Gå til innhold

Juliane og mini-sjefen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skummende bæsj! Mye å se frem til skjønner jeg!  :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres veldig logisk ut at de får vondt i magen når vi får vondt i magen ja. De typiske tingene man skal holde seg unna, som kål og erter, er jo matvarer som gir luft i magen.

Heldigvis virker det som om hun har det mye bedre i dag. :) Litt ekstra kaving og så har hun lært seg å øke volumet når det er noe hun vil. Tror ikke nødvendigvis det er sånn at hun har det så innmari mye fælere enn tidligere av den grunn. ;)

Sov godt i natt gjorde vi også, fra 00.30 til 10.00 med to ammepauser. Var vel utslitt etter gårsdagen, stakkar. :kose: A fryktet det verste og sov på gjesterommet, men det hadde jo ikke vært nødvendig.

Brystet er også bedre, så alt ser mye lysere ut i dag. :)

Skrevet

Jeg har virkelig ingenting å ha på meg for tiden! :bond: Vanligvis går jeg nesten bare i kjoler, men den typen jeg pleier å gå i egner seg virkelig ikke for amming. De få buksene jeg har har jeg ikke giddet å prøve å få på meg engang... Har tusla rundt i joggebukse siden fødsel. Funker greit det når man bare er hjemme, men begynner jo å bli klar for å komme meg ut blant folk igjen. Har ikke hatt så mye barselbesøk enda heller, så kommer vel en bølge nå snart.

Lurer på om jeg skal forsøke å nettshoppe noen skjørt, så kan jeg bruke det sammen med singlet og genser. Det er liksom det greieste når det gjelder amming ute blant folk, føler jeg. Hva slags klær går dere andre egentlig med?

Skrevet

Jeg er som deg og gikk omtrent bare i kjoler før. De jeg har er ikke spesielt ammevennlige! Men så oppdaget jeg boob og Milker, og har funnet noen ålreite ammekjoler på salg. Har kjøpt noen gensere og topper fra boob også. Litt begrenset hva man gidder å bruke på ammeklær, men når det koster 1-200 per topp så velter det heldigvis ikke budsjettet. Har også funnet litt på ebay! Dette til tross, så ser jeg frem til å bruke mine vanlige klær igjen når den tid kommer!

Skrevet

Kleskrise her også :sjenert: Jeg går rundt i joggebukse og div ammetopper, og presser på meg en dongeribukse når jeg er ute blant folk. Den er ganske trang og det ser ikke så bra ut..

Skrevet

Sliter litt med garderoben jeg også... Hadde en merkelig forestilling om at alt ville passe fint etter fødselen, men merker jo at dongeribuksene mine sitter ganske stramt og at det er veldig få av toppene / genserene som er ammevennlige. Har brukt de mest elastiske buksene mine en del sammen med singletter med cardigan over. Var også på Cubus her om dagen og handlet 3 ganske OK gensere (billige) i et herlig stoff som også er ammevennlige. De har en glidelås foran, over kløften, som jeg bare kan ta opp og servere mini mat enkelt. De kan også brukes senere, så syns ikke det gjør noe å kjøpe noen plagg. Har også brukt en del av skjortene mine, for de kan jo enkelt knappes opp.

Skrevet

Godt å høre at det står bra til med dere, selv om det må være skikkelig kjipt når de små har vondt :/ Jeg synes også Boob og Milker har mye fint ammetøy, det kan jo være greit å investere i noen plagg - de kan jo brukes igjen senere også (hvis man skal ha flere).

Skrevet

Det finnes jo flere typer bukser med strikk i livet og elastisk liv som ikke er joggebukse.

Ellers er jo thights og omslagskjoler noe?

Skrevet

Jeg har vært litt skeptisk til de ammekjolene siden de også kan brukes av gravide, har ikke sett for meg at de kan sitte spesielt fint på pærekroppen min da. Men kanskje jeg skal bestille meg en eller to bare for å prøve? :) I går klemte jeg meg inn i en av de gamle buksene mine, og muffintop fikk en ny betydning! :fnise:

I går møtte vi venninna mi og hennes baby for første gang, lille H er akkurat en uke yngre enn S. S så ut som en gigant ved siden av H - lille babyen min er jo stor jo! :sjokkert:

Skrevet

TMI-alert:

Har noen andre opplevd at renselsen plutselig tar seg opp igjen flere uker etter fødsel? Jeg hadde den ekstra blødningen som er vanlig etter sånn 10-12 dager, og nå hadde det nesten gitt seg helt. Og plutselig har det nå et par dager kommet ganske store mengder friskt blod, med noen koagulerte klumper i. Lurte på om det faktisk kunne være mensen, men det er for "rent blod" og ikke noe slim.. :sjenert:

Skrevet

Tror det er en siste skorpe som løsner inni der, har flere venninner som har trodd det var mensen, men den dukka ikke opp på mange mnder etterpå :) (opplevde det samme selv og).

