Gå til innhold

Date en riking...

Fremhevede innlegg

Skrevet

"Rikinger" for meg er de som bor på så store eiendommer at de har egen gartner og vaktmester på fulltid :) Det blir nok to-siffret antall millioner i året ja... :)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Alt er relativt, men i mine øyne er man veldig rik om man har så høy lønn. Man kan ikke gjøre alt man vil, men man har veldig god råd, i hvert fall hvis man vil leve et vanlig liv som involverer å bo i leilighet, kjøre bil og reise. Sikter man høyere så kommer mer penger godt med.

Anonymous poster hash: 1c73f...22c

Lurer forresten på hvordan i all verden yrker som har mer enn 1,3 millioner i lønn. Selv for folk med mastergrad så er det vel ikke vanlig med mer enn 500.000 i startlønn?

Ja, man har litt flere muligheter, men de er langt fra ubegrenset med "så lite". Kjøpe privatfly forresten? Ja, det vil koste noen milioner avhengig av hva slags fly man skal ha. Skal man slå på stortromma og kjøpe en 737 for eksempel, som noen rikinger gjør, så koster det flere hundre millioner. En solid yacht? si 50 millioner.

Så nei, man lever på ingen måte ubegrenset ;)

Tjener man millionen og oppover så har man ofte en lederstilling, har gjort det bra og klatret seg oppover og/eller investert. Eventuelt startet opp noe eget som går ganske bra. Noen har også spisskompetanse det er stor etterspørsel etter.

Anonymous poster hash: 8e402...94d

AnonymBruker
Skrevet

Lurer forresten på hvordan i all verden yrker som har mer enn 1,3 millioner i lønn. Selv for folk med mastergrad så er det vel ikke vanlig med mer enn 500.000 i startlønn?

Meglere, finansfolk, ledere, selvstendig næringsdrivende, folk i oljen +++

Jeg synst heller ikke 1,3 kvalifiseres til riking, men det er absolutt en god lønn ja.

Anonymous poster hash: d390f...88d

AnonymBruker
Skrevet

fastleger tjener lett over 1 million

Anonymous poster hash: f0e8a...2cd

AnonymBruker
Skrevet

Hvis denne personen hadde en årlig inntekt på 1,3 mill og var i 20-30 årene hadde det jo vært supert økonomisk sett. Vil likevel ikke se på en person 1,3 mill i inntekt som rik om han er i 40+.

Anonymous poster hash: af336...1e6
Skrevet

"Yrker"? Det er vel de som er suksessfulle grundere som tjener de summene vi snakker om her. Som vanlig arbeidstager er det vanskelig å bli "rik" slik som jeg ser det.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis denne personen hadde en årlig inntekt på 1,3 mill og var i 20-30 årene hadde det jo vært supert økonomisk sett. Vil likevel ikke se på en person 1,3 mill i inntekt som rik om han er i 40+.

Anonymous poster hash: af336...1e6

Hvorfor det? 40-åringer trenger mindre penger, da de har nedbetalt bolig- og billån.

AnonymBruker
Skrevet

Privatfly er unødvendig slik jeg ser det. Mn kommer seg jo over alt i verden med rutefly, og man har råd til å reise hvor man vil med 1,3 i lønn. Så jeg vil si forskjellen fra 400 til 1,3 på sett og vis er mye større enn forskjellen fra 1,3 til 50 mill.

Gjest anonym2233
Skrevet

Hadde ikke skapt noen økonomiske forventninger, kanskje en trygghet på at en ikke vil få noen økonomiske problemer.

Samtidig så er en selv ansvarlig for økonomien sin.

Jeg ønsker å være selvstendig mtp økonomi, og å ikke være avhengig av noen andre.

Utover det, uten å fortelle andre hvordan de skal styre økonomien sin, ville jeg samtidig ha håpet på at vedkommende hadde god kontroll, og ikke spyttet ut penger her og der unødvendig :)

AnonymBruker
Skrevet

Privatfly er unødvendig slik jeg ser det. Mn kommer seg jo over alt i verden med rutefly, og man har råd til å reise hvor man vil med 1,3 i lønn. Så jeg vil si forskjellen fra 400 til 1,3 på sett og vis er mye større enn forskjellen fra 1,3 til 50 mill.

Du kommer deg til alle verdens land med 400K også selv om man kanskje må prioritere litt annerledes enn en som har 1.3. Rutefly i dag er ikke dyrt særlig ikke med den internasjonale konkurransen som pågår.

Privatfly er ikke nødvendig nei, men det brukes ofte som symbol for det som skiller klinten fra hveten og det gir deg mer frihet med tanke på at man kan reise når man vil og direkte, og ikke minst til en helt annen komfort. Det gjør deg også i stand til å bygge ditt eget flyvende hjem om man har penger nok, så at det ikke gir en helt annen frihet enn rutefly er en sannhet med modifikasjoner ;)

Anonymous poster hash: 8e402...94d

AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke skapt noen økonomiske forventninger, kanskje en trygghet på at en ikke vil få noen økonomiske problemer.

:)

Det er jo forventninger :P

AnonymBruker
Skrevet

Så må man se på årslønn/formue. Mange av de aller rikeste eier egne selskaper, og mange tar ikke ut mer enn nødvendig i utbytte. Så selvangivelse/skattelister kan lyve. Men det er kanskje vel OT.

Anonymous poster hash: 38f7a...0f6
AnonymBruker
Skrevet

Privatfly er ikke nødvendig nei, men det brukes ofte som symbol for det som skiller klinten fra hveten og det gir deg mer frihet med tanke på at man kan reise når man vil og direkte, og ikke minst til en helt annen komfort.

Du må vel ringe flyplassen først og høre om rullebanen er ledig? Tror ikke det bare er å lette og fly fra A til B.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke helt enig der. 1,3 mill går raskt unna når man reiser en del, bor fint og shopper

En fin 3 ukers ferie koster lett 400 000kr +

Gjest anonym2233
Skrevet

Det er jo forventninger :P

Kanskje, ja, men hadde ikke holdt meg fast til at mannen har drøss med penger.

Som jeg skrev lenger ned i mitt forrige innlegg, er jeg heller økonomisk selvstendig enn å være avhengig av noen andre :)

Legger til at det er jo en trygghet når begge parter har jobb og tjener penger begge to. :)

Vil ikke føle mér/ større trygghet om mannen har million på bok.

Gjest Mythic
Skrevet

Hvis du har 30.000 utbetalt så er du også ganske rik. Det er jo kanskje 600.000 i årslønn?

Jeg er ikke rik. Og hvor mye man har utbetalt, avhenger av hvor mye man skatter. Jeg tjener ikke i nærheten av 600. 000.

Skrevet

Syns heller ikke 1,3 mill er sånn kjempemye. Men jeg har de samme økonomiske forventninger til alle mine fremtidige partnere, uavhengig av lønn. Det er at man klarer å betjene alle utgifter, spare litt når man har muligheten, og ikke leve over evne.

Gjest gjestvest
Skrevet

Hadde han kjent meg godt nok, og visst hvor sær jeg er hadde jeg forventet at han skulle kjøpe meg verdens styggeste båt fordi jeg liker ting som skiller seg ut, og fordi jeg pleier å seile min egen sjø.

:laugh:

AnonymBruker
Skrevet

Syns heller ikke 1,3 mill er sånn kjempemye.

Ikke? Skal si nordmenn tjener godt.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke helt enig der. 1,3 mill går raskt unna når man reiser en del, bor fint og shopper

En fin 3 ukers ferie koster lett 400 000kr +

Da legger du listen høyt. Daten og jeg planlegger 3 ukers ferie hvor hotell og fly koster under 30 000.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...