Gå til innhold

Juliane og mini-sjefen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, det er deilig nå som jeg er gravid også, å ha noen å diskutere alle graviditetsgreiene med, så slipper alle de andre rundt meg å høre like mye om akkurat det. ;)

Har hatt en hyggelig helg. En liten tur i parken i går, halvannen time på et teppe var det bekkenet tålte før jeg haltet meg hjemover. På kvelden var vi ute på skikkelig date og spiste skalldyrsfat, namnam! :) I dag var det ny parktur med et vennepar, denne gangen satt jeg på en benk, så da holdt jeg ut litt lenger. Og så hadde de med seg bilstolen sin som vi er så heldige at vi får låne, de kjøpte nytt sete i går. :duskedame: Morsomt å se utviklingen på dattera deres forresten, da vi møttes forrige søndag hadde hun gått sine første skritt, type fire skritt sammenhengende mellom mamma og pappa. Og i dag gikk hun MASSE! :hoppe:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hurra, 40% på barneprodukter på Princess! Hadde nesten gitt opp og tenkt at hvis det ikke ble tilbud denne uka eller neste måtte jeg bare kjøpe til full pris. Akkurat sengetøy trenger vi jo fra første dag, og det skal jo vaskes først også. Begynner jo faktisk å nærme seg såpass at vi bør ha det vi trenger umiddelbart klart snart. :sjokk:

Hvor mange sett med dynetrekk trenger man da egentlig? :klo: Vi har to av de minste dynene, så litt avhengig av temperaturen i oktober ser jeg for meg at vi kanskje bruker den ene i vogna en periode før vi begynner meg vognpose. Men litt usikker på hvor ofte man må regne med å skifte?

Skrevet

Vi har ikke skiftet sengetøy så veldig hyppig, utenom vanlig skift, 1-2 ukers intervaller.  Har ikke hatt så mange bleieuhell og har ikke noen gulpeunge. Håper ikke jeg jinxer noe nå forresten. Men det har blitt endel sengesett likevel, har både arvet, fått og kjøpt, samt at bestemødrene har sydd. Så har vel tilsammen en 8-10 stykker tipper jeg, ca halvparten til hver (skiller mellom seng og vogndynetrekk).

De har ellers ofte tilbud på jollyroom og slikt, da :)

Skrevet

Så flott med tips, jeg innså nå at vi har en haug med laken men bare ett dynetrekk!  :sjokkert:

Da blir det en tur på princess i morgen.  :nigo:

Skrevet (endret)

Jeg rullerer mellom 4-5 ulike dynetrekk til de to dynene vi har. Kunne nok klart oss med 3 dersom det hadde vært nødvendig, da vi ikke har problem med gulping. Hett tips: hvis du tenker å kjøpe regntrekket til tinkafu (eller andre tinkafu-produkter) så er det -40% på det også hos Princess :nigo:

Endret av Nautika
Skrevet

Tipper vi prøver oss med tre sett i første omgang, så får vi heller supplere etter hvert hvis det er nødvendig. :) Hadde tenkt å stikke innom etter jobb i dag, men det får bli i morgen istedenfor siden A ville være med. (!) Han har ikke akkurat vært superinteressert i innkjøp hittil, så jeg mistenker at denne plutselige interessen for sengetøy/håndklær/siklesmekker skyldes mest redsel for at jeg skal handle for mye. ;)

Har hatt intervju med de første mulige vikarene i dag, tror jeg er mer utslitt etterpå enn dem altså! :ler:

Skrevet

Åå nei! 

Jeg glemte det helt bort når jeg var på senteret i dag. 

Spørs om jeg tørr å sende mannen ut i morgen... Forrige gang han fikk en sånn oppgave skulle han finne duk til spisebordet, og kom hjem med en som var 5meter lang...  :fnise:

Skrevet (endret)

Nei, mannen får ikke gå alene altså. :fnise: Min fikk velge farge på vognposen etter at jeg hadde luket ut tre av fire alternativer. ;)

Var forresten skikkelig hormonsinna på han i går kveld da jeg skulle legge meg. :sinna: Blir jo tante omtrent samtidig som jeg blir mamma, og da jeg bestilte lue og votter fra Lillelam her om dagen tok jeg med et ekstra sett til tantegutten. Skulle sende det i posten i dag, men tror du ikke A har klart å rydde bort vottene da? Fint med en mann som rydder altså, men han har jo null kontroll på hvor han legger ting - er bare "ute av syne ute av sinn" som gjelder. Og når han da i tillegg hadde vært så frekk at han hadde SOVNA etter å ha lagt seg (mens jeg så ferdig SATC-filmen) og ikke klarte å svare på hvor vottene lå sånn på sparket i søvne var jeg så irritert at jeg seriøst vurderte å sove på gjesterommet. :hoho: Trodde jeg klarte å holde maska litt, men det første den stakkars mannen sa i dag tidlig var: "du var veldig sint på meg i natt..." :sjenert:

Endret av juliane
Skrevet

Da har vi brent av 1300 kr hos Princess, til tross for 40% rabatt. :roll: Og jeg ble til og med nektet å kjøpe bamse! ;) Kjøpte sengetøy til to størrelser dyner da, når det først var salg kunne vi like gjerne hamstre inn litt.

I morgen har jeg sagt ja til å jobbe på et møte på jobb på kveldstid. Skal gjøre enkle oppgaver som registrering osv, men samtidig er det ok å få med seg innholdet pga mine daglige arbeidsoppgaver. Veldig usikker på når jeg er ferdig, kan bli 19 eller kan bli 22. :vetikke: Selv om jeg setter pris på overtidskronene (ref tidligere nevnte tur oå Princess, f.eks) er jeg litt skeptisk til ekstra lang dag, er ikke akkurat som om jeg bobler over av ekstraenergi for tiden. :sjenert:

Skrevet

Når ville dere bestilt frisørtime før fødsel, forresten? Må få stripet etterveksten før jeg føder, og så lurte jeg på om jeg skulle klippe meg en god del kortere også. (For hvis det blir mislykket er det jo ikke så mange som ser meg den første tiden. ;) ) A mener jeg må ta det første dagen i perm slik at jeg vet jeg rekker det, men hvis jeg går 14 dager på overtid er det jo da plutselig fem uker siden jeg var nyklipt da... :vetikke:

Skrevet

Jeg hadde første dagen i perm, men fødte jo fem dager over så hadde ikke gjort noe å vente f.eks to uker. Så uke 39 kanskje.. Hvordan fødte moren din i forhold til termin? Det skal jo liksom være litt arvelig

Skrevet

Har to sengesett til den største dyna og ett til den minste. Tror kanskje jeg må kjøpe ett sett til til den minste :P hmm..

Greit å klippe og farge hår før fødsel ja. Og evt farge bryn og sette på vippeextension (eller åssen det skrives) men jeg klør sykt etter hårfarging så får vente m det til etter fødselen. Vurderer å farge bryn og vipper da!

Skrevet

Jeg gikk første uka i perm, da greide jeg ikke leve med etterveksten lengre. :) 

Skrevet

Jeg ble født akkurat på termin, broren min med planlagt keisersnitt litt før. Første permisjonsdag er en fredag, og da tenker jeg det er deilig å ikke ha noen planer. Og så blir mamma her fra lørdag tom tirsdag eller noe (verdens snilleste skal vaske ned leiligheten min!), så da blir det fort torsdag når jeg er 38+1. A tror hun kommer før og jeg tror jeg blir satt i gang, så det burde være innafor. ;)

Skrevet (endret)

Jeg klippet meg dagen før jeg ble satt i gang, var flaks jeg rakk det! Hadde tenkt å bestille med hudpleietime uka etter, men var greit jeg droppa det ;)

edit: og dette var da noen dager før termin. Jeg fødte 39+6

Endret av Androide
Skrevet

Jeg skal til frisøren når jeg starter permisjon. Den første dagen, siden jeg kan :ler: får håpe det blir fint da.

Skrevet

A sendte mail til banken med lønnsslipper etc i går, og lurte på hvor mye vi kunne få i lån. Har ikke tenkt å flytte helt enda, men hadde jo vært greit å ha en ide om hvilken prisklasse vi har mulighet til å kjøpe i. Fikk svar i dag, og tilbud om et lån på 500.000 mer enn A trodde vi ville få, og en million mer enn jeg trodde vi ville få! :sjokk: Trodde kanskje vi måtte forhandle litt med banken for å få låne "nok", men nå må vi jo heller bli enige med oss selv om hvor mye vi er komfortable med å låne... :sjenert:

Skrevet

Så greit da, luksussituasjon :nigo:

Vi bestemte oss for å legge oss på rundt 2.5 ganger den samlede inntekten vår (hadde en del egenkapital utenom), og det er iallefall godt innenfor det komfortable :-) Er litt herlig å ikke makse det helt ut mtp arbeidsmarkedet og hvilken sektor vi begge jobber i også. (Oljen og vestlandet)

I dette markedet (utenom Oslo da) er det jo muligheter for å gjøre et veldig godt kjøp også, og det er ikke å forrakte!

Skrevet

Så greit da, luksussituasjon :nigo:

Vi bestemte oss for å legge oss på rundt 2.5 ganger den samlede inntekten vår (hadde en del egenkapital utenom), og det er iallefall godt innenfor det komfortable :-) Er litt herlig å ikke makse det helt ut mtp arbeidsmarkedet og hvilken sektor vi begge jobber i også. (Oljen og vestlandet)

I dette markedet (utenom Oslo da) er det jo muligheter for å gjøre et veldig godt kjøp også, og det er ikke å forrakte!

Vi bor i Oslo da, så noe godt kjøp er jeg redd vi ikke får gjort uansett. :fnise: Her er det mer snakk om å makse seg totalt ut for å ha sjans på et rekkehus i et område vi ønsker å bo. :sjenert: 2,5 ganger inntekt høres veeeeldig komfortabelt ut, det lånet vi fikk tilbud om nå var på over 4,5 ganger inntekt.

Skrevet

Vi bor i Oslo da, så noe godt kjøp er jeg redd vi ikke får gjort uansett. :fnise: Her er det mer snakk om å makse seg totalt ut for å ha sjans på et rekkehus i et område vi ønsker å bo. :sjenert: 2,5 ganger inntekt høres veeeeldig komfortabelt ut, det lånet vi fikk tilbud om nå var på over 4,5 ganger inntekt.

I see! Jaja, hvis dere setter dere litt på ventebenken er det vel gode muligheter for at markedet der også vil stagnere littegranne. Er jo rart hvis det skal stagnere / synke i hele resten av landet og Oslo holder nivået likevel? :vetikke:

4.5 ganger inntekt går jo helt greit det også da, på min første leilighet (som jeg kjøpte alene) var jeg helt oppe i 5.3 ganger inntekten faktisk. Heldigvis så lønte det seg og jeg kunne selge den med gevinst. Føltes likevel ganske skummelt der og da ettersom lånet kun sto på meg. Det er derfor vi har sjangs til å ha så lavt lån nå. Tror ikke det vil holde så lenge med så lav belåningsgrad da, for vi bor i an større leilighet og ikke rekkehus / hus, så om noen år er det nok å ta opp mere lån igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...