Gå til innhold

Juliane og mini-sjefen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Wohoo! Det var natta si det!! :bolledeig:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh, for en natt!! Det må gjøre godt! Jeg blir veldig oppløftet av å lese dagboken din for tiden egentlig. Det høres ut som dere koser dere sånn!

Skrevet
2 timer siden, lille_frosk skrev:

Åh, for en natt!! Det må gjøre godt! Jeg blir veldig oppløftet av å lese dagboken din for tiden egentlig. Det høres ut som dere koser dere sånn!

Ja, herregud, jeg er fremdeles i sjokk tror jeg. Skal nok ikke satse på at det gjentar seg i kveld da, men dette viser jo at det er håp om en litt annen døgnrytme etter hvert. Kjenner jeg har litt behov for å få litt voksentid på kvelden etter hvert. Hun har jo vært våken med oss hele kvelden helt siden hun ble født, og det er litt slitsomt å aldri bare kunne slenge seg ned på sofaen og koble helt ut mens hun sover. Hun sover jo litt på dagtid, men mesteparten av den lengste dubben blir som regel i vogna mens vi enten bare triller eller har planer av noe slag. Føler på litt dårlig samvittighet når hun er våken og ikke får så mye oppmerksomhet, så blir bra når hun legger seg litt tidlig og jeg vet at jeg får litt tid til pc/tv/kjæresten på kvelden. Kjenner jeg gleder meg til jula også, når besteforeldre kan underholde baby mens jeg later meg litt uten dårlig samvittighet. ;) 

Men bortsett fra akkurat det er det veldig koselig altså. :jepp: Hun er så blid og glad og jeg smelter hver gang hun gliser til meg. Har blitt litt mer dramaqueen i det siste da og kan finne på å hylskrike sånn plutselig for "ingenting", men skal bare ha smokken som har falt ut eller noe sånt. Bortsett fra en kveld i forrige uke da hun ikke hadde bæsja på fem dager og i tillegg var overtrøtt har jeg aldri hørt henne gråte i mer enn 30 sekunder av gangen, og selv da hun var ganske hysterisk roet hun seg på puppen etter et par minutter med illskriking. Så det er bare å glede seg, frosken! :) 

Skrevet

Så deilig med en sånn natt da!!

Husker alle sa til oss, "Begynn med legge-rutiner så tidlig som mulig". Usikker på akkurat når vi begynte men det var før dåpen til E og da var hun 3 mnd så kanskje mellom 2-3 mnd. Det fungerte for oss. Da fikk vi som du sier - alenetid eller kjærestetid.

Skrevet

:ninja: *sniker-meg-inn*

Skrevet

Hei på deg @LilleMy1989! :goodbye: 

i dag har vi vært på kontroll på helsestasjonen, lille babyen min er nå 61 cm og 6,4 kg. Hun hylskreik så hun nesten ikke fikk puste da hun fikk vaksinene stakkar, det var ikke noe gøy for hverken S eller mammaen. :trist: Heldigvis virker det som om det ikke blir noe feber eller veldig ubehag i ettertid da. :)

I morgen reiser vi til svigers på juleferie, første flytur med baby og jeg håper det går bra! A har bedrevet stresspakking nå, vi fant jo plutselig ut at han måtte pakke før S skulle legge seg. :klaske: Jeg får pakke i morgen, kjenner jeg stresser allerede...

Skrevet

Sprøyter er fæle ja, stakkar lita :hjerte: 

Godt at det ikke er noe reaksjon i ettertid :) Håper flyturen går bra og at dere får en kjeeempe fin første julefeiring med et helt nytt familiemedlem :strix: 

Skrevet

Huff de sprøytene er ikke noe gode, men bra det ser ut som hun slipper unna feber osv! 

Håper flyturen går bra, oppdater gjerne om den etterpå, vi skal ut å fly om to uker og jeg kjenner jeg er litt nervøs for hvordan det skal gå. Skal du har med vogn? :) 

Skrevet

Så koselig å lese om tilværelsen deres! Får meg til å glede meg enda mer til lillgutt kommet :) Nyt juleferien :kose: 

Skrevet

Hvordan gikk flyturen med S? Håper dere får en fin jul hos svigers.

Skrevet

God jul :hjerte: Håper flyturen gikk fint! 

Skrevet

Håper dere har hatt en nyyydelig jul! :hjerte:

Skrevet

Håper dere har hatt en fin jul! :hjerte:

Skrevet

Godt nyttår alle sammen! :hjerte: 

Vi har hatt en veldig deilig jul og kost oss masse! I kveld er det slutt for A som tar toget hjem, mens jeg og S blir hos mine foreldre et par dager til. Greit å slippe å reise med baby samtidig som alle skal hjem fra juleferie med seksten kolli hver. :sjenert: 

Det gikk kjempefint å fly med S, hun sov på fanget mitt begge veier og var bare såvidt interessert i puppen da jeg kom med tilbudet på nedstigningen. Veldig glad for at jeg hadde med bæreselen på flyplassen, både for å slippe å ha S på armen og for å ha armene fri til bagasje o.l. (Selv om hun holder hodet selv er hun ikke heeeelt trygg, så jeg bruker opp begge armene på henne...) A klarer nemlig ikke å trekke to kofferter og en prampack selv, fant vi ut. :fnise: 

Julefeiring hos svigers var hyggelig, selv om det selvfølgelig var litt rart å ikke være hjemme. Men hadde nok vært annerledes hjemme også med en liten frøken, så det var egentlig helt greit. Da julaften kom hadde ikke S bæsjet på over en uke, og hun ringte selvfølgelig jula inn med en skikkelig eksplosjon åtte minutter etter at vi hadde satt oss til bordet. Oppå bordet, der hun tronet i vippestolen sin. :hoho: Så jeg rakk å spise en bit av pinnekjøttet før jeg måtte ta meg av de største mengdene babybæsj jeg noen sinne har sett. Stakkars jente, dette kommer hun til å få høre hver julaften resten av sitt liv. :fnise: 

S har storkost seg med familie på begge sider, og de har elsket å ha babybesøk. Og jeg har nytt litt avlastning. ;) Svigermor uttalte på flyplassen at hun håpte vi hadde glemt igjen en sokk hun kunne snuse på etter at vi hadde reist. :ler: Nå kjenner jeg at det nok skal bli godt å komme hjem og bare være oss en stund, uten alle gode råd og ulike måter å håndtere babyen på. Alle mener jo bare godt, men som mamma blir det jo litt frustrasjoner når de andre feiltolker signalene hennes og ikke hører på meg når jeg feks sier at den overtrøtte babyen som nekter å sove kan få litt ro på fanget istedenfor å bli herjet med på gulvet. Skjønner dem godt jeg, for en overtrøtt S er nemlig den blideste og mest skravlete babyen du har møtt, helt til det smeller. Og ja, det smeller skikkelig, og da er det jeg som blir sittende der med en baby som hyyyyyler og ikke vil ta puppen engang. Var litt dårlig timing at S skulle snu døgnrytmen sin sånn rett før ferien, for nå har vi ikke helt kontroll på når hun burde i seng. Har vært mye forskjellig søvnmønster på kveldstid. I går hadde vi besøk på kvelden, så jeg ammet i stua ca 20 og så gikk A og la henne. Det var tydeligvis altfor seint, for det endte i tidenes verste hyleanfall og vi måtte til slutt legge henne i vogna og rugge henne i søvn der. (Men selv da hadde hun latterkrampe iblandet illskrikingen, det var visstnok hysterisk morsomt da jeg bysset henne og sang so ro lillemann....)

Skrevet

Hun høres ut som en utrolig sjarmerende liten frøken hun der! :hjerte: Så godt at dere har hatt en fin julefeiring, og så fint for både besteforeldre og S å få masse tid sammen. Jeg tror noen sånne frustrasjoner er uunngåelige når man er sammen over tid, særlig som nybakte foreldre - det hører nesten litt med! :fnise:

Skrevet

Godt å høre at dere har hatt en fin feiring. Og ja, det er så utrolig deilig å komme hjem og få senket skuldrene etter slike besøk. 
Lenge leve hverdagen! :fnise:

Hva hadde S på seg når du hadde henne i bæreselen? Jeg tenker på det samme når jeg skal ut å fly om noen dager, men er ikke så vandt med å ha ham i selen og er redd for at Larven skal bli for varm eller for kald på turen. :klo:

Skrevet
5 minutter siden, Beccy87 skrev:

Godt å høre at dere har hatt en fin feiring. Og ja, det er så utrolig deilig å komme hjem og få senket skuldrene etter slike besøk. 
Lenge leve hverdagen! :fnise:

Hva hadde S på seg når du hadde henne i bæreselen? Jeg tenker på det samme når jeg skal ut å fly om noen dager, men er ikke så vandt med å ha ham i selen og er redd for at Larven skal bli for varm eller for kald på turen. :klo:

Vi er heller ikke vant til å bruke selen siden S ikke har hatt noe bærebehov, så vi måtte øve litt hjemme i dagene frem mot avreise. ;) Hun var ikke sånn superhappy over å sitte der, men det gikk bra så lenge jeg var i bevegelse. Vi brukte bare selen inne på flyplassen, så vi hadde på ullbody, ullbukse og ulltøfler, og en tynn strikket ulljakke over det igjen. Omtrent det samme som hun har på seg i vognposen når det er varmt egentlig. Tenker hun får masse varme fra meg i selen, og det er jo relativt ok temperatur inne på Gardermoen. :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...