Gå til innhold

Date en riking...

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke tanker hadde du gjort deg om du datet en fyr og så viste det seg at han tjente 1,3 millioner. Hvilke økonomiske forventninger hadde det skapt hos deg?

Anonymous poster hash: 1c73f...22c
Videoannonse
Annonse
Gjest Faerunpedia
Skrevet

Ingen, jeg foretrekker delt økonomi og betaler mine egne utgifter. Ville imidlertid vært skeptisk dersom han var vant til et luksusliv, da hadde vi nok vært for forskjellige.

AnonymBruker
Skrevet

Er det sjelen og personligheten til daten eller bankkontoen du dater?

Anonymous poster hash: 40009...9c7

• Liker 2
Skrevet

At jeg fikk taxfree-kvoten.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ingen, jeg foretrekker delt økonomi og betaler mine egne utgifter. Ville imidlertid vært skeptisk dersom han var vant til et luksusliv, da hadde vi nok vært for forskjellige.

Han er ikke det, jeg merket ikke i det hele tatt at han var rik før jeg ved en tilfeldighet så selvangivelsen hans.

Gjest Mythic
Skrevet

Jeg ville fått litt panikk. Var sammen med en som tjente mye bedre enn meg, og som aldri var vant til å tenke økonomisk. Han gjorde akkurat som han lystet til en hver tid, og brukte penger uten å se på priser. Jeg kan ikke følge opp en sånn livsstil, og det fører til at jeg føler meg som en brems i forholdet. En som aldri har vært nødt til å tenke økonomisk, skjønner ikke at andre ikke alltid kan reise på ferie akkurat hvor man vil, spise ute flere ganger i måneden, kjøpe dyre møbler og bare handle akkurat det man har lyst på.

Skrevet

Hvilke tanker hadde du gjort deg om du datet en fyr og så viste det seg at han tjente 1,3 millioner. Hvilke økonomiske forventninger hadde det skapt hos deg?

1,3. Er det å betrakte som en "riking"?

I så fall har jeg nok det, mange ganger. Men har ingen forventninger. Spesielt ikke etter å ha hørt dem skryte av at de ikke har snakket med sin eks på x antall år, bare via advokat.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville fått litt panikk. Var sammen med en som tjente mye bedre enn meg, og som aldri var vant til å tenke økonomisk. Han gjorde akkurat som han lystet til en hver tid, og brukte penger uten å se på priser. Jeg kan ikke følge opp en sånn livsstil, og det fører til at jeg føler meg som en brems i forholdet. En som aldri har vært nødt til å tenke økonomisk, skjønner ikke at andre ikke alltid kan reise på ferie akkurat hvor man vil, spise ute flere ganger i måneden, kjøpe dyre møbler og bare handle akkurat det man har lyst på.

Det er mange i Norge i dag som har den kjøpekraften. 1,3 mill. er en solid lønn, men jeg vil ikke si at man er direkte rik av det. Husk at man skatter mye, opp mot 50% med en slik lønn, så en vil ikke ha mer enn ca 50- 60K utbetalt.

Anonymous poster hash: 8e402...94d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han tenker faktisk veldig økonomisk. Har sagt meg flere tips om sparing og investeringer blant annet, og da vi reiste så kom han med forslag til hoteller som var billigere enn de jeg først fant (men like fine). Så kan tenker faktisk økonomisk selv om han er rik. Og han bare leaser en helt vanlig bil. Derfor ble jeg kanskje ekstra overrasket da jeg fant det ut.

AnonymBruker
Skrevet

1,3. Er det å betrakte som en "riking"?

I så fall har jeg nok det, mange ganger. Men har ingen forventninger. Spesielt ikke etter å ha hørt dem skryte av at de ikke har snakket med sin eks på x antall år, bare via advokat.

Enig i den. Når jeg tenker riking så tenker jeg på en årlig inntekt på 10-20 mill. eller mer. Meget rik, 100 mill. "Dynastirikom" så er det beløp i milliardklassen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er mange i Norge i dag som har den kjøpekraften. 1,3 mill. er en solid lønn, men jeg vil ikke si at man er direkte rik av det. Husk at man skatter mye, opp mot 50% med en slik lønn, så en vil ikke ha mer enn ca 50- 60K utbetalt.

Det er vel tre ganger så mye som vanlig, så "solid" er en underdrivelse. Jeg vil si 433.333,33 (en tredel av hans lønn) er solid også. Halvparten av hans lønn (650.000) vil jeg si er veldig bra.

Gjest Mythic
Skrevet

Hvilket er omtrent dobbelt så mye som jeg har utbetalt, og da sier det seg selv at forskjellen blir så stor at jeg synes det er trøblete. Spesielt hvis en ikke har samme syn på penger og forbruk.

AnonymBruker
Skrevet

Det er mange i Norge i dag som har den kjøpekraften. 1,3 mill. er en solid lønn, men jeg vil ikke si at man er direkte rik av det.

Føler meg fattig med mine 400.000 hvis du skal si at 1,3 ikke er riking :P

AnonymBruker
Skrevet

Hvilket er omtrent dobbelt så mye som jeg har utbetalt, og da sier det seg selv at forskjellen blir så stor at jeg synes det er trøblete. Spesielt hvis en ikke har samme syn på penger og forbruk.

Hvis du har 30.000 utbetalt så er du også ganske rik. Det er jo kanskje 600.000 i årslønn?

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel tre ganger så mye som vanlig, så "solid" er en underdrivelse. Jeg vil si 433.333,33 (en tredel av hans lønn) er solid også. Halvparten av hans lønn (650.000) vil jeg si er veldig bra.

Selvsagt er det solid og når man har 2-3 ganger så mye utbetalt som de fleste andre så har man jo mye bedre kjøpekraft og har en del muligheter når det gjelder det som kan kjøpes. Men derfra er det langt til at man kan gjøre akkurat hva man vil, 1.3 mill. er faktisk ikke så mye i den _store_ sammenhenger. Det er mange eksempler på langt rikere folk som likevel har klart å blakke seg helt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Føler meg fattig med mine 400.000 hvis du skal si at 1,3 ikke er riking :P

Man er heller ikke fattig med 400K og det er ingen som sa at 1.3 ikke er bra, det er det absolutt. Men er man direkte rik i dagens vestlige verden? Nei, jeg vil ikke si det. Min definisjon av økonomisk rikdom begynner når man snakker inntekter på nærmere tosifret antall millioner eller mer.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man er heller ikke fattig med 400K og det er ingen som sa at 1.3 ikke er bra, det er det absolutt. Men er man direkte rik i dagens vestlige verden? Nei, jeg vil ikke si det. Min definisjon av økonomisk rikdom begynner når man snakker inntekter på nærmere tosifret antall millioner eller mer.

Ja, da er det jo nesten ingen rike i verden.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, da er det jo nesten ingen rike i verden.

I verdenssammenheng så er det en del som er særdeles rike men selvsagt flere som er på gjennomsnittet eller fattigere.

Men 1.3 i Norge i dag? Veldig bra men ikke rik er konklusjonen min.

AnonymBruker
Skrevet

I verdenssammenheng så er det en del som er særdeles rike men selvsagt flere som er på gjennomsnittet eller fattigere.

Men 1.3 i Norge i dag? Veldig bra men ikke rik er konklusjonen min.

Alt er relativt, men i mine øyne er man veldig rik om man har så høy lønn. Man kan ikke gjøre alt man vil, men man har veldig god råd, i hvert fall hvis man vil leve et vanlig liv som involverer å bo i leilighet, kjøre bil og reise. Sikter man høyere så kommer mer penger godt med.

AnonymBruker
Skrevet

Lurer forresten på hvordan i all verden yrker som har mer enn 1,3 millioner i lønn. Selv for folk med mastergrad så er det vel ikke vanlig med mer enn 500.000 i startlønn?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...