Gå til innhold

Han er en alpha :)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jepp. Skjønner ikke hvordan noen kan lese artikkelen og tenke på Putin? Putin er ikke akkurat personen som dukker opp i hodet mitt når jeg leser artikkelen :P

Anonymous poster hash: 93b00...ada

Helt enig! Mange tenker sånne typer når alpha blir nevnt, og det forteller hvor feil begrepet ofte blir tolket.

Anonymous poster hash: 0ab7d...ded

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:) Vi har forstått at du er opptatt av dette.

Ikke tro på alt du leser på internett!

Anonymous poster hash: 112d9...7b5

Sier du som selv er på nettet ( KG ) :fnise:

Anonymous poster hash: 0ab7d...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja. Men selv om han er på toppen så er det godt mulig at en mye større alpha jobber under han, med større respekt og verdighet. Synes du at det der er det eneste som beskriver en alpha så sier det seg selv at du ikke forstår helt. Du mangler dybdesynet på en alpha! Putin og BUSH er ikke alphaer i mine øyne.. heller ikke "drittsekker" generelt.

Alpha is a skill...

Anonymous poster hash: 93b00...ada

Enig med deg. Ser ut som flere her er ganske så innsnevre i tankegangen.

Å si at Hitler og Putin er alpha, er det samme som å si at psykopater er alpha.

Anonymous poster hash: 0ab7d...ded

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja. Men selv om han er på toppen så er det godt mulig at en mye større alpha jobber under han, med større respekt og verdighet. Synes du at det der er det eneste som beskriver en alpha så sier det seg selv at du ikke forstår helt. Du mangler dybdesynet på en alpha! Putin og BUSH er ikke alphaer i mine øyne.. heller ikke "drittsekker" generelt.

Alpha is a skill...

Anonymous poster hash: 93b00...ada

Dybdesynet på en alpha faktisk. Ordet(i denne sammenheng) kommer fra dyreriket og er navnet på den som har den høyeste rangen i hierarkiet.

Det har i nyere tider kommer 1000 forskjellig beskrivelser på hva som liksom skal være en alpha male blant mennesker, uten at noen kan påstå at deres beskrivelse er mer rett enn andres. I min erfaring er det bare idioter som bruker dette begrepet.

Anonymous poster hash: cdc35...285

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De var/er på toppen av hierarkiet. Akkurat det som er definisjonen på en alpha.

Anonymous poster hash: cdc35...285

Det er ikke bare DET som betyr at noen er alpha"! Det handler og om veien til målet. Noen er villige til å gå over lik ( Hitler, Putin etc ), mens andre har en indre styrke uten behov for å ødelegge andre. Veien er like viktig som målet.

Anonymous poster hash: 0ab7d...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dybdesynet på en alpha faktisk. Ordet(i denne sammenheng) kommer fra dyreriket og er navnet på den som har den høyeste rangen i hierarkiet.

Det har i nyere tider kommer 1000 forskjellig beskrivelser på hva som liksom skal være en alpha male blant mennesker, uten at noen kan påstå at deres beskrivelse er mer rett enn andres. I min erfaring er det bare idioter som bruker dette begrepet.

Anonymous poster hash: cdc35...285

Så du mener at artikkelen ikke beskriver en alpha?

Det finnes gode og dårlige alphaer, derfor kan noen dra frem Putin mens andre drar frem William Wallace. Alpha betegnes både i sosiale sammenheng og i jobbsammenheng. Det finnes sosiale alphaer og jobbmessige alphaer, på godt og vondt. Å være alpha trenger ikke å bety at man er slem eller god, og artikkelen beskriver en sosialt dyktig alpha med egenskaper som får mennesker rundt seg til å se på han som en alpha i det sosiale. Selv om artikkelen ikke er skrevet på et seriøst nettsted så har jeg ingen problem med å gjenkjenne at dette er en alpha mann (i artikkelen). Jeg hadde en sånn fyr i klassen..hadde utrolig stor påvirkningskraft på alle rundt seg osv.

Anonymous poster hash: 93b00...ada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke personen du svarte her, men personlighetsforstyrrelser har vel fint lite med alpha eller beta å gjøre. Om man er alpha er man alpha, uansett hva annet som måtte "feile" en.

Anonymous poster hash: cedac...54c

Det finnes ikke bare alpha eller beta..det er beskrivelser på to "grupper" om du vil.

Anonymous poster hash: 0ab7d...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener at artikkelen ikke beskriver en alpha?

Anonymous poster hash: 93b00...ada

Jeg synes ikke alpha er et passende ord å bruke på mennesker, bortsett fra diktatorer så er det ingen som lever opp til navnet.

Anonymous poster hash: cdc35...285

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De menn jeg kjenner som oppfyller beskrivelsen er de som er kronisk utro og bedrar uten særlig dårlig samvittighet.



Anonymous poster hash: e4afa...630
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes artikkelen var helt grei, jeg. Men nå er jeg nok blant få som leste hele også da. :)

Beskriver en veldig mild mann da, med en noe konservativ holdning på noen områder men ellers var det en helt ok beskrivelse synes jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver bidige mann jeg noensinne har møtt som ikke kun ler i skjegget av alfa/beta styret har vist seg å ha dyssosial personlighets forstyrrelse/psykopatisk farlige trekk( reelle diagnoser, ikke "kun" antagelser fra meg), så for meg er det ekstrem turn-off & idiot tema jeg skyr som pesten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er dette som skal til for å få det til og krible i klitten din, må du gjerne kalle en vannmelon for alfahann, for min del...

Endret av Kamikatze
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...