Gå til innhold

Skravletråd November og Desember 2015

Sapphira

Anbefalte innlegg

Vi har handlet inn endel også :-)

Seng til soverom

Vugge til stue

Vogn (brio happy)

Bilsete med base

Dyne til seng og vogn/vugge

Babynest

Ammepute

Sånn ting til å ha i badekar

Stellebord

Alt for mye klær

Div håndkle og gulpekluter mm

Sengeklær

Nå er jeg litt lost på hva mer vi trenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mammanicolene

Vi har kjøpt ganske mye altså, og det er overhode ikke alt dette man trenger, men dette er altså våre innkjøp:

-bilstol

-bilstolpose

-barnevogn

-vognpose

-next to me seng

-hjemmelaget vugge

-sprinkelseng (til barnerommet senere)

-tripp trapp stol 

-newbornsete til tripptrapp stol pluss flere tilbehør til stolen til baby blir større

-kommode som blir brukt som stellebord med stellematte oppå

-bleiebøtte

-ammepute/gravidpute

-sammenleggbart badekarr

-vippestol (arvet)

-stol med elektrisk vugge og musikk

-elektrisk brystpumpe

-flaskesterilisator

-lekegrind til å ha i stua når baby blir litt større

-stor skumgummi matte til å ha på gulv til baby blir større

-babygym (arvet)

-lekestativ for å ha på gummimatta, i sofaen o.l  (som baby ligger under) (arvet)

-et par uroer med og uten musikk

-babyneste

-bæresele med nyfødtinnlegg

-babycall med camera

-div ullklær og nyfødtklær

-masse andre klær og dresser o.l (arvet)

-div madrasser, dyner og sengetøy til vugge, seng og større sett til sprinkelseng

-div kluter, stelleartikler, ammeinnlegg osv, helsetepper, strikket pledd, vognteppe, badehåndkler, nyfødtsmokker -osv (noe fått, noe kjøpt)

Også er det div småtteri til barnerommet som har blitt kjøpt inn. Barnerommet står altså klart, men baby skal sove på vårt rom i next to me sengen i noen måneder først :)

Endret av mammanicolene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dere har full kontroll :) Det jeg husker at jeg måtte kjøpe ganske kjapt etter fødsel, som jeg ikke hadde tenkt på, var ammeinnlegg og en sånn seig salve til såre brystvorter. Lurer på om den het purelan? Når det gjelder brystpumpe var den uvurdelig for meg, for gutten min tok både flaske og pupp og jeg hadde masse melk. Han måtte få både jern og vitaminer en god stund, og dette var veldig greit å blande i melka.I tillegg ga det meg litt frihet, for pappaen kunne da mate og gi meg 'fri' en gang om dagen. Kunne aldri klart meg med en manuell pumpe, har hørt at folk har fått senebetennelse etter å ha sittet med en sånn...men jeg ville ikke kjøpt pumpe før jeg var sikker på at melka var på gli, og at minsten faktisk godtok flaske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er stellekommode på plass her (ble BabyDan Manhattan) pluss at vi har kjøpt dunpose til vogn og til bilsete.

I tillegg har vi hentet to babybox'er til, fra Apotek1 og Rema 1000 (har fått Rimi sin tidligere) pluss gratis bleiebøtte. Jeg tror ikke vi kommer til å bruke bleiebøtta... Bleiepakka fra Aptoek1 inneholdt to bittesmå flasker, en smokk og våtservietter, 2 bleier pluss noen små prøver. Rema 1000 sin hadde kun fulle størrelser, så et stort pluss for det. Der var det både en pakke bleier, vaskemiddel uten parfyme, body, smokk, babysåpe, våtservietter og tørre babyservietter.

På en av flaskene som fulgte med i Apotek1 sto det at den var "selvsteriliserende" og at man kunne ta vann i bunnen og kjøre den 3 minutter i microen. Så vi behøver kanskhe ikke flaskesterilisator (?), men micro i stedet? Kjenner jeg virkelig ikke har peiling.

Brystpumpe må med på lista over ting vi behøver. Ellers tror jeg det kun er bedside crib og vogn som står igjen, pluss kanskje noe småtteri. Har bestemt oss for Emmaljunga Edge Duo vogn og Chicco Next2Me bedside crib. :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn serilisatorgreie til flaskene vet jeg sannelig ikke om jeg skal kjøpe. Planen er jo fullamming. Har jo selvsagt flasker asså, men hvis det en gang i blant skal brukes vurderer jeg den gamle måten med gryte og kokende vann 🙈 bare meg som er gammaldags? Hehe!

Igår var vi på svangerskapskurs! Spennende. Ikke som man ser på film der man ligger på gulvet med mannen bak seg og puster-opplegg. Mer teori og alternativer og slikt. Mannens rolle oppi detta og litt forskjellig. Og mannfolka lærte gode teknikker på å massere oss kvinner på rygg under fødsel! Kjenner ting nærmer seg med stormskritt....

Har også fått konstantert svangerskapskløe, og en ting er sikkert! Det anbefaler jeg ingen! Er bokstavligtalt et rent helvette 🙈(Sorry språket!!) Dusjer x2 pr dag for å smøre meg inn i oljer, ingen lange negler lenger og nattesøvnen er borte! Sukk! Men, skal overleve de siste ukene, håper jeg 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må skrive liste på hva vi mangler, men det begynner å bli lite :)

Men må ha sengetøy til sprinkelsenga (har til vugga), og litt mer klær, babygym, har lyst på babynest og lekematte, smokk kan være greit å ha, stelleprodukter.. Sånne ting :)

Ellers har vi vel det meste :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er Chicco Next2Me bedside crib bestilt, og nyfødtsete til Stokke Tripp Trapp stol kjøpt inn. Pluss at den vordende bestemoren har kjøpt enda mer klær (!) også ble det noen flere smokker og et par flasker. Nå mangler bare vogna og litt småtteri, så er alt i boks. Begynner å bli litt lei av babyshopping nå! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips til hvor jeg kan finne vinterjakke? Har bare funnet (i fysisk butikk) på HM og de var utrolig kjipe. Har ikke lyst å betale i dyre dommer da den blir brukt maks to måneder liksom. Men har bare en jakke som passer nå og det er en sommerjakke. Kjennes ut som om brystvortene mine har tenkt å falle av i perioder :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi holder på med salg av leiligheten så har ikke oversikt over hva vi har føler jeg.. Omtrent alt står lagret hos foreldrene mine nå.

Jeg vet at vi mangler bilstol, vippestol(tinylove 3-i-1), regntrekk til vogn, stellebag?, seng. Også div stelleprodukter og stellematte/bord. Vi har ikke kjøpt nytt enda så vi vet ikke hva vi har plass til :P litt galskap å gjøre dette i slutten av svangerskapet men men :P tenker å kjøpe brystpumpe om ammingen går bra! Gidder ikke kjøpe for mye før fødsel, regner med at butikkene er åpne etter fødsel og :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips til hvor jeg kan finne vinterjakke? Har bare funnet (i fysisk butikk) på HM og de var utrolig kjipe. Har ikke lyst å betale i dyre dommer da den blir brukt maks to måneder liksom. Men har bare en jakke som passer nå og det er en sommerjakke. Kjennes ut som om brystvortene mine har tenkt å falle av i perioder :P

Er det en jakke til deg selv som har plass til magen du er ute etter? Jeg så det var et par høst/vinterjakker på salg fra Mamalicious for litt siden. :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en jakke til deg selv som har plass til magen du er ute etter? Jeg så det var et par høst/vinterjakker på salg fra Mamalicious for litt siden. :blomst:

Ja, til meg og magen :-) Er det fra nettsiden til Mamalicius du mener? Fant noen fine der, men er litt redd for å bestille fra nettet med tanke på størrelse og sånn. Mammaparkasen fra hm så iallefall helt tragisk ut på meg, samboer brøt sammen i krampelatter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, til meg og magen :-) Er det fra nettsiden til Mamalicius du mener? Fant noen fine der, men er litt redd for å bestille fra nettet med tanke på størrelse og sånn. Mammaparkasen fra hm så iallefall helt tragisk ut på meg, samboer brøt sammen i krampelatter :P

