Gå til innhold

Søkt høyere utdanning. Hjelp med dokumentasjon/følgeskjema


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Har søkt høyere utdanning for første gang i år! :) Ser at jeg ikke har noe elektronisk vitnemål inne på Samordna opptak, og må jo derfor sende dette inn sammen med følgeskjema som kommer om en ukes tid. Greia er at jeg ikke har generell studiekompetanse - enda. Jeg tar en del fag som privatist dette året for å få studiekompetansa mi, og lurer litt på hvordan jeg skal gjøre det.

Jeg har et kompetansebevis fra VGS med alle standpunktkarakterene mine fra tre år på vgs, det er bare ikke fullverdig og mangler mange fag, som jeg tar nå.

Jeg tok to eksamener før jul, og skal ha seks nå. Hvordan skal jeg gjøre det med følgeskjema da? Må jeg be eksamenskontorene i byene jeg har tatt eksamen i sende meg et gyldig dokument for eksamen for så å legge dette sammen med følgeskjemaet sammen med det ufullstendige vitnemålet jeg har? For så å ettersende de seks eksamenene jeg skal ha nå nærmere sommerferien?

Litt forvirra, og finner liksom ingen helt gode forklaringer noe sted. Tenkte derfor at mange her sikkert har god erfaring med dette. Er bare litt redd for å gjøre noe feil! :D Setter stor pris på litt hjelp! :)



Anonymous poster hash: 615f2...4a6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta det når det kommer. De vet mange eksamensresultater ikke kommer inn umiddelbart.



Anonymous poster hash: 00945...ad2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det når det kommer. De vet mange eksamensresultater ikke kommer inn umiddelbart.

Anonymous poster hash: 00945...ad2

Ja, det er jeg klar over :) Men fristen for å sende inn følgeskjema er ti dager etter jeg får det, leste jeg et sted. Så må hvertfall få sendt inn det jeg har. Bare vet ikke helt om jeg må ringe eksamenskontorene for å få et gyldig dokument fra det jeg allerede har eller hvordan jeg helt skal gjøre det. :) Resten får jeg ta som det kommer, men liker å være litt forberedt :D

Anonymous poster hash: 615f2...4a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jeg klar over :) Men fristen for å sende inn følgeskjema er ti dager etter jeg får det, leste jeg et sted. Så må hvertfall få sendt inn det jeg har. Bare vet ikke helt om jeg må ringe eksamenskontorene for å få et gyldig dokument fra det jeg allerede har eller hvordan jeg helt skal gjøre det. :) Resten får jeg ta som det kommer, men liker å være litt forberedt :D

Anonymous poster hash: 615f2...4a6

Siste frist for å ettersende dokumentasjon er vel ca 30 Juni. Med andre ord må du sende det du har med en gang og ettersende resten.

Anonymous poster hash: 00945...ad2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke ferdig med utdanningen før i slutten av juni. Hva skal jeg gjøre?

Du kan ettersende dokumentasjon fram til 1. juli. Send inn følgeskjema og eventuell dokumentasjon du allerede har innen innsendingsfristen for følgeskjema, og kryss av i følgeskjemaet for at du skal ettersende dokumentasjon.

Det er mange som har det sånn som deg :) Så når du får følgeskjema så står det at du skal krysse av at du skal ettersende, og da vet de at det kommer papirer fra deg senere når du er ferdig med fagene du skal ta. Jeg gjorde nemlig dette i fjor. Lykke til :)

Anonymous poster hash: f96ec...5d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...