pleiepike Skrevet 6. november 2015 #401 Del Skrevet 6. november 2015 Her har vi hentet bleiepakken på Apotek1, Rema1000, Rimi, Kiwi(Libero er det vel)... Mest fornøyd med rema sin. Resten var jo bare mest prøver og slikt. Sitter og funderer på hva vi skal kjøpe inn av første bleiepakke. Vurderer å kjøpe rema sitt nye merke. Burde snart kjøpe kanskje? Ellers har vi snart fullført barnerommet! Må ha opp noen bilder på veggen... Ellers ser det bra ut der, selvom han skal sove på vårt rom de første mnd Alt av tøy er vasket, har konstantert at jeg har for møe tøy da! Så her kan vi nesten bruke en ny body daglig Junior er ellers svært aktiv i magen! Han vet å breie seg iallfall. Merker at lungene får mindre plass, magen spretter ut og han bare elsker å poke blæra mi! Har også begynt å få endel kynnere og litt sånn nedpressfølelse... Yej for gravidplager Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
appelsinjuice Skrevet 6. november 2015 #402 Del Skrevet 6. november 2015 Jeg har høy BMI, derfor vekstkontroll. Jeg fikk egentlig valg om jeg ville ha det eller ei, men det føltes ikke sånn ut da det ble lagt frem. Da var det mer "*denne* eller *denne* typen oppfølging vil vi at du skal ha pga BMI". Jeg vet om flere som har hatt vekstkontroll og det har vært bomma på størrelsen, men da har ungen vært opptil halvannen kilo mindre enn hva de estimerte. Vi kjøpte bøtte forresten, gubben likte ikke den gratisbøtta. Kan ikke si vi har stort behov for grinder av diverse slag før samme tid, men mannen i huset liker å være tidvis litt for godt forberedt Meeeen da har vi til den dagen ho begynner, så slipper vi å stresse etter det da Det blir mye postordre her oppe, eller en god og lang kjøretur. Og da blir det bare mer pes om vi må stresse... Kan jeg spørre hvor høy BMI du har? Min er også høy, men jeg har ikke hørt et pip om vekstestimering (og jeg vil ha, siden jeg er livvredd for å måtte gjennomgå en komplisert vaginal fødsel der keisersnitt hadde vært tryggest pga. stort barn) Jeg har forresten hørt om en annen dette skjedde med også, hvor barnet ble skadet pga. manglende oksygen da barnet var så stort at det satt fast. Og en i familien min fikk nylig et barn på over 5 kg. via keisersnitt, så alt gikk bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
appelsinjuice Skrevet 6. november 2015 #403 Del Skrevet 6. november 2015 Her har vi hentet bleiepakken på Apotek1, Rema1000, Rimi, Kiwi(Libero er det vel)... Mest fornøyd med rema sin. Resten var jo bare mest prøver og slikt. Sitter og funderer på hva vi skal kjøpe inn av første bleiepakke. Vurderer å kjøpe rema sitt nye merke. Burde snart kjøpe kanskje? Ellers har vi snart fullført barnerommet! Må ha opp noen bilder på veggen... Ellers ser det bra ut der, selvom han skal sove på vårt rom de første mnd Alt av tøy er vasket, har konstantert at jeg har for møe tøy da! Så her kan vi nesten bruke en ny body daglig Junior er ellers svært aktiv i magen! Han vet å breie seg iallfall. Merker at lungene får mindre plass, magen spretter ut og han bare elsker å poke blæra mi! Har også begynt å få endel kynnere og litt sånn nedpressfølelse... Yej for gravidplager Jeg tror vi enten kommer til å kjøpe de nye bleiene det er så mye reklame for på TV for tiden (er det Libero?) eller en sånn storpakke med Pampers eller hva-det-nå-er, som jeg så de hadde på tilbud på Kiwi (med våtservietter inkludert i pakken) Jeg tenker at de fleste bleier sikkert er temmelig greie nå for tiden. Ellers kommer jeg til å kjøpe babyolje og babyshampoo og lignende fra Rema 1000 sin nye serie (Lev vel, eller hva den nå heter) siden jeg