Gå til innhold

Fargelegging for voksne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg så etter den mandala-boka jeg fikk anbefalt her, men de hadde den ikke hos min lokale Ark. I stedet kjøpte jeg Farg deg til ro, som inneholder noen mandalas. I tillegg har den en del naturbilder, men disse er langt mer stilistiske enn i Den magiske skogen og passer meg bedre.

I tillegg kom jeg over et sett på 12 av Staedtler triplus fineliner på tilbud. Resultatet er at jeg glemmer tiden, dykker ned i mandalas, og ønsker meg flere tusjer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest pærecider

Mine!! ❤️ gleder meg til å prøve dem ut i helga! ☺️785C7FB0-898C-4EFB-BC45-F5B59F7434D0_zps6B6B1F71-A269-4D3E-A0D0-6154858D2E11_zps

Æææææh! Sikler skikkelig nå!!! Me want!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du kjøpt de? Hva kostet de? Og hvordan var det med frakt/betaling? !!!!!! :biggrin:



Anonymous poster hash: 684c6...224
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt lyst på dette settet, men har ikke testet denne varianten ennå. Også en det jo sinnsykt dyrt... http://www.torso.no/Tegning-og-illustrasjon/Fargeblyanter/TEGNING-OG-ILLUSTRASJON-FARGEBLYANTER-Derwent-Artists-fargeblyant.aspx?ProductID=3800812-at-SHOP1 

 

Andre tips på tilsvarende store sett? Som kanskje er litt rimeligere  :biggrin:



Anonymous poster hash: 684c6...224
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge nettsiden er det "Det tradisjonelle ''førstevalg'' for fargeblyantkunstnere :fnise: 



Anonymous poster hash: 684c6...224
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns den serien er ganske hard. Vanskelig å blande.

https://rebeccajfleming.wordpress.com/2012/07/20/art-supply-comparison-coloured-pencils/

Hun her har sammenlignet og testet en del. Om en tenker seg at fargeblyanter er enten myke, harde eller medium. Så er harde fine for detaljer, men ikke store områder. Myke(som colorsoft) er bra for å blende, men de kan smule litt. Medium er mer en allrounder. Så om du skal kjøpe et så stort sett ville jeg heller sett på Polychromos som koster ca 2600,- hos Kreaktiv i trekningen eller 2000,- i vanlig skrin. Eller så er jo Caran d'ache Luminance en av de beste, men mye dyrere. Og det settet som er linket over her, Tombow Irotjen, er rimeligere ser jeg. Aner ikke på kvalitet, men har fått mye skryt på Amazon og de ser flotte ut og mye farger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du kjøpt de? Hva kostet de? Og hvordan var det med frakt/betaling? !!!!!! :biggrin:

Anonymous poster hash: 684c6...224

Jeg kjøpte dem på Amazon. Totalt ble det under 700, jeg kjøpte dem hver for seg og med gratis frakt ☺️ sendte bare en melding til selgeren om at var veldig viktig at dem ble sendt hver for seg ☺️

Det lille jeg har prøvd, så er jeg sikker på at jeg kommer til å bli veldig fornøyd! ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De så herlige ut! Flott innpakning. Du må legge ut en anmeldelse når du har prøvd dem litt. Frister å kjøpe mer fargeblyanter 😉

Jeg er fornøyd så langt. Ikke for harde, ikke for myke og gir fin farge ☺️ Jeg er egentlig helt grønn på fargelegging, men jeg er ihvertfall veldig fornøyd ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æææææh! Sikler skikkelig nå!!! Me want!

De er fiiiiiiiine ☺️ Kjøpt dem! ☺️

PS

Beklager mange innlegg etter hverandre, er på mobil og kan ikke multisitere! :-(

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har smarte ideer for oppbevaring av fargeblyanter og tusjer? Jeg har de nå sortert etter farge i syltetøyglass, men synes det er både rotete og upraktisk. Skulle gjerne hatt noe å ha alle i samme beholder, slik at jeg ikke har ørten glass å bære med meg når jeg skal fargelegge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rullepennal er supert! Da kan du ha blyantene i riktig rekkefølge.

Der finnes også bestikkholdere som blyantene kan stå i. Nille har en boks med håndtak og 6 rom og en stjerne på som noen bruker til å ha blyanter i.



Anonymous poster hash: fa30c...009
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fluttershy

Noen som har smarte ideer for oppbevaring av fargeblyanter og tusjer? Jeg har de nå sortert etter farge i syltetøyglass, men synes det er både rotete og upraktisk. Skulle gjerne hatt noe å ha alle i samme beholder, slik at jeg ikke har ørten glass å bære med meg når jeg skal fargelegge.

Jeg har kjøpt to av disse. Må nok ha meg noen til etter hvert. http://m.ebay.com/itm/Canvas-Wrap-Roll-up-Pen-Case-Pencil-Bag-Holder-Storage-Pouch-for-36pcs-Pens-TN2F-/281209270786?txnId=1396573093018
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fire av disse og venter på to til! ☺️ Er så fornøyd med disse, og så latterlig billig da gitt! ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fluttershy

Jeg har fire av disse og venter på to til! ☺️ Er så fornøyd med disse, og så latterlig billig da gitt! ☺️

Ja ikke sant! Liker de kjempe godt. Enkelt å pakke sammen og frakte med seg ved behov også 😀
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter noen dager uten fargelegging var det kjekt å kline litt farger utover arket igjen:

2015-08-08%2010.56.34_zpsui4q72pp.jpg


(Farget med prismacolor premier)

 

Og en som jeg farget for en stund siden, med Tombow Irojiten. Fargene er litt dusere enn i virkeligheten. 

2015-08-08%2011.08.35_zpsywau1yjm.jpg

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Etter noen dager uten fargelegging var det kjekt å kline litt farger utover arket igjen:

2015-08-08%2010.56.34_zpsui4q72pp.jpg

(Farget med prismacolor premier)

Og en som jeg farget for en stund siden, med Tombow Irojiten. Fargene er litt dusere enn i virkeligheten.

2015-08-08%2011.08.35_zpsywau1yjm.jpg

Så fint!

Jeg har vært på reise og har ikke farget på en uke, gleder meg til å komme hjem nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter noen dager uten fargelegging var det kjekt å kline litt farger utover arket igjen:

 

(Farget med prismacolor premier)

 

Og en som jeg farget for en stund siden, med Tombow Irojiten. Fargene er litt dusere enn i virkeligheten. 

 

Kjempefine! Er de fra Doodle Invasion?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter noen dager uten fargelegging var det kjekt å kline litt farger utover arket igjen:

2015-08-08%2010.56.34_zpsui4q72pp.jpg

(Farget med prismacolor premier)

 

Og en som jeg farget for en stund siden, med Tombow Irojiten. Fargene er litt dusere enn i virkeligheten. 

2015-08-08%2011.08.35_zpsywau1yjm.jpg

Så fine! :) 

 

 

Jeg ente med å kjøpe den magiske skogen i dag. Må innrømme at jeg er bittelitt skuffet. Hadde håpet den ville ha mer magiske elementer enn den gjør, og ikke fullt så copy-paste som den virker. Veldig mye blader. Elsker enhjørningene, dragene og løven da, veldig lekre. Fin tykkelse på sidene syns jeg, de bøkene jeg bruker nå har veldig tynne sider, så det er fint å ha noe som minner mer om tegnepapir. Gleder meg til å prøve å tegne i den. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke rørt fargesakene på ukesvis, men fant noen Harry Potter relaterte bilder på en fransk side.

11863344_10152998532136570_1089006383441Så dette er altså Griffing logoen min. Blir sikkert de andre husene i løpet av uken også.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...