg ender opp med å stresse masse og heller prøve å gjøre 100% jobb på en mindre stillingsprosent, og det hjelper jo hvertfall ikke...

Neste uke skal jeg bare jobbe tre dager, hvorav en av dem er hjemmekontor, så jeg avventer hvertfall til jeg har snakket med jordmor neste torsdag...

Skrevet

Hvis du spør meg (og det gjør du jo kanskje ikke, men jeg svarer likevel) så ville jeg gitt f*** i hele jobben og situasjonen de eventuelt får der og fått en sykemelding. Det er ingen liten sak å ha problemer med bekkenet, og du har jo jammen kvalmen i tillegg. Jeg hadde store problemer med bekkenløsning og er så glad nå for at jeg fikk tatt det med ro noen uker og spart energien, for ellers hadde jeg ikke overlevd denne ekstremt forferdelig utfordrende nyfødperioden. Du vet aldri hvordan fødsel og tiden etterpå er. Du skal uansett snart ut i permisjon. Sett deg selv og familien din først! Just my two cents

Skrevet

Jeg er enig med j86. Det satt langt inne hos meg også, når det gjaldt å bli sykmeldt under svangerskapet. Men det er riktig som fysioen sier at du får hvilt deg og ikke er helt utslitt til fødselen og barseltiden. Du må ta vare på deg selv og babyen i magen! Ikke tenk så mye på jobben!

Skrevet

Takk @j86 og @MissStiles, det hjelper å høre andre si at jeg ikke er heeeelt på viddene. Helst skulle jeg jo ønske noen bare hadde "tvangssykemeldt" meg uten at jeg hadde bedt om det selv, med legen kan jo ikke lukte hvordan jeg har det uten at jeg er der heller. :sjenert:

Men nå har jeg faktisk bestemt meg for at jeg må få en sykemelding. Avgjørelsen ble tatt da (TMI-advarsel!) jeg hang over do og spydde i går kveld, og klarte å tisse på meg samtidig fordi jeg ikke klarte å knipe bra nok under brekningene. Da kjente jeg at nok var nok. Dessuten har jeg innsett at jeg nå bruker for mye krefter på å bare komme meg gjennom dagene til å faktisk klare å være engasjert i jobben min, jeg ser bare utfordringer ved alt istedenfor å bli engasjert i nye ting. Og da er det bedre å kunne levere færre timer, men mer engasjement de timene. :P Neste uke har jeg fri både mandag og fredag og hjemmekontor torsdag, så jeg tror jeg venter med legetime til etter at jeg har vært hos jordmor på torsdag. Så kan jeg lufte det litt med henne først.

Skrevet

Måtte bare lage et nytt innlegg til denne gode nyheten: Vi har fått plass i den barnehagen vi ønsket fra august! :strix: Hurra! Jeg ble så glad at jeg hylte av glede og begynte å gråte på jobb, så folk strømmet til fra alle kontorer i nærheten. :ler: 

Skrevet

Så bra du endelig har tatt til fornuften og går med på å ordne sykemelding! Er enig med de andre to her over at nå må du tenke på deg selv og det du går i møte, ikke jobben og de som sitter igjen der. De greier seg nok på et vis uansett skal du se. ;)  

Og jubel og champagnebrus for ny barnehageplass da!!! 
Det må føles så utrolig lettende å få det i orden, nå er det bare å glede seg til August. :nordvesta:

Skrevet

Gratulerer med ny barnehageplass! Hvor ligger den i forhold til den andre barnehagen? Og gå avstand?

Nyt langhelgen! 

Skrevet

Gratulerer med barnehageplass! Så deilig at det ordnet seg. Håper du får en avslappende langhelg med familien :)

Skrevet
På 28.4.2017 den 16.41, MissStiles skrev:

Gratulerer med ny barnehageplass! Hvor ligger den i forhold til den andre barnehagen? Og gå avstand?

Nyt langhelgen! 

Dette er den nærmeste barnehagen, ca 400 meter å gå hjemmefra. (I motsetning til 1200 sånn som i dag.) Dessuten er det mulig å kjøre på dager med drittvær, bhg vi har i dag ligger 5 km unna med bil, via et av Oslos travleste kryss og E6. Den veien vi triller er nemlig stengt for biltrafikk pga bomringen. Og så er det sikkert der de fleste barna i nabolaget går, så det blir jo bra å kanskje bli litt kjent med noen som bor rett i nærheten! :) 

Tradisjonen tro gleder jeg meg til langhelg slik at jeg får slappet litt ekstra av, og tradisjonen tro er S forkjøla og hoster og hoster så hun spyr. Men bare på natta, selvfølgelig. Det slår virkelig ikke feil, det skjedde både i jula, i påsken og nå i 1.mai-helga. :roll: I natt spydde hun kl 23.30, og vi sovnet ikke igjen før nærmere 3. I dag sov hun ca kl 19, men ca 20 hadde hun hostet så voldsomt at jeg tok henne opp og lot henne være oppe en time i håp om at det skulle gi seg. Sover igjen nå og det har vært stille en stund (bank i bordet), så krysser fingrene for at det blir noen rolige timer med god søvn nå. Burde jo lagt meg selv nå da, i håp om å få sove litt før neste runde. :sjenert: 

Venter på time hos barnelege for å få sjekket den hosten hennes, hun har hostet nesten i ett siden hun begynte i bhg og hoster som sagt stadig til hun spyr. Har fått astmamedisin så lenge, men kan ikke akkurat si det funker så veldig bra. ;)

Krysser fingrene for at hun er bedre til neste helg hvertfall, da skal jeg og A til Gøteborg mens mamma og pappa skal passe S! Første tur uten barn, og første natt der ingen av oss er hjemme. Gruer og gleder meg på en gang! (Men gleder meg mest, herregud som vi skal sove!)

Skrevet

Åååh nei, så kjedelig! God bedring til S! :klem:

Og håper at helgen ikke blir altfor ille da. :kose: 

Skrevet

God bedring til S, fikk dere sove litt i natt? :klem:

Skrevet

Hun sover fremdeles! :sjokkert: Hadde hun ikke ligger ved siden av meg i senga så jeg hadde hørt pusten hennes hadde jeg jo trodd hun var død, klokka er snart 10! Og vi var ikke våkne i natt heller, hun sov i ett fra ca 21.30-05.20, og så sovnet hun igjen med en gang hun fikk komme i vår seng. (Selv om hun hosta fælt den første timen.) 

Tydelig at hun har litt søvn å ta igjen! :ler: 

Skrevet

Oi, ja, men det er jo kanskje litt deilig også? Får håpe søvnen hjelper på. :) 

Skrevet

24 uker i dag! :strix: Hun får værsågod holde seg der inne noen mnd til, men det er jo helt fantastisk å tenke på at hun har blitt så stor at det kanskje hadde vært mulig å redde henne hvis hun hadde kommet allerede. :hjerte: A har en venn som mistet sitt premature barn i høst, selv om han ble født senere enn storesøstra som klarte seg. (Ikke tvillinger altså, hun har født altfor tidlig begge ganger.) Derfor kjenner jeg at jeg tenker mye mer på prematur fødsel, dødfødsel osv enn jeg gjorde forrige gang...

Skrevet

Jammen klarte S å smitte meg, så nå har jeg piggtråd i halsen og hoster som en kols-pasient. Er heldigvis ikke noe syk utenom det da, så håper jeg blir bedre til fredag. Da skal nemlig jeg og kjæresten min på tur til Gøteborg et par dager, første tur bare oss to siden S ble født. Første natt uten henne også forsåvidt, så det blir spennende! Tipper det går veldig fint, mamma og pappa kommer og skal passe henne hjemme hos oss, og de kjenner hun jo godt. Ikke lar de seg stresse heller, og det er jo en god egenskap når man skal henge med en 1,5-åring som hyler "neeeeei" mesteparten av dagen. :fnise: Vi har egentlig ikke noe planer, annet enn å sove, sove, sove og sove. ;) Sove hele natta uten å bli vekket, at begge to kan sove til vi våkner, ligge og dra oss litt i senga før vi står opp, en lur på ettermiddagen hvis vi har lyst - aaah! :rodmer: Og andre ting som tar tid: spise laaang hotellfrokost uten noen som plutselig er ferdig og kaster mat på gulvet, spise middag ute og faktisk ha tid til å prate skikkelig sammen. SÅ ja, spise og sove. Gleder meg skikkelig!

Skrevet

God bedring!

Håper du blir bedre innen fredag! Gled dere! Jeg skulle ønske at vi hadde tid til å sove lenge når vi dro på første tur uten E før påske. Sove lenge høres godt it!

Skrevet

Så deilig med helgetur da, krysser fingrene for at du blir bedre i formen til dere skal reise! :)

Skrevet

For håpe formen din kommer seg, til dere skal på tur. Det hørtes veldig godt ut, nyt det:laugh:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...