Gå til innhold

Hva har #MennOpplevd?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er et syte innlegg.

Når en ikke klarer å holde tungen beint i munnen, men drar inne feminisme mister innlegget troverdighet.

Da er det pokker meg på tide å sette seg selv i førersetet.

Så svaret ditt er å ignorere alle fakta, anklage andre for å dra inn feminisme at noen har gjort det før du gjorde det nå, be dem om å holde tunga rett i munnen og gjenta førerseteargumentet fra første side uten at du har noe som helst belegg for det.

Trist

Anonymous poster hash: e3742...bf3

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe jeg ville gjort uten å ha snakket med partneren om først.

Nå er det vel snakk om uønsket oppmerksomhet fra folk man ikke kjenner, er det derimot snakk om typen din eller en mann du har relasjon til tviler jeg på at wake-up blowjob blir spesielt upopulært.

Men kan selvsagt være ok å spørre først.

Anonymous poster hash: 9dc35...461

Har riktig nok aldri fått en negativ reaksjon på det, men juridisk sett så kunne det vært tolket som et overgrep. Å utføre oralsex på en sovende mann. Selv om han har samtykket til både sex og oralsex tidligere.

Anonymous poster hash: c5b4d...1e9

AnonymBruker
Skrevet

#jegharopplevd å bli dopet ned og voldtatt av en kvinne på min egen alder (som var begynnelsen av 20-årene). Jeg skriver ikke det på Twitter med fullt navn fordi det ikke er sosialt akseptert at menn ikke ønsker et ligg.

Anonymous poster hash: a41a3...f9d
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Her forteller to menn at de har blitt voldtatt. Ingen gidder å kommentere det untatt EN person. Lurer på hvordan dette hadde blitt tatt imot hvis ei jente hadde skrevet det samme. Dette sier vel en god del.....Det er ikke ille for menn å bli voldtatt kanskje? Vi vil jo bare tømme oss, og burde være glade til hvis vi fikk oss noe?

Anonymous poster hash: 52e8e...bd1
  • Liker 3
Skrevet (endret)

Denne plassen er holdt av!

Endret av Gwynevere
Skrevet

Her forteller to menn at de har blitt voldtatt. Ingen gidder å kommentere det untatt EN person. Lurer på hvordan dette hadde blitt tatt imot hvis ei jente hadde skrevet det samme. Dette sier vel en god del.....Det er ikke ille for menn å bli voldtatt kanskje? Vi vil jo bare tømme oss, og burde være glade til hvis vi fikk oss noe?

Jeg leser og føler med dem. Hva skal man kommentere? Man vil jo ikke strø salt i såret heller.

:klem: Til dere som har opplevd noe fælt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Rumpe klasking på de fleste utesteder i Oslo er noe man må regne med hver gang. Men det er greit, for vi er jo bare menn. Eller?

Anonymous poster hash: 111a2...40c

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ja, som mann forventes det av meg at jeg skal gjøre nettopp det. Ta kontrollen, styringen på mitt eget liv, få meg en god utdannelse, få meg en god jobb, tjene mye penger, forsørge familien og gi fra meg plassen min til en kvinne på livbåten om skipet skulle gå ned.

Det er ingen jenter som holder døra oppe for menn. Det er ingen menn her på kg som lager tråder om "Kunne du giftet deg med ei jente som var elektriker", men vi ser stadig vekk tilsvarende spørsmål komme opp i forbindelse med menn.

Menn forventes å ta de hardeste oppgavene på jobben, og vi jobber i snitt 24 minutter mer enn kvinner hver eneste dag. Når noe må gjøres ferdig før alle går for dagen er det stort sett en mann som tar på seg oppgaven. Eller hvordan menn tar færre sykedager en kvinner og oftere går på jobb selv om de er litt syke. Men kvinner lurer allikevel på hvorfor menn betales mer og oftere blir forfremmet? (Til tross for at forskning viser at i de tilfellene der kvinner jobber like mye som menn så er det kvinner som betales bedre for samme arbeid og forfremmes raskere.)

"Men kvinne gjør masse husarbeid og tar alle oppgavene i hjemmet!"... Vi hører stadig vekk om hvordan kvinner tar 28% mer av husarbeidet, ikke om hvordan menn jobber 38% mer enn kvinner, eller hvordan menn gjør mer arbeid totalt når husarbeidet og jobben legges sammen og i tillegg tar alle manneoppgavene som skifte av bildekk, snekring, maling, montering med mer.

Jeg kunne ha fortsatt lenge, men jeg gidder ikke.

Og jeg verken klager eller syter. Jeg er mann, jeg driver ikke med sånt. Jeg holder kjeft og gjør jobben min. Det eneste som provoserer meg er hvordan kvinner stadig vekk skal syte og klage over hvor forferdelige menn er og hvordan de lever i et mannstyrt. Til tross for at menn jobber både mer og hardere og at ca 52% av de stemmeberettigede i Norge er kvinner mot 48% menn.

Div kilder:

https://www.ssb.no/befolkning/nokkeltall

https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/_attachment/39405?_ts=132af1d8520

https://www.stortinget.no/no/Stortinget-og-demokratiet/Valg-og-konstituering/Valgstatistikk/Antall-stemmeberettigede-godkjente-stemmer-og-valgdeltakelse-fra-1945/

http://www.dagbladet.no/2013/06/15/kultur/meninger/lordagskommentaren/ideer/kjetil_rolness/27722667/

Anonymous poster hash: e3742...bf3

At menn jobber mer får de også overtid for ifølge dine kilder, dette dytter altså lønnsforskjellen til 85% istedet for 87%. Så det er ikke som at de jobber gratis.

Og hvordan er valgresultatene relevant for dette? Og den siste kilden din er en mening, ikke en kilde.

''Ja, som mann forventes det av meg at jeg skal gjøre nettopp det. Ta kontrollen, styringen på mitt eget liv, få meg en god utdannelse, få meg en god jobb, tjene mye penger, forsørge familien''

Tror du at dette er eksklusivt for deg som mann? At du i det hele tatt bruker dette som argument er latterlig.

Jeg har holdt døren oppe for sikkert hundrevis av menn, både kjente og ukjente.

Og nei, jeg har aldri sett en tråd med tittel 'Kunne du giftet deg med en jente som var elektriker', men jeg kan har sett mange tråder som er -verre-, og skrevet av både menn og kvinner.

Endret av Gwynevere
  • Liker 3
Skrevet

Rumpe klasking på de fleste utesteder i Oslo er noe man må regne med hver gang. Men det er greit, for vi er jo bare menn. Eller?

Anonymous poster hash: 111a2...40c

Det er jo opp til deg å avgjøre om du synes det er greit eller ikke.

For min del synes jeg det er greit at folk gjør det på meg, synes det er morsomt. Hilsen en nå utstøtt kvinne :fnise:

Gjest HarryDotter
Skrevet

Noe slikt forteller han og.

Men, han Kjører nettene og da har damene alkohol innabords i tillegg og er mye mer direkte.

Både i ord og handling.

Og jo eldre de er jo verre er de.

Jeg prøvde å bruke dette som et argument i den andre tråden hvor kvinner deler sine historier...kan du gjette hva jeg fikk slengt etter meg da? :)"Men alkohol er jo for faen ingen unnskyldning til å miste vettet da!!!"

Jeg fikk ræva mi grundig tafset og klådd på mens jeg var på jobb for noen år tilbake. Har aldri sagt det til noen. Ekkelt der og da, men tenkte ikke noe særlig over det etterpå eller siden. Nå opplever vel kvinner det værre antagelig fordi de er mye oftere utsatt for det enn menn da....Jeg gjorde ikke noe av det. Dersom hun hadde stukket hånden ned i buksa mi og klemt og jokket, ville jeg reagert kraftig. For meg er linjen helt klar og tydelig på det med trakasering.

Gjest HarryDotter
Skrevet

For min del synes jeg det er greit at folk gjør det på meg, synes det er morsomt. Hilsen en nå utstøtt kvinne :fnise:

:fnise: ...du blir vel heller båret på gullstol heretter vil jeg tro....men i.o.m at dette er et kvinneforum, så ligger du kanskje tynt an? :skratte:

• Liker 1
Gjest HarryDotter
Skrevet

Og den siste kilden din er en mening, ikke en kilde.

Finnes det egentlig noen kilde på denne problematikken her da som er skrevet i stein og som begge kjønn tilber?

Jeg leste artikkelen og det var en godt gjennomtenkt artikkel syntes jeg. Den trakk frem både positive og negative ting rundt utviklingen hos begge kjønn. Og den la til forskning og statistikk. Hva mer bør man strengt tatt kreve for å stikke fingeren i jorden og anerkjenne at det eksisterer visse forskjeller mellom mann og kvinne og deres roller i dette hektiske forjævlige samfunnet vi er iferd med å skape?

• Liker 1
Gjest Citronella
Skrevet

Jeg synes Kjetil Rollnes har en del gode poeng. http://morgenbladet.no/samfunn/2015/mennenes_kjetil#.VTWNuGS8PGc(kun innlogging for abo av Morgenbladet).

Han nevner bl.a at Sverige er en feministstat. Hvor til og med jernbanestasjoner blir beskrevet av feminister som maskuline!

Vi skal ta på alvor kjønnsdiskreminering, men da må det gå begge veier. At bygningsarbeidere plystrer og slenger avgårde noen flørtende meldinger, et lite klaps på rumpa ute på byen, en kollega som kaller deg søt og pen og sikler litt på julebord. Vel, det er ikke akkurat Taliban regime.

Rollnes sier noe klokt om menn og kvinners seksualitet i det offentlige rom. Kvinner kan dyrke og kokettere det å lese bøker og gå på kino og se underdanige kvinner som ledes forførisk inn i BDSM. Og det er ekstremt fokus på at kvinner skal nyte sex, ta sin plass, utforske og leve ut sin seksualitet.

Vri det mot menn, så blir det straks undertrykkelse av kvinner og trakassering og overgrep.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mulig jeg banner i kirken nå...

En vesentlig grunn for at kvinner blir sextrakassert er fordi mannen skal ha makt, og være overlegen. Jeg er kanskje gammeldags og dømmende, men det er bare noe i meg som sier at alt er feil når en mann sier at han ble holdt nede av ei jente, eller at hun "voldtok" han med å vekke han opp med blowjob eller runking. En mann er overlegen, han er sterkere, og at jenta klarer å ta makten og få en mann til å skamme seg eller sitte i fosterstilling i dusjen etterpå og føle seg skitten så mener jeg at da har det kanskje gått for langt. Kanskje kvinner har blitt mer menn, får menn til å føle avmakt, er den "sterkeste", kanskje likestillingen har blitt litt vel fremtredende. Ja, det er feil å gjøre noe sånt mot totalt ukjente, og veldig respektløst og slutty gjort, men jeg tenker fortsatt at dette er en jentegreie.

Jeg vet at jeg kommer til å få kommentarer ala "Det er ikke rart at menn ikke tør å fortelle om overgrep med slike holdninger som du har" Kanskje jeg fortsatt sitter igjen med holdninger som de f.eks viser i gamle tv-serier og filmer om at mannen er fysisk og mentalt overlegen kvinner (For det er forskjell på menn og kvinner) at en mann nyter oppmerksomhet fra kvinner og om han ikke finner henne attraktiv så er det han som avviser fremfor å bli seksuelt misbrukt. Jeg kan ikke noe for det, rollene har byttet helt om de siste årene, og jeg synes det er litt stakkarslig, men det er selvsagt tabu å mene.

*Running for cover* :bond::ninja:

Anonymous poster hash: 819b3...97f
AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplevde at en full "eldre" (kanskje 45) dame befølte skrittet mitt på et utested. Hun var ikke spesielt pen, og jeg burde blitt fornærmet. Men siden jeg får så lite oppmerksomhet ellers ble jeg litt kåt av det.

Men jeg skjønner kvinner veldig godt, for de opplever nok dette langt oftere, i tillegg til at menn er noen kåte griser i forhold til kvinnene.

Et eksempel: Hadde en 6-7'er (3-4 hvis man er drita) kommet bort til en singel mann og spurt om du ville pult henne bak en container, ville nok de fleste sagt ja. Det har det jo t.o.m. vært skjult kamera prosjekter på som beviser dette veldig klart.

Anonymous poster hash: 0e648...389
AnonymBruker
Skrevet

Kvinners trakassering går mer på å være dritsure og overlegne mot de de ikke liker. Derfor vi gutta elsker gutteturer, slipper alt maset og rollespillet.

Anonymous poster hash: d727b...6ef
AnonymBruker
Skrevet

Se hvilken tråd det er skrevet i. Mange av damene, inkludert meg selv, holder seg unna denne type tråder fordi det som regel er en eller to guttunger som skal klage på at de egentlig har det verre enn kvinner og diverse syting rundt det. Så de damene som vanligvis kommer med støttende ord er sannsynligvis de samme som ikke liker denne type tråder. Eneste grunn til at jeg klikket meg inn var at jeg kjeder meg.

Selv har jeg aldri gitt noen klem, sagt stakkars deg eller vist noen form for sympati ovenfor kvinnene på KG. Jeg skriver når jeg vil argumentere eller komme med råd, å være sånn emosjonell støtteperson er jeg ikke.

Jeg har heller ikke vært inne på #jegharopplevd twittergreia.

Kontekst er viktig.

Anonymous poster hash: 09078...5c6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Se hvilken tråd det er skrevet i. Mange av damene, inkludert meg selv, holder seg unna denne type tråder fordi det som regel er en eller to guttunger som skal klage på at de egentlig har det verre enn kvinner og diverse syting rundt det. Så de damene som vanligvis kommer med støttende ord er sannsynligvis de samme som ikke liker denne type tråder. Eneste grunn til at jeg klikket meg inn var at jeg kjeder meg.

Selv har jeg aldri gitt noen klem, sagt stakkars deg eller vist noen form for sympati ovenfor kvinnene på KG. Jeg skriver når jeg vil argumentere eller komme med råd, å være sånn emosjonell støtteperson er jeg ikke.

Jeg har heller ikke vært inne på #jegharopplevd twittergreia.

Kontekst er viktig.

Så du mener at menn ikke buree få empati eller sympati med kvinner som har blitt voldtatt med andre ord?

Anonymous poster hash: 9fc18...8c8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kvinners trakassering går mer på å være dritsure og overlegne mot de de ikke liker. Derfor vi gutta elsker gutteturer, slipper alt maset og rollespillet.

Anonymous poster hash: d727b...6ef

Se hvilken tråd det er skrevet i. Mange av damene, inkludert meg selv, holder seg unna denne type tråder fordi det som regel er en eller to guttunger som skal klage på at de egentlig har det verre enn kvinner og diverse syting rundt det.

Det ser man et godt eksempel på i sitatet over her.

Anonymous poster hash: dd3e6...bc2

Gjest Bruce Wayne
Skrevet (endret)

Jeg opplevde at en full "eldre" (kanskje 45) dame befølte skrittet mitt på et utested. Hun var ikke spesielt pen, og jeg burde blitt fornærmet. Men siden jeg får så lite oppmerksomhet ellers ble jeg litt kåt av det.

:fnise:

Endret av Bruce Wayne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...