Gå til innhold

Juliane og mini-sjefen


juliane

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er så gøy å se når de plutselig forstår hvordan noe funker! :nigo:

 

 

Ja, det er skikkelig stas hver gang hun lærer seg noe nytt. Skjønner godt de som spammer ned Facebook med babystatuser alle syns er dødskjedelige altså, for man blir jo helt tussete av småting. :fnise: Og den siste uka omtrent har det skjedd masse! Hun ligger plutselig på magen som om hun aldri har gjort noe annet i sitt liv, hun tar sit-ups og prøver å sette seg opp på et vis, hun har så smått oppdaget hånda si og til og med ført den bevisst inn i munnen mens hun så på den hele tiden, hun følger ting med blikket fra side til side og hun skravler mye mer. Og i går lo hun skikkelig med lyd også! Verdens herligste lyd! :rodmer: Dessuten ser jeg tegn til at hun begynner å bli trøttere litt tidligere på kvelden også, og det er ikke dumt. ;) Mamma reiste forrige fredag og kom tilbake nå på søndag og så en kjempeforskjell. :) 

Det må være så gøy å se fremgangen sånn! Føler du deg tryggere og sikrere i morsrollen nå enn i starten? Eller har du gjort det hele tiden kanskje?

Ja, jeg føler meg mye tryggere nå altså. De første ukene syntes jeg mye var litt skummelt, var redd for å gjøre feil og være en dårlig mamma. Men nå har jeg jo innsett at det faktisk ikke er noe hokus-pokus. :) Så lenge de får mat, bleieskift og sove nok er det ikke så mye mer som skal til i begynnelsen. Nå krever hun mye mer underholdning, men det kommer jo også av seg selv etter hvert som man får mer respons. Når hun holder øyekontakt og gliser til meg når jeg snakker til henne, lager rare lyder eller synger tullesanger er det jo helt naturlig å fortsette med det man driver med. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har slutta å bæsje og begynt å fise som en gammel mann da. Det stinker skikkelig død og fordervelse av den fisen... Tror siste bæsjebleie var lørdag morgen, eller kanskje det faktisk var fredag morgen? :klo: Tror jeg må begynne å registrere bæsjebleier så jeg har litt oversikt, kan gjøre det i samme app som jeg bruker for å registere amming... I går sutret hun litt og det virket som om hun hadde litt knip innimellom, men i dag er det bare stinkefisen som avslører at det er en stund siden siste bleie. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en amme-app? Fortell mer! :hoppe:

Baby Connect heter den, koster 50 kr tror jeg. Finnes nok gratis alternativer også, men jeg lastet nå bare ned den jeg hadde fått tips om istedenfor å undersøke noe. Jeg bruker den til å registrere når hun spiser og fra hvilket bryst. Da har jeg full oversikt på når hun sist fikk mat og fra hvilket bryst hun fikk fra sist. Det har jeg nemlig sjelden kontroll på her i ammetåka. ;) Kan også registrere søvn hvis man har behov for det, bleier (også om det er tiss eller bæsj), og endel andre ting som humør og aktivitet osv. Og så kan man dele appen med flere, slik at pappaen feks også kan se på sin telefon om det er lenge siden mat osv. Jeg har begynt å registrere søvn på natta nå for å se om det er noe mønster på når hun sovner, så da A var på vei hjem fra julebord fikk jeg sms: "Ser S sover, hva med deg?" :fnise: 

Nå fikk vi nettopp fanget på film at S ler skikkelig når mormor tuller med henne, så herlig! :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh!! Det er akkurat det jeg trenger! :hoppendeglad:
Skal til med å få litt mer rutiner i hverdagen nå, hittil har jo Larven styrt showet fullt og helt, men nå er det tid for litt rammer og da har jeg såvidt begynt å skrive ned litt tider på når han spiser og sover osv, men bare i notater på mobilen og den appen hørtes mye mer oversiktlig ut! :jepp:

 

Å det er sååå hærlig når de ler! Verdens beste lyd, likestilt med det sukket de lager når de sover! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lille S høres bare så skjønn ut :hjerte: Og det er jo så moro det er med alle de små fremskrittene de gjør hele tiden, ja :jepp:  Og babylatter- finnes det noen herligere lyd i verden?? :rodmer: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag lo hun til meg også, så jeg er tydeligvis litt morsom jeg også. Hjertet mitt bare smelter av den latteren altså! :rodmer: 

To netter på rad nå har hun sovet i ett fra 23.30 til 5.45, og så videre til 10. Seks timer sammenhengende søvn, kun én amming og opptil flere timer på morgenkvisten i tillegg - ikke rart jeg føler meg opplagt og uthvilt i dag! :nigo: Endelig kom bæsjebleia etter seks døgn også, det var deilig. (Ja, jeg har blitt en sånn som sender snap om at ungen endelig har bæsja. Bare til pappaen og bestemora da, og ikke bilde av selve bleia, men allikevel... :sjenert: )

