Gå til innhold

Frekt av Inga Marthe Thorkildsen om fødsler og 50/50 i fredags-VG?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I fredags-VG uttaler SV-politisk engasjerte Inga Marthe Thorkildsen følgende:

1) Det er synd på kvinner som ber om smertestillende eller keisersnitt etc. fremfor "naturlig fødsel" fordi de har blitt utsatt for overgrep. Selv gledet hun seg til sin fødsel og fødte uten smertestillende.

2) Inga Marthe uttalte også at Delt Bosted (og 50/50) er horribelt: stakkars barn, sier hun.

Er der bare meg som oppfatter sosialistens uttalelser som fullstendig enveiskjørt og sort-hvitt?

Anonymous poster hash: 28c35...8e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Inga Marthe Thorkildsen har vel aldri vist seg som en reflektert meningsytrer, og dette er selvfølgelig også helt på trynet. Plutselig sitter hun der selv med 50/50, ingen kan forutsi livet. Og det er like individuelt å be om smertelindring ved fødsel som ved beinbrudd, noen trenger lite og andre trenger mye. Som vanlig vet h un ikke hva hun uttaler seg om.

Anonymous poster hash: 18220...d7b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får bedøvelse når vi skal trekke en tann, tar ibux ved hodepine eller mensmurringer,..

Hvorfor er det da ikke naturlig med epidural ved fødsel?

Er dette et slags nytt fenomen?

Om å gjøre å bli hofteoperert, eller få en ny lunge uten bedøvelse?

Da er man liksom kul og har hatt en "ekte" operasjon?



Anonymous poster hash: 074ed...814
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å uttale seg om det hun faktisk sier når du ikke lenker til artikkelen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får bedøvelse når vi skal trekke en tann, tar ibux ved hodepine eller mensmurringer,..

Hvorfor er det da ikke naturlig med epidural ved fødsel?

Er dette et slags nytt fenomen?

Om å gjøre å bli hofteoperert, eller få en ny lunge uten bedøvelse?

Da er man liksom kul og har hatt en "ekte" operasjon?

Anonymous poster hash: 074ed...814

Det neste nye hotte; slik tar du hjertetransplantasjon uten bedøvelse!

Anonymous poster hash: 28c35...8e9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I fredags-VG uttaler SV-politisk engasjerte Inga Marthe Thorkildsen følgende:

1) Det er synd på kvinner som ber om smertestillende eller keisersnitt etc. fremfor "naturlig fødsel" fordi de har blitt utsatt for overgrep. Selv gledet hun seg til sin fødsel og fødte uten smertestillende.

2) Inga Marthe uttalte også at Delt Bosted (og 50/50) er horribelt: stakkars barn, sier hun.

Er der bare meg som oppfatter sosialistens uttalelser som fullstendig enveiskjørt og sort-hvitt?

Anonymous poster hash: 28c35...8e9

Hvem bryr seg om en KRFer uten gangsyn...

Anonymous poster hash: e6196...862

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem bryr seg om en KRFer uten gangsyn...

Anonymous poster hash: e6196...862

KrFer? Psst, les innlegget du siterer;-)

Utsagnenr passer forøvrig med inntrykket av henne som politiker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina

I fredags-VG uttaler SV-politisk engasjerte Inga Marthe Thorkildsen følgende:

1) Det er synd på kvinner som ber om smertestillende eller keisersnitt etc. fremfor "naturlig fødsel" fordi de har blitt utsatt for overgrep. Selv gledet hun seg til sin fødsel og fødte uten smertestillende.

2) Inga Marthe uttalte også at Delt Bosted (og 50/50) er horribelt: stakkars barn, sier hun.

Er der bare meg som oppfatter sosialistens uttalelser som fullstendig enveiskjørt og sort-hvitt?

Anonymous poster hash: 28c35...8e9

Er nok ikke en dame som har vært igjennom en hard fødsel akkurat det der. Ha ha. Bare å le av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tolker dette annerledes enn dere. Men jeg tar forbehold om at jeg ikke har lest selve artikkelen.

1) Selvsagt er det synd på kvinner som har opplevd overgrep og på grunn av dette går inn i en fødsel uten å glede seg. Epidural og keisersnitt er greit i seg selv, men det er synd når grunnene til at de velges er for å få mer kontroll over fødselen fordi man frykter den så mye på grunn av overgrep. Forståelig? Ja, veldig. Men likefullt trist.

2) 50/50-deling står ikke for meg som en heldig situasjon heller. Det betyr ikke at jeg aldri kommer i den situasjonen selv eller at jeg mener det finnes bedre løsninger. Bare at det ikke er heldig.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så Ciara og Inga Marthe Thorkildsen mener at alle som får bedøvelse eller velger keisersnitt har opplevd overgrep?!

Omg.

Jeez.

For der er hva VG sitere henne på.

Anonymous poster hash: 28c35...8e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tolker dette annerledes enn dere. Men jeg tar forbehold om at jeg ikke har lest selve artikkelen.