ble så fornøyd med at det var store størrelser i babypakken de ga ut. Da får jeg jo testa produktene ordentlig, og de får pluss i boka fra meg pga. den fine babyboksen Vi har også kjøpt en del oljer og sånt fra Burt's Bees, men de produktene er vel antageligvis en del dyrere, så jeg gidder ikke kjøpe masse av de med mindre jeg faktisk merker noen forskjell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruN Skrevet 6. november 2015 #404 Del Skrevet 6. november 2015 Sender deg en pm, appelsinjuice Inke at jeg har et problem med vekt og sånt, men foretrekker å ikke skrive det åpent alikevel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shoppedilla Skrevet 9. november 2015 #405 Del Skrevet 9. november 2015 Fikk dere lapp i posten om remapakka eller bare viste dere mailen? Har gått og ventet på lapp jeg Her er det mye nedpress og vonde kynnere om dagen. Vi har virkelig hatt vår dose med motgang og stress dette svangerskapet. Håper baby blir i magen til desember i alle fall, men har en følelse av at den vil ut før. Er fortsatt en del utstyr som mangler her, og det ser ikke ut til at vi får solgt leiligheten med det første vi kommer til å flytte til mine foreldre snart uansett, en del av motgangen vi har møtt tvinger oss til det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruN Skrevet 9. november 2015 #406 Del Skrevet 9. november 2015 til Shoppedilla. Jeg viste bare mailen i butikken når jeg henta pakke hos Rema Og på Apotek1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neon_sun Skrevet 9. november 2015 #407 Del Skrevet 9. november 2015 Ble overrasket med babyshower i helgen Var litt usikker om jeg fikk det, har tidligere vært ganske negativ til det, men vennene mine hadde stelt i stand en superkoselig liten fest for meg og lillemann! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
appelsinjuice Skrevet 9. november 2015 #408 Del Skrevet 9. november 2015 Fikk dere lapp i posten om remapakka eller bare viste dere mailen? Har gått og ventet på lapp jeg Her er det mye nedpress og vonde kynnere om dagen. Vi har virkelig hatt vår dose med motgang og stress dette svangerskapet. Håper baby blir i magen til desember i alle fall, men har en følelse av at den vil ut før. Er fortsatt en del utstyr som mangler her, og det ser ikke ut til at vi får solgt leiligheten med det første vi kommer til å flytte til mine foreldre snart uansett, en del av motgangen vi har møtt tvinger oss til det... Jeg husker ikke helt med pakken fra Rema, men jeg tror det står på eposten at det bare er å vise fram eposten? Og at pakken kan hentes i valgt butikk fra en bestemt dato? Tror jeg måtte oppgi navnet mitt for å få utlevert pakken Synd du har mye nedpress og kynnere. Håper Mini holder seg i magen en stund til. Ble overrasket med babyshower i helgen Var litt usikker om jeg fikk det, har tidligere vært ganske negativ til det, men vennene mine hadde stelt i stand en superkoselig liten fest for meg og lillemann! Så hyggelig med babyshower Jeg har funnet ut at mine venner planlegger babyshower for meg også (via en tekstmelding som dukket opp fra ei venninne på mannens telefon ), men jeg er bekymret for at få kan komme. Jeg ville egentlig ikke ha babyshower, men mannen sier at jeg må sette pris på at mine venninner vil gjøre noe hyggelig for meg (og det gjør jeg jo ) Hva har dere andre kjøpt inn av babytøy til fødebagen? Jeg er litt usikker på hvilke størrelse jeg skal pakke. Tenker noe i 50 og 56, men det er mange store barn i min familie, så det er godt mulig at 50 ikke kommer til å passe (i så fall gir jeg det jeg har kjøpt inn i 50 til ei venninne