Gå til innhold

Skravletråd januar-februar 2016

Orchideae

Anbefalte innlegg

Ah, jeg er så teit!

10 uker blank i dag! Formen er på topp. Jeg har jo plaget med å være så utrolig trøtt og sliten, men i dag var jeg lys våken kl halv 7, og sto likesågodt opp og har funnet på ting siden.

Jeg blir jo litt småparanoid av å være i god form, føler meg virkelig ikke gravid i det hele tatt, så jeg har akkurat vært å tatt en graviditetstest...Den ar positiv den altså, så jeg føler meg egentlig bare teit.

Gleder meg til man virkelig begynner å merke at det er noe på gang, men voksende mage og spark! (Men håper for all del jeg får ha magen min i fred :P)

Endret av Marimba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ah, jeg er så teit!

10 uker blank i dag! Formen er på topp. Jeg har jo plaget med å være så utrolig trøtt og sliten, men i dag var jeg lys våken kl halv 7, og sto likesågodt opp og har funnet på ting siden.

Jeg blir jo litt småparanoid av å være i god form, føler meg virkelig ikke gravid i det hele tatt, så jeg har akkurat vært å tatt en graviditetstest...Den ar positiv den altså, så jeg føler meg egentlig bare teit.

Gleder meg til man virkelig begynner å merke at det er noe på gang, men voksende mage og spark! (Men håper for all del jeg får ha magen min i fred :P)

Kjenner følelsen. Jeg har heller ikke hatt noen nevneverdige plager, bekymra meg en del i første trimester, men nå tenker jeg bare at jeg har vært heldig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, da må jeg bytte underforum. Var på første svangerskapskontroll i dag, og fikk ny termin: 3. mars. Så får vi se om jeg kommer tilbake hit eller ikke etter jeg har vært på UL. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må vel bytte underforum jeg også, selv om jeg ikke har lyst :P OUL termin er 31.12, selv om det er litt rart i og med at jeg da må ha blitt gravid omtrent samtidig som jeg hadde SA. :P Jordmoren som utførte ultralyden kunne ikke beregne termin ut i fra hodeomkrets, siden Mini lå litt med hodet i klem, så hun målte ut i fra hoftebein, og foreslo at Mini kanskje er litt lang siden datoene ikke stemmer overens. Så jeg krysser fortsatt fingrene for januar, men bør vel flytte meg til desember-tråden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Så leit at det ble så tomt i denne gruppa :(

Hvis det er noen som fortsatt er her forresten, og som har en dagbok jeg ikke følger enda, så er det bare å linke til dagboka di :)

Har lyst til å følge flere som er ca like langt på vei som meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg også! :-) synes det er synd at det er så stille her, samtidig som jeg ikke har bidratt mer enn andre her inne.

Husker med frøkna, så var gruppen så aktiv og det lenge etter fødsel også. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært flink nok her inne kjenner jeg! Ikke i dagboka mi heller. Er tydeligvis en sånn sniker :P

Men kan jo legge inn en liten oppdatering da.

Jeg er nå 17+5. Begynner å få en liten baby-bump på magen som varierer i størrelse etter hvor mye jeg må tisse og hvor mye jeg har spist :P

Ikke noen nevneverdige plager, er faktisk i uforskammet god form - hvis man ikke tenker på forkjølelsen jeg dro på meg i helga..

Vi driver med oppussing og snart flytting, og jeg er veldig takknemlig for at jeg er i god nok form til å delta på den prosessen. 

Alt i alt smiler livet, og jeg håper det gjør det på mandag når jeg skal på OUL også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så aktiv jeg heller.. Men her går det bare bra! Vært på ultralyd og jeg venter en gutt :) veldig artig at magefølelsen stemte! Hvordan går det med dere? Har magen begynt å vokse hos dere? Jeg har kjøpt et par mammabukser, mest fordi det er så behagelig! Jeg har ikke annonsert graviditeten i sosiale medier, så de som ikke vet det tenker nok at jeg har lagt på meg litt mye feiren. Haha, ja større skal man bli :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på OUL og da fikk vi vite at det kommer enda en jente i januar :hjerte:

Ble flyttet 6 dager bakover (selv om jeg ikke heeelt er enig fordi jeg VET når jeg ble gravid og SÅ tidlig kan jeg da ikke ha testet positivt). Men hun kommer når hun kommer uansett. :) 

Ny termin er 23.01 så det er akkurat 2 år og 3 mnd siden storesøster ble født. Blir spennende å se :)

Heldigvis hadde morkaken flyttet seg vekk fra livmorsåpningen også, superlettet!! :danse:

Så nå er det bare å nyte ventetiden og de herlige sparkene fra lillemor i magen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, nå ble det litt aktivitet her ja :) Så fint for dere som har vært på OUL at alt var bra og at dere fikk vite kjønnet :)

Jeg skal på OUL imorgen, så er veldig spent og litt nervøs. Men tror at knøttet har det bra, fir jeg har kjent litt liv nå og da den siste uken :)

Ellers har jeg ikke fått noe særlig mr mage enn at jeg har smått begynt å se litt småfeit ut,hehe. Så har brystene begynt å bli ømmere igjen, og er enda ikke kvitt kvalmen helt :( Mrn har ikke kasta opp siden lørdag nå da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går nok fint på UL i morgen Shinigami :)

Kos med liv i magen :hjerte:

Plutselig er magen kjempestor :fnise:

Så bra du ikke har kastet opp noe mer. Krysser fingrene!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, regner med at magen plutselig vokser fram over natta :P

Håper virkelig at jeg slutter å kaste opp helt snart ja! Føler meg fortsatt litt kvalm innimellom bare, men ikke sånn at jeg må spy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er her fortsatt, selv om jeg stort sett bare leser uten å bidra. I dag er jeg 19+2, og har kjent liv i et par uker ☺ Masse rar kribling der nede :P

Har vært på oul (to ganger til og med!) men krabaten er veldig sjenert, så vi vet fortsatt ikke hva det er... åeh, jeg som gleda meg sånn til å finne det ut!

Men ellers er alt bra! Knøttet er som det skal være, og formen er overraskende bra! ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å snakke med folk som er kommet ca like langt! Jeg har ikke kjent noe liv enda og begynner selvsagt å bekymre meg for det også nå - selv om det står hundrevis av steder at det er heeeelt normalt..

Shinigami: Skal dere vite kjønn?

Jeg bruker kun gravidbukser eller stetch-skjørt/kjoler for tiden! Haha! Prøvde meg en "normal" bukse i dag, men det funka overhodet ikke. Veldig ubehagelig - så den havna bakerst i skapet igjen med det samme.

Gikk på vekta i dag også. Har lagt på meg 1,5 kg siden jeg ble gravid. Ikke så mye, men til gjengjeld så har de kommet på først de siste to-tre ukene... Håper ikke det fortsetter i det tempoet, for da blir jeg like brei som høy snart.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OUL gikk veldig bra. Ville vite kjønn, og fikk vite at det er en gutt :) Han var ikke sjenert i det hele tatt og var veldig livlig, så fikk se han sprelle med armer og bein :)

Og ja, er helt vanlig å ikke kjenne liv enda. Jeg kjenner det veldig sjeldent og er ganske svakt når jeg kjenner det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å snakke med folk som er kommet ca like langt! Jeg har ikke kjent noe liv enda og begynner selvsagt å bekymre meg for det også nå - selv om det står hundrevis av steder at det er heeeelt normalt..

Shinigami: Skal dere vite kjønn?

Jeg bruker kun gravidbukser eller stetch-skjørt/kjoler for tiden! Haha! Prøvde meg en "normal" bukse i dag, men det funka overhodet ikke. Veldig ubehagelig - så den havna bakerst i skapet igjen med det samme.

Gikk på vekta i dag også. Har lagt på meg 1,5 kg siden jeg ble gravid. Ikke så mye, men til gjengjeld så har de kommet på først de siste to-tre ukene... Håper ikke det fortsetter i det tempoet, for da blir jeg like brei som høy snart.. :P

Er det ditt første barn? 

Uansett er det ikke uvanlig å ikke kjenne liv ennå. Jeg kjenner, enda jeg "bare" er nesten 16 uker, men det er mitt andre barn.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ditt første barn? 

Uansett er det ikke uvanlig å ikke kjenne liv ennå. Jeg kjenner, enda jeg "bare" er nesten 16 uker, men det er mitt andre barn.. 

Hei! Det er første min, så da kan det jo hende jeg har kjent noe uten å vite hva det er. Men syns det er veeeeldig stille...

Sikkert helt unødig bekymring som vanlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan drøye til etter uke 20 til og med for noen som er førstegangsgravide :)

Ellers kommer det jo an på morkakens plassering, og magen til mor generelt. Har hørt at det kan være vanskeligere å kjenne om man er overvektig eller om man har mye magemuskler.

Jeg er litt overraska over at jeg kjente noe såpass tidlig siden jeg er førstsegangs, men er som sagt veldig svakt og sjeldent at jeg kjenner noe :) Noen dager kjenner jeg ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...