Har fått sendt ut takkekort for barselsgavene i dag, fant plutselig ut at det var lurt å få gjort det før jul så kunne vi late som om det var julekort også. ;) 

Ellers maser svigermor om dåp/navnefest/whatever, og syns visstnok det er flaut at vi ikke har planlagt noe enda. :roll: Kjenner trassungen i meg umiddelbart fikk lyst til å utsette det til sommeren minst, det er faktisk vårt barn og vår fest og det er nok å styre med når man har en nyfødt. :sur: Men jeg biter det i meg, vi har tross alt faktisk tenkt å ha en fest, og fordelen er at dette fikk A til å legge planleggingsvegringen sin til side og faktisk gjøre noe. :fnise: Tror vi ender opp med å bare ha en velkomstfest uten seremoni siden vi er sånne særinger som har motforestillinger mot alt. Tar gjerne imot tips til hvordan vi kan legge det opp: burde kanskje holde en tale og lese et dikt eller noe sånt i alle fall? :klo: Kom gjerne med tips til hvor i Oslo man kan ha selskapet også. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg har så lite å bidra med når det gjelder velkomstfest, men jeg synes det høres veldig koselig ut! Her blir det nok dåp fordi det er det mannen er vant med (Sørlandet - bibelbeltet), og siden jeg ikke har så veldig sterke meninger i noen retninger er det ikke så vanskelig å gå med på det! Men jeg ser og at det kommer så kort tid etter man har født, er man ikke veldig opptatt med å bare være i bobla da liksom? :hoho: Sååå koselig med babylatter altså :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et vennepar av meg hadde navnefest/halvtårsfest hjemme, veldig uformelt :) Ingen tale, sang etc. At det var fint vær og de hadde grei plass ute, hadde mye å si for at det ikke ble trangt da... 

Tror vi satser på dåp selv, og det er jeg som er pådriver der :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ikke religiøse så vi skal ikke ha dåp. Tenkte litt på navnefest i regi av humanetisk, men vi har veldig liten familie på hver side og av de få som er så bor de fleste i andre byer rundt om i det ganske land, så da bestemte vi oss heller for å holde en fest når han fyller 1år til sommeren. Da får vi god tid til å planlegge og forhåpentligvis godt vær så vi kan være ute. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kunne veldig gjerne tenke meg mentorfest, men A syns visst det ble litt for hippie. :fnise: Vi ender nok opp med å invitere alle våre tanter og onkler, og da blir vi bortimot 30 stk. Har ikke plass til så mange på middag hjemme, men vurderer å ha mat først på en restaurant i byen og kaker hos oss etterpå. Burde funke greit hvis vi bestiller maxitaxi for å frakte folk hjem? :klo: 

Nå ligger jeg i vasken kos frisøren og venter på at stripene på sidene skal bli ferdig. SÅ deilig å bli hårfin til jul! :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns middag på restaurant og kaker hjemme høres veldig koselig ut. Kjenner dere noen som kunne underholdt med sang/musikk kanskje? 

Angående spørsmål om julebord som ble stilt for noen poster siden; jeg var ikke på årets julebord, men så det ble postet noen  bilder på face ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns middag på restaurant og kaker hjemme høres veldig koselig ut. Kjenner dere noen som kunne underholdt med sang/musikk kanskje? 

Angående spørsmål om julebord som ble stilt for noen poster siden; jeg var ikke på årets julebord, men så det ble postet noen  bilder på face ;)

Hvis det var bilder av en som danset på bordet med slipset rundt hodet var det sikkert A! ;) 

Den siste uka har S sovna noen minutter tidligere hver dag, og vi er nå nede på ca 23.00. Himmel for oss som syntes 1 var tidlig for bare et par uker siden! Men i dag sovnet hun på sofaen kl 20 og har enda ikke våknet! Enten har det skjedd et mirakel og hun har fått et "normalt" søvnmønster sånn over natta, eller så våkner hun snart (er fire timer siden mat) og tenker å være våken resten av natta. :bond: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett hvem som sov fra 20-10.30 da? :sjokkert: Hun våknet kl 23 og da bar vi henne rett inn på soverommet, skiftet bleie i senga og ammet. Og jammen sovnet hun igjen! Så var hun våken kl 4 for mat, og jeg var helt sikker på at natta var over, men neida! Så våkna vi igjen 7, og jeg var jo storfornøyd med å ha fått sove så lenge tross alt - men S var tydeligvis fremdeles trøtt. :hoho: 

Nå blir det veldig spennende å se om dette var en engangsforeteelse eller om hun faktisk har tenkt å begynne å legge seg tidlig. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...