Gå til innhold

Fått sti på øyet. Har noen spørsmål! :)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei dere! :)

Jeg har fått sti på øyet, og det er vanvittig slitsomt. Jeg har vært hos legen og fått både øyedråper og øyesalve. Det funker jo, men absolutt ikke så raskt som jeg skulle ønske! Men det er jo naturlig. (Tips til rask fremgang er forøvrig også ønskelig!!)

Men det jeg lurer mest på er.. Jeg vet at jeg må kaste sminken min. Men vet dere når øyet ikke er smittsomt lengre? Jeg MÅ sminke meg igjen på mandag, da jeg skal på jobb. Men hva pokker gjør jeg dersom øyet ikke er bra igjen da? Bruker den gamle sminken som er fult av sånn dritt? Eller skal jeg bruke ny sminke på et smittsomt øye liksom... Uff, så irriterende... :( Går det greit å bruke ny sminke når det ser helt fint ut igjen, eller er det smittefare en stund etter?? Forferdelig irriterende greier det her altså!!

På forhånd takk for svar! :)



Anonymous poster hash: f6e01...2cf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

sti?

Mener du øyekatarr??



Anonymous poster hash: 85fec...fc4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sti?

Mener du øyekatarr??

Anonymous poster hash: 85fec...fc4

Jepp, det er korrekt :)

Anonymous poster hash: f6e01...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv hatt sti og vet hvor slitsomt dette er🙊 gikk over av seg selv uten sminke og "klåing" på øyet. Har dessverre ingen tips.. Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kastet ikke sminken, og stien gikk uansett over av seg selv. Tviler på at de bakteriene lever særlig lenge i en maskara?

Anonymous poster hash: e55ae...faf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kastet ikke sminken, og stien gikk uansett over av seg selv. Tviler på at de bakteriene lever særlig lenge i en maskara?

Anonymous poster hash: e55ae...faf

Samme her.. Jeg kastet heller ikke sminken. Men brukte ikke mascara/eyeliner osv tiden jeg hadde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kastet ikke sminken, og stien gikk uansett over av seg selv. Tviler på at de bakteriene lever særlig lenge i en maskara?

Anonymous poster hash: e55ae...faf

Samme her.. Jeg kastet heller ikke sminken. Men brukte ikke mascara/eyeliner osv tiden jeg hadde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her.. Jeg kastet heller ikke sminken. Men brukte ikke mascara/eyeliner osv tiden jeg hadde det.

Ikke jeg heller. Men om jeg skulle kastet noe (at jeg var redd for re-smitte og ville være helt sikker), hadde det vært det som er flytende, som for eks maskara og flytende eyeliner. Mine dyre øyeskygger i pudderform tror jeg neppe bakteriene ville overleve særlig lenge i, siden det er for tørt for dem.

Anonymous poster hash: e55ae...faf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke jeg heller. Men om jeg skulle kastet noe (at jeg var redd for re-smitte og ville være helt sikker), hadde det vært det som er flytende, som for eks maskara og flytende eyeliner. Mine dyre øyeskygger i pudderform tror jeg neppe bakteriene ville overleve særlig lenge i, siden det er for tørt for dem.

Anonymous poster hash: e55ae...faf

Som du sier tror heller ikke jeg bakterier ville overlevd i pudder øyeskygger pga tørrhet og varme. Ærlig talt tenkte jeg ikke på å kaste mascara og eyeliner. Men hadde jeg tenkt på det hadde jeg kanskje gjort det. Men det gikk over av seg selv etter kort tid så da vet jeg til neste gang at det ikke er høyst nødvendig. :) har hatt det et par ganger tror jeg. Tror det er fordi jeg hadde fått en del mascara innpå selve øyet, hatt på litt for mye og slikt. Så ut som jeg hadde fått meg en på tryne.. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bruk eyeliner og mascara til du er helt frisk.

Kast flytende eyeliner og mascara, resten er "safe"

Prøv å kjøpe Camillete på apoteket og kok opp, kjøl ned og tørk øyet ditt 3-4 ganger om dagen. Restene setter du i kjøleskapet og det holder seg i 7-10 dager.

VIKTIG; teen må være uten sukker, derfor må du kjøpe på apoteket (En boks med tørket te)



Anonymous poster hash: 7c95d...03f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har smittet meg selv med mascara som jeg ikke kastet, så det er fult mulig. Jeg brukte den ikke i den perioden jeg hadde betennelse, men tok den på når jeg hadde vert symptomfri i to dager, da ble jeg smittet igjen.

Anonymous poster hash: 730d5...e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sti er vel bare betennelse i en hårsekk og ikke det samme som øyebetennelse/øyekatarr? (I hvertfall på min dialekt😊)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...