som også er gravid, siden jeg regner med at det kommer til å passe til hennes baby) En slektning fikk nylig et barn som måtte rett inn i størrelse 62... Men dersom Mini behøver 50 har vi ikke så mye i den størrelsen. Jeg har også hørt at omslagsbodyer er best i starten, men vi har ikke så så mye av det heller (om noe) Det meste av det vi har kjøpt er i ull eller ull/silke, og jeg syntes ikke det er så mange omslagsbodyer i ull eller ull/silke (vi har dog noen heldresser med glidelås) Vet at Nøstebarn har omslagsbody i ull/silke, men dersom vi skal kjøpe et sett med bukse og kanskje jakke, lue og sokker blir det dyrt dersom det ikke passer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pleiepike Skrevet 10. november 2015 #409 Del Skrevet 10. november 2015 Jeg fikk en SMS fra rema med hentemld fra en dato... Så jeg viste bare den og fikk utlevert pakka Har rett og slett ingen anelse hva jeg skal pakke med til junior i denne fødebagen. Både jeg og mannen var "store" da vi ble født så vurderer bare str 56, men så er det jo da hva viss om atte. Tenker kanskje en body eller to i 50, resten i 56. Og jeg tenker også litt på hvor mye skal jeg ta med meg. For jeg tenker at hvis alt går som det skal med fødsel og amming vil jeg egentlig hjem etter det har gått ett døgn, mest fordi jeg har sykehusskrekk og hater slike steder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
appelsinjuice Skrevet 10. november 2015 #410 Del Skrevet 10. november 2015 Jeg tror jeg pakker en pysjamas med fot og en ull/silkepysj med fot i størrelse 50, resten i 56. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pleiepike Skrevet 11. november 2015 #411 Del Skrevet 11. november 2015 Da har jeg vært på sykehuset på innskrivningssamtale! Ikke at det var sånn store greiene... Gikk gjennom helsekortet og jeg fikk levert mitt fødebrev. Litt kravstor følte jeg meg, men på en annen måte, jeg vet jo hva jeg vil Men om det blir på det viset er en anna ting Ble også rødmerka, faktisk! Risikofødsel Men som jordmora sa, det er kun pga jeg har forhøyet bmi. Det trenger ikke bety noe av den grunn Nå kjenner jeg det går svært fort mot termin! Selvom det er litt over en mnd igjen, løper tiden! Må vel snart vurdere å pakke denne baggen og litt sånt, snart! Hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruN Skrevet 11. november 2015 #412 Del Skrevet 11. november 2015 Skal fødebrev leveres på forhånd...? Tenkte jeg skulle legge det i bagen, jeg, og levere det når vi kommer inn for fødsel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pleiepike Skrevet 11. november 2015 #413 Del Skrevet 11. november 2015 Hu som jeg var hos skrev iallfall det inn i journalen min, eget brev i systemet faktisk, sånn i dataen. Hu mente det var greit for da kunne de ta det frem før jeg ankom sykehuset når jeg ringte inn når tiden var der men kan hende det er individuelt fra sykehus til sykehus. Har også hørt at ikke alle sykehus har innskrivningssamtale? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruN Skrevet 11. november 2015 #414 Del Skrevet 11. november 2015 Vi skal på jordmorsamtale/omvisning føde/barsel. Vet ikke om det blir regnet som innskrivningssamtale? Har ikke hørt noe annet fra sykehuset ihvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pleiepike Skrevet 11. november 2015 #415 Del Skrevet 11. november 2015 Kan jo hende det er en form for innskrivningssamtale 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
appelsinjuice Skrevet 11. november 2015 #416 Del Skrevet 11. november 2015 Vi skal også på omvisning/jordmorsamtale, har ikke hørt noe om innskrivning. Og jeg vet fortsatt ikke hva jeg skal skrive i fødebrevet (bortsett fra: "Jeg er livredd! Gi meg ALT dere har av smertestillende!" ) Har dere andre mye omslagsbodyer og bukser med fot til den første tiden? Jeg leste et sted at omslagsbodyer var å foretrekke i begynnelsen siden babyen spreller mye og ikke kan løfte hodet, men jeg syntes det er vanskelig å finne omslagsbodyer i ull eller ullblanding. Vet at Nøstebarn har, men hver gang jeg legger de i handlekurven på nett havner jo matchende bukser, luer, jakker osv. i handlekurven i tillegg, og vips er summen oppe i 3000,- Er det noen andre steder man får omslagsbodyer i ull/ullblanding ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pleiepike Skrevet 11. november 2015 #417 Del Skrevet 11. november 2015 Hehehe! Jeg skrev ikke sånn kjempemye selv i brevet, følte jeg. Ble til badekar, lystgass, fentanyl og akupunktur som smertelindring. Vil unngå epidural lengst mulig. Også står det at jeg har sykehusskrekk og sprøyteskrekk Godt en sykepleier han være det også har kun omslagsbody i bomull... Har vanlige bodyer i ull..... Usikker på om jeg skal gå te innkjøp av omslag i ull..... Hardt asså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
appelsinjuice Skrevet 14. november 2015 #418 Del Skrevet 14. november 2015 Vi endte opp med å gå til innkjøp av en omslagsbody i ull/silke fra Nøstebarn, med matchende bukse, lue og sokker. Vasker dere babytøyet før dere tar det i bruk? Mener jeg har lest noe om at man bør det, samt at de sa på Nøstebarn at man ikke behøver å vaske tøyet deres før bruk siden det ikke inneholder noen kjemikaler. Men gjør annet babytøy det, slik at man bør vaske det? Jeg har litt lite lyst til å vaske tøyet jeg pakker med i fødebagen, siden jeg ikke vet om 50 kommer til å passe (ei heller 56, i grunn, i og med at en slektning nylig fikk et barn som måtte rett inn i 62) Jeg hadde tenkt å gi klærne i størrelse 50 til ei venninne som også er gravid dersom de ender opp med å ikke passe, men dersom klærne er vasket virker de jo ikke akkurat nye nok til at det er greit å pakke de inn å gi de bort som gave Er de vasket kjenner jeg at det må bli mer sånn: "Jeg har noen klær som aldri passet du kan få", og ikke pakke-inn-gave-med-fin-sløyfe-på (som er mye artigere å gi bort ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pleiepike Skrevet 14. november 2015 #419 Del Skrevet 14. november 2015 Her har jeg vasket tøyet som er kjøpt inn, men nå pleier jeg å gjøre det med alt jeg kjøper av klær til meg selv oxo Har også hørt at all barnetøy skal vaskes før bruk.... Så tenkte at jeg like gjerne kunne gjøre det. Hvem vet hvor mange som har pelt på det i butikkene og slikt Litt småhysterisk jeg der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neon_sun Skrevet 14. november 2015 #420 Del Skrevet 14. november 2015 Her har jeg vasket tøyet som er kjøpt inn, men nå pleier jeg å gjøre det med alt jeg kjøper av klær til meg selv oxo Har også hørt at all barnetøy skal vaskes før bruk.... Så tenkte at jeg like gjerne kunne gjøre det. Hvem vet hvor mange som har pelt på det i butikkene og slikt Litt småhysterisk jeg der Jeg er ikke særlig hysterisk til vanlig, men har også vasket alt tøy. Angra veldig midt i, fy, for en jobb, selv om det også var superkoselig :-)Her i huset kjører vi de siste forberedelsene i helgen, siden formen min begynner å dale nå. Ble ferdig med alle julegaver i går, idag baker jeg boller/kake til å ha i fryseren til jul. Mannfolket har satt opp stellebord og holder på å banne over en ikea-kommode nå. Det nærmer seg :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå