Gå til innhold

fått klamydia.. skjønner ingenting


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Klem til deg, TS! Skjønner ikke hvorfor du får så mye moralpreken her. Jeg har også hatt klamydia, og det er ikke noe gøy å få positiv test!

Tok du urinprøve begge gangene, eller skjedeprøve? Hvis man har drukket veldig mye vann eller tisset for ikke så lenge siden kan det slå ut negativt selvom du har det, fordi urinen er ukonsentrert. Kan det ha skjedd første gangen du tok den?

Håper det ordner seg :)

Anonymous poster hash: 92773...2ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stemmer at det er for hvert ligg, men som du sikkert vet, legger man ikke prosentene sammen. Slipper man unna én gang, er smittefaren fremdeles 1020 prosent neste gang.

Ja, men triller du terningen nok ganger, så vil du jo få en sekser på et eller annet tidspunkt. Veldig lite sannsynlig å slippe smitte fra en fast partner over tid liksom.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men triller du terningen nok ganger, så vil du jo få en sekser på et eller annet tidspunkt. Veldig lite sannsynlig å slippe smitte fra en fast partner over tid liksom.

Ha, ha, det var nettopp det eksempelet jeg hadde i tankene. Av og til er man heldig og får en sekser på første kast – eller uheldig og får klamydia ved første anledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts nevner at hun ble voldtatt, men det er det ingen her som nevner...

Huff ts, må ha vært forferdelig å ha blitt voldtatt, og smittet!

Føler med deg.



Anonymous poster hash: 1de74...441
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts nevner at hun ble voldtatt, men det er det ingen her som nevner...

Huff ts, må ha vært forferdelig å ha blitt voldtatt, og smittet!

Føler med deg.

Anonymous poster hash: 1de74...441

Nå var heller ikke det temaet til ts? Det var vel klamydia tråden handlet om.

Anonymous poster hash: e64f5...4f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ei vennine som gikk med det i flere år, hun ble ikke steril. Hun var ikke klar over det, hadde ingen symtomer.

Anonymous poster hash: 0ff34...2ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, men de prosentene er jo per ligg. Tenkte om de hadde holdt på en stund liksom...

Husk at vi alle har ulik motstand mot ulike type bakterier/virus. Er han ikke spesielt mottagelig vil prosenten for han være betydelig lavere.

Man er heller ikke garantert å bli steril, dette er absolutt worst case senario, for de fleste går det bra bare man blir kvitt sykdommen.

Anonymous poster hash: 898eb...1fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klem til deg, TS! Skjønner ikke hvorfor du får så mye moralpreken her. Jeg har også hatt klamydia, og det er ikke noe gøy å få positiv test!

Tok du urinprøve begge gangene, eller skjedeprøve? Hvis man har drukket veldig mye vann eller tisset for ikke så lenge siden kan det slå ut negativt selvom du har det, fordi urinen er ukonsentrert. Kan det ha skjedd første gangen du tok den?

Håper det ordner seg :)

Anonymous poster hash: 92773...2ba

De tok sjedeprøve begge gangene. Så syntes det er veldig rart. Men første testen har evt ikke slått ut.

Men har forsonet meg med at det bare er slik det er nå, og så tar jeg antibiotikaen uansett. FF'en (bestekompisen som han faktisk er) skal teste seg en gang til for sikkerhetens skyld, så får vi se. Jeg stoler 110% på han, og vet at han ikke lyger til meg om dette. Det er ingen andre forklaringer enn at han som voldtok meg i høst har smittet meg, og jeg har verken hatt symptomer eller noe plager. Det er bare "flaks" at det ble oppdaget siden det var en rutinesjekk de bare gjorde når det var noe annet jeg var hos gynekolog for .

TS

Anonymous poster hash: 04746...4a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer at det er for hvert ligg, men som du sikkert vet, legger man ikke prosentene sammen. Slipper man unna én gang, er smittefaren fremdeles 10–20 prosent neste gang.

Det er helt riktig at man smittefaren er den samme for hvert nye samleie, dersom man ikke ble smittet sist. Men sjansen for å bli smittet på f.eks. ti ligg er selvfølgelig høyere enn sjansen for å bli smittet etter ett ligg. Man må regne sannsynligheten for å bli smittet i løpet av ti samleier samlet (selv om man ikke "legger prosentene sammen"). Sjansen for å bli smittet i løpet av ti samleier vil være ca. 75%, dersom sjansen for å bli smittet er rundt 10% per samleie. Rundt 21 samleier bikker sannsynligheten 90% Etter 100 vil sannsynligheten for å bli smittet være 99,997%

En stor klem til TS forøvrig. Hvis jeg var deg, ville jeg ha insistert på en ekstra test for å finne ut hvilken av testene som sannsynligvis var feil, men nå er det antakelig for sent, etterosm du har begynt på antibiotikakur. Håper du får god oppfølging fra lege/sykehus. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...