Gå til innhold

Søsken sex


Transe

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er skikkelig ekkelt...men de er voksne å må gjerne humpe på hverandre...men de burde IKKE få lov å sette barn til verden. Er myndighetene redde for at de skal fortsette, så burde de tvangssteriliseres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skikkelig ekkelt...men de er voksne å må gjerne humpe på hverandre...men de burde IKKE få lov å sette barn til verden. Er myndighetene redde for at de skal fortsette, så burde de tvangssteriliseres.

Igjen syns jeg Cienna har et godt poeng....Skjønner ikke hva f... de tenker på som setter barn til verden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer også på hvorfor de skal straffes - de skader ingen?(så lenge begge er voksne og det ikke foreligger tvang)

Jeg syntes det først blir interessant om de skulle få barn - med en god sjanse for å få alvorlige defekter.

Men som en annen påpekte er det mange som drikker/bruker narkotika gjennom svangerskapet uten å straffes.

Som alle burde vite, så er incest forbudt, og det er grunnen til at de skal og bør straffes. Grunnen til at incest er forbudt, er sikkert ganske komplisert og kulturelt og religiøst betinget, men i tilllegg til det, så er det en obektiv og meget holdbar praktisk grunn: faren for skader på barna øker enormt når to mennesker som er nært beslektet får barn sammen. Som illustreres i dette eksempel der 2 av 3 barn foreløpig er konstatert mentalt tilbakestående. Den tredje er man foreløpig litt usikker på fordi han bare er 3 mnd gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_maren_*

Singerer, Mann 42!

Legger til at til og med barn av søskenbarn har jo risiko for å bli misformet og typisk med lav iq. Hvor feil blir det ikke da med barn av søsken?

Vi trenger å utvilke genene våres positivt, ikke negativt med incest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
men i tilllegg til det, så er det en obektiv og meget holdbar praktisk grunn: faren for skader på barna øker enormt når to mennesker som er nært beslektet får barn sammen.

Men da kunne det jo heller være forbudt å få barn med søsken, mens sex i seg selv kunne vært straffefritt.

Og ja, jeg vet at prevensjon ikke er 100 % sikkert, men vi har abort også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GanskeLiberal

Denne tråden er nok et eksempel på at jeg er mer liberalt innstilt enn folk flest, og er mer skeptisk til forbud generelt enn hva andre er. Jeg tror ikke dette har så mye med forståelse å gjøre, det er vel mer et snakk om preferanser.

Den liberale holdningen jeg har er rent taktisk, dersom det var en mer utbredt liberal holdning, ville færre oppleve at de hadde en hobby eller noe som var forbudt. Den motsatte holdningen ville være om jeg konsekvent gikk inn for å forby alt som var helseskadelig og ekkelt, og da ville jeg ikke bare holdt meg til incest, men også forbudt alkohol, sigaretter, sjokolade med lavt kakaoinnhold, sukker i løsvekt, salttilsetninger i halvfabrikata, osv. Jeg ville forbudt sykling i trafikken, skating, snowboarding og para-gliding. Grunnen er at ingen av disse forbudene ville påvirket meg, og disse aktivitetene medfører høy risiko for folks helse. Derfor ville jeg støttet et forbud.

Folk har vel to kategorier; 1. dette liker jeg ikke, men jeg skjønner at folk vil drive med det, og 2. dette liker jeg ikke og jeg skjønner heller ikke at folk vil drive med det. Incest faller vel i siste kategori. Godt ikke det er så mange pietister i Norge lenger, da hadde vel dans og rockemusikk vært forbudt også. Nei, forresten, jeg hører mer electronica, så da spiller det ingen rolle. Bare forby i vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Grunnen er at ingen av disse forbudene ville påvirket meg, og disse aktivitetene medfører høy risiko for folks helse. Derfor ville jeg støttet et forbud.

Det ville jo selvsagt påvirket deg, om enn indirekte. Forbudene ville ført til en enorm blomstring i organisert kriminalitet for å dekke etterspørselen etter de forbudte produktene. Tenk mafiaen under forbudstiden i USA og gang med 1000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare snakk om at vi ikke liker at søskner puler, det er faren for at de vil formere seg og få vannskapte unger.

Jeg vil si (uten noen vitenskaplig bekreftelse) at noen av grunnene til noen syndromer vi har i dag som folk blir født med, er pga incest som foregikk mye mer før i tiden enn nå.

Det hele er genetisk og genene våres burde vi være snille mot. Spesiellt om vi har tenkt til å formere oss som de fleste mennesker har.

Det skader ingen om to søskner har sex, men hva hvis det blir unger av det? Da er ballen i gang.

Jeg vil fortsette å forby incest da jeg ser ingen poeng i et par som er under loven når de har sex, men utenfor hvis de lager barn.

Går ikke ann å lage sånne idiotiske lover i dag.

Vi må tenke litt lenger i framtiden enn hva som skjer i øyeblikket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GanskeLiberal
Det er ikke bare snakk om at vi ikke liker at søskner puler, det er faren for at de vil formere seg og få vannskapte unger.

Jeg vil si (uten noen vitenskaplig bekreftelse) at noen av grunnene til noen syndromer vi har i dag som folk blir født med, er pga incest som foregikk mye mer før i tiden enn nå.