Jeg husker ikke helt hvor salget var. Det er mulig det var på Zalando (?) og at det er avsluttet nå. :blomst:

Har dere andre sendt terminbekreftelse til NAV enda? Kom på at jeg glemte å be om det sist jeg var hos legen, og har ikke time igjen før i november...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg husker ikke helt hvor salget var. Det er mulig det var på Zalando (?) og at det er avsluttet nå. :blomst:

Har dere andre sendt terminbekreftelse til NAV enda? Kom på at jeg glemte å be om det sist jeg var hos legen, og har ikke time igjen før i november...

Jeg glemte å be om det selv...men kontakter legekontoret på mandag så jeg kan få det, evt jordmor :) 

Noen som vet om mammaklær-butikker i Tønsberg eller Drammen..? Må ha en strømpebukse, og alle jeg finner er tynne.. Må ha en i ull eller noe. Har funnet en, men det frakta ble litt dyr, synes jeg. Og er generelt lite glad i å handle på nett.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte å be om det selv...men kontakter legekontoret på mandag så jeg kan få det, evt jordmor :)

Noen som vet om mammaklær-butikker i Tønsberg eller Drammen..? Må ha en strømpebukse, og alle jeg finner er tynne.. Må ha en i ull eller noe. Har funnet en, men det frakta ble litt dyr, synes jeg. Og er generelt lite glad i å handle på nett.. 

Har lett etter dette selv, men endte opp med å nøye meg med litt tykke bomullstrømpebukser fra H&M. Fant i grunn ikke noe særlig i ull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk terminbekreftelse av JM :) Men regne me du kan ringe legen om så, burde de vel være behjelpelige med 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den eneste butikken jeg kommer på som selger mammaklær i Drammen,utenom HM, er Babyshop på Gulskogen. Men de hadde veldig lite der da jeg var innom sist. Det var mye bedre utvalg da jeg fikk førstemann, så det er mulig mammaklær er dårlig business. I går kjøpte jeg ei tjukk strømpebukse i bomull på HM, den gikk det hull i da jeg tok den på. Den var ubehagelig å ha på! Størrelsene deres er latterlige, jeg har brukt gode mammatights fra dem i str L, men strømpebuksene i xl ble litt trange!

Endret av Meaty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste butikken jeg kommer på som selger mammaklær i Drammen,utenom HM, er Babyshop på Gulskogen. Men de hadde veldig lite der da jeg var innom sist. Det var mye bedre utvalg da jeg fikk førstemann, så det er mulig mammaklær er dårlig business. I går kjøpte jeg ei tjukk strømpebukse i bomull på HM, den gikk det hull i da jeg tok den på. Den var ubehagelig å ha på! Størrelsene deres er latterlige, jeg har brukt gode mammatights fra dem i str L, men strømpebuksene i xl ble litt trange!

Godt jeg slo fra meg HM da :fnise:

Som sagt er jeg ikke særlig fan av netthandel (det er vanskelig nok å finne klær om jeg ikke må sende de tilbake hele tiden :fnise: ), men bestilte et par fra Zalando. Enten passer de eller ikke, og da har jeg ihvertfall ikke brukt penger på frakt/retur.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg låner boblejakke av lillebror :P han hadde en ekstra :)

Også bruker jeg mine vanlige strømpebukser fra pier robert, har de under magen. Begynner å bli trangt, men det er pga breiere hofter :P

Fikk med terminbekreftelse sist hos jm, så skrev jeg på dato selv når jeg søkte. Men det er bare å ringe legen og høre så får dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så i tvil! :bond:

Skal vi kjøpe masse ullklær som koster masse og blir brukt i noen uker, eller skal vi finne andre måter å holde lillemor varm på? Ho kommer jo til å bli pakket inn så ho ikke skal fryse når vi er ute/i bil, men ellers...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...