Gå til innhold

Date en riking...

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da legger du listen høyt. Daten og jeg planlegger 3 ukers ferie hvor hotell og fly koster under 30 000.

Anonymous poster hash: 1c73f...22c

Vi brukte 300 000kr på 3 uker, og da bodde vi fint men ikke helt amazing, shoppet en del og var på en del fantastiske utflukter i feks helikopter.

30 000kr er jo ikke mer enn hva som går med på en uke på 4stjerners charterthotell på Mallorca

Anonymous poster hash: d390f...88d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi brukte 300 000kr på 3 uker, og da bodde vi fint men ikke helt amazing, shoppet en del og var på en del fantastiske utflukter i feks helikopter.

30 000kr er jo ikke mer enn hva som går med på en uke på 4stjerners charterthotell på Mallorca

Anonymous poster hash: d390f...88d

Haha, ok, da skjønner jeg :P

Jeg skjønner ikke at man kan bruke 300 000 på 3 uker og kalle det "ikke hele amazing", men folk har tydeligvis forskjellige forventninger til en ferie :P Det er jo mer enn hva de fleste tjener netto.

• Liker 2
Skrevet

Ikke? Skal si nordmenn tjener godt.

Ikke nok til å bli omtalt som en "riking" nei :P Når jeg er ferdig utdannet kommer ikke jeg til å tjene i nærheten så mye. Men det er klart man legger et meget godt økonomisk grunnlag, og kan leve ganske bra på 1,3 mill.

Skrevet

Synes heller ikke 1.3 mill er såpass mye at det hadde skapt noen spesielle økonomiske forventninger utover de jeg allerede har til folk med fast jobb (at de tjener penger til å forsørge seg selv osv).

Men det er jo det dobbelte av hva jeg har, og mange har vel erfart at det ikke alltid er kult å være sammen med en som tjener mer, da man blir dratt med på deres livsstil og ender opp med å leve litt over evne. Ikke det at livsstilen er så fundamentalt annerledes nødvendigvis, det er bare summen av alle slags småting fra mat til reiser eller hvor han nå er et hakk over deg budsjettmessig/tenker mindre på penger. Det kan medføre at den fattigste bruker mer penger enn h*n hadde gjort dersom h*n var singel eller sammen med en med lik økonomi.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Jeg har datet menn med betraktelig mye høyere årsinntekt enn det som her er tema.

- og merk: Det er mannen jeg har gått ut og hatt det hyggelig sammen med, ikke bankkontoen hans.

Drukket en halvliter helt normalt krantappet øl på en trivelig lokal pub, spist helt normal mat på steder hvor alle kan spise, ledd av de samme tingene som de fleste andre ler av.

Huden hans holdt samme temperatur som min egen, - like varm.

Når det er kaldt så fryser også han. Om vi går ut i regnvær i tøysko blir vi begge våte på bena.

Det er mannen, ikke formuen eller årsinntekten som tiltaler meg.

• Liker 2
Skrevet

Jeg var gift med en mann som tjente mye mer enn det. Og selv er jeg ikke langt unna. Og så? Farlig å la seg imponere av inntekt og posisjon.

Et velment råd: Stå på egne føtter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...