Gå til innhold

Hva hadde du tenkt om når noen skriver "hjemmeværende med hund" under jobb på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva tenker du om det? Er det en jobb??

Nå er det så at jeg kjenner ei som skriver dette og det jeg vet er at hun naver, får prøve seg i arbeid, men gidder ikke, det er ikke snakk om at hun ikke får til, men GIDDER IKKE! Fikk skoleplass, men sa i fra seg den for hun gadd ikke mer etter 6 mnd. Jeg blir litt provosert når jeg leser slike ting, og spes når jeg kjenner litt til historien, jeg er faktisk i slekt med henne og treffer henne relativt ofte i bursdager og sånn.



Anonymous poster hash: 19cc9...f82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker at vedkommende må ha et veldig lite givende liv. men gidder ikke la meg provosere. Noen vil altid utnytte systemet - men det burde jo egentlig ikke være mulig å "nave" når man er fuldt arbeidsdyktig

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er en jobb? Det er da mange som skriver tulleting på yrkesfeltet på Facebook.

Dagpenger er for arbeidssøkere. Hvis hun ikke aktivt prøver å få seg en jobb, så har hun ikke rett på disse pengene.

Er du sikker på at hun ikke har noen helseproblemer og har noe annen trygd som hun ikke ønsker å fortelle andre om?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er en jobb? Det er da mange som skriver tulleting på yrkesfeltet på Facebook.

Dagpenger er for arbeidssøkere. Hvis hun ikke aktivt prøver å få seg en jobb, så har hun ikke rett på disse pengene.

Er du sikker på at hun ikke har noen helseproblemer og har noe annen trygd som hun ikke ønsker å fortelle andre om?

Hun sier det er godt å nave... Er ikke av de skarpeste knivene i skuffen. Alle stakkarsliggjør henne i slekta, og det utnyter hun. Har nå fått seg en helt lik kjæreste. Hadde det vært helseproblemer som gjør det umulig så helt ok!

Anonymous poster hash: dca06...9a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom hun er litt smådum, så tviler jeg på at hun har klart å lure nav. Hvordan skule hun kunne google sykdommer og herme etter symptomer? Hun hadde ikke hatt den mentale kapasiteten for det.

Sikker på at hun ikke tror at det å nave er bare å være syk og leve på nav. Det høres rett og slett ut for meg som om hun er dum, ikke nødvendigvis slem, manipulerende eller snyltende.Har hun en tendens til å sutre litt som et barn som ikke får viljen sin?

Noen personer er for dumme til å skjønne hvor syke de er.



Anonymous poster hash: 7e157...197
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at folk synes det er morsomt å gå hjemme hver dag uten mål og mening. Hadde fri 11 dager i påsken og holdt på å gå på veggen på slutten.

Anonymous poster hash: a0676...850

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hjemmeværende med hund er ikke en jobb. men jeg hadde ikke tenkt så mye over det, folk skriver det utroligste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gå på NAV når man har mulighet til å være i jobb, synes jeg er dårlig gjort og som å spytte på de som faktisk ikke kan være i arbeid på grunn av redusert arbeidsevne.

Likevel tenker jeg at det må være et utrolig kjedelig liv å være frisk, men henge hjemme. Det finnes begrensninger på hvor rik dagene er...

Anonymous poster hash: a0eb2...f52

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tatt det som en dårlig spøk. Synes det samme om alle som skriver at de er hjemmeværende som jobb, enten det er med barn eller hund.



Anonymous poster hash: 9c715...9d2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man er i betalt perm så er det jo på en måte en jobb og nåe barnet ellers skulle vært i bhg hvor folk får betalt for å passe på det, men er hjemme så blir det jo også en jobb. En valp er jo mye jobb da. Man kan jo ikke ha en valp mens man jobber. Men når det har gått litt tid så synes jeg ikke man kan kalle det å ha hun en fulltidsjobb bare fordi at de faktisk kan klare seg så bra alene i lange stunder.

Det er sikkert en spøk. Og kanskje hun faktisk er så dum at hun egn er litt tilbakestående og dette faktisk fører til problemer når hun er ute i jobbtrening? Kan jo hende hun bare sier at hun ikke gidder å jobbe også fordi det er flaut at hun ikke klarte det?

Jeg tenker nå så at om man trives med å kun være hjemme hver dag så er man jo ikke helt god.

Anonymous poster hash: d0015...627

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tenkt at det var et forsøk på å være morsom.

Synes også det gjelder de som har "livets harde skole" under utdanning på facebook.

Personlig tar ikke jeg facebook så særlig "alvorlig", men synes ikke slikt er underholdende for min del. Kommer nok litt an på hva slags type humor man har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Er sikkert bare et forsøk på øvre morsom. Men hvem bryr seg egentlig??? Hva folk gjør er vel opp til dem, så kan man vel passe på seg og sitt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tenkt at det føltes trist og ubehagelig å skrive "på grunn av personlige problemer er jeg ikke i stand til å jobbe", og at dette var en måte å føle seg litt mer ok på. Altså, jeg ville ikke sett det som en grunn til å tråkke ned denne personen enda mer..

Man vet sjelden hele sannheten, dersom man ikke er av de aller nærmeste.

Endret av FrøkenStrøken
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker at det ikke er det spor bedre enn de som skriver "livets harde skole" under utdanning.



Anonymous poster hash: 64f92...31b
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at det ikke er det spor bedre enn de som skriver "livets harde skole" under utdanning. Anonymous poster hash: 64f92...31b

Uff, flaut....

Anonymous poster hash: 910df...b19

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker Livets harde skole og NAV.



Anonymous poster hash: d694c...733
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dersom hun er litt smådum, så tviler jeg på at hun har klart å lure nav. Hvordan skule hun kunne google sykdommer og herme etter symptomer? Hun hadde ikke hatt den mentale kapasiteten for det.

Sikker på at hun ikke tror at det å nave er bare å være syk og leve på nav. Det høres rett og slett ut for meg som om hun er dum, ikke nødvendigvis slem, manipulerende eller snyltende.Har hun en tendens til å sutre litt som et barn som ikke får viljen sin?

Noen personer er for dumme til å skjønne hvor syke de er.

Anonymous poster hash: 7e157...197

Og noen - som deg - skal pokker meg sykeliggjøre alt! Det er faktisk ikke en sykdom å være dum.

Anonymous poster hash: 6c41d...c54

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og noen - som deg - skal pokker meg sykeliggjøre alt! Det er faktisk ikke en sykdom å være dum.

Anonymous poster hash: 6c41d...c54

Tror ikke du helt skjønte hva AB mente.. det er jo ikke en sykdom å være dum, men det kan ligge en sykdom bak oppførselen hennes. Nå sier jeg ikke at det GJØR det altså. Syke folk kan vel også være dumme?

Anonymous poster hash: d0015...627

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker du om det? Er det en jobb??

Nå er det så at jeg kjenner ei som skriver dette og det jeg vet er at hun naver, får prøve seg i arbeid, men gidder ikke, det er ikke snakk om at hun ikke får til, men GIDDER IKKE! Fikk skoleplass, men sa i fra seg den for hun gadd ikke mer etter 6 mnd. Jeg blir litt provosert når jeg leser slike ting, og spes når jeg kjenner litt til historien, jeg er faktisk i slekt med henne og treffer henne relativt ofte i bursdager og sånn.

Anonymous poster hash: 19cc9...f82

Fatter ikke at du gidder irritere deg over andre slik. Hvis jeg skulle irritert meg over alle tafatte mennesker jeg vet om hadde jeg ikke hatt annet å gjøre. Det går jo ikke utover ditt liv at hun ikke gidder å gjøre noe som du sier. Tenk at dette er hennes liv og heldigvis ikke ditt problem. Man må bare lære seg å ikke bli provosert over at andre velger å "sløse" bort livet sitt eller ikke gidder. Konsenter deg om deg selv, det er deg selv du skal leve med. Systemet fanger opp henne...

Anonymous poster hash: adeb7...bf8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du dømmer henne! Hvilken rett har du til det?

"Kjenner henne relativt godt. Møter henne i bursdager oet..?" Hun er jo virkelig DUM hvis hun sitter i familiebursdager og legger ut om sine personlige problemer for hvorfor hun ikke jobber?

Det er ikke lett for alle å få jobb i dag. Det er virkelig ikke lett. Og hvis hun har noe hun sliter meg, feks et sykt dårlig selvbilde slik at hun er overbevist om at hun ikke duger til noe, ja da er det ikke lett å få jobb.

Kanskje hun ikke lykktes på skolen heller, kanskje hun ikke fikk det til. Lettere å si "gidder ikke" enn "får ikke til" og noen ganger kan det være samme side av en sak!

Hjemmeværende med hund? Ja, hvorfor ikke? Hun juger sikkert ikke på det. Og det høres ut som selvironi for "arbeidsledig".

Kan ikke sånne som deg, la sånne som henne få lov til å beholde det lille hun har av verdighet? For du bør også forstå at det er ikke den store verdighetsfølelsen å gå hjemme og ikke være til noe nytte.

Og pass deg du som dømmer, det kan ramme deg også.

Jeg har hele livet vært arbeidsnarkoman, også skjedde det, jeg gikk på trynet av utmattelse. En ting var det som skjedde med meg, skremmende nok, en annenting hvordan jeg fremsto for omverden. "Ta deg sammen", eller alle som spør "hva er det du driver med nå?". Det løste jeg glætt, med å unngå folk og gå i isolasjon osv.

Så ikke døm. La henne leve livet sitt som best hun kan. Og er det bare på NAV så tviler jeg på hun har like god økonomi som deg. Vær glad du er en ressurs selv du!

Lev og la leve!



Anonymous poster hash: afc58...d5e
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...