Gå til innhold

Fargelegging for voksne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ååh må bare få ut litt frustrasjon om facebook-gruppa fargelegging for alle.

Jeg er sååå lei av alle som skal lage tråder hvor de synes det er såå dumt at noen er flinkere enn en selv, for da blir dem såå lei seg!

Kjenner det koker i meg hver gang jeg ser sånne klage-tråder på fb. I andre grupper også.

Hvis akkurat den gruppen ikke var noe for deg, nei så meld deg ut da!!

Ikke gi andre dårlig samvittighet for at de er flinkere, rekker farge flere bilder enn deg, eller vil lære seg forskjellig teknikker.

Noen ganger virker det som det "bare" er raringer inne i slike grupper når det begynner å bli en viss str på gruppa. (Jeg vet det ikke stemmer, men disse hyler oftest høyest).

HVORFOR lage dårlig stemning?!

(Sorry for at jeg kommer inn her for å klage, men jeg orker ikke diskusjonen med disse på fb. De har så store skylapper at det nytter ikke si noe som helst til disse)

Anonymous poster hash: 02874...41e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ååh må bare få ut litt frustrasjon om facebook-gruppa fargelegging for alle.

Jeg er sååå lei av alle som skal lage tråder hvor de synes det er såå dumt at noen er flinkere enn en selv, for da blir dem såå lei seg!

Kjenner det koker i meg hver gang jeg ser sånne klage-tråder på fb. I andre grupper også.

Hvis akkurat den gruppen ikke var noe for deg, nei så meld deg ut da!!

Ikke gi andre dårlig samvittighet for at de er flinkere, rekker farge flere bilder enn deg, eller vil lære seg forskjellig teknikker.

Noen ganger virker det som det "bare" er raringer inne i slike grupper når det begynner å bli en viss str på gruppa. (Jeg vet det ikke stemmer, men disse hyler oftest høyest).

HVORFOR lage dårlig stemning?!

(Sorry for at jeg kommer inn her for å klage, men jeg orker ikke diskusjonen med disse på fb. De har så store skylapper at det nytter ikke si noe som helst til disse)

Anonymous poster hash: 02874...41e

Amen Sister!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh må bare få ut litt frustrasjon om facebook-gruppa fargelegging for alle.

Jeg er sååå lei av alle som skal lage tråder hvor de synes det er såå dumt at noen er flinkere enn en selv, for da blir dem såå lei seg!

Kjenner det koker i meg hver gang jeg ser sånne klage-tråder på fb. I andre grupper også.

Hvis akkurat den gruppen ikke var noe for deg, nei så meld deg ut da!!

Ikke gi andre dårlig samvittighet for at de er flinkere, rekker farge flere bilder enn deg, eller vil lære seg forskjellig teknikker.

Noen ganger virker det som det "bare" er raringer inne i slike grupper når det begynner å bli en viss str på gruppa. (Jeg vet det ikke stemmer, men disse hyler oftest høyest).

HVORFOR lage dårlig stemning?!

(Sorry for at jeg kommer inn her for å klage, men jeg orker ikke diskusjonen med disse på fb. De har så store skylapper at det nytter ikke si noe som helst til disse)

Anonymous poster hash: 02874...41e

Jeg BLIR helt matt!! Det er så kjekt å se hva andre fargelegger. Diskutere teknikker og utstyr også. Få inspirasjon. Ha noe å strekke seg etter.

 

Så har du de som ikke liker seg på gruppa. "Andre har dyrere utstyr enn meg", "Andre er flinkere enn meg, jeg tør ikke poste noe", "Andre har for billig utstyr, de tar ikke hobbyen seriøst". "Dette er mindfullness! Det er helt grusomt forferdelig at du spør andre om inspirasjon". "Det er så mye mas om teknikker, jeg blir lei meg når jeg ikke treffer innenfor linjene". "Hvordan VÅGER du å skrive at du ikke er flink???? Dette er ikke en konkurranse!!" Så i stedet for at de finner seg en gruppe hvor de ikke blir plaget av folk som er flinkere/rikere enn seg selv, så må de syte og klage, slik at de flinke inspirasjonskildene forlater gruppa :( Ser også nå at når noen spør om inspirasjon, så er det så vidt de tør å spørre om det pga de er redd for at folk skal klage.

Har sett litt på andre grupper også. En som var kun for mindfullness. Der var det ei som postet bilder av tegnesaker som hun hadde fått i gave. Da var det fort ei på rappen og spurte admin om dette ikke skulle være en gruppe uten fokus på utstyr???

Blir på fargelegging for alle foreløpig. Av de jeg har testet, så er det denne som er mest riktig for meg. De sure oppgulpene som kommer innimellom, de kommer fra sure folk som er på feil gruppe, og gjerne har hatt en dårlig dag, og ikke har vett til å holde det for seg selv. De finnes i alle grupper, så det hjelper ikke å bytte. Bare skulle ønske de kunne forlate gruppa i stillhet uten å skremme bort de som passer i gruppa.

Anonymous poster hash: fa30c...009

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt hovedproblem med alle de typene innlegg, er når noen faktisk prøver å ta opp noe viktig, så reagerer folk automatisk negativt... Sånn som når noen påpekte at man bryter åndsverkloven ved å laste ned bilder, fjerne fargene og farge oppå selv, og så legge det ut på nettet igjen. Folk blei jo kjempesure og mente at det var da ikke noe å mase om... Å bryte loven var jo ikke så farlig... (så det er klart: det er det å legge ut bildet igjen etterpå som bryter loven; man kan alltids laste ned til eget bruk, men så å dele det igjen, dét er det som blir ulovlig).

 

Folk blir jo så frekke og...

 

 

MEN det er det siste jeg vil si om det her i tråden, fordi denne tråden har sålangt vært VELDIG positivt og koselig uten all den gnålinga og negativiten i FB-gruppene :)



Anonymous poster hash: 43312...28a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått fargelagt fordi jeg harhengt meg oppi hva jeg skal gjøre med fargekart :ler: Jeg lagde fargekart for en god stund siden, men nå kjøpte jeg jo masse nye farger, så da må jeg lage nytt kart. Men det er så vanskelig når jeg nå har 6 forskjellige typer blyanter, å finne ut hvordan jeg skal sortere de og sånt. Også er det jo irriterende å tenke på at om jeg kjøper én eneste ny blyant, må jeg lage nytt kart igjen.

 

Men samtidig så er det for vanskelig å ikke ha fargekart, for det er mange av blyantene det er veldig vanskelig å se hvordan fargen faktisk er! Også liker jeg å kunne se alle blåfargene f.eks. mot hverandre sånn at jeg kan lett se hvem som er akkurat slik jeg vil bruke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ganske sikker på at perosnen bare tuller, og gjør narr av hobbyen...

Anonymous poster hash: 72cd3...1c0

 

Neida. Jeg ville ha en bok som appellerte til meg og helt ærlig så fant jeg ingen før jeg kom over denne.

 

 

Anonymous poster hash: 30353...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zeitgeist

Jeg har ikke fått fargelagt fordi jeg harhengt meg oppi hva jeg skal gjøre med fargekart :ler: Jeg lagde fargekart for en god stund siden, men nå kjøpte jeg jo masse nye farger, så da må jeg lage nytt kart. Men det er så vanskelig når jeg nå har 6 forskjellige typer blyanter, å finne ut hvordan jeg skal sortere de og sånt. Også er det jo irriterende å tenke på at om jeg kjøper én eneste ny blyant, må jeg lage nytt kart igjen.

 

Men samtidig så er det for vanskelig å ikke ha fargekart, for det er mange av blyantene det er veldig vanskelig å se hvordan fargen faktisk er! Også liker jeg å kunne se alle blåfargene f.eks. mot hverandre sånn at jeg kan lett se hvem som er akkurat slik jeg vil bruke.

 

Apropos fargekart:

Hva hvis du lager et raster for hver fargegruppe? F.eks. et ark for alle blåfargene, hvor du skriver opp merke, navn, og nummer på fargeblyanten etterfulgt av f.eks. fem ruter med fargelegging med "Hardt trykk", "Mellomhardt trykk", "Middels trykk", "Lett trykk" og "Svakt trykk"? Da vil du i allefall få en oversikt som kan bygges ut ad infinitum. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lafemme det var en veldig god idé! Det skal jeg gjøre!

Weeping_Angel jeg fant ut sist når 1/3 av skisseblokka mi var blitt brukt til fargetesting at det var på tide å gjøre noe XD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida. Jeg ville ha en bok som appellerte til meg og helt ærlig så fant jeg ingen før jeg kom over denne.

Anonymous poster hash: 30353...d09

Da beklager jeg :)

Anonymous poster hash: 72cd3...1c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått fargelagt fordi jeg harhengt meg oppi hva jeg skal gjøre med fargekart :ler: Jeg lagde fargekart for en god stund siden, men nå kjøpte jeg jo masse nye farger, så da må jeg lage nytt kart. Men det er så vanskelig når jeg nå har 6 forskjellige typer blyanter, å finne ut hvordan jeg skal sortere de og sånt. Også er det jo irriterende å tenke på at om jeg kjøper én eneste ny blyant, må jeg lage nytt kart igjen.

 

Men samtidig så er det for vanskelig å ikke ha fargekart, for det er mange av blyantene det er veldig vanskelig å se hvordan fargen faktisk er! Også liker jeg å kunne se alle blåfargene f.eks. mot hverandre sånn at jeg kan lett se hvem som er akkurat slik jeg vil bruke.

 

Et alternativ til fargekart er å henge det på ring ala malingsprøver (bare mye mindre lapper). Da kan du gradere en blyant på hver lapp, og så fylle inn med nye farger i mellom helt uten å måtte begynne på nytt. De kan også hektes av ringen så man kan se flere farger ved siden av hverandre ved behov :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i alle dager har jeg ikke tenkt på det?! Brilliant idé, Ananas! Jeg har en a5-skisseblokk jeg ikke bruker ellers med godt papir som jeg klippe opp, og hullmaskin, og jeg skal nå alltids få fikset en slags ring! Om ikke annet har jeg liggende et sted et par rundpinner hvor den ene strikkepinnen er ødelagt på tuppen og dermed ubrukelig, så jeg kan sikkert klippe av snora på den og teipe sammen til en ring. Smart!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh må bare få ut litt frustrasjon om facebook-gruppa fargelegging for alle.

Jeg er sååå lei av alle som skal lage tråder hvor de synes det er såå dumt at noen er flinkere enn en selv, for da blir dem såå lei seg!

Kjenner det koker i meg hver gang jeg ser sånne klage-tråder på fb. I andre grupper også.

Hvis akkurat den gruppen ikke var noe for deg, nei så meld deg ut da!!

Ikke gi andre dårlig samvittighet for at de er flinkere, rekker farge flere bilder enn deg, eller vil lære seg forskjellig teknikker.

Noen ganger virker det som det "bare" er raringer inne i slike grupper når det begynner å bli en viss str på gruppa. (Jeg vet det ikke stemmer, men disse hyler oftest høyest).

HVORFOR lage dårlig stemning?!

(Sorry for at jeg kommer inn her for å klage, men jeg orker ikke diskusjonen med disse på fb. De har så store skylapper at det nytter ikke si noe som helst til disse)

Anonymous poster hash: 02874...41e

 

Hadde det ikke vært slemt gjort, så ville jeg skrevet "Ok." under sånne uinteressante "nå forlater jeg gruppa-innlegg".

Anonymous poster hash: 443ba...a4d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Jeg elsker de bildene dine fra doodle invasion, Safira!! Fikk den hemmelige hagen, samt tusjer og fargeblyanter til bursdagen min i sommer. Fantastisk herlig avkobling, men jeg får virkelig ikke lov av meg selv til å kjøpe flere bøker før jeg er minst halvveis i den jeg har. *streng* I mellomtiden koser jeg meg med å se på alt det fine dere legger ut her:)

Åh, tusen takk!

 

Ååh må bare få ut litt frustrasjon om facebook-gruppa fargelegging for alle.

Jeg er sååå lei av alle som skal lage tråder hvor de synes det er såå dumt at noen er flinkere enn en selv, for da blir dem såå lei seg!
Kjenner det koker i meg hver gang jeg ser sånne klage-tråder på fb. I andre grupper også.
Hvis akkurat den gruppen ikke var noe for deg, nei så meld deg ut da!!
Ikke gi andre dårlig samvittighet for at de er flinkere, rekker farge flere bilder enn deg, eller vil lære seg forskjellig teknikker.
Noen ganger virker det som det "bare" er raringer inne i slike grupper når det begynner å bli en viss str på gruppa. (Jeg vet det ikke stemmer, men disse hyler oftest høyest).

HVORFOR lage dårlig stemning?!

(Sorry for at jeg kommer inn her for å klage, men jeg orker ikke diskusjonen med disse på fb. De har så store skylapper at det nytter ikke si noe som helst til disse)

Anonymous poster hash: 02874...41e

Så utrolig enig med deg! Vurderer stadig å melde meg ut, men så dukker det jo opp noen skikkelig inspirerende bilder innimellom, så da har jeg blitt foreløpig.

 

To fra Doodle Invasion, øverste farget med F-C Polychromos, nederste med Tombow Irojiten


2015-09-05%2012.31.02%201_zpsiun8bgsb.jp

2015-09-05%2011.05.06_zpsfpbh8f86.jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åh, tusen takk!

Så utrolig enig med deg! Vurderer stadig å melde meg ut, men så dukker det jo opp noen skikkelig inspirerende bilder innimellom, så da har jeg blitt foreløpig.

To fra Doodle Invasion, øverste farget med F-C Polychromos, nederste med Tombow Irojiten

2015-09-05%2012.31.02%201_zpsiun8bgsb.jp

2015-09-05%2011.05.06_zpsfpbh8f86.jpg

Ja jeg har også tenkt på å melde meg ut. Men jeg koser meg så med å se så mange flinke bilder.

Men jeg har faktisk begynt å skjule disse som legger ut slike meldinger, eller de som spør om spørsmål som er spurt 200ganger før. De pleier ikke bidra med noe annet uansett, så føler ikke det er noe tap :-)

Men jeg måtte virkelig le, etter den diskusjonen om å printe ut/kreditere kunsteren, den nye gruppa de lagde. "Verden i farger" eller noe sånt! Reglene der minner meg veldig om reglene på den beryktede Ebay-gruppa :-p

Sorry, det var siste jeg skal si om den saken. Det hører egentlig ikke hjemme i denne fine tråden :-)

Anonymous poster hash: 02874...41e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har endelig fått kjøpt meg fargeblyanter etter å ha brukt billige tusjer fra Tgr (som går igjennom arkene). Endte opp med Faber-Castell colour grip - et sett med 24 farger

:rodmer: Kjempefine farger! Koser meg med å fargelegge Animorphia :) deilig søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd en annen type fargelegging, litt mer visuelt og litt mindre realistisk :) Tenkte i utgangspunktet å fargelegge det som nå er hvitt, grønt, men jeg vet ikke om det vil ødelegge helhetsinntrykket. Legger ved bildet fra mobil, størrelsen blir kanskje litt rar.

Har forresten noen noen forslag til gode penner eller tusjer med sterke farver og veldig smal tipp? Har bare brukt blyanter til nå, men det hadde kanskje vært gøy å prøve noe annet.

post-85403-0-80077000-1441554700_thumb.j

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd en annen type fargelegging, litt mer visuelt og litt mindre realistisk :) Tenkte i utgangspunktet å fargelegge det som nå er hvitt, grønt, men jeg vet ikke om det vil ødelegge helhetsinntrykket. Legger ved bildet fra mobil, størrelsen blir kanskje litt rar.

Har forresten noen noen forslag til gode penner eller tusjer med sterke farver og veldig smal tipp? Har bare brukt blyanter til nå, men det hadde kanskje vært gøy å prøve noe annet.

Lekkert!

Staedtler triplus fineliner er absolutt å anbefale. Elsker mine. Ellers er også Stabilo point 88 gode :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...