juliane Skrevet 4. januar 2016 Forfatter #821 Skrevet 4. januar 2016 Første arbeidsdag etter jul for de fleste - mens vi har årets siste juleselskap. Skulle egentlig hatt besøk av min tante og onkel, kusine og hennes mann og to barn 1. nyttårsdag, men de fikk omgangssyke før nyttår. Nå har de derimot vært friske lenge nok til at vi tør å slippe dem i nærheten av våre to bebiser, så da blir det i dag istedenfor. Alle bortsett fra broren min (som har turnusfri) får lønn fra NAV for tiden (fire pensjonister, tre foreldrepermisjon og en dagpenger), så da er det mandagsfest! Stakkars A derimot sitter alene i byen og skal både jobbe, sjekke ut lokale til navnefest og hente en babycall vi har kjøpt brukt... (Men tror kanskje han syns det er litt deilig å slippe svigers etter to uker med først sine og så mine foreldre..)
juliane Skrevet 5. januar 2016 Forfatter #822 Skrevet 5. januar 2016 S sin tirsdag foreløpig: Våkne litt tidligere enn vanlig (8.30), skravle i senga, kle på, kjefte masse og høylydt på leikene på babygymen sin (hun klarer ikke daske/gripe dem helt enda, og blir kjempefrustrert over det!), spise, kjefte litt mer, bæsje en femdagersbæsj og kollapse i vognbagen sin. Harde dager! Veide meg i dag og det var jo veldig oppløftende, hvis det ikke er sånn at mamma og pappa sin vekt viser helt andre tall enn den jeg har hjemme tror jeg faktisk jeg har gått ned litt i jula. Kanskje det endelig er superforbrenningen fra ammingen som har kicket inn? Uansett skal det strammes inn i matveien når jeg kommer hjem til meg selv nå. Vil heller ha fokus på å spise sunt enn å slanke meg, men håper jo på at vekta følger etter. Burde gjøre det når jeg kutter ut mesteparten av junk og sukker jeg har presset i meg etter fødsel! A derimot har satt opp excelskjema med forventet vektnedgang for sin egen del, han har nemlig fått et akutt tilfelle av pappakropp!
kaffemor Skrevet 5. januar 2016 #823 Skrevet 5. januar 2016 Høres ut som en fin tirsdag Kjefte på lekene på babygymmen Det hørtes veldig søtt ut av en eller annen grunn Måtte le litt av excelskjema for vektnedgang Her går man systematisk fram Tror det er mange som er motiverte for en sunnere livsstil fortiden! Synes "alle" snakker om det- inkludert meg selv Det er noe med disse nye startene som et nytt år gir altså!
Beccy87 Skrevet 5. januar 2016 #824 Skrevet 5. januar 2016 Excelskjema! Digg å ha gått ned i jula da! Jeg venter fortsatt på den såkalte superforbrenningen man får av amming.. Kanskje ikke alle forunt..?
Trampe Skrevet 5. januar 2016 #825 Skrevet 5. januar 2016 Jeg har fått superforbrenning, men det er ikke alltid noe å trakte etter Rumpa og lårene er blitt kjempetynne, musklene mine er bortevekk og magen bare henger der liksom. Jeg er sju kilo lettere enn før jeg ble gravid, men jeg ser ikke ut i måneskinn altså. Her må det bevegelse til. Sannsynligvis steinhard trening også, men det skjeeeer ikke at jeg gidder akkurat det. Jeg virkelig hater å trene. Kanskje excelskjema er tingen Godt nyttår forresten
Gjest BeKind Skrevet 6. januar 2016 #826 Skrevet 6. januar 2016 Exelskjema er seriøse greier altså Kanskje jeg også skal sette opp ett. Har ikke gått ned i løpet av jula Leste forresten i løpet av 2015 av pappakropp nå var in! Mannen her ble veldig glad for den nyheten.. Mente at han hadde et forsprang da han ikke var pappa engang S høres så søt ut Lekene på babygymmen fortjente vell litt kjeft
lille_frosk Skrevet 6. januar 2016 #827 Skrevet 6. januar 2016 Excelskjema Jeg tipper han er analytiker, økonom, revisor eller noe sånt noe? S virker så herlig, som en ordentlig liten personlighet!
MissStiles Skrevet 8. januar 2016 #828 Skrevet 8. januar 2016 Godt nytt år!! Høres ut som en fin fin hos begg familiene. Kommet dere hjem til A igjen?
juliane Skrevet 8. januar 2016 Forfatter #829 Skrevet 8. januar 2016 Den 6. januar 2016 at 15.40, lille_frosk skrev: Excelskjema Jeg tipper han er analytiker, økonom, revisor eller noe sånt noe? S virker så herlig, som en ordentlig liten personlighet! Du er inne på noe der du, han er relativt vant til å gjøre nøye beregninger. Han hadde visst til og med lagt inn noen grams vektoppgang hver lørdag og den søndagen vi skal i dåp til tantebarnet mitt. Og ja, S er en herlig liten frøken! Syns broren min beskrev det bra, da han skulle forklare forskjellen på S og fetteren som er seks dager yngre. "Hvis de hadde vært dyr hadde fetteren vært en katt, mens S utvilsomt hadde vært en hund!" Og det stemmer altså, hun "logrer" (gliser med hele seg) med en gang noen ser på eller snakker til henne. Tvers igjennom sosial og nesten alltid blid og glad. De første par månedene hørte vi henne knapt gråte, men nå har hun blitt litt mer dramaqueen, særlig når hun er overtrøtt. I går trodde vi vi var innafor på leggetida, men neida, i det jeg skulle amme henne for kvelden begynte hun å illskrike, og ikke engang puppen var bra nok. Måtte til slutt legge henne i vognbagen og rugge den skikkelig før lufta gikk ut av henne. Så i kveld er hun allerede i seng og sover søtt - i alle fall foreløpig. Pappaen hennes sover også, for vi har dessverre blitt syke begge to. Min pappa som har smittet hele gjengen. Heldigvis er S i fin form fremdeles, krysser fingrene for at hun får nok antistoffer gjennom melka til at hun holder seg frisk. Ekstra leit siden vi skulle på nyttårslunsj med en vennegjeng i morgen, der er det fem babyer født i 2015, så det sier seg selv at vi ikke skal reise. Hadde blitt rasende selv hvis noen av de andre hadde utsatt S for smitte, men skulle gjerne vært der!
lille_frosk Skrevet 9. januar 2016 #830 Skrevet 9. januar 2016 Åh, så kjedelig med sykdom i hus! Det går så mye av det for tiden, her ligger også mannen strak ut ... Jeg håper S holder seg frisk og fin! Hun høres bare så herlig ut
Beccy87 Skrevet 10. januar 2016 #831 Skrevet 10. januar 2016 Når du beskriver S så minner hun sånn om min lille Larve! Han også er en ordentlig liten blidfis, og gråt nesten ikke i det hele tatt de første månedene. Nå derimot er han inne i en ordentlig liten sutrefase og har vel skreket med den siste uka enn han har gjort på fire måneder til sammen! Håper det går over snart! God bedring!
juliane Skrevet 11. januar 2016 Forfatter #833 Skrevet 11. januar 2016 Litt bedre går det, feberen er over og jeg føler meg litt mer oppegående. Men det er enorme mengder snørr og slim (sorry TMI), så det går nok et par dager til før jeg er i form igjen. Føler meg litt som en dårlig mamma, S har fått altfor lite oppmerksomhet og stimulans de siste dagene. Vi har rett og slett vært så slitne begge to at vi ikke har orket å snakke og tulle med henne like mye som vi pleier, så hun har ligget mer enn vanlig under babygymmen og sittet på fanget uten å få noe særlig oppmerksomhet. Hva tenker dere forresten mtp babyen og å se på tv? S er en tv-slave in the making, hun er helt ram! Vi har selvfølgelig aldri satt henne foran tv for å se på, hverken i vippestol eller på fanget i mer enn et par minutter (snur henne heller så hun ser på meg mens jeg ser på tv), men hun snur seg etter tv-en uansett hva vi gjør. Hvis vi legger babygymmen foran tv-en (der det er mest greot å ha den hvis vi slapper av i sofaen, så vi ser henne hele tiden) snur hun seg for å se på tv istedenfor å se på lekene. Selv hvis vi legger henne med hodet mot tv-en prøver hun å bøye hodet for å se opp-ned. Og i går rullet hun halvveis fra rygg til mage, og jeg er helt sikker på at hun gjorde det fordi hun prøvde å få en bedre vinkel for å se på tv. Etter jul har hun forresten vært i seng før 20 hver eneste kveld! Må innrømme at jeg syns det er SÅ deilig med noen timers voksentid på kvelden. Har kjøpt babycall med video, så vi kan se henne hele tiden og løpe inn og putte inn smokken med en gang vi ser at det er nødvendig. Genialt!
Saltsild Skrevet 11. januar 2016 #834 Skrevet 11. januar 2016 Åh, så deilig med gode leggerutiner! Og det er unntakstilstand når dere er syke. S har ikke lidd noen nød disse dagene altså. Snakker av erfaring Jeg tror vi også har en tv-slave. Jeg satt og så på mummi her for noen dager siden (kjeder meg med giftlokket i Bergen) og R var heeelt med. Hun lå på meg og så på tv sammen med meg. Det er jo koselig det Hvilken baby-call har dere? Vi vurderer flere selv, men greier ikke å bestemme meg for med eller uten kamera! Eller i det hele tatt hvilken.
juliane Skrevet 11. januar 2016 Forfatter #835 Skrevet 11. januar 2016 2 timer siden, Saltsild skrev: Åh, så deilig med gode leggerutiner! Og det er unntakstilstand når dere er syke. S har ikke lidd noen nød disse dagene altså. Snakker av erfaring Jeg tror vi også har en tv-slave. Jeg satt og så på mummi her for noen dager siden (kjeder meg med giftlokket i Bergen) og R var heeelt med. Hun lå på meg og så på tv sammen med meg. Det er jo koselig det Hvilken baby-call har dere? Vi vurderer flere selv, men greier ikke å bestemme meg for med eller uten kamera! Eller i det hele tatt hvilken. Vi har Topcom Babyviewer 4500, har bare brukt den et par dager, men er veldig fornøyd så langt! Jeg er veldig fornøyd med at vi kjøpte med kamera, men det kommer jo helt an på ungen tenker jeg. S bruker en god stund på å sovne skikkelig tungt når vi legger henne på kvelden, spytter ut smokken med jevne mellomrom og våkner sånn halvveis frem til vi putter den inn igjen. (Eller våkner helt hvis vi ikke kommer til unnsetning.) Først når smokken er ute uten at hun reagerer er vi ferdige med å løpe inn og ut. Samtidig klynker hun endel i søvne. Så for oss er det helt gull å kunne se hva hun faktisk driver med når hun bråker, for å vurdere om vi må løpe inn og putte inn smokken eller avvente litt. Vi testet broren min sin babycall med bare lyd i nyttårshelga, og da endte det med hyl og skrik og lys våken S fordi vi ikke reagerte raskt nok.
Androide Skrevet 11. januar 2016 #836 Skrevet 11. januar 2016 Vi har også Topcom med video og er veldig fornøyd Trenger den ikke i leiligheten, for der hører vi fort det minste knyst, men veldig kjekk når vi overnatter andre steder og kan avverge en skikkelig oppvåkningskrise
lille_frosk Skrevet 11. januar 2016 #837 Skrevet 11. januar 2016 Nå angrer jeg nesten på at vi ikke kjøpte med kamera ... Det høres jo veldig praktisk ut! Jaja, vi klarer oss vel uten, men godt å høre at dere er fornøyde! Så deilig med gode leggerutiner, skjønner godt at det er gull med litt voksentid på kvelden altså.
Trampe Skrevet 11. januar 2016 #838 Skrevet 11. januar 2016 Jeg og lillebror så en hel episode Frustrerte Fruer i dag
Beccy87 Skrevet 11. januar 2016 #839 Skrevet 11. januar 2016 Larven er også veldig glad i å se på tv, og snur seg gjerne helt rundt for å kunne se. Det bekymrer meg lite, han er jo så liten så det er sikkert bare gøy med alle bildene og lydene, hadde vært det samme om han hadde sett ut av vindu... Ang. Babycallen, vet du om den har god dekning? Vi skal kjøpe her (må bare krangle litt mer med mannen, som mener det er bortkastede penger), og er avhengig av at den har god dekning og rekkevidde siden den må igjennom en del murvegger... Ønsker meg veldig en med kamera i alle fall...
Saltsild Skrevet 12. januar 2016 #840 Skrevet 12. januar 2016 16 timer siden, juliane skrev: Vi har Topcom Babyviewer 4500, har bare brukt den et par dager, men er veldig fornøyd så langt! Jeg er veldig fornøyd med at vi kjøpte med kamera, men det kommer jo helt an på ungen tenker jeg. S bruker en god stund på å sovne skikkelig tungt når vi legger henne på kvelden, spytter ut smokken med jevne mellomrom og våkner sånn halvveis frem til vi putter den inn igjen. (Eller våkner helt hvis vi ikke kommer til unnsetning.) Først når smokken er ute uten at hun reagerer er vi ferdige med å løpe inn og ut. Samtidig klynker hun endel i søvne. Så for oss er det helt gull å kunne se hva hun faktisk driver med når hun bråker, for å vurdere om vi må løpe inn og putte inn smokken eller avvente litt. Vi testet broren min sin babycall med bare lyd i nyttårshelga, og da endte det med hyl og skrik og lys våken S fordi vi ikke reagerte raskt nok. Jeg får sjekke den ut. Tusen takk for en liten mini-review altså Jeg tenker nok at den kan være veldig kjekk med kamera nå jeg. Jaja, får ut og se idag
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå