Gå til innhold

Skravletråd januar-februar 2016


Orchideae

Anbefalte innlegg

Så bra :nigo: Bare å glede seg til ultralyd nå da :hoppe:

 

Det er det :) Skal på UL om en uke faktisk :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! :goodbye: Nå kan jeg vel melde meg på her, og kan igrunnen bare skrive under på denne:

 

 

1. gangsgravid, rundt 9 uker nå og termin mot slutten av februar 😊

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som har magesmerter og litt øm livmor her? Jeg har hatt det i flere dager nå.. Skal til legen imorgen å få sjekket det. De mente på telefonen at det sikkert bare var voksesmerter, men at jeg kan komme å få sjekket det sånn at jeg kan senke skuldrene litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har også dette til tider. Hadde det forrige svangerskap også.

I morgen skal jeg på første kontroll. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg har også dette til tider. Hadde det forrige svangerskap også.

I morgen skal jeg på første kontroll. :)

Ok. Det viste seg at jeg har en muskelknute i livmoren. Helt ufarlig, men ganske ubehagelig :(

På en annen side, så var det helt herlig å få se barnet på UL<3 Hadde ikke sett for meg at det ble ble UL idag, så var ikke forberedt og det var ganske sterkt. Men er så glad nå :)

Lykke til på kontroll :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stiller meg i rekken etter de to siste innleggene.

Jeg er også førstegangsgravid, og alle terminkalkulatorer jeg har prøvd mener at jeg har termin 29.februar (Skuddårsbaby hadde jo vært litt morsomt da!).

Skal på første svangerskapskontroll hos jordmor om 1 uke. Grugleder meg, aner virkelig ikke hva jeg går til, alt er så nytt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis mistankene mine er korrekte (har ikke tatt test enda, tør virkelig ikke) så vil jeg nok ligge rundt slutten av april. Ironisk nok så og si akkurat min egen bursdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis mistankene mine er korrekte (har ikke tatt test enda, tør virkelig ikke) så vil jeg nok ligge rundt slutten av april. Ironisk nok så og si akkurat min egen bursdag.

 

Så spennende :blomst: Krysser fingrene og ønsker deg lykke til! Men (og ikke meningen å være så alt for pirkete her nå altså..) Dette underforumet og tråden er for termin januar-februar, jeg er helt sikker på at det er et annet sted hvor det er terminklubb for rundt april, sånn at du kan snakke og sammenligne med de som er enda nærmere deg i termin :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har vært aktiv her inne! Har kommet over i andre trimester nå og formen er ganske fin. Er bare ikke helt komfortabel med den "nye" kroppen min med oppblåst mage og ellers litt mer kvapsete enn normalt.

 

Jeg kan kjenne livmoren ganske tydelig et godt stykke under navlen, men har nok et stykke å gå før det er mulig å se noe enda. 

 

Er fremdeles ganske ufattelig hele opplegget! I starten gikk tiden kjempesakte, men nå er det plutselig under en mnd til OUL! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har vært aktiv her inne! Har kommet over i andre trimester nå og formen er ganske fin. Er bare ikke helt komfortabel med den "nye" kroppen min med oppblåst mage og ellers litt mer kvapsete enn normalt.

Jeg kan kjenne livmoren ganske tydelig et godt stykke under navlen, men har nok et stykke å gå før det er mulig å se noe enda.

Er fremdeles ganske ufattelig hele opplegget! I starten gikk tiden kjempesakte, men nå er det plutselig under en mnd til OUL! <3

Der dukka du også opp igjen,hehe. Ja, første trimester gikk kjempesakte! Nå blir det jo spennende framover for oss :) OUL snart, så blir det flere og tettere svangerskapskontroller osv. det går litt mer opp for en at man faktisk er gravid nå :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan går det med dere?

 

Jeg er så trøtt og sliten hele tiden jeg, føler nesten ikke jeg har gjort noe annet denne sommerferien enn å slappe av og sove. Håper det går seg til etterhvert, ellers blir det hardt å starte opp på jobb etter sommerferien igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var til ultralyd i uke 12 og alt sto bra til med baby :) Ellers har jeg vært til første kontroll hos legen og på tirsdag har jeg første time hos jordmor, det blir spennende :)

 

Noen andre som skal ha planlagt ks her? Eller som har hatt det før? Jeg revnet totalt ved forrige fødsel, og 2 operasjoner senere fikk jeg beskjed om at jeg ikke kunne føde vaginalt igjen. Hadde det vært opp til meg skulle jeg virkelig ønske jeg kunne føde på vanlig måte igjen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på OUL i neste uke. Tror jeg er 19+0 i dag, men klarer ikke følge med på dagene på samme måte som i første trimester (nå går dagene så raskt) Er spent på om OUL termin blir 31.12 slik som på den tidlige ultralyden, siden jeg mener termin bør være 02.01. Med termin 31.12 betyr det at siste "mensdato" (som jeg aldri hadde siden jeg ble gravid rett etter SA) i svangerskapsjournalen var før forrige SA, noe jordmor var enig i at var litt pussig. Så etter OUL finner jeg ut om jeg hører hjemme i denne tråden eller i desembertråden. :blomst: Jeg krysser fingrene for januar, selv om jeg er mentalt innstilt på at Mini kommer til å bli den yngste i klassen.

Ellers har jeg fått påvist svakt irregulært erytocyttantistoff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er også ufattelig trett og blir kvalm hver gang jeg spiser. Men allikevel vokser magen, så noe skjer vel. For veldig mye får jeg ikke i meg.. Under en uke siden jeg kastet opp sist gang.. 

 

Går mer og mer opp for meg at jeg endelig er gravid igjen. Gleder meg til ultralyd nå. Det blir mye mer virkelig når man har sett babyen på skjermen og man forhåpentligvis vet hvilket kjønn som skjuler seg der inne. 

 

Er det noen her som ikke vil vite kjønn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også ufattelig trett og blir kvalm hver gang jeg spiser. Men allikevel vokser magen, så noe skjer vel. For veldig mye får jeg ikke i meg.. Under en uke siden jeg kastet opp sist gang.. 

 

Går mer og mer opp for meg at jeg endelig er gravid igjen. Gleder meg til ultralyd nå. Det blir mye mer virkelig når man har sett babyen på skjermen og man forhåpentligvis vet hvilket kjønn som skjuler seg der inne. 

 

Er det noen her som ikke vil vite kjønn?

 

Vi skal ikke vite kjønn denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også ufattelig trett og blir kvalm hver gang jeg spiser. Men allikevel vokser magen, så noe skjer vel. For veldig mye får jeg ikke i meg.. Under en uke siden jeg kastet opp sist gang.. 

 

Går mer og mer opp for meg at jeg endelig er gravid igjen. Gleder meg til ultralyd nå. Det blir mye mer virkelig når man har sett babyen på skjermen og man forhåpentligvis vet hvilket kjønn som skjuler seg der inne. 

 

Er det noen her som ikke vil vite kjønn?

 

Vi skal heller ikke vite kjønn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...