Gå til innhold

Jeg ser så ung ut! Hvordan se eldre ut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Blue Ivy.

Er 22, men blir ofte tatt for å være 16 jeg å :fnise: Litt kjipt, men gidder ikke å bry meg så mye. Var kjipt da en venn av mamma spurte om jeg skulle være russ i år eller neste år. Nei jeg var russ for 4 år siden. Da fikk hun sjokk for hun var sikker på jeg var sånn typ 17-18 :P Søstera mi er yngre enn meg og hun ser ut som hun kunne vært 24.

Blir nok mer glad når jeg blir eldre :) Men skjønner at det er irriterende og kjipt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har akkurat motsatt problem som deg - jeg blir ofte tatt for å være 5-10 år eldre enn jeg er.

Da jeg var 20 år, husker jeg at jeg skulle kjøpe meg nytt busskort, og ba om studentrabatt. Da fikk jeg beskjed om at studentrabatten bare gjaldt for dem under 32 år. Etter å ha forklart at jeg var 20 år, nektet damen bak disken å tro på meg, frem til hun fikk se legitimasjonen min. Hun var ganske overrasket!

Egentlig tror jeg at du må lære deg å leve med det, som andre sier. Likevel er det nok visse ting som bidrar til at du kan se eldre ut. Når jeg leste innlegget ditt kom jeg til å tenke på hva som bidrar til at jeg blir oppfattet som eldre enn jeg er. Jeg har egentlig aldri reflektert over det før, men jeg tror jeg har noen ideer. Jeg nevner noen dem her for moro skyld, kanskje de kan være til hjelp for deg, ettersom du har motsatt problem?

1.) Jeg tenker først og fremst kvalitet når jeg kjøper klær, deretter snitt. Mote har jeg et veldig avslappet forhold til, spesielt den norske gatemoten. Jeg har ingenting imot at andre jenter på min alder går i jeansshorts og magetopper, men det er ikke noe for meg. De visningene jeg liker best pleier å være DVF, Chanel og Céline. Jeg pleier å gå mye i skjørt og kjoler, og er opptatt av å kle meg pent. Jeg må innrømme at jeg ikke tenker på om noen synes klærne jeg går i er "kjerring".

2.) Det er en del skjønnhetstrender jeg personlig heller ikke ville gått for, deriblant neonfargede negler, gigantiske øyenbryn og parfyme som lukter overdrevent søtt.

Jeg liker klassiske farger på neglene, rød leppestift og krydrede, vaniljebaserte parfymer.

3.) Jeg leser mye, og er interessert i språk og aktuelle nyheter. Jeg tror at måten jeg ordlegger meg på, og temaene jeg er interessert i, kanskje ikke er typiske for min aldersgruppe, og at det i stor grad bidrar til at jeg blir oppfattet som elde enn jeg er.

Ellers har jeg sett jenter som blir oppfattet som yngre enn de er få make-over i dameblader. Det som går igjen er ny sveis (som regel kort hår), tweedjakke og høye hæler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Selfie

Var som deg før, men etter fylte 30 har det ikke vært noe problem gitt. Rynker og en mer voksen klesstil har gjort jobben;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til problemet. Viser enda legg på polet og er straks 30. Men hår og klær... Altså, jeg tviholder på det lange håret mitt som virkelig understreker at jeg ser fjortiss looken :P blir bedre om man kler seg voksent... Med mer classy stil enn f.eks Converse sko, jeans og singlet. Må lissom ikke ha på seg ting som også de på 14 går med. Nå liker jeg Converse, jeans, singlet og langt hår så driter i det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smink deg anderledes. Mer sminke er ikke nødvendigvis bedre. Dropp for mye blush for eksempel. Og dropp ungdommelige farger slik som rosa og peach. Jeg ville fokusert på øyenbryn og øyne.

Håret kan også gjøre mye. Langt rett hår kan få deg til å se yngre ut, særlig hvis det er blondt. Folk trodde lenge at jeg måtte være 2 år yngre enn jeg var, helt til jeg klippa håret litt kortere.

Når det gjelder klesstil hadde jeg valgt klassiske plagg. Dropp for all den converse

Anonymous poster hash: 73dba...fed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Big Bang i går anbefalte en lege å begynne å røyke, drikke og spise sukker. Du kan prøve det og se hva som skjer.

Anonymous poster hash: 1ca94...fee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...