Gå til innhold

Fikk voltaren mot slitasjegikt. Har ikke slitasjegikt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var på apoteket i dag og spurte etter smertestillende gel. Jeg fikk en pakke voltaren, men da jeg åpnet den står det at den er mot slitasjegikt i fingrene.

Jeg smurte den på korsryggen og følte det hjalp litt, og jeg har ikke dødd enda eller noe slikt, men er det skadelig på noen måte om jeg bruker den på ryggen når den skal brukes på fingre egentlig?

Anonymous poster hash: a6c60...968

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det står vel ikke at den KUN kan brukes mot slitasjegikt vel? Flere jeg kjenner har brukt voltaren gel mot plager som ikke har noe med gikt å gjøre Uansett; ring og spør apoteket hvis du er usikker!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bare et eksempel på hva den kan brukes mot. Jeg fikk anbefalt den til vond nakke.

Pillene fungerer mye bedre forresten! Følte den kremen var bortkasta.



Anonymous poster hash: 47a4b...3ac
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voltaren brukes mot mange ulike smerter. Smør i vei.

Mange medisiner er fremstilt til enkelte sykdommer/tilstander først og fremst, men så har man sett at det har god effekt på annet også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står vel ikke at den KUN kan brukes mot slitasjegikt vel? Flere jeg kjenner har brukt voltaren gel mot plager som ikke har noe med gikt å gjøre Uansett; ring og spør apoteket hvis du er usikker!

Det står "brukes ved milde til moderate smerter ved slitasjegikt i fingerledd". Men det må vel funke mot smerter andre steder på kroppen og? :P

Anonymous poster hash: a6c60...968

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står "brukes ved milde til moderate smerter ved slitasjegikt i fingerledd". Men det må vel funke mot smerter andre steder på kroppen og? :P

Anonymous poster hash: a6c60...968

Og da har du lest hele pakningsvedlegget? Igjen; ring et apotek! De er de eneste som vet med sikkerhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www.felleskatalogen.no/t/medisin/voltarol-forte-novartis-580346

Denne du har fått?

Les under indikasjon, så ser du at den har ett litt bredere bruksområde. Du dør ikke av den, når du smører på et begrenset område - med mindre du er allergisk mot noe i gelen, da, for å plukke opp ordbruken din.

Anonymous poster hash: 5c899...496

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.felleskatalogen.no/t/medisin/voltarol-forte-novartis-580346

Denne du har fått?

Les under indikasjon, så ser du at den har ett litt bredere bruksområde. Du dør ikke av den, når du smører på et begrenset område - med mindre du er allergisk mot noe i gelen, da, for å plukke opp ordbruken din. Anonymous poster hash: 5c899...496

Voltarol forte er vel reseptbelagt. Den jeg kjøpte er reseptfri ihvertfall.

Anonymous poster hash: a6c60...968

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan trygt bruke den! Den er untatt fra reseptordningen "mot artrose i fingerledd" elns, men det betyr ikke at den bare virker mot det. Produsentene "må" skrive en indikasjon på pakken for å slippe at den skal være reseptbelagt.

Hilsen apotektekniker



Anonymous poster hash: 141bb...7b4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan trygt bruke den! Den er untatt fra reseptordningen "mot artrose i fingerledd" elns, men det betyr ikke at den bare virker mot det. Produsentene "må" skrive en indikasjon på pakken for å slippe at den skal være reseptbelagt. Hilsen apotektekniker Anonymous poster hash: 141bb...7b4

Ååja, takktakk! :)

Anonymous poster hash: a6c60...968

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voltarol forte er vel reseptbelagt. Den jeg kjøpte er reseptfri ihvertfall. Anonymous poster hash: a6c60...968

Nei, denne er ikke reseptbelagt.

Det står nederst.

Anonymous poster hash: 5c899...496

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...