Gå til innhold

Nye dama til eksen har bakgrunnsbilde av sønnen min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk holde deg til barnefar og ikke fly rundt da.

Anonymous poster hash: 03a9a...212

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde blitt glad til om de hadde en god og trygg relasjon.

Hva ER det med alle disse mødrene som ikke unner ungen sin NOEN andre personer enn seg selv og til nød far?!

Tenker på en side det samme. Men på en annen side så synes jeg ikke små barn skal eksponeres på nett. Hadde det derimot vært som bakgrunnsbilde på mobilen, så hadde jeg blitt veldig glad.

Anonymous poster hash: 8e5ba...0e9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte kjæresten min om jeg fikk legge ut bilder av barna hans. Svaret var "selvfølgelig". Det er nok ikke like selvfølgelig for moren. Vet ikke hvordan jeg selv hadde reagert, men hadde prøvd å tenke at dette kun er positivt. Ja, jeg er nå i ettertid litt delt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jeg virkelig forklare det.....? Problemet er at barn har rett til privatliv, og man slenger ikke ut bilder av de i hytt og pine. Bildene kan også bli misbrukt, hvem som helst kan kopierer et bakgrunnsbilde på Facebook.

Privatliv? Privatlivet blir ikke krenket om noen SER deg. Skal man også dekke til barna når man går ute blant folk?

Så lenge det finnes en (riktignok minimal) sjanse for at en eller annen pedofil gærning ser bildet og bestemmer seg for å stalke ungen, så legger man ikke ut bilder av andres barn offentlig.

Her hadde nok vedkommende fått tillatelse fra forelder.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært bilde av kun barnet hadde jeg kanskje syntes det hadde vært litt rart.

Men ikke når både far og barn er på bildet.

Uansett,det aller viktigste er at dama er snill med barnet og at de har et fint forhold.

Og ang "bare etter 6 mnd", noen synes 6 mnd er for tidlig å introdusere ny partner til barn,noen mener 1-2 år er passe.

Her er folk forskjellige!

Hva om man blir singel og tilfeldigvis møter noen ganske kjapt der det er knallgod kjemi og full klaff fra første stund?

Skal man da gå og skjule dette for å ta hensyn til hvem det enn måtte være?

Jeg mener at om man føler seg trygg på at dette er noe som er veldig seriøst,er det ikke noe å vente med.

Kommer litt an på alderen på barnet også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Privatliv? Privatlivet blir ikke krenket om noen SER deg. Skal man også dekke til barna når man går ute blant folk?

Signerer! Blir for dumt.

Anonymous poster hash: 9eb82...6f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde ikke likt det for sønnen min er bare min min min min, jeg er fryktelig sjalu over han.

Meeen hadde nok snudd tanke gangen raskt til realiteten å tenkt det er bra hun liker og kommer bra overens med sønnen min.

Din din din? Har han ingen far?

Anonymous poster hash: abf0c...91c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på standarden til de som sier at 6 mnd er for tidlig.

Det er jo tydelig at mange på KG får barn i hytt og pine. Veldig ofte er de ikke gift, ofte er det ikke planlagt og mange er også ganske unge. Forutsigbart nok varer ikke forholdet evig.

Når eksen går videre er det plutselig strenge krav til når forholdet er 'formelt'. Da skal det ett år eller to til innen det er stabilt nok. Og her snakker vi ikke om noe så drastisk som å sette et barn til verden, kun å introdusere barnet til et nytt menneske i livet ditt.



Anonymous poster hash: c005e...461
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så barnefar kan ikke en gang legge ut bilde av sine egne barn?

Verken barnefar eller stemor kan legge ut bilde av barnet uten at dette er godkjent av barnets mor. Slik adferd kan utsette barnet for alvorlig risiko dersom bildet blir misbrukt. Barnevernet bør vurdere om ikke dette er tilstrekkelig alvorlig til at barnefar må forbys samvær med barnet. Det bør uansett være nok til å nedlegge forbud mot at stemoren får ha kontakt med barnet.

Anonymous poster hash: 0fedb...8a5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verken barnefar eller stemor kan legge ut bilde av barnet uten at dette er godkjent av barnets mor. Slik adferd kan utsette barnet for alvorlig risiko dersom bildet blir misbrukt. Barnevernet bør vurdere om ikke dette er tilstrekkelig alvorlig til at barnefar må forbys samvær med barnet. Det bør uansett være nok til å nedlegge forbud mot at stemoren får ha kontakt med barnet.

Anonymous poster hash: 0fedb...8a5

Hvorfor er det opp til barnemor og ikke barnefar om bilder kan legges ut?

Anonymous poster hash: c005e...461

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det opp til barnemor og ikke barnefar om bilder kan legges ut?

Anonymous poster hash: c005e...461

Det er ikke tilstrekkelig at barnefar har godkjent å legge ut bildet. Barnemor må selvfølgelig også godkjenne dette. Uansett er det ufattelig at så mange foreldre er villige til å utsette barna sine for den risikoen det innebærer å legge ut bilder av dem på fb.

Anonymous poster hash: 0fedb...8a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verken barnefar eller stemor kan legge ut bilde av barnet uten at dette er godkjent av barnets mor. Slik adferd kan utsette barnet for alvorlig risiko dersom bildet blir misbrukt. Barnevernet bør vurdere om ikke dette er tilstrekkelig alvorlig til at barnefar må forbys samvær med barnet. Det bør uansett være nok til å nedlegge forbud mot at stemoren får ha kontakt med barnet.

Anonymous poster hash: 0fedb...8a5

Det var jeg som plusset innlegget ditt. Ikke meningen!

Du er ironisk nå? Hvorfor er det kun mor som skulle sagt noe? Så lenge barnet har en far så bestemmer han like mye, uansett om han er bare helgepappa!

Anonymous poster hash: b02ac...60b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er spesielt, men det er strengt tatt ikke noe galt i det.



Anonymous poster hash: 19d69...ac9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var jeg som plusset innlegget ditt. Ikke meningen!

Du er ironisk nå? Hvorfor er det kun mor som skulle sagt noe? Så lenge barnet har en far så bestemmer han like mye, uansett om han er bare helgepappa!

Anonymous poster hash: b02ac...60b

Poenget var at ingen kan legge ut bilde av barnet uten at begge foreldrene har godkjent dette. Jeg skrev intet om at mor skal bestemme mer enn far. Dersom faren har godkjent å legge ut bildet med den følge at dette blir gjort, uten at mor er konsultert først, er dette et såpass alvorlig overgrep mot barnet at mor bør be om at barnevernet koples inn for å vurdere farens egnethet som barnefar.

Anonymous poster hash: 0fedb...8a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verken barnefar eller stemor kan legge ut bilde av barnet uten at dette er godkjent av barnets mor. Slik adferd kan utsette barnet for alvorlig risiko dersom bildet blir misbrukt. Barnevernet bør vurdere om ikke dette er tilstrekkelig alvorlig til at barnefar må forbys samvær med barnet. Det bør uansett være nok til å nedlegge forbud mot at stemoren får ha kontakt med barnet.

Anonymous poster hash: 0fedb...8a5

Snakk om å overdrive. Helt utrolig at du faktisk drar inn barnevernet. Håper du ikke er seriøs nå?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om å overdrive. Helt utrolig at du faktisk drar inn barnevernet. Håper du ikke er seriøs nå?

Hvorfor ikke? Synes du virkelig at en stemor som påfører barnet potensiell skade på denne måten, fortsatt kan tillates å ha kontakt med barnet? Synes du virkelig at en barnefar som aksepterer dette, er skikket til å ha ansvar for barnet?

Anonymous poster hash: 0fedb...8a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Olivia Benson

Hvordan blir barnets privatliv mer krenket om begge foreldre samtykker? Det er vel barnet selv som må samtykke dersom privatlivet skal skjermes.

Og blir bilder mindre misbrukt dersom mor godkjenner de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan blir barnets privatliv mer krenket om begge foreldre samtykker? Det er vel barnet selv som må samtykke dersom privatlivet skal skjermes.

Og blir bilder mindre misbrukt dersom mor godkjenner de?

Et lite barn har ikke mulighet til å forstå konsekvensene det å legge ut bilde på fb kan føre til, og det er derfor foreldrene som må ha ansvar for å beskytte barnet. Jeg mener at barnets privatliv kan anses som krenket selv om begge foreldrene aksepterer at barnets bilde legges ut, men så lenge de har foreldremyndighet, er det dessverre lite som kan gjøres med mindre barnevernet finner det rett å gripe inn også der foreldrene er enige i publiseringen av bildet. Når barnets bilde offentliggjøres uten samtykke fra den av foreldrene som har hovedansvaret for barnet, er det imidlertid begått et alvorlig overtramp som bør få konsekvenser.

Anonymous poster hash: 0fedb...8a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde blitt glad (så lenge jeg selv la ut bilder på min facebook av barnet mitt ) Viser jo bare at hun hadde inkludert mitt barn



Anonymous poster hash: cf672...952
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din din din? Har han ingen far?

Anonymous poster hash: abf0c...91c

Som jeg har svart her tidligere, så lenge jeg ikke har en dialog med barnefaren er tanke gangen min, bare min sønn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...