Det hele er genetisk og genene våres burde vi være snille mot. Spesiellt om vi har tenkt til å formere oss som de fleste mennesker har.

Det skader ingen om to søskner har sex, men hva hvis det blir unger av det? Da er ballen i gang.

Jeg vil fortsette å forby incest da jeg ser ingen poeng i et par som er under loven når de har sex, men utenfor hvis de lager barn.

Går ikke ann å lage sånne idiotiske lover i dag.

Vi må tenke litt lenger i framtiden enn hva som skjer i øyeblikket.

Tråden om forbud mot sex i utlandet viser at det går an å lage alle typer idiotiske lover.

Hvis vi burde være snille mot genene våre, burde vi forby folk å få barn dersom foreldrene hadde høy risiko for skadelige sykdommer, dersom noen i nær familie har depresjon, angstforstyrrelser, suicidale tendenser, tidlig kreft, diabetes, høyt blodtrykk osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Men dere tror da virkelig ikke at forbudet er det som stopper folk fra å ha sex med sin egen søster eller bror? Når man er kommet så langt at man vurderer å ha sex med søsken tror jeg man gir god faen i loven, spesielt siden det er nærmest utenkelig at et slikt forhold vil bli oppdaget og i tillegg anmeldt.

Nei, det som hindrer søskensex er tabuer og skam, og jeg tror det holder i massevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er av den oppfatning at fostre som man ser har tydelige og nesten lisvviktige feil burde fjernes, ikke med makt men som en anbefaling til foreldrene.

Folk i dag som bare er en belastning for samfunnet kunne vi vært foruten. Men det er min mening.

Så ang å være snille mot genene:

To nære venner av meg hvor den ene har noe angst og noe personlighetsforstyrrelse og den andre har ADHD og er hyperaktiv og har sterk allergi. Disse to velger å ikke ha barn fordi de mener at en blanding av deres gener kanskje ikke er det mest heldige.

Det respekterer jeg! Og det viser at disse menneskene er klar over sine begrensninger og ikke ønsker å avle på dette.

Men ingen av oss er perfekte, men hvis f.eks den ene av disse to lagde barn med en mindre "syk" person så er jo sjangsene for at barnet blir et sunt menneske mye høyere.

Sykdommene som ganske liberal viser til er helt klart viktige men hvis moren og faren din døde av f.eks kreft så vile kanskje du være klar over dette og leve på en måte sånn at du mest sannsynlig unngår dette?

Nå er grunnene til at folk blir syke så utrolig forskjellige. Og det ville være umulig å unngå. Alt ligger ikke i genene.

Hvis vi gjør søskensex lovlig vil tabuene og skammen forsvinne over tid. Og vi får mye vannskapte og dumme unger.

Endret av maren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Casey
Matahari....er det ikke straff nok å være forelsket i søskene sine...?

Og svar på Poirot sitt spørsmål, hvordan føler du at straff er hensiktmessig for å oppnå ønskede effekt?

Er det slik at at når man er forelsket og blir straffet for dette så blir man mindre forelsket?

Waco

Straff kan også være en måte å markere hvem som bestemmer på. Et samfunn kan merkere seg ved å si "Vi ønsker å sette denne moralske standarden. Vi ønsker at du skal følge den. Gjør du ikke det, straffer vi deg". Formålet er altså ikke å få personen mindre forelsket.

(Dette var et innspill, en digresjon og ikke et logisk gyldig resonnement. Og: det er relevant for debatten).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Biologisk og kulturelt sett er det svært ugunstig. Utover det har jeg egentlig ingen mening om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
Gjest Sorte Orm

for min del kan de så lenge de er voksne og det gjøres frivillig og ikke får barn så kan de holde på så mye de vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Igjen... er det flere enn meg som ser at det begynner å danne seg et mønster? Jeg lurer på om "frivillig" incest og intelligens har en sammenheng. Det virker jo ikke som om - med forbehold om at jeg ikke kjenner noen av disse personlig - som om de to det er snakk om her og den faren og datteren som fikk barn sammen, er blant de skarpeste knivene i skuffen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om "frivillig" incest og intelligens har en sammenheng. Det virker jo ikke som om - med forbehold om at jeg ikke kjenner noen av disse personlig - som om de to det er snakk om her og den faren og datteren som fikk barn sammen, er blant de skarpeste knivene i skuffen.

Det er vel heldigvis ikke så mange av dem.

Skuffen må ha noen sløve kniver også, ellers blir det ikke balanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen... er det flere enn meg som ser at det begynner å danne seg et mønster? Jeg lurer på om "frivillig" incest og intelligens har en sammenheng. Det virker jo ikke som om - med forbehold om at jeg ikke kjenner noen av disse personlig - som om de to det er snakk om her og den faren og datteren som fikk barn sammen, er blant de skarpeste knivene i skuffen.

Det er vel heller at de mindre intelligente er så dumme at de står frem offentlig. De smarte vet at det vil fordømmes og holder kjeft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel heller at de mindre intelligente er så dumme at de står frem offentlig. De smarte vet at det vil fordømmes og holder kjeft.

Du sier noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...