Gå til innhold

Sammenslåing av høyskoler og universitet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har søkt meg inn på mye forskjellig neste år. Hovedsaklig i Trondheim. Noen årsstudier på NTNU og en bachelor på høyskolen. Mitt spørsmål er bare om hva som er taktisk smart å gjøre, mtp sammenslåinga av høyskolene og universitetene som skal skje i 2016!:)

Om jeg starter på bachelorutdanninga på høyskolen nå, vil jeg bli eksaminert fra høyskolen, og ikke NTNU. Om jeg går et årsstudie i år, vil jeg starte på NTNU (siden høyskolen blir til NTNU) og bli eksaminert ut derfra. Jeg vet ikke helt hva det smarteste trekket ville vært. Bakdelen: Jeg må ha ex.phil og ex.fac. Fordel: Jeg vil ha en del mulitgheter siden jeg da går på universitetet, og ikke høyskolen. Som for eksempel å ta ekstra fag på NTNU ved siden av! Det kan hende dette blir mulig selv om jeg begynner når det fortsatt er høyskole, men jeg vet ikke.

Har også hørt at på noen av linjene på høyskolen er dårlig organisert, og at mange er misfornøyde med hvordan de legger opp ting.

Hva tror dere er lurest? Det skal sies at jeg også ønsker et årsstudium, så går ikke det KUN for å vente et år med å starte på bachelorstudiet.



Anonymous poster hash: ab933...d64
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du vil få vitnemål fra NTNU om du begynner på en av høgskolene i høst.

"Fusjonen vil formelt tre i kraft 1.januar 2016 og det vil etter det utstedes vitnemål fra NTNU til alle studenter i Gjøvik, Trondheim og Ålesund." kilde: http://www.ntnu.no/fusjon/diskusjon



Anonymous poster hash: 45292...2d2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...