Hilsen denne snikleseren som tydeligvis ikke bare sniker hele tiden :P

Skrevet

Tror det er en siste skorpe som løsner inni der, har flere venninner som har trodd det var mensen, men den dukka ikke opp på mange mnder etterpå :) (opplevde det samme selv og).

Hilsen denne snikleseren som tydeligvis ikke bare sniker hele tiden :P

Hyggelig med sniklesere som gir seg til kjenne! :jepp: Og særlig når du har et godt svar til meg også! Da satser jeg på at det er siste krampetrekning og at det snart er over. :)

Skrevet

Barselgruppe med jordmor i morgen, kjenner jeg nesten gruer meg litt. Mest til å komme meg til helsestasjonen før kl 10 da - jammen bra vi har skrudd klokka! Nå får vi forhåpentligvis lagt oss en time før på kvelden og det blir litt lettere å komme oss ut om morgenen. ;)

Hvor lenge pleier forresten sånne barselgruppegreier å vare? :klo:

I dag har vi vært på trilletur i området Nordstrand/Lambertseter. Virker som om det kanskje blir det mest aktuelle området for oss når vi skal flytte, så greit å gjøre seg litt kjent. :)

Skrevet

Koselig da 😊 vår gruppe varer 2,5 timer hver gang, tror det er ganske vanlig. Vi er blitt ei ganske sammensveiset gruppe, møtes 1 gang i uka for tur eller bare hjemme hos noen ved drittvær. Har ikke vært noe stress å amme bare inne på dette rommet mens JM snakker. Håper du får deg en fin gjeng!

Skrevet

Bare beregn god tid før dere går ut døra. Plutselig må man skifte bleie, også har man glemt ditt og datt ++

Husker ikke helt men vi satt kanskje der i 30-45 min og pratet. Presentasjon også prate litt om diverse og finne ut hvor og når man skal møtes neste gang.

Så spennende da! Lambertseter er et fint sted for barn å vokse opp. Det kan jeg skrive under på selv. Så da blir det kanskje å gå på noen visninger den neste tiden?

Skrevet

Ha en fiiin tirsdag! :hjerte:

Skrevet

Hvordan gikk det igår,?

Skrevet

I dag har jeg hilst på min lille nevø for første gang! :hjerte: Han er så fiiiiin! Så morsomt å se han ved siden av S, han har så mye mer guttete trekk. :fnise: Morsomt at det er så tydelig allerede nå når de bare er en måned gamle. De to kommer nok til å få mye glede av hverandre fremover!

S ble så oppspilt av å ha besøk at hun ikke har sovet mer enn ti minutter siden vi våknet litt over 9 i dag tidlig... Jobber hardt med å få henne til å sove nå, men hun er lys våken og fornøyd der hun ligger. :sjenert:

Barselgruppe i går var hyggelig! Fikk ikke noe særlig ut av det jordmor snakket om da, det virket ikke som om hun hadde noe særlig til opplegg egentlig. Var mest vi som fortalte litt om babyene våre og hun som nikket til det vi sa. Ble hvertfall enda tydeligere enn før at vi er utrolig heldige med S, vi har nok en mye enklere hverdag enn de aller fleste med så små babyer. Hun sover godt nok om natta til at jeg er sånn rimelig opplagt, og vi har fremdeles til gode å høre henne gråte mer enn et par sekunder i strekk. Hun er rett og slett blid og fornøyd hele dagen, og det var nesten så jeg tok meg selv i å overdrive litt når jeg fortalte om at hun ikke la seg så tidlig på kvelden og at hun hadde hatt bittelitt vondt i magen. Der satt det mammaer som hadde hatt superkjipe fødsler, slet med amming og ikke hadde sovet mer enn tre timer hver natt i en mnd, så jeg følte meg som en skikkelig rosablogger: "Jeg fødte på tre timer, har et barn som spiser som en hest, sover om natta og aldri gråter." 

Så spennende da! Lambertseter er et fint sted for barn å vokse opp. Det kan jeg skrive under på selv. Så da blir det kanskje å gå på noen visninger den neste tiden?

Vi må få begynt å bruke den bæreselen slik at vi kan gå på litt visninger! :fnise: Kommer nok til å begynne å titte litt etter hvert, men siden vi ikke skal selge før til våren er det vel ikke så stor sannsynlighet for at vi kommer til å kjøpe noe med det første. Faren med å titte er jo selvfølgelig at man plutselig finner drømmeboligen lenge før man egentlig hadde tenkt å kjøpe noe... :sjenert:

Skrevet

Er det så konkrete planer nå at dere skal selge til våren allerede? Lengter selv etter større plass, samtidig trives jeg så vanvittig godt her vi bor (og her har vi ikke råd til så veldig mye større :P )

Skrevet

Hvordan går det med dere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...