1) Selvsagt er det synd på kvinner som har opplevd overgrep og på grunn av dette går inn i en fødsel uten å glede seg. Epidural og keisersnitt er greit i seg selv, men det er synd når grunnene til at de velges er for å få mer kontroll over fødselen fordi man frykter den så mye på grunn av overgrep. Forståelig? Ja, veldig. Men likefullt trist.

2) 50/50-deling står ikke for meg som en heldig situasjon heller. Det betyr ikke at jeg aldri kommer i den situasjonen selv eller at jeg mener det finnes bedre løsninger. Bare at det ikke er heldig.

Hvorfor mener du at det ikke er heldig?

Anonymous poster hash: 28c35...8e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tolket det slik at det var synd på dem, dersom årsaken til at de måtte ha keisersnitt og bedøvelse, var at de hadde blitt utsatt for overgrep.

Har selv en venninne som gikk inn i en langvarig psykose etter fødsel, fordi hun hadde blitt utsatt for overgrep tidligere, men hadde skjult det/ fortrengt det. Hun kunne ikke beholde barnet sitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så Ciara og Inga Marthe Thorkildsen mener at alle som får bedøvelse eller velger keisersnitt har opplevd overgrep?!

Omg.

Jeez.

For der er hva VG sitere henne på.

Anonymous poster hash: 28c35...8e9

Nei, det mener jeg ikke, og det kan jeg ikke tenke meg at Inga Marthe Torkildsen mener heller. Man kan si mye om henne, men dum er hun tross alt ikke ;)

Hvorfor mener du at det ikke er heldig?

Anonymous poster hash: 28c35...8e9

Sammenlignet med å bo 100% på ett sted med mor og far er det ikke heldig. Men som sagt, det er forståelig at det ender med 50/50 i mange tilfeller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det mener jeg ikke, og det kan jeg ikke tenke meg at Inga Marthe Torkildsen mener heller. Man kan si mye om henne, men dum er hun tross alt ikke ;)

Sammenlignet med å bo 100% på ett sted med mor og far er det ikke heldig. Men som sagt, det er forståelig at det ender med 50/50 i mange tilfeller.

Ok, men husk at ditt alternativ "bo 100% med mor og far under samme tak" da gjerne betyr uro/konflikt/dårlig stemning.

Alternativene tatt i betraktning havner 50/50 øverst på listen.

Anonymous poster hash: 28c35...8e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men husk at ditt alternativ "bo 100% med mor og far under samme tak" da gjerne betyr uro/konflikt/dårlig stemning.

Alternativene tatt i betraktning havner 50/50 øverst på listen.

Anonymous poster hash: 28c35...8e9

Men det betyr jo likevel ikke at man trenger å mene at 50/50 er bra for barna, selv om det er det beste av de alternativene man har. Det kan jo rett og slett hende at alle alternativene er dårlige.

Anonymous poster hash: 9c897...2e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men det betyr jo likevel ikke at man trenger å mene at 50/50 er bra for barna, selv om det er det beste av de alternativene man har. Det kan jo rett og slett hende at alle alternativene er dårlige.

Anonymous poster hash: 9c897...2e9

Takk, det var en mer presis formulering av min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fredags-VG uttaler SV-politisk engasjerte Inga Marthe Thorkildsen følgende:

1) Det er synd på kvinner som ber om smertestillende eller keisersnitt etc. fremfor "naturlig fødsel" fordi de har blitt utsatt for overgrep. Selv gledet hun seg til sin fødsel og fødte uten smertestillende.

2) Inga Marthe uttalte også at Delt Bosted (og 50/50) er horribelt: stakkars barn, sier hun.

Er der bare meg som oppfatter sosialistens uttalelser som fullstendig enveiskjørt og sort-hvitt?

Anonymous poster hash: 28c35...8e9

Med tanke på den feministiske delen av venstresidens uvilje mot å gi rettigheter til fedre faller kommentaren om 50/50 inn i et kjent mønster. Om flere velger 50/50 blir det vanskeligere å favorisere mødre, og det vil jo være en tragedie for Thorkildsen, Lysbakken & co.

Anonymous poster hash: 6d5bc...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det betyr jo likevel ikke at man trenger å mene at 50/50 er bra for barna, selv om det er det beste av de alternativene man har. Det kan jo rett og slett hende at alle alternativene er dårlige.

Anonymous poster hash: 9c897...2e9

Enig i dette, samtidig som jeg tror det er ganske naturlig at foreldre synes det er vondt å ikke kunne tilby det aller beste til barna sine, og at de dermed er litt hårsåre for den typen kommentarer.

Anonymous poster hash: 5f056...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg sydde over 30 sting for ikke så lenge siden fungerte ikke den smertestillende sprøyten så godt. Skulle jeg ikke fått smertestillende sprøyte i det hele tatt altså? Er det ikke ekte om man slipper å kjenne så sterke smerter?

Skal man ikke be om narkose heller når man opererer? Er det ikke ekte om man ikke er våken?

Det er akkurat det samme. Fødsel er like ekte med smertestillende og folk som kommer med slike uttalelser som denne kvinnen er ikke særlig oppegående.



Anonymous poster hash: bc6b3...a7b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...