Gå til innhold

Hvor mye har du hatt/har du i kredittkort gjeld?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6.500 kroner.

Av og til går telefonen eller dataen til helvete og da er det fint med kredittkort.

Jeg har aldri sett på det som krise å betale et par hundrelapper i renter heller og heller betale tilbake over noen måneder så man slipper å snu på hver krone i mellomtiden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med at du er ferdig å betale! Kan tenke meg det er en deilig følelse :D :D og så er det fredag på toppen av alt!

Anonymous poster hash: e30da...7f1

Talk! Ja det er kjempe deilig. Ringte rundt i dag og avsluttet kundeforhold.

Noen ville faktisk øke grensen min da jeg ringte.

Da lo jeg og sa nei takk, har vært en perfekt kunde for kredittselskap alt for lenge 😂

Ts

Anonymous poster hash: 6a960...b98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar omtrent hele forbruket mitt hver måned på kredittkort, men betaler hele regningen før forfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste jeg har hatt er 10.000. Nå har jeg ca. 8000, og stresser med det siden jeg er student og sjelden har mulighet til å betale noe særlig mer enn minstebeløpet... Da blir jo omtrent ikke gjelden mindre, den blir bare ikke større. Jævla møkkakredittkort, gleder meg til å bli kvitt det!

Anonymous poster hash: e30da...7f1

Stå på! Du greier det til slutt :)

Ts

Anonymous poster hash: 6a960...b98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde 25 000, nå er det nede på 21000. Er student, så jeg betaler, som AB over, bare minstebeløpet. Kan ikke vente til jeg er ferdig med både studier og kredittkort! ALDRI mer!

En sur lekse å lære .. Men det er ikke lett å være student. Ja ALDRI mer!

Ts

Anonymous poster hash: 6a960...b98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde 5000 som til slutt endte på nesten 10 000 da jeg var 18. Det var dumt, det sved den gang, men det ble betalt til slutt og jeg har ikke hatt kredittkortgjeld siden. Jeg bruker jo kredittkort iblant, for eksempel til reiser for forsikringens del, men da betaler jeg også med en gang og før det begynner å løpe renter.



Anonymous poster hash: c18f5...e45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40 000,- p.d.d.

Gjort det helt bevisst og er i gang med å betale tilbake så kjapt som overhodet mulig. Jeg har disponert kredittkort i mange år og det er ikke første gang, men selv om det er kalkulert og kontrollerbart er det fryktelig dumt.

Gjort er gjort og spist er spist. Men jeg må si jeg stusser over folk som havner på Luksusfellen. Jeg hadde ikke klart å kjøre på med syv-åtte kort og dratt på ferie for pengene hvis jeg hadde mye gjeld. Skjønner det bare ikke.

Anonymous poster hash: f0065...fc1

Nei du sier noe der.. Det er lettere å være blind og leve i nuet, enn å ordne opp for mangen vil jeg tro :/

Nå kan jeg se på luksusfellen med god samvittighet ho ho

Ts

Anonymous poster hash: 6a960...b98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde 7000 en periode, for jeg måtte leve litt på forskudd (ville ikke spørre familie om hjelp). Var helt forferdelig å gå rundt å tenke på (så kan bare tenke meg hvordan det var for deg), men sååå deilig å betale siste resten :biggrin:

Det var en "skam" som ingen andre viste om..

En 26åring skal ikke ta så dumme valg.

Gratulerer! Du lærte leksen lenge før meg ;) hehe

Ts

Anonymous poster hash: 6a960...b98

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en "skam" som ingen andre viste om..

En 26åring skal ikke ta så dumme valg.

Gratulerer! Du lærte leksen lenge før meg ;) hehe

Ts

Anonymous poster hash: 6a960...b98

Så lenge du lærer en eller annen gang. Er jo det livet handler om! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har:

18.000 på et kort

9.400 på et annet

også har jeg en kredittgjeld (forbrukslån) på 9100 kr. Jobber hardt for å bli kvitt alt! Grunnen til kreditten er at jeg har tatt lappen og det kostet meg 100.000 kr. I tillegg har jeg pusset opp leiligheten. Skal bli så deilig å bli kvitt alt!

Anonymous poster hash: fa832...966

Jeg har brukt pengene på tull, hadde det bare vært noe fornuftig. Eller noe jeg kunne hatt gleden av i mangen år slik som deg!

Ubeskrivelig følelse å bli kvitt, uansett årsak! :D

Ts

Anonymous poster hash: 6a960...b98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være en deilig følelse. :-)

Jeg bruker bare kredittkortet slik at jeg betaler skyldig beløp hver måned.

Ja! :)

Selvkontroll er noe jeg ønsker jeg hadde lært for lenge siden.

Ts

Anonymous poster hash: 6a960...b98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt oppimot 40 000 på Eurocardet mitt. Det ble litt for mye kortbruk i en periode med dårlig råd, og selv om det ikke ble brukt på tull og tøys er det jo sure renter å betale.

Nå får jeg efaktura på minimumsbeløpet, og så slenger jeg på 2-3-4 000 ekstra. Så nå er jeg nede i litt over 15 000 og tar siste rest når skattepengene kommer :)

Angrer ikke på at jeg brukte det, jeg hadde ikke så mye valg. Men vil selvsagt prøve å unngå det i fremtiden så langt det er mulig. Jeg ble heller aldri stressa, for jeg har fast inntekt og ikke minst bare ett kort. Dette med å ha oversikt er viktigere for meg enn å være i pluss bestandig. Slike Luksusfelle-tilfeller med 7-8 forskjellige kort og 15 forbrukslån får jeg nesten makspuls av, det virker så skummelt (Eller kanskje det er riktigere å si at det ER skummelt. De havnet jo tross alt på Luksusfellen)

Men gleder meg til siste rest er betalt :)



Anonymous poster hash: 44197...0c6
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Har grense på 5000. Alltid betalt ned ved neste lønn, men ekstremt sjeldent jeg har brukt MasterCard. Er vel ca. 7 år siden sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt opp i 40 000. Det var fordi ( selv om det selvfølgelig er min egen feil) jeg var sammen med en som tjente sykt mye mer enn meg. Jeg ble dratt med opp av hans forbruk og livsstil. I dag har jeg heldigvis 0.

Anonymous poster hash: c258e...01c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har:

18.000 på et kort

9.400 på et annet

også har jeg en kredittgjeld (forbrukslån) på 9100 kr. Jobber hardt for å bli kvitt alt! Grunnen til kreditten er at jeg har tatt lappen og det kostet meg 100.000 kr. I tillegg har jeg pusset opp leiligheten. Skal bli så deilig å bli kvitt alt!

Anonymous poster hash: fa832...966

100.000 kr for lappen var sykt dyrt. Bruker normalt å være rundt 20 000 kr omtrent.

Anonymous poster hash: ceeb0...b37

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun huslån og studielån. Det er ingen ting jeg trenger så mye at jeg ikke klarer meg ved å prioritere de pengene jeg allerede har. Har aldri hatt problemer med å betale avdrag på huslånet, og har aldri hatt 0 på brukskonto, selv om dette krever kraftig prioritering fra min side. Ser fryktelig ned på folk som ikke klarer å disponere pengene sine såpass. Man må ha kontroll på forbruket sitt!

Anonymous poster hash: 8b17f...e1a

Så hyggelig av deg å komme i denne tråden med din nedlatende holdning da :)

Anonymous poster hash: fa832...966

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva er det meste du har vært oppe i?

Hvor lang tid brukte du på nedbetaling?

Jeg har hatt 120.000.

Nedbetalingstid ca 1 år. Ferdig i dag :D

Hva har du brukt penge på?

Jeg har brukt de på bare tull. Forstår ikke hvordan det er mulig, snøball effekt ..

Anonymous poster hash: 6a960...b98

Kun for nysgjerrighetens skyld, er du jente eller gutt? :)

Anonymous poster hash: 845ff...18f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt pengene på tull, hadde det bare vært noe fornuftig. Eller noe jeg kunne hatt gleden av i mangen år slik som deg!

Ubeskrivelig følelse å bli kvitt, uansett årsak! :D

Ts

Anonymous poster hash: 6a960...b98

Jeg burde jo egentlig spart mer, men hadde aldri drømt om at det å ta lappen skulle bli så dyrt! Men jeg har tatt lærdom av dette, unner meg en billig ferie i år og skal ellers bruke sommeren på å jobbe masse så jeg kan slette gjelden. I utgangspunktet var kredittkortgjelden på 45.000 kr så jeg er faktisk stolt over at jeg har betalt ned såpass mye :)

Du er veldig flink ts, det er motiverende for oss andre å lese at det ordner seg bare man står på. Nå kan du feire med noe godt i kveld da!

Anonymous poster hash: fa832...966

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100.000 kr for lappen var sykt dyrt. Bruker normalt å være rundt 20 000 kr omtrent.

Anonymous poster hash: ceeb0...b37

Gjennomsnittet er 40 tusen her hvor jeg bor.

Anonymous poster hash: 646ab...e01

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har:

18.000 på et kort

9.400 på et annet

også har jeg en kredittgjeld (forbrukslån) på 9100 kr. Jobber hardt for å bli kvitt alt! Grunnen til kreditten er at jeg har tatt lappen og det kostet meg 100.000 kr. I tillegg har jeg pusset opp leiligheten. Skal bli så deilig å bli kvitt alt!

Anonymous poster hash: fa832...966

Neste gang du får lyst til å pusse opp leiligheten så sparer du heller i forveien, kontra det å låne 100 000 kroner.

Da kan du tjene renter i stedet for å betale renter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...