Gjest Skrevet 25. juni 2015 #481 Del Skrevet 25. juni 2015 Har lyst til å prøve meg på dette jeg også! Noen som vil tipse om gode tusjer som ikke striper, og som ikke går igjennom arket? Sikkert skrevet tidligere i tråden, men orker ikke å lese gjennom 24 sider Helst et sett med tusjer som ikke er så ille prismessig. Jeg er student, noe som er ensbetydende med dårlig råd i disse sommertider Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pærecider Skrevet 25. juni 2015 #482 Del Skrevet 25. juni 2015 Har lyst til å prøve meg på dette jeg også! Noen som vil tipse om gode tusjer som ikke striper, og som ikke går igjennom arket? Sikkert skrevet tidligere i tråden, men orker ikke å lese gjennom 24 sider Helst et sett med tusjer som ikke er så ille prismessig. Jeg er student, noe som er ensbetydende med dårlig råd i disse sommertider Mye avhenger jo av papirkvaliteten. Selv har jeg gode erfaringer med staedtler triplus fineliners, samt stabilo finelinere, men de går gjennom hvis papirkvaliteten er dårlig. Prisen er overkommelig ca 200 kr for 24 stk. Vil du helt unngå at fargene slår gjennom, så er kanskje blyanter det beste, men se etter blyanter som er vann- eller oljebaserte, de er mykere og lettere å jobbe med. Voksbaserte blyanter er gjerne harde og krever mer arbeid. Og vannbaserte blyanter kan også brukes som tusj, hvis man dypper tuppen i vann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pærecider Skrevet 25. juni 2015 #483 Del Skrevet 25. juni 2015 Første ordentlige forsøk med våt pensel for å blande fargene. Det blir nok ikke det siste heller! Kjøpte to tynne pensler i dag, da blir det nok litt lettere. Det ser et par hakk bedre ut i virkeligheten, var ikke så lett å få et godt bilde av det. Så fint!!! Nå vil jeg også dra fram inktenseblyantene mine og prøve meg på det!!! Mitt første forsøk på snær mindfullness Skikkelig flott!!! Oooh kjenner min crazy cat lady kommer ut nå ja! Lykke er... Nye fargeblyanter i posten :D Ooh, Tombow Irojiten, har siklet litt på de blyantene, samt tusjene deres! Gidder du å fortelle åssen de er når du har brukt dem? Haha, dette blir en dyr tråd, sitter her og sikler over nye tusjer, bøker og sånt. Selv om jeg vet at jeg har mer enn nok av alt der der:P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 25. juni 2015 #484 Del Skrevet 25. juni 2015 Mye avhenger jo av papirkvaliteten. Selv har jeg gode erfaringer med staedtler triplus fineliners, samt stabilo finelinere, men de går gjennom hvis papirkvaliteten er dårlig. Prisen er overkommelig ca 200 kr for 24 stk. Vil du helt unngå at fargene slår gjennom, så er kanskje blyanter det beste, men se etter blyanter som er vann- eller oljebaserte, de er mykere og lettere å jobbe med. Voksbaserte blyanter er gjerne harde og krever mer arbeid. Og vannbaserte blyanter kan også brukes som tusj, hvis man dypper tuppen i vann. Tusen takk for godt svar. Skal sjekke ut disse tusjene. Får man kjøpt de på vanlig bokhandel eller har du bestilt de over nett? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aldrisur Skrevet 25. juni 2015 #485 Del Skrevet 25. juni 2015 Dyrt ja! Det er bare fornavnet! Jeg kan ikke gå forbi farger eller bøker jeg ikke har fra før av, uten å kjøpe de. Akkurat nå er jeg på Ullared og her er en Panduro- Outletbutikk. Måtte bare ta med det de hadde av farger og fargebøker. Det ble et sett med Gelè-penner (20 stk,) og 24 fiberpenner av merket Bright Office. Samt Creative Colouring fra Karrusel Forlag og *Min fantastiske world of fashion*. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruBeist Skrevet 25. juni 2015 #486 Del Skrevet 25. juni 2015 (endret) En liten tur innom clas ohlson i dag resulterte i to sett blyanter 😁 Endret 16. november 2015 av fruBeist 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pærecider Skrevet 25. juni 2015 #487 Del Skrevet 25. juni 2015 (endret) Tusen takk for godt svar. Skal sjekke ut disse tusjene. Får man kjøpt de på vanlig bokhandel eller har du bestilt de over nett? Bare hyggelig! Du får dem på vanlig bokhandel, de pleier å pushe staedtler triplus sammen med Den hemmelige hagen og Kreativ fargelegging på Ark bokhandel. En grei kombinasjon. Derwent fargeblyanter får du på clas ohlson og torso.no. kem.no har også en del bra priser. Og amazon har endel bra tilbud. Og så har vi utrechtart.com, der er det mye spesialisert, man kan søke med filter der. Endret 25. juni 2015 av pærecider Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 25. juni 2015 #488 Del Skrevet 25. juni 2015 Kreaktiv.no har jeg også sett er bra Førsteinntrykket av Irojiten-blyantene er REN KJÆRLIGHET! De er veldig smoothe, kremete nesten. Blir såå jevne og fine på arket! Holder på med et bilde i Hagen som jeg tester de på, skal poste bilde når jeg er ferdig! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aldrisur Skrevet 25. juni 2015 #489 Del Skrevet 25. juni 2015 Kreaktiv.no har jeg også sett er bra Førsteinntrykket av Irojiten-blyantene er REN KJÆRLIGHET! De er veldig smoothe, kremete nesten. Blir såå jevne og fine på arket! Holder på med et bilde i Hagen som jeg tester de på, skal poste bilde når jeg er ferdig! Å jaaa, gjør det! De fargeblyantene så helt herlige ut! Det slår meg nå at vi i denne tråden er den beste reklamen for disse fargefabrikantene. Vi burde ha prosenter av salget. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 25. juni 2015 #490 Del Skrevet 25. juni 2015 Har skumlest tråden - jøje meg er dere flinke. En liten sidenote: Å fargelegge innenfor linjene trener finmotorikken. Da jeg begynte som lærer for barnetrinnet for mange år siden, hadde jeg noen elever som var "grovmotorikere". Jeg fikk tips av en fysioterapeut om å la de få fargelegge tegninger a la DHH osv. Selvsagt var ikke slikt å oppdrive den gang, og i allefall ikke noe som fenget smågutter. Så da ble det til at en kollega og jeg selv tegnet dinosaur-verdener, zoologiske hager, verdensrom, piratskip osv. (Elevene fikk være med på å bestemme). Kjempesuksess! Ble til og med en schlager på SFOen. Og elevene var mye roligere enn ellers, og de som slet med motorikken forbedret seg betraktelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miss O'Hara Skrevet 26. juni 2015 #491 Del Skrevet 26. juni 2015 (endret) Har skumlest tråden - jøje meg er dere flinke. En liten sidenote: Å fargelegge innenfor linjene trener finmotorikken. Da jeg begynte som lærer for barnetrinnet for mange år siden, hadde jeg noen elever som var "grovmotorikere". Jeg fikk tips av en fysioterapeut om å la de få fargelegge tegninger a la DHH osv. Selvsagt var ikke slikt å oppdrive den gang, og i allefall ikke noe som fenget smågutter. Så da ble det til at en kollega og jeg selv tegnet dinosaur-verdener, zoologiske hager, verdensrom, piratskip osv. (Elevene fikk være med på å bestemme). Kjempesuksess! Ble til og med en schlager på SFOen. Og elevene var mye roligere enn ellers, og de som slet med motorikken forbedret seg betraktelig. Det synes jeg er utrolig kult, at dere faktisk gikk utenfor "rammene" og fant noe som fenget barna - tror det er viktig for læring og mestringsfølelse! (Ehm, skal vi se - kanskje det er derfor jeg synes det er så stas å få fine bilder selv med denne hobbyen, selv om jeg er maaaange år forbi barnehagenivå - i alder ) Endret 26. juni 2015 av Miss O'Hara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 26. juni 2015 #492 Del Skrevet 26. juni 2015 Det synes jeg er utrolig kult, at dere faktisk gikk utenfor "rammene" og fant noe som fenget barna - tror det er viktig for læring og mestringsfølelse!(Ehm, skal vi se - kanskje det er derfor jeg synes det er så stas å få fine bilder selv med denne hobbyen, selv om jeg er maaaange år forbi barnehagenivå - i alder ) Tusen takk! Ja, elevene syntes det var morsomt med noe nytt, og siden de fikk være med på å bestemme hvilke fargeleggingstegninger som skulle lages, hadde vi etterhvert noe for enhver smak ("dukkehuset" var en favoritt hos de veldig jentete jentene). Etterhvert brukte jeg et lignende opplegg i matematikk-undervisninga, og det kuleste av alt, var at elevene mine tok med seg det på SFOen for å gjøre det ferdig der. De yngre elevene ble nysgjerrige, og elevene mine "underviste" de yngre i hvordan de skulle løse oppgaven. Skikkelig artig å få oppleve. Barnehagenivå eller ikke - hvis man synes det man holder på med er morsomt og givende (ser at flere her inne bruker fargelegging som avslapning), så er det kjempebra. Ut ifra det jeg har lest her inne og andre steder, har jeg inntrykk av at fargelegging er en kjærkommen form for mental hygenie i hverdagen. Og det tror jeg er viktig for sjel og kropp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pærecider Skrevet 26. juni 2015 #493 Del Skrevet 26. juni 2015 Å jaaa, gjør det! De fargeblyantene så helt herlige ut! Det slår meg nå at vi i denne tråden er den beste reklamen for disse fargefabrikantene. Vi burde ha prosenter av salget. ja!! Det, også at vi får prøve ut varene deres gratis! Tråden skulle blitt sponset av Derwent eller en eller annen av de fabrikantene der!!! Tror de har fått litt mersalg takket være oss! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pærecider Skrevet 26. juni 2015 #494 Del Skrevet 26. juni 2015 Tusen takk! Ja, elevene syntes det var morsomt med noe nytt, og siden de fikk være med på å bestemme hvilke fargeleggingstegninger som skulle lages, hadde vi etterhvert noe for enhver smak ("dukkehuset" var en favoritt hos de veldig jentete jentene). Etterhvert brukte jeg et lignende opplegg i matematikk-undervisninga, og det kuleste av alt, var at elevene mine tok med seg det på SFOen for å gjøre det ferdig der. De yngre elevene ble nysgjerrige, og elevene mine "underviste" de yngre i hvordan de skulle løse oppgaven. Skikkelig artig å få oppleve. Barnehagenivå eller ikke - hvis man synes det man holder på med er morsomt og givende (ser at flere her inne bruker fargelegging som avslapning), så er det kjempebra. Ut ifra det jeg har lest her inne og andre steder, har jeg inntrykk av at fargelegging er en kjærkommen form for mental hygenie i hverdagen. Og det tror jeg er viktig for sjel og kropp. Så gøy!!! Ja, merker at fargelegging ikke bare er en mental hygiene, som du kaller det, det har også blitt et godt hjelpemiddel mot angst og smerter, man glemmer alt, og fokuserer på det du gjør her og nå. Og så gir det også en fin boost av kreativitet, eksperimenterer mer med farger nå enn før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pærecider Skrevet 26. juni 2015 #495 Del Skrevet 26. juni 2015 Kreaktiv.no har jeg også sett er bra Førsteinntrykket av Irojiten-blyantene er REN KJÆRLIGHET! De er veldig smoothe, kremete nesten. Blir såå jevne og fine på arket! Holder på med et bilde i Hagen som jeg tester de på, skal poste bilde når jeg er ferdig! Litt trøbbel med multisitatfunksjonen her,sorry for spam! Får sette unna litt sparepenger til de blyantene der! Og tusjene deres! De har et double tip sett på 96 farger. Har forlengst funnet ut at gulvet mitt er i vater etter all siklinga! gleder meg til å se resultatet, Auri! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brimi Skrevet 26. juni 2015 #496 Del Skrevet 26. juni 2015 Har også hørt at fargelegging er en del av behandlingen for de som skader seg selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 26. juni 2015 #497 Del Skrevet 26. juni 2015 Jeg måtte google Irojiten-blyantene. Å gode Gud, jeg vil ha de! Må ha de! Til og med eskene de kommer i er dekorative i seg selv. (Som om jeg ikke allerede har nok tegnesaker ++ fra før av. Dette er jo som kosmetikk for sjela ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2015 #498 Del Skrevet 26. juni 2015 Jeg fant denne, kanskje noen her kunne være interessert i denne :-) review på fargeblyanter. http://www.bestcoloredpencils.com Anonymous poster hash: 02874...41e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safira Skrevet 26. juni 2015 #499 Del Skrevet 26. juni 2015 Ooo, de tombow irojiten-blyantene så veldig fancy ut! Gleder meg til å få noen mykere blyanter, mine Caran d'Ache prismalo er så harde! Blir helt sliten av å farge så hardt, haha! Spørsmål: Dere som har den Animal Kingdom-boken, hvordan er sidene? Så en kommentar på amazon om at på noen utgaver er sidene nå er så gule/grove? Vil helst ha hvite og glatte sider! Hvordan er den norske utgaven? Og over til noe helt annet, andre som blir gal av alle ting man "skal" tegne selv i Den hemmelige hagen (eller lignende)? Nekter å gjøre det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 26. juni 2015 #500 Del Skrevet 26. juni 2015 Jeg tegner ikke selv nei; det ødelegger hele boka! Blir ganske irritert. Liker ikke at det ligger tekst på tegningene heller. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå