Red-Ruby Skrevet 18. april 2015 #21 Del Skrevet 18. april 2015 1. Hvis det er mange som tviler: Bevis dem at de tar feil. 2. Jeg får meg ikke et livsyrke for at det skal være turn - on. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2015 #22 Del Skrevet 18. april 2015 hehe og siste store flykatastrofe ble gjort av en mann....._. hehe og siste flykatastrofe som skjedde som følge av feilberegning av bagasje ble gjort av en kvinne....._. http://en.wikipedia.org/wiki/Air_Midwest_Flight_5481 Anonymous poster hash: ecdcd...e06 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2015 #23 Del Skrevet 18. april 2015 Beklager feil formulering! Ekstremt mange er det nok ikke, men føles fort sånn når absolutt alle _jeg_ kjenner ikke kommer til å sette seg i et fly hvis en kvinne fører det. Har gjort en del research på nett og det er mye dritt og diverse utsagn om kvinner og pilotyrket. Hvis det ikke er så mange er det jo bare bra :-) Det er pga utgiftene jeg vurderer Universitetet i Tromsø. Det er helt gratis og kost & losji får man stipend/lån for. Ellers har jeg familie med god økonomi som er veldig støttende og positiv til at jeg skal satse på dette og vil stille opp økonomisk. Hva kan dere se for dere at en vanlig lønning til piloter (både co-pilot og kaptein) vil bli om en fem-ti år?Anonymous poster hash: f0bf5...976 Dersom du kommer inn er det bare å kjøre på. De tar opp svært få per år og du er ikke garantert mer enn et minimum antall timer for å ta sertifikatet. Fordelen med å ta det via UiT (De har samme opplegg på Lund universitet i Sverige), er at du sitter igjen med litt mer utdannelse enn bare CPL-A (ATPL teori). Hmm, har alltid trodd at piloter har en del fritid bare man er villig til å jobbe i ett sett og være vekke fra hjemmet i rundt to uker og deretter få helt fri en uke. Er det ikke sånn?Anonymous poster hash: f0bf5...976 Ofte er det lagt opp til relativt lange dager slik at en gjerne får flere fridager siden man jobber mer komprimert. Ulempen er at man gjerne blir overtalt til å jobbe på fridagene sine. "Man vil vel ikke at selskapet skal gå konkurs?". "Du er siste vi ringer". osv. Mange har 4 dager på, 3 dager av. Det varierer mellom selskap til selskap. De som har det best er nok de som flyr offshore helikopter. De har gjerne 2 på 2 av, eller nordsjøturnus. Kjør på. I forhold til at det nå er vanskelig å få opparbeidet seg tilstrekkelig antall flytimer så kan det imidlertid være verdt å kikke på Forsvaret da du får opparbeidet deg flytimer gjennom plikttjenesten. Imidlertid har du vel ingen innvirkning på om du blir plassert på fly eller helikopter.... Anonymous poster hash: bab1d...2fc Kommer du inn i Forsvaret blir du der. Fra man blir tatt opp må man være der i 15 år før plikttjenesten er over. I tillegg er lønnen vel så konkurransedyktig som for nye flygere i dag. En bør også merke at flytimer i Forsvaret nødvendigvis ikke teller sivilt. For et par år siden ville en venn av meg fra Forsvaret søke jobb sivilt, da fikk han kun godskrevet halvparten av timene sine. Anonymous poster hash: b6730...25d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2015 #24 Del Skrevet 18. april 2015 hehe og siste flykatastrofe som skjedde som følge av feilberegning av bagasje ble gjort av en kvinne....._. http://en.wikipedia.org/wiki/Air_Midwest_Flight_5481 Anonymous poster hash: ecdcd...e06 Det var ikke den eneste grunnen ifølge den artikkelen. Det ble også gjort feil av mekaniker noe som gjorde at pilotene ikke hadde tilstrekkelig kontroll. Så til slutt står det: It was determined that neither problem alone would have caused the loss of control. Står ikke her om det var kvinner involvert, men regner med du har lest det et annet sted? Anonymous poster hash: cb1fb...83d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontormus Skrevet 18. april 2015 #25 Del Skrevet 18. april 2015 Han var 28, og flyselskapet kjente til at han hadde psykiske problemer. Anonymous poster hash: cef63...a79 Ja? Det betyr jo ikke at alle andre menn er stabile. Når vi snakker om at det ene kjønnet foretrekkes fremfor et andre... som pilot på fly. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2015 #26 Del Skrevet 19. april 2015 Ja? Det betyr jo ikke at alle andre menn er stabile. Når vi snakker om at det ene kjønnet foretrekkes fremfor et andre... som pilot på fly.Uansett, jeg foretrekker voksne menn bak spakene. Og jeg er vel ikke helt alene om det....?Anonymous poster hash: cef63...a79 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jus sanguinis Skrevet 19. april 2015 #27 Del Skrevet 19. april 2015 Joda, hvis du leter finner du tråder her også hvor noen hevder de hadde forlatt flyet før takeoff om de fikk kjennskap til at piloten var en kvinne.Akkurat det er jo bare en feministisk løgnhistorie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2015 #28 Del Skrevet 19. april 2015 Uansett, jeg foretrekker voksne menn bak spakene. Og jeg er vel ikke helt alene om det....?Anonymous poster hash: cef63...a79 Du er selvfølgelig velkommen til å forlate flyet mitt dersom du har problemet med kjønnet mitt, jeg kunne ikke brydd meg ikke da det er ikke meg det går utover Anonymous poster hash: 96970...5f9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2015 #29 Del Skrevet 19. april 2015 Han var 28, og flyselskapet kjente til at han hadde psykiske problemer. Anonymous poster hash: cef63...a79 Og poenget ditt er? Det viser jo bare at menn, som kvinner, også kan være ustabile. Alle kvinner eller menn er ikke ustabile, og det er nok få av dem som er piloter. Det er flere vurderinger om man er egnet. Anonymous poster hash: 695dc...8fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenOfTheSidewalk Skrevet 19. april 2015 #30 Del Skrevet 19. april 2015 ? Dette stemmer jo ikke. Anonymous poster hash: 695dc...8fd Jeg blir det, kan ikke noe for det, grunnløs frykt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2015 #31 Del Skrevet 19. april 2015 Jeg synes det er positivt med kvinnelige piloter. Synes alltid det er flott å se kvinner bak spakene. Ønsker deg lykke til med utdannelsen. Anonymous poster hash: a32b6...af0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontormus Skrevet 19. april 2015 #32 Del Skrevet 19. april 2015 Akkurat det er jo bare en feministisk løgnhistorie! ... men nei! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2015 #33 Del Skrevet 19. april 2015 Jentene som er med oss er enten veldig gode eller totalt rævva. Skal ikke dele mine teorier om hvorfor, bare sier det. Én ting du må ha i bakhodet, TS, er at i den økonomiske situasjonen Norge er på vei inn i så vil vi amerikaniseres på enkelte områder. Alt og alle skal spare penger. I Amerika er det ikke mange piloter som har en fast lønn. Det fungerer sånn at hver pilot legger inn anbud på å fly en gitt rute over en gitt tid (gjerne ikke mer enn 2, 3, 4 uker om gangen). Det sier seg selv at det fører til at lønningene blir lave. For ikke å nevne at det ikke finnes kompetansekontroll på disse høytsvevende bussjåførene. Hva mener du med "med oss"? Anonymous poster hash: 4bd84...818 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 19. april 2015 #34 Del Skrevet 19. april 2015 Om passasjerer ikke vil sitte på et fly med kvinnelig pilot er jo ikke ditt problem, TS! Ingen kan kreve å bli fløyet av en mann, det ville vært diskriminering. Jeg vil tro at kvinnelige piloter har en fordel i arbeidsmarkedet, på lik linje med kvinner i maritime yrker (som jeg studerer selv). Det er dog et veldig trangt arbeisdsmarked å komme inn i uansett hvilket kjønn man har... Veldig begrenset med jobber, og stor konkurranse. Broren min er flyger i et av de norske selskapene. Han tok utdannelsen i USA, betalt av egen lomme (ikke dekket av Lånekassen). Han jobber èn uke på og èn uke av, og han fikk god lønn helt fra starten av Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2015 #35 Del Skrevet 19. april 2015 Om passasjerer ikke vil sitte på et fly med kvinnelig pilot er jo ikke ditt problem, TS! Ingen kan kreve å bli fløyet av en mann, det ville vært diskriminering. Jeg vil tro at kvinnelige piloter har en fordel i arbeidsmarkedet, på lik linje med kvinner i maritime yrker (som jeg studerer selv). Det er dog et veldig trangt arbeisdsmarked å komme inn i uansett hvilket kjønn man har... Veldig begrenset med jobber, og stor konkurranse. Broren min er flyger i et av de norske selskapene. Han tok utdannelsen i USA, betalt av egen lomme (ikke dekket av Lånekassen). Han jobber èn uke på og èn uke av, og han fikk god lønn helt fra starten av Hvor mye tjener han? Pleier flygere å sove på flyplassen der de lander? Eller hoteller andre steder i byene? Anonymous poster hash: 5d668...bff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 19. april 2015 #36 Del Skrevet 19. april 2015 Hvor mye tjener han? Pleier flygere å sove på flyplassen der de lander? Eller hoteller andre steder i byene? Anonymous poster hash: 5d668...bff Jeg vet ikke eksakt hvor mye han tjener, men han fikk lån til å kjøpe en dyr leilighet relativt kort tid etter han ble ansatt Flygerne sover på hotell og får dekket transport til og fra hotellet . Når de har stand-by kan de bo hjemme, men må være tilgjengelig på kort varsel. Han flyr kun innenlands, vet ikke hvordan det er på lengre flygninger utenlands Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 19. april 2015 #37 Del Skrevet 19. april 2015 Kloke ord der. Eneste trygge flygerjobben du kan ha nå er jagerflypilot. Der er du sikret jobb i forsvaret i laaange tider. Men så er det kun de argeste av de argeste som slipper gjennom det nåløyet. Anonymous poster hash: 985d8...456 Eventuelt flermotorsflyger i forsvaret. Enten på Dasault Falcon, Orion, Hercules eller C17 Globemaster. Dasault Falcon og Globemaster er jet fly mens Orion og Hercules er turbopropell. Alle untatt Dasaulten har 4 motorer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #38 Del Skrevet 21. april 2015 Ville dere heller ha satset på å bli flygeleder fremfor pilot? Anonymous poster hash: f0bf5...976 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2015 #39 Del Skrevet 24. april 2015 Ville dere heller ha satset på å bli flygeleder fremfor pilot?Anonymous poster hash: f0bf5...976 DEFINITIVT - flygeledere er jo garantert jobb, og har vel en startlønn på 500.000+. Dvs, det er om du klarer å komme inn da, det er MYE vanskeligere å bli flygeleder enn pilot. Avinor utdanner kun 40 stk i året eller noe, og det er mange tester for å komme inn. Jeg kjenner en som er utdannet pilot som har vanskeligheter for å få fast jobb som datt av etter fase 2 i opptaket til utdanningen. Anonymous poster hash: 96970...5f9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sunhands Skrevet 25. april 2015 #40 Del Skrevet 25. april 2015 Vet om et par veldig flinke kvinnelige piloter. Siri Skare hadde vel også bakgrunn som flyger. Synes bare ikke du må ha et rosenrødt bilde av å gjøre karriere som flyger. Begynnerlønna er som regel temmelig elendig, og man sitter med mye lån. Den er ikke slik du skisserer. Det er vanskelig å samle opp nok timer til å bli ansatt, og da må du som regel jobbe med å fly frakt o.l. med dårlig lønn, eventuelt som styrmann i selskaper der du også tjener dårlig og sliter med å få betalt lånet. Selvfølgelig, når du først har fått jobb som styrmann, vil du raskt gå oppover i lønn i tillegg til at du får samlet timer som er mye verdt, men pilotyrket er ikke hva det var. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå