Gå til innhold

Fargelegging for voksne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøvde veldig lett på hånda i Kreativ fargelegging, men rett igjennom gikk de lell :(

Ah, da skal jeg ikke bruke de der. Jeg prøvde i den magiske skogen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ah, da skal jeg ikke bruke de der. Jeg prøvde i den magiske skogen.

Jeg har ikke turt å prøve de i Den magiske skogen. Men nå liker jeg uansett best blyanter, så det er liksom ikke noe problem 😉

Skrevet

Tips, jeg bruker "fasiten" bakerst i den hemmelige hagen til å teste farger og sånt, synes ikke det gjør noe om de sidene blir ødelagt :)

• Liker 2
Skrevet

Nattas prosjekt. :)

1sfkup.jpg

• Liker 5
Skrevet

Nattas prosjekt. :)

1sfkup.jpg

Veldig kult med de fargene!

Skrevet

Veldig kult med de fargene!

Takk! Jeg hadde egentlig tenkt å legge meg når jeg var ferdig med den, men jeg var så dum at jeg bladde litt i boka og fant enda en ting som var mer interessant å gjøre. :tongue: 

Er det flere her som bruker natta og de tidlige morgentimene på å farge heller enn å sove? :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg er på ferie i Tyrkia nå hvor det også er en stor trend i fargelegging. De har både tyrkiske bøker og de mer kjente internasjonale. De dyreste var Johanna Basford sine og kostet rundt 60 kr. De andre kostet rundt 30-40 kr. Helt utrolig! Hadde også billige farger. 

Jeg endte opp med fire bøker og to sett med farger. Håper virkelig jeg kommer til å like det, har ikke prøvd før nå  :fnise:

Skrevet

Jeg gikk gjennom mine gamle ting i dag, og fant et nesten ubrukt sett med faber castell-blyanter + 2 sett med akvarellblyanter. Så jeg må vel prøve meg på det også nå.

Bruker dere lang tid på en tegning? Jeg kjøpte første boka for en drøy uke siden, og har bare fargelagt halvannen tegning. Tar jo så langt tid!

Skrevet

Jeg er så utrolig grinete over at jeg ikke tenkte på å se etter fargebøker når jeg var i Tyrkia i mai!!!

Og også grinete for at alle mine ting fra tegning, form og farge kastet moren min for lenge siden.

Jeg bruker 1-4 (hele) dager på et bilde, men jeg kan ikke sitte og fargelegge mange dager i strekk, det tåler ikke kroppen, så fra jeg begynner på et bilde til jeg er ferdig kan da 2-3 uker.

Skrevet

Seriøst? Jeg farger et bilde på noen timer

Skrevet

Jeg kan fint bruke en uke eller så på et bilde, men jeg har verken tid eller ork til å sitte å tegne flere timer i hvert strekk. Så det blir spredd utover dagene sporadisk. 

• Liker 2
Skrevet

Samme her, bruker gjerne flere dager fordi jeg ikke har tid eller ork til å sitte i flere timer om dagen. Og turnus gjør at det plutselig går et par dager mellom hver gang jeg setter meg ned for å farge i det hele tatt!

I tillegg hender det at jeg pusler med flere bilder om gangen :)

• Liker 1
Skrevet

Seriøst? Jeg farger et bilde på noen timer

Jeg har både fibromyalgi og psoriasis i hendene, så ting tar tid for min del :) Får fort kramper og smerter, eller huden trenger en pause fra å bli klemt mot en blyant. I tillegg driver jeg og lærer meg nytt (riktig) blyantgrep, og da går også ting litt treigere.

Gjest Zeitgeist
Skrevet

Et lite spørsmål: Er det noen her inne som har erfaring med Irojiten-fargeblyantene fra Tomboy? Hvordan er de kvalitetsmessig? Duger de, eller er de mest til pynt? Vurderer nemlig sterkt å bestille de - ble så fristet av etuiene de leveres i.

Skrevet (endret)

Jeg gikk gjennom mine gamle ting i dag, og fant et nesten ubrukt sett med faber castell-blyanter + 2 sett med akvarellblyanter. Så jeg må vel prøve meg på det også nå.

Bruker dere lang tid på en tegning? Jeg kjøpte første boka for en drøy uke siden, og har bare fargelagt halvannen tegning. Tar jo så langt tid!

Hvor lang tid man bruker kommer jo ann på hva en selv gjør. Hvis man skal skyggelegge og sånne ting tror jeg det tar lengre tid enn om du bare fyller med farge. Kommer også ann på hvordan teknikk du bruker når du fargelegger og om du bytter blyant/penn ofte. Hvis jeg ikke tenker feil, så går det fortere om du farger alt som skal være rødt først før du begynner på my farge enn om du tar en liten del rødt, en liten del blå osv.

Håper det var forståelig :-p Men jeg sitter ikke med fasiten altså. Dette er bare min erfaring og andre kan nok ha en annen erfaring :-)

Edit: det kommer også ann på detaljer og hvor nøye man er.

Endret av Brimi
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Et lite spørsmål: Er det noen her inne som har erfaring med Irojiten-fargeblyantene fra Tomboy? Hvordan er de kvalitetsmessig? Duger de, eller er de mest til pynt? Vurderer nemlig sterkt å bestille de - ble så fristet av etuiene de leveres i.

Vet det ihvertfall er ei her inne som har dem. Men hvis du ikke får svar så venter jeg også på disse. Kan oppdatere deg når dem kommer om en uke ca. :-)

Anonymous poster hash: 02874...41e

Skrevet

Jeg har både fibromyalgi og psoriasis i hendene, så ting tar tid for min del :) Får fort kramper og smerter, eller huden trenger en pause fra å bli klemt mot en blyant. I tillegg driver jeg og lærer meg nytt (riktig) blyantgrep, og da går også ting litt treigere.

Kunne du fortelle/vise meg hva riktig blyantgrep er? :-)

Skrevet (endret)

dobbelt

Endret av Brimi
Skrevet

Jeg har rainforest-settet, og gleder meg VILT til jeg har råd til å kjøpe de to andre settene og. Jeg elsker de! :D Mye bedre enn Lyra-blyantene jeg har, men jeg vet ikke hvordan de er ift til Derwent, Faber Castell osv.

Kunne du fortelle/vise meg hva riktig blyantgrep er? :-)

Skal ta bilder ^_^

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk mitt sett i går, tenkte jeg kunne skrive en liten sammenligning med litt forskjellige blyanter (siden jeg nå tester litt forskjellig)

, hvis det er interessant? Altså sett fra en nybegynner perspektiv. Så får de som synes det blir for mye utstyrsprat helleristninger scrolle forbi.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...