Molekylet Skrevet 21. april 2015 #61 Skrevet 21. april 2015 Herregud, fy faen, er det sant? Hadde det vært en mann som gjorde noe sånt så hadde han blitt anklaget for voldtekt. Anonymous poster hash: 238cc...835 Dette er jo voldtekt. Og hun burde og kunne bli anklaget.
Molekylet Skrevet 21. april 2015 #62 Skrevet 21. april 2015 #jegharopplevd å bli dopet ned og voldtatt av en kvinne på min egen alder (som var begynnelsen av 20-årene). Jeg skriver ikke det på Twitter med fullt navn fordi det ikke er sosialt akseptert at menn ikke ønsker et ligg. Anonymous poster hash: a41a3...f9d Jeg skulle ønske du ville gjort det. Jo flere som deler, jo mer sosialt akseptert blir det. På dette området er menn menns verste fiende.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #63 Skrevet 21. april 2015 Hadde nærmest en stalker over noen år da jeg var ung. Vi ble kjent, og venner da vi var i samme miljø og hadde en del felles interesser. Hun ville ha meg. Jeg var ikke klar for noe forhold. Var nødt til å møte henne regelmessig første året etter jeg hadde avslått henne. Grunnleggende vennlighet/høflighet ble gang på gang fortolket som "noe mer". Gikk sjelden mer enn en uke uten at hun enten person-til-person eller via andra kanaler pusha på, og jeg var for uerfaren generelt til å få slutt på tilnærmelsene på en god måte. Fikk meg andre venner, ny mail, nytt telefonnummer osv. men det hjalp sjelden lenge av gangen. Kunne aldri helt være trygg på når eksplisitte meldinger ville tikke inn, eller lignende, eller om hun hadde klart å få nummeret mitt en av en felles bekjent igjen, eller lagt igjen ekstremt upassende "brev" gjennom dørsprekken eller lignende. Kunne aldri legge igjen mobil uten PIN-kodelås på om jeg var med venner, og måtte hele tiden unngå den typen situasjoner. Tok nærmere tre år før jeg endelig fikk kuttet all kontakt. Ble ekstremt påpasselig og tilbakeholdende rundt alt av kvinner over lengre tid, og hadde da nærmest satt alt av seksualitet "på vent". Var sliten av å få grensene mine krenket så ofte. Hadde et litt paranoid verdensbilde nesten. Tror kanskje det verste var at hun på mange måter var et ålreit menneske. Jeg bare hadde ingen av de følelsene for henne, og det kunne hun ikke forstå eller respektere. Anonymous poster hash: f8fbb...962
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #64 Skrevet 21. april 2015 Ja, som mann forventes det av meg at jeg skal gjøre nettopp det. Ta kontrollen, styringen på mitt eget liv, få meg en god utdannelse, få meg en god jobb, tjene mye penger, forsørge familien og gi fra meg plassen min til en kvinne på livbåten om skipet skulle gå ned. Det er ingen jenter som holder døra oppe for menn. Det er ingen menn her på kg som lager tråder om "Kunne du giftet deg med ei jente som var elektriker", men vi ser stadig vekk tilsvarende spørsmål komme opp i forbindelse med menn. Menn forventes å ta de hardeste oppgavene på jobben, og vi jobber i snitt 24 minutter mer enn kvinner hver eneste dag. Når noe må gjøres ferdig før alle går for dagen er det stort sett en mann som tar på seg oppgaven. Eller hvordan menn tar færre sykedager en kvinner og oftere går på jobb selv om de er litt syke. Men kvinner lurer allikevel på hvorfor menn betales mer og oftere blir forfremmet? (Til tross for at forskning viser at i de tilfellene der kvinner jobber like mye som menn så er det kvinner som betales bedre for samme arbeid og forfremmes raskere.)"Men kvinne gjør masse husarbeid og tar alle oppgavene i hjemmet!"... Vi hører stadig vekk om hvordan kvinner tar 28% mer av husarbeidet, ikke om hvordan menn jobber 38% mer enn kvinner, eller hvordan menn gjør mer arbeid totalt når husarbeidet og jobben legges sammen og i tillegg tar alle manneoppgavene som skifte av bildekk, snekring, maling, montering med mer. Jeg kunne ha fortsatt lenge, men jeg gidder ikke. Og jeg verken klager eller syter. Jeg er mann, jeg driver ikke med sånt. Jeg holder kjeft og gjør jobben min. Det eneste som provoserer meg er hvordan kvinner stadig vekk skal syte og klage over hvor forferdelige menn er og hvordan de lever i et mannstyrt. Til tross for at menn jobber både mer og hardere og at ca 52% av de stemmeberettigede i Norge er kvinner mot 48% menn. Div kilder:https://www.ssb.no/befolkning/nokkeltallhttps://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/_attachment/39405?_ts=132af1d8520https://www.stortinget.no/no/Stortinget-og-demokratiet/Valg-og-konstituering/Valgstatistikk/Antall-stemmeberettigede-godkjente-stemmer-og-valgdeltakelse-fra-1945/ http://www.dagbladet.no/2013/06/15/kultur/meninger/lordagskommentaren/ideer/kjetil_rolness/27722667/ Anonymous poster hash: e3742...bf3 Veldig viktig innlegg. Jeg, som kvinne, blir noen ganger helt matt av mitt kjønns sutring. Anonymous poster hash: dd189...d8e 1
susnora Skrevet 21. april 2015 #65 Skrevet 21. april 2015 #jegharopplevd å bli dopet ned og voldtatt av en kvinne på min egen alder (som var begynnelsen av 20-årene). Jeg skriver ikke det på Twitter med fullt navn fordi det ikke er sosialt akseptert at menn ikke ønsker et ligg.Anonymous poster hash: a41a3...f9d Det var helt forferdelig å lese. Hvordan går det med deg?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå