MissStiles Skrevet 18. oktober 2015 #682 Skrevet 18. oktober 2015 Støtter også Blomst12 sitt forslag.
A4-livet Skrevet 18. oktober 2015 #683 Skrevet 18. oktober 2015 Enig med Blomst12, sett deg ned i sofaen eller gå unna med S så kan de andre klare å rydde selv. Og rydd unna alt som heter pledd og tepper sånn at svigermor ikke kan pakke inn S. Og snakk med A, han får pokker meg hjelpe sin samboer som faktisk er i barsel. Han har ingen ting i sofaen å gjøre før det er ryddet!
elvital Skrevet 18. oktober 2015 #684 Skrevet 18. oktober 2015 Enig med de andre her, gå unna, la de andre styre på. I hvert fall burde A hjelpe til framfor å sitte i sofaen!
juliane Skrevet 19. oktober 2015 Forfatter #685 Skrevet 19. oktober 2015 Snakket med A da vi hadde lagt oss og han hadde faktisk trodd at svigerfar hadde gjort seg ferdig, og ikke oppfattet at det var jeg som ble stående med all jobben... I dag har jeg vært på sykehuset og tatt ultralyd av hoftene til S. Både jeg og lillebroren min hadde nemlig hofteleddsdysplasi da vi var baby, og siden det er arvelig tas det alltid ultralyd av babyen etter noen uker. Heldigvis har S arvet hoftene til pappaen sin, så da slipper hun å ligge med pute mellom beina! Fant forresten ut at S faktisk kan skrike, for det var skikkelig lite kult at legen holdt fast beina hennes! Jeg ble egentlig bare glad for det, for her hjemme har hun knapt gitt fra seg mer enn et lite klynk siden hun ble født. Nå vet jeg at hun sier fra når hun har behov for det, så da er hun vel bare veldig fornøyd sånn til vanlig da. Ellers har vi nok fått både trøske og brystbetennelse - great! Ringte legen min på torsdag og sa at jeg trodde hun hadde trøske siden hun har hvit tunge og jeg fremdeles har veldig såre brystvorter, men fikk ikke time og bare beskjed om at det gikk bra så lenge hun tok puppen. Har prøvd med Farris på hennes tunge og reseptfri Canesten til meg, men uten noen bedring. Vet ikke helt om jeg skal ringe igjen i morgen? Virker jo som om det er vanlig å komme inn til legen? Og så toppet det hele seg da jeg begynte å få frostanfall lørdag kveld, og brukte hele natta på å veksle mellom å riste av kulde og å svette ut sengetøyet. Hadde jo kjent at brystene var litt sprengt, men tenkte det var fordi det gikk litt lenge mellom hvert måltid siden vi hadde besøk og S gikk fra fang til fang. Heldigvis hadde feberen gitt seg da jeg våknet i går morges, så da kjørte jeg på med mye amming, innviet pumpa mi og masserte så godt jeg kunne. Kjenner at det er mye bedre i dag, nå er det en tydelig klump i venstre bryst igjen så har tydeligvis fått løst opp i resten. Krysser fingrene for at jeg får vekk den siste også, selv om jeg kjenner det krever litt ekstra innsats... (AU!)
Androide Skrevet 19. oktober 2015 #686 Skrevet 19. oktober 2015 Ouch Jeg har hatt tette melkeganger et par ganger, og det er grusomt vondt, så du har min fille medfølelse. Håper det løser seg opp! Jeg pleide å massere i dusjen med litt babyolje på, med så varmt vann som jeg klarte. Det hjalp meg iallefall.
juliane Skrevet 19. oktober 2015 Forfatter #687 Skrevet 19. oktober 2015 Ouch Jeg har hatt tette melkeganger et par ganger, og det er grusomt vondt, så du har min fille medfølelse. Håper det løser seg opp! Jeg pleide å massere i dusjen med litt babyolje på, med så varmt vann som jeg klarte. Det hjalp meg iallefall. Takk for tips om babyolje! Har massert og håndmelket i dusjen, men tenkte ikke på å bruke olje, det må jo være mye bedre!
lille_frosk Skrevet 19. oktober 2015 #688 Skrevet 19. oktober 2015 Åh, alt man skal gjennom som man ikke vet ... Det hørtes utrolig slitsomt ut å ha svigers boende hos seg så kort tid etter fødselen, for meg hadde det vært kjempetungt! Ikke at jeg ikke liker de, de er flotte folk, men bare det å ha "besøk" liksom. Særlig når det blir sånn at du må stå litt på for de ... Håper brystbetennelsen gir seg kjapt!
MissStiles Skrevet 19. oktober 2015 #689 Skrevet 19. oktober 2015 Krysser fingerne for at det går fort over!! Frostanfall & svette annen hver gang var ikke særlig gøy, husker jeg. Godt å høre at S har arvet hoftene etter faren sin!!
juliane Skrevet 19. oktober 2015 Forfatter #690 Skrevet 19. oktober 2015 Krysser fingerne for at det går fort over!! Frostanfall & svette annen hver gang var ikke særlig gøy, husker jeg. Godt å høre at S har arvet hoftene etter faren sin!! Tolker det sånn at du også hadde brystbetennelse? Fikk du antibiotika, eller gikk det over av seg selv?
juliane Skrevet 19. oktober 2015 Forfatter #691 Skrevet 19. oktober 2015 Åh, alt man skal gjennom som man ikke vet ... Det hørtes utrolig slitsomt ut å ha svigers boende hos seg så kort tid etter fødselen, for meg hadde det vært kjempetungt! Ikke at jeg ikke liker de, de er flotte folk, men bare det å ha "besøk" liksom. Særlig når det blir sånn at du må stå litt på for de ... Håper brystbetennelsen gir seg kjapt! Ja, det har egentlig ikke noe å gjøre med at det er svigers, jeg er veldig heldig med svigerforeldrene mine jeg altså! Men alt blir mer styr når man har besøk, bare det at jeg må ta på morgenkåpe når jeg skal skifte bleie om natta eller ikke får lufttørket de såre brystvortene etter amming. (Syns jeg var tøff nok som ammet foran svigerfar om jeg ikke skulle vandre rundt med puppene ute også. )
MissStiles Skrevet 19. oktober 2015 #692 Skrevet 19. oktober 2015 Tolker det sånn at du også hadde brystbetennelse? Fikk du antibiotika, eller gikk det over av seg selv? Ikke i følge legen.. Så jeg fikk bare beskjed om å ta paracet også kom det til å gå over av seg selv. Det gjorde det men det er jo vondt. Hadde det to ganger. Sov de gangene E sov også tok M seg av E når han kom hjem fra jobb. Så glad vi begynte tidlig med flaske.
Supramundane Skrevet 19. oktober 2015 #693 Skrevet 19. oktober 2015 Ja, det har egentlig ikke noe å gjøre med at det er svigers, jeg er veldig heldig med svigerforeldrene mine jeg altså! Men alt blir mer styr når man har besøk, bare det at jeg må ta på morgenkåpe når jeg skal skifte bleie om natta eller ikke får lufttørket de såre brystvortene etter amming. (Syns jeg var tøff nok som ammet foran svigerfar om jeg ikke skulle vandre rundt med puppene ute også. ) Jeg syns det hørtes VELDIG tøft ut å amme foran svigerfar altså. Jeg vet ikke om jeg kommer til å gjøre det foran min. Min mor har allerede begynt å bidra med gode råd, så hun sa at HVIS jeg fikk brystbetennelse så kunne jeg legge på varme kluter, og massere med olivenolje. Hun fortalte også at min far hadde massert hennes med olivenolje i timesvis. Herlig info..
juliane Skrevet 20. oktober 2015 Forfatter #694 Skrevet 20. oktober 2015 Tror ikke jeg skal få A til å massere vekk klumpene mine altså, det gjør jammenmeg vondt nok når jeg gjør det selv. Men tror jeg får tatt knekken på det faktisk, hele venstre bryst var en eneste stor verkebyll for to dager siden, i går var det redusert til én stor klump og i dag er klumpen mindre og mindre vond. Fikk massert den hardere i dag enn i går. Krysser fingrene for at det er ganske så bra i morgen! I dag har vært første dagen det har vært relativt trasig å være lille S. Fra hun våknet kl 9 trykket og trykket hun uten at det kom noe skikkelig i bleia, og selv om hun ikke skriker skikkelig ga hun klart uttrykk for at det ikke var noe stas med magevondt. Jeg forsøkte å massere magen og "sykle" med beina uten nytte, og stakkar liten ville jo ikke sove igjen heller. Til slutt kom det endelig ut masse skummende (!) bæsj mens vi lå på stellebordet, og etter litt mat sovnet hun endelig. Da hadde hun vært våken fra 9-16.30 i ett strekk, med unntak av kanskje 20 minutter hun sov på brystet mitt. Hun sover enda stakkar liten, så jeg håper at magevondten har gitt seg når hun våkner igjen...
j86 Skrevet 20. oktober 2015 #695 Skrevet 20. oktober 2015 Så bra at brystet blir bedre!! Slapp unna med skrekken jeg også, fikk massert det bort på et par dager. Hardt arbeid det der! Er så dumt når de små har vondt.. Har du spist noe spesielt som hun kan ha reagert på? Her virker det som om ammete gir ganske god effekt, har ikke merket så mye til trykkingen når jeg har vært flink å drikke det 1-2 ggr per dag. Kan være tilfeldig da, at det er fordi han er blitt eldre Likevel verd et forsøk kanskje, hvis du ikke allerede drikker det?
juliane Skrevet 20. oktober 2015 Forfatter #696 Skrevet 20. oktober 2015 Så bra at brystet blir bedre!! Slapp unna med skrekken jeg også, fikk massert det bort på et par dager. Hardt arbeid det der! Er så dumt når de små har vondt.. Har du spist noe spesielt som hun kan ha reagert på? Her virker det som om ammete gir ganske god effekt, har ikke merket så mye til trykkingen når jeg har vært flink å drikke det 1-2 ggr per dag. Kan være tilfeldig da, at det er fordi han er blitt eldre Likevel verd et forsøk kanskje, hvis dJeg drikker ikke ammete nei, så takk for tipset! Da får vi få handlet inn det i morgen. u ikke allerede drikker det? Jeg drikker ikke ammete nei, så takk for tipset! Da får vi få handlet inn det i morgen. Drikker du det bare selv, eller har du gitt det til lillegutt også? Har ikke spist noe som jeg umiddelbart mistenker, men det kan jo i så fall være hva som helst? Virker som om hun har det bittelitt bedre nå da, selv om hun klager litt fremdeles. Ligger på magen på tvers over fanget til A nå, ser ut som om det var ganske greit. Krysser fingrene for at hun vil sove skikkelig i natt!
j86 Skrevet 20. oktober 2015 #697 Skrevet 20. oktober 2015 Ja, det kan jo i teorien være hva som helst, men det snakkes jo mye om rå løk / kokt og eller stekt løk / diverse kål (blomkål, rosenkål osv).. Så hvis du har spist noe av det plutselig så kan det jo være det! De selger ammete på apoteket, det er den jeg har brukt :-) drikker bare selv nå, men blandet med litt sukkervann og gav til lillegutt ei natt han hadde veldig vondt. Det hjalp godt på, så det kan være greit å teste! :-)
A4-livet Skrevet 21. oktober 2015 #698 Skrevet 21. oktober 2015 Husker jr hadde sånn skummende bæsj noen ganger også, men var ikke noe spesielt han reagerte på. Håper natten har vært bra
MissStiles Skrevet 21. oktober 2015 #699 Skrevet 21. oktober 2015 Håper S har det bedre idag og at hun har sovet godt inatt.
Beccy87 Skrevet 21. oktober 2015 #700 Skrevet 21. oktober 2015 HS fortalte oss at det var helt vanlig for de små å ha litt vondt i magen iblant, og med mindre det vedvarte så skulle vi ikke stresse med det. Også rådet hun meg til å ikke gå i gang å kutte vilt og uhemmet i kosten min uten videre i blinde, men heller bruke som regel at dersom jeg blir dårlig og/eller promper mye etter å ha spist noe så kan det påvirke magen til lille. Et veldig logisk og enkelt råd egentlig, men husker jeg fikk ett sånt 'lyspære over hodet øyeblikk' når hun sa det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå