Saltsild Skrevet 10. august 2015 #381 Skrevet 10. august 2015 Det blir nok deilig å få sove godt i natt. Og hvis du går litt rart så gjør det ikke noe, du er jo gravid. Du kan skylde på det!
juliane Skrevet 10. august 2015 Forfatter #382 Skrevet 10. august 2015 Det blir nok deilig å få sove godt i natt. Og hvis du går litt rart så gjør det ikke noe, du er jo gravid. Du kan skylde på det! Tipper det blir helt jævlig hver gang jeg beveger meg i natt, men i morgen natt håper jeg det er litt bedre! Og jeg går jo allerede rart, trenger ikke legge på ekstra vagging. Min alltid morsomme (syns han selv) samboer gikk bak meg på gata i går, og lurte på om han skulle filme meg og sende ut en snap med teksten: "Ute og lufter Dolly."
j86 Skrevet 10. august 2015 #383 Skrevet 10. august 2015 Haha! Morsomt med denne vagginga! Jeg har definitivt fått gravid-ganglag jeg også, og mannen driver å tuller med å lage tuba-lyd når han går bak meg. (Er visst noen filmer der det spilles tuba når veldig overvektige folk spaserer).. Ikke så politisk korrekt av seg den mannen der! Håper det føles bedre etter kiropraktorknekkinga etter hvert. Det er vel slik at det blir værre før det blir bedre vanligvis, så krysser fingrene for det!
lille_frosk Skrevet 10. august 2015 #385 Skrevet 10. august 2015 Hvordan føles kroppen i dag? Og har mandagen flydd? (Det har den ikke her!!)
juliane Skrevet 10. august 2015 Forfatter #386 Skrevet 10. august 2015 Hvordan føles kroppen i dag? Og har mandagen flydd? (Det har den ikke her!!) Du, den blir bare verre og verre. Stakkars A, i natt trøstet han meg i søvne flere ganger fordi jeg stønnet sånn når jeg snudde meg. Lurer på hvordan det blir denne natta. Og nei, mandagen har ikke flydd, gitt! Siden jeg ikke kom før 9 pga kiropraktor sitter jeg fremdeles her og blomstrer, for jeg gidder ikke bruke opp flekstimene mine på sånt altså! Men jeg sitter jo bare på KG da, så strengt tatt burde jeg vel logget meg ut og gått hjem... Jeg mener vagget til bussen og videre hjem.
Saltsild Skrevet 10. august 2015 #387 Skrevet 10. august 2015 Tipper det blir helt jævlig hver gang jeg beveger meg i natt, men i morgen natt håper jeg det er litt bedre! Og jeg går jo allerede rart, trenger ikke legge på ekstra vagging. Min alltid morsomme (syns han selv) samboer gikk bak meg på gata i går, og lurte på om han skulle filme meg og sende ut en snap med teksten: "Ute og lufter Dolly." Neeeeida, du kommer vel til å sove godt Hahahaha, jeg går sånn jeg også. Tror det er veldig veldig vanlig å ligne litt på dolly!
Androide Skrevet 10. august 2015 #388 Skrevet 10. august 2015 Noe sånt kunne mannen min lett sagt også...før han hadde blitt servert en rett høyre
lille_frosk Skrevet 10. august 2015 #389 Skrevet 10. august 2015 Du, den blir bare verre og verre. Stakkars A, i natt trøstet han meg i søvne flere ganger fordi jeg stønnet sånn når jeg snudde meg. Lurer på hvordan det blir denne natta. Og nei, mandagen har ikke flydd, gitt! Siden jeg ikke kom før 9 pga kiropraktor sitter jeg fremdeles her og blomstrer, for jeg gidder ikke bruke opp flekstimene mine på sånt altså! Men jeg sitter jo bare på KG da, så strengt tatt burde jeg vel logget meg ut og gått hjem... Jeg mener vagget til bussen og videre hjem. Æsj, så kjedelig!! Mandagen fløy på ingen måte her heller, hvis det kan være en bitteliten trøst. Godt man har KG i tunge tider! God bedring, håper du får sove bedre i natt! En lang varm dusj først kanskje?
A4-livet Skrevet 11. august 2015 #391 Skrevet 11. august 2015 Vi så en gravid dame som valget her om dagen, og jeg sa til mannen at det gjorde vel aldri jeg. "Eeeeeh, jo det gjorde du!" Og jeg som har gått rundt og tross at jeg gikk helt vanlig... Jeg trodde også at jeg ikke la på meg noe annet enn på magen (har bildebevis på at det ikke stemmer) og at jeg aldri ble lei, men ifølge mannen stemmer ikke det heller. Har fortrengt en del tror jeg Håper natta gikk bra
juliane Skrevet 11. august 2015 Forfatter #392 Skrevet 11. august 2015 Det var sikkert meg du så! Bekkenet er mye bedre i dag, hurra! Fremdeles ikke så mye bedre i symfysen, men kjenner jeg er mye løsere og ledigere i leddet bak, og da kommer nok symfysen etter. Var SÅ happy i dag da jeg skulle krysse beina mens jeg satt og klarte å løfte venstrebeinet over høyrebeinet uten å hjelpe til med hendene. Små gleder! Er ikke helt i form i dag, så dro hjem etter lunsj og har jobbet noen timer i sofaen istedenfor. Er så lite interessert i å slite meg ut og ende opp sykemeldt hvis jeg kan slippe altså! Så jeg har ligget på sofaen og grovsortert søknadene til vikariatet mitt, og så skal sjefen min gå gjennom i kveld. Nå slipper hun hvertfall å lese alle de som jobber med lasting og truckkjøring eller har fått god opplæring i telefax. Har heldigvis fått noen gode søknader de siste dagene, så nå har jeg gått fra å være bekymret for at vikaren skal ødelegge hele grunnlaget for stillingen min i løpet av året til å frykte at h*n er så flink at ingen egentlig vil ha meg tilbake.
juliane Skrevet 12. august 2015 Forfatter #393 Skrevet 12. august 2015 (endret) Og i dag syns jeg så synd på de søkerne som har relevant utdannelse, men ingen erfaring. Det er skikkelig vanskelig å få foten innenfor den bransjen jeg jobber i, og det er sikkert mange av dem som kunne gjort en kjempejobb hvis de bare fikk sjansen. Men vi er jo selvfølgelig like kjipe som alle andre arbeidsgivere og velger det trygge og å kalle inn de som også har relevant erfaring... I dag skal jeg ut og spise med to gravide venninner, håper vi finner et sted i sola! Litt morsomt egentlig, vi er en gjeng som jobbet sammen et par sommersesonger rundt 2008/2009, som har klart å holde kontakten etterpå. Noen har selvfølgelig falt fra underveis, men vi er en gjeng på ca 8 stk som fremdeles møtes 4-5 ganger i året til spleiselag hjemme hos en av oss. Og nå er altså tre av oss gravide med termin mellom midten av september og midten av oktober. Hun ene er en veldig god venninne av meg og vi møtes ofte, men hun andre har jeg ikke sett etter den gangen i juni da vi begge dukket opp på treff med kul på magen. Ble jo ikke så mye babyprat da siden det tross alt var mange ikke-gravide der, så det får vi ta igjen i dag! Endret 12. august 2015 av juliane
*lilly* Skrevet 12. august 2015 #394 Skrevet 12. august 2015 Og i dag syns jeg så synd på de søkerne som har relevant utdannelse, men ingen erfaring. Det er skikkelig vanskelig å få foten innenfor den bransjen jeg jobber i, og det er sikkert mange av dem som kunne gjort en kjempejobb hvis de bare fikk sjansen. Men vi er jo selvfølgelig like kjipe som alle andre arbeidsgivere og velger det trygge og å kalle inn de som også har relevant erfaring... I dag skal jeg ut og spise med to gravide venninner, håper vi finner et sted i sola! Litt morsomt egentlig, vi er en gjeng som jobbet sammen et par sommersesonger rundt 2008/2009, som har klart å holde kontakten etterpå. Noen har selvfølgelig falt fra underveis, men vi er en gjeng på ca 8 stk som fremdeles møtes 4-5 ganger i året til spleiselag hjemme hos en av oss. Og nå er altså tre av oss gravide med termin mellom midten av september og midten av oktober. Hun ene er en veldig god venninne av meg og vi møtes ofte, men hun andre har jeg ikke sett etter den gangen i juni da vi begge dukket opp på treff med kul på magen. Ble jo ikke så mye babyprat da siden det tross alt var mange ikke-gravide der, så det får vi ta igjen i dag! Det er jo ofte sånn det er, det var vel slik for oss og når vi var nyutdannede - men så ordner det seg etterhvert! Det gjør det nok for disse også, men det er ikke noe gøy situasjon å være i Heldig som kjenner så mange gravide med termin samtidig som deg. Kjenner ingen jeg Håper jo å bli kjent med noen, hadde en fantastisk permisjonstid sist gang med to andre jeg fremdeles møter, men det er vel mye å håpe på at det blir like bra nå
juliane Skrevet 12. august 2015 Forfatter #395 Skrevet 12. august 2015 Ja, jeg er veldig heldig som kjenner flere som får baby nesten samtidig! Hun jeg "kjenner best" av de to jeg skal møte i dag bor bare 15-20 min gange fra meg også (evt fire minutter på bussen), så vi kommer nok til å møtes veldig ofte. I tillegg kjenner jeg faktisk ei som bor ti minutter unna meg som fikk ei lita frøken for en ukes tid siden, så regner med det blir noen trilleturer der også. Du kan jo håpe på å få en super barselgruppe? Bor du et litt større sted der det er endel ulike folk man kan bli kjent med, eller er du prisgitt hvem i bygda som tilfeldigvis får barn samme år? 33 uker i dag forresten!
Beccy87 Skrevet 12. august 2015 #396 Skrevet 12. august 2015 Så fint å ha noen å gå gravid sammen med da! Jeg kjenner ingen andre som skal ha barn nå, og er den første i venninnegjengen så jeg misunner deg litt der. Jeg har tenkt at jeg står jo faktisk i fare for å bli den venninna som alltid må prate om babyen sin når vi treffes! Huff nei, det SKAL jeg klare å unngå! (Derfor jeg henger så mye her på KG, så jeg kan få pratet med likesinnede! )
lille_frosk Skrevet 12. august 2015 #397 Skrevet 12. august 2015 Det er kjempegreit med venninner som er på samme sted i livet altså! Jeg har en tre-fire venninner som prøver nå, og to som har termin rett før jul, så sjansen er stor for at jeg i alle fall har noen i deler av permisjonen min. Det er gull verdt, særlig når du bor på et lite sted sånn som jeg! Godt å høre at behandlingen har gitt litt effekt i alle fall! Hurra for å løfte bein uten håndhjelp, de små gleder altså!
MissStiles Skrevet 12. august 2015 #398 Skrevet 12. august 2015 Det er hyggelig at du har andre venninner som skal ha barn samtidig som deg eller som har fått barn nå. Da har du noen du kan trille med. Selvom jeg har blitt kjent med flere via kg/termingruppe/barselgruppe, skulle jeg ønske at jeg hadde ei venninne som fikk barn samtidig som meg. Men de fleste har enten barnehage/skolebarn eller er single. På en annen side kan jeg alltids spørre noen av dem om å bli med på trilletur og det vil de gjerne siden de liker E så godt.
juliane Skrevet 14. august 2015 Forfatter #399 Skrevet 14. august 2015 Så gøy å våkne 5.30 av krampe i leggen! Måtte selvfølgelig tisse når jeg først var våken, og så våknet lillemor i magen: "Hurra, det er morgen! Discotime!" Hadde jeg nå bare skullet på jobb som vanlig kunne jeg jo bare begynt supertidlig i dag, men jeg skal selvfølgelig til kiropraktor kl 8. Blæ.
Poppsilopp Skrevet 16. august 2015 #400 Skrevet 16. august 2015 Kramper er noe drit! Så kjekt å ha venner som er gravide omtrent samtidig Jeg har ingen, så jeg håper jeg blir kjent med noen på treff og barselgrupper. Er sikkert supert å ha noen å trille med, og bare dele erfaringer og sånt med.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå