AnonymBruker Skrevet 18. april 2015 #21 Skrevet 18. april 2015 Menn som ikke bryr seg er vel hovedproblemet her, da de ikke er ser alvoret i dette. Alt skal bli omgjort til bagateller og skyldfordeling over på de som opplever å bli trakassert. Det handler om manglende respekt for andre mennesker, uansett kjønn! Ikke bryr seg? Det er jo faktisk en del som er bagateller i den store sammenheng, et klaps på baken fra en dame man ikke er interessert i f. eks. er jo sjelden noe å ta på vei for, mange av kvinne som gjør det er jo bare tacky i likhet med sine mannlige medsammensvorne. Når det er sagt så er det jo noen menn som har opplevd mer alvorlige ting og de bør selvsagt bli hørt. Anonymous poster hash: 9dc35...461
AnonymBruker Skrevet 18. april 2015 #22 Skrevet 18. april 2015 Dette er et typisk syte innlegg. Hva med å sette deg selv i førersetet? Ta kontroll over ditt eget liv og kom deg ut i verden å se deg litt om. Ja, som mann forventes det av meg at jeg skal gjøre nettopp det. Ta kontrollen, styringen på mitt eget liv, få meg en god utdannelse, få meg en god jobb, tjene mye penger, forsørge familien og gi fra meg plassen min til en kvinne på livbåten om skipet skulle gå ned. Det er ingen jenter som holder døra oppe for menn. Det er ingen menn her på kg som lager tråder om "Kunne du giftet deg med ei jente som var elektriker", men vi ser stadig vekk tilsvarende spørsmål komme opp i forbindelse med menn. Menn forventes å ta de hardeste oppgavene på jobben, og vi jobber i snitt 24 minutter mer enn kvinner hver eneste dag. Når noe må gjøres ferdig før alle går for dagen er det stort sett en mann som tar på seg oppgaven. Eller hvordan menn tar færre sykedager en kvinner og oftere går på jobb selv om de er litt syke. Men kvinner lurer allikevel på hvorfor menn betales mer og oftere blir forfremmet? (Til tross for at forskning viser at i de tilfellene der kvinner jobber like mye som menn så er det kvinner som betales bedre for samme arbeid og forfremmes raskere.) "Men kvinne gjør masse husarbeid og tar alle oppgavene i hjemmet!"... Vi hører stadig vekk om hvordan kvinner tar 28% mer av husarbeidet, ikke om hvordan menn jobber 38% mer enn kvinner, eller hvordan menn gjør mer arbeid totalt når husarbeidet og jobben legges sammen og i tillegg tar alle manneoppgavene som skifte av bildekk, snekring, maling, montering med mer. Jeg kunne ha fortsatt lenge, men jeg gidder ikke. Og jeg verken klager eller syter. Jeg er mann, jeg driver ikke med sånt. Jeg holder kjeft og gjør jobben min. Det eneste som provoserer meg er hvordan kvinner stadig vekk skal syte og klage over hvor forferdelige menn er og hvordan de lever i et mannstyrt. Til tross for at menn jobber både mer og hardere og at ca 52% av de stemmeberettigede i Norge er kvinner mot 48% menn. Div kilder: https://www.ssb.no/befolkning/nokkeltall https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/_attachment/39405?_ts=132af1d8520 https://www.stortinget.no/no/Stortinget-og-demokratiet/Valg-og-konstituering/Valgstatistikk/Antall-stemmeberettigede-godkjente-stemmer-og-valgdeltakelse-fra-1945/ http://www.dagbladet.no/2013/06/15/kultur/meninger/lordagskommentaren/ideer/kjetil_rolness/27722667/ Anonymous poster hash: e3742...bf3 7
Bad Advice Skrevet 18. april 2015 #23 Skrevet 18. april 2015 Merkelig at vi sluttet å telle menn vs kvinners stemmer i 1997. Må lure på hvorfor dette ikke ble talt opp i 2001, 2005, 2009 og 2013?
AnonymBruker Skrevet 18. april 2015 #24 Skrevet 18. april 2015 Merkelig at vi sluttet å telle menn vs kvinners stemmer i 1997. Må lure på hvorfor dette ikke ble talt opp i 2001, 2005, 2009 og 2013? Det er vel av samme årsak som at de har slutta å føre statistikk for skilsmisserater i California. Statistikken er dyster eller gir bilde av noe som ikke er så heldig. Anonymous poster hash: ff1ee...6f5
Bad Advice Skrevet 18. april 2015 #25 Skrevet 18. april 2015 Det er vel av samme årsak som at de har slutta å føre statistikk for skilsmisserater i California. Statistikken er dyster eller gir bilde av noe som ikke er så heldig. Anonymous poster hash: ff1ee...6f5 Vanskelig å vite uten å ha tallene tilgjengelige... Skikkelig dårlig.
MarianneE Skrevet 18. april 2015 #26 Skrevet 18. april 2015 Mannen min Kjører drosje annenhver helg. Historiene hans om hva kvinner (spes de over 50!) sier og hva de tilbyr seg å gjøre for å slippe unna regninga er vilt... 2
Bad Advice Skrevet 18. april 2015 #27 Skrevet 18. april 2015 Mannen min Kjører drosje annenhver helg. Historiene hans om hva kvinner (spes de over 50!) sier og hva de tilbyr seg å gjøre for å slippe unna regninga er vilt... Fortell! Blir nysgjerrig 1
Gjest Sukkerbit Skrevet 18. april 2015 #28 Skrevet 18. april 2015 Herregud, fy faen, er det sant? Hadde det vært en mann som gjorde noe sånt så hadde han blitt anklaget for voldtekt. Anonymous poster hash: 238cc...835 Det ER voldtekt. Fy faen for ei kjerring. Blir helt sjokkert jeg!
Gjest Snuppi Skrevet 18. april 2015 #29 Skrevet 18. april 2015 (endret) Ikke bryr seg? Det er jo faktisk en del som er bagateller i den store sammenheng, et klaps på baken fra en dame man ikke er interessert i f. eks. er jo sjelden noe å ta på vei for, mange av kvinne som gjør det er jo bare tacky i likhet med sine mannlige medsammensvorne. Når det er sagt så er det jo noen menn som har opplevd mer alvorlige ting og de bør selvsagt bli hørt. Anonymous poster hash: 9dc35...461 Men du innser ikke at kvinner kan oppleve flere klaps på rompa av forskjellige menn i løpet av en kveld som ekstremt irriterende? Jeg snakker bare for meg selv, men jeg kunne godt tenkt meg å klapse disse fjottene på nesen! Menn er fysisk sterkere enn kvinner. Vi kan derfor oppleve uønsket oppmerksomhet som meget truende. Endret 18. april 2015 av Snuppi
Gjest Snuppi Skrevet 18. april 2015 #30 Skrevet 18. april 2015 (endret) Ja, som mann forventes det av meg at jeg skal gjøre nettopp det. Ta kontrollen, styringen på mitt eget liv, få meg en god utdannelse, få meg en god jobb, tjene mye penger, forsørge familien og gi fra meg plassen min til en kvinne på livbåten om skipet skulle gå ned. Det er ingen jenter som holder døra oppe for menn. Det er ingen menn her på kg som lager tråder om "Kunne du giftet deg med ei jente som var elektriker", men vi ser stadig vekk tilsvarende spørsmål komme opp i forbindelse med menn. Menn forventes å ta de hardeste oppgavene på jobben, og vi jobber i snitt 24 minutter mer enn kvinner hver eneste dag. Når noe må gjøres ferdig før alle går for dagen er det stort sett en mann som tar på seg oppgaven. Eller hvordan menn tar færre sykedager en kvinner og oftere går på jobb selv om de er litt syke. Men kvinner lurer allikevel på hvorfor menn betales mer og oftere blir forfremmet? (Til tross for at forskning viser at i de tilfellene der kvinner jobber like mye som menn så er det kvinner som betales bedre for samme arbeid og forfremmes raskere.) "Men kvinne gjør masse husarbeid og tar alle oppgavene i hjemmet!"... Vi hører stadig vekk om hvordan kvinner tar 28% mer av husarbeidet, ikke om hvordan menn jobber 38% mer enn kvinner, eller hvordan menn gjør mer arbeid totalt når husarbeidet og jobben legges sammen og i tillegg tar alle manneoppgavene som skifte av bildekk, snekring, maling, montering med mer. Jeg kunne ha fortsatt lenge, men jeg gidder ikke. Og jeg verken klager eller syter. Jeg er mann, jeg driver ikke med sånt. Jeg holder kjeft og gjør jobben min. Det eneste som provoserer meg er hvordan kvinner stadig vekk skal syte og klage over hvor forferdelige menn er og hvordan de lever i et mannstyrt. Til tross for at menn jobber både mer og hardere og at ca 52% av de stemmeberettigede i Norge er kvinner mot 48% menn. Div kilder: https://www.ssb.no/befolkning/nokkeltall https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/_attachment/39405?_ts=132af1d8520 https://www.stortinget.no/no/Stortinget-og-demokratiet/Valg-og-konstituering/Valgstatistikk/Antall-stemmeberettigede-godkjente-stemmer-og-valgdeltakelse-fra-1945/ http://www.dagbladet.no/2013/06/15/kultur/meninger/lordagskommentaren/ideer/kjetil_rolness/27722667/ Anonymous poster hash: e3742...bf3 Du må forholde deg til tema som er tatt opp her! Endret 18. april 2015 av Snuppi
AnonymBruker Skrevet 18. april 2015 #31 Skrevet 18. april 2015 Jeg hadde sex med ei en gang. Følte ikke at det passet med noe mer, og sa i fra på en ok måte til henne. Hun klikka totalt og ringte 70 ganger i døgnet, kom på døra osv. En kveld jeg kom hjem fra byen var hun utenfor, ble med inn så jeg kunne få snakket skikkelig med henne og avslutte på en måte som hun forsto. Alt virket bra, og hun skulle sove på sofaen. Jeg var ikke edru og gikk på soverommet. Våknet opp av at hun ridde meg. Var helt omtåket. Noen uker senere fikk jeg sms at hun hadde blitt gravid den natta, og det ble et helvetes styr. Jeg følte meg helt brukt. Det viste seg at alt med graviditet var løgn, kun for å ha kontakt. Jeg var redd for å si i fra, fordi jeg da var helt sikker på at HUN hadde anmeldt meg for voldtekt. Som mann har man noen ganger null man skulle sagt. Jeg ser fortsatt på den episoden som en voldtekt. Anonymous poster hash: 52e8e...bd1 3
LoneWolf Skrevet 18. april 2015 #32 Skrevet 18. april 2015 Du må forholde deg til tema som er tatt opp her! Dette er helt 100% etter tema, det er heller du som avsporer. 2
Gjest Snuppi Skrevet 18. april 2015 #33 Skrevet 18. april 2015 Dette er helt 100% etter tema, det er heller du som avsporer. På hvilken måte da?
Gjest Snuppi Skrevet 18. april 2015 #34 Skrevet 18. april 2015 Jeg hadde sex med ei en gang. Følte ikke at det passet med noe mer, og sa i fra på en ok måte til henne. Hun klikka totalt og ringte 70 ganger i døgnet, kom på døra osv. En kveld jeg kom hjem fra byen var hun utenfor, ble med inn så jeg kunne få snakket skikkelig med henne og avslutte på en måte som hun forsto. Alt virket bra, og hun skulle sove på sofaen. Jeg var ikke edru og gikk på soverommet. Våknet opp av at hun ridde meg. Var helt omtåket. Noen uker senere fikk jeg sms at hun hadde blitt gravid den natta, og det ble et helvetes styr. Jeg følte meg helt brukt. Det viste seg at alt med graviditet var løgn, kun for å ha kontakt. Jeg var redd for å si i fra, fordi jeg da var helt sikker på at HUN hadde anmeldt meg for voldtekt. Som mann har man noen ganger null man skulle sagt. Jeg ser fortsatt på den episoden som en voldtekt. Anonymous poster hash: 52e8e...bd1 Utifra det som du forteller i innlegget ditt, anser jeg også dette som en voldtekt. Veldig trist at du har opplevd dette. Håper du har det bedre nå.
Gjest Snuppi Skrevet 18. april 2015 #35 Skrevet 18. april 2015 Mannen min Kjører drosje annenhver helg. Historiene hans om hva kvinner (spes de over 50!) sier og hva de tilbyr seg å gjøre for å slippe unna regninga er vilt... Det tror jeg på. Mye rart der ute.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2015 #36 Skrevet 18. april 2015 På hvilken måte da? * AB bf3 forklarer hvordan menns problem er å bli ignorert av kvinner og behandlet som verdiløse heller enn å slite med uønsket oppmerksomhet. * Du anklager ham for å syte og ber han om å ta kontroll over eget liv. * AB bf3 skriver et innlegg om at han ikke syter og at han tar kontroll over eget liv, slik menn gjør. Med referanser til kvinners oppførsel her på KG og generelt, og statistikk angående forskjeller mellom kvinner og menn som viser at det er egentlig menn som har grunn til å syte mens kvinner ikke har det, men at de ikke gjør det fordi at de er menn, og menn syter ikke. Det eneste du viser i denne tråden er at du har en total mangel på empati ovenfor menn. Og en navlebeskuende holdning i forhold til hvilke typer diskriminering menn utsettes for. Anonymous poster hash: 02a41...179 6
AnonymBruker Skrevet 18. april 2015 #37 Skrevet 18. april 2015 * AB bf3 forklarer hvordan menns problem er å bli ignorert av kvinner og behandlet som verdiløse heller enn å slite med uønsket oppmerksomhet. * Du anklager ham for å syte og ber han om å ta kontroll over eget liv. * AB bf3 skriver et innlegg om at han ikke syter og at han tar kontroll over eget liv, slik menn gjør. Med referanser til kvinners oppførsel her på KG og generelt, og statistikk angående forskjeller mellom kvinner og menn som viser at det er egentlig menn som har grunn til å syte mens kvinner ikke har det, men at de ikke gjør det fordi at de er menn, og menn syter ikke. Det eneste du viser i denne tråden er at du har en total mangel på empati ovenfor menn. Og en navlebeskuende holdning i forhold til hvilke typer diskriminering menn utsettes for. Anonymous poster hash: 02a41...179 Sånn ca dette. Litt uenig i utsagnet om at det er "menn som egentlig har det", begge kjønn har ting de kan klage over. Forskjellen er bare at mens kvinner sitter og klager så holder menn problemene sine for seg selv. Anonymous poster hash: e3742...bf3 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2015 #38 Skrevet 18. april 2015 Mannen min Kjører drosje annenhver helg. Historiene hans om hva kvinner (spes de over 50!) sier og hva de tilbyr seg å gjøre for å slippe unna regninga er vilt... Hehe har kjørt taxi i skoleperioden i helgene. Ble seksuelt trakkasert hver helg i form av jenter som prøvde å få avslag ved å gi meg kyss, klem, smiske, blitt tilbudt sex for å slippe å betale regningen osv osv. Fikk ofte bemerkninger om at 'åhhh det var en kjekk taxisjofør', de spurte om jeg var singel og mye mer. Kunne fått sex hver helg jeg kjørte hvis jeg ville. Man kan trygt si at man blir tykkhudet. Tenk hvis menn hadde gjort noe lignende mot kvinner som var på jobb. Da hadde de blitt låst inne. Men menn må vel bare akseptere det. Ingen som bryr seg om menn som blir utsatt for sånne ting.Anonymous poster hash: 9fc18...8c8 3
MarianneE Skrevet 19. april 2015 #39 Skrevet 19. april 2015 Hehe har kjørt taxi i skoleperioden i helgene. Ble seksuelt trakkasert hver helg i form av jenter som prøvde å få avslag ved å gi meg kyss, klem, smiske, blitt tilbudt sex for å slippe å betale regningen osv osv. Fikk ofte bemerkninger om at 'åhhh det var en kjekk taxisjofør', de spurte om jeg var singel og mye mer. Kunne fått sex hver helg jeg kjørte hvis jeg ville. Man kan trygt si at man blir tykkhudet. Tenk hvis menn hadde gjort noe lignende mot kvinner som var på jobb. Da hadde de blitt låst inne. Men menn må vel bare akseptere det. Ingen som bryr seg om menn som blir utsatt for sånne ting.Anonymous poster hash: 9fc18...8c8 Noe slikt forteller han og. Men, han Kjører nettene og da har damene alkohol innabords i tillegg og er mye mer direkte. Både i ord og handling. Og jo eldre de er jo verre er de. 1
Gjest Snuppi Skrevet 19. april 2015 #40 Skrevet 19. april 2015 * AB bf3 forklarer hvordan menns problem er å bli ignorert av kvinner og behandlet som verdiløse heller enn å slite med uønsket oppmerksomhet. * Du anklager ham for å syte og ber han om å ta kontroll over eget liv. * AB bf3 skriver et innlegg om at han ikke syter og at han tar kontroll over eget liv, slik menn gjør. Med referanser til kvinners oppførsel her på KG og generelt, og statistikk angående forskjeller mellom kvinner og menn som viser at det er egentlig menn som har grunn til å syte mens kvinner ikke har det, men at de ikke gjør det fordi at de er menn, og menn syter ikke. Det eneste du viser i denne tråden er at du har en total mangel på empati ovenfor menn. Og en navlebeskuende holdning i forhold til hvilke typer diskriminering menn utsettes for. Anonymous poster hash: 02a41...179 Det er et syte innlegg. Når en ikke klarer å holde tungen beint i munnen, men drar inne feminisme mister innlegget troverdighet. Da er det pokker meg på tide å sette seg selv i førersetet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå