Gå til innhold

Har du et land som du pleier å reise tilbake til på ferie?


Gjest Mrs. Random Nick

Anbefalte innlegg

Ikke et land da, men Bali har jeg besøkt 8-10 ganger. Trives veldig godt der, og der er enkelt å være. Tilsammen har jeg vel vært der fire måneder, har lært litt språk, kultur og mennesker å kjenne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mexico: har vært der en gang men likte meg så godt at jeg skal tilbake neste år. Var i Cancun, Isla Mujeres, Cozumel og Playa del Carmen. Cancun er favoritten, selv om det er ganske amerikanisert så er det så fint der. Jeg har faste restauranter jeg liker, og nyter å bo på fint hotell og bade på de fine strendene. Drar også på en del utflukter, som Chichen Itza, båtturer, jungle walks etc.

Ganske spesielt å ha vært i et land en gang og så si at man har faste restauranter der. Da har du tydeligvis fått et godt forhold til stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

India! Vært der tre ganger, og fått meg mange gode venner der. Begynner å lære meg språket. Elsker menneskene, klesstilen, musikken, språkeneog alt. Man kjeder seg aldri der :-D

Anonymous poster hash: a407d...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i Spania, har vært der mange ganger, både på typiske turiststeder og ikke typiske turiststeder. Jeg er glad i menneskene, maten, språket, kulturen, naturen og klimaet.



Anonymous poster hash: 56062...2eb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

USA :hjerte:

Jeg må ha vært amerikaner i mitt forrige liv har jeg funnet ut :fnise: , dette landet har en spesiell plass i hjertet mitt.

Jeg var der i min ungdom på utveksling (også den gang var det aldri snakk om å dra til andre land, var kun USA som gjaldt). Jeg har både "familie" og venner der borte som jeg fortsatt har kontakt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mirimi

Hellas! Stortrives med å reise til de mindre øyene og byene, og gleder meg til å oppleve fler av dem :) Fastlandet har jeg ikke så veldig stor interesse for selv etter å ha vært forskjellige steder der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden ferieboligen ligger i Spania blir det naturligvis dit de fleste turene går. Likte godt Kroatia, Tyrkia jeg er ferdig med.



Anonymous poster hash: 3f15e...5b6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anastasia

Mexico: har vært der en gang men likte meg så godt at jeg skal tilbake neste år. Var i Cancun, Isla Mujeres, Cozumel og Playa del Carmen. Cancun er favoritten, selv om det er ganske amerikanisert så er det så fint der. Jeg har faste restauranter jeg liker, og nyter å bo på fint hotell og bade på de fine strendene. Drar også på en del utflukter, som Chichen Itza, båtturer, jungle walks etc.

Ganske spesielt å ha vært i et land en gang og så si at man har faste restauranter der. Da har du tydeligvis fått et godt forhold til stedet.

Jeg var der i 4 uker.. så ja, da ble jeg litt vanemenneske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thessie!

Flere steder jeg ofte reiser tilbake til og som jeg har vært mange ganger. Men det stedet som har gjort størst inntrykk er definitivt Zanzibar. Har vært der 3 ganger. Er 20 og reiste første gang som 18 åring. Skal definitivt tilbake! Nydelig øy og utrolig deilig atmosfære. Er helt forelsket! Har vært i dar es salaam også. Var der ikke så lenge og turen over der var mest en fest ferie, så fikk ikke opplevd så mye av byen. Men den er ganske hektisk og det er mye liv. Så kan bli slitsomt etterhvert. Men vil gjerne tilbake og se og oppleve litt mer der!

Vil også gjerne tilbake til Australia og se litt mer av det landet. Der fikk jeg tilbrakt mye mindre tid enn ønskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic

England og Spania er de landene jeg har besøkt flest ganger, men landet jeg virkelig elsker og kommer til å reise tilbake til, er Italia. Var der en uke, og det var den beste ferien jeg noen gang har hatt! Liker Kroatia også, det kommer på en god 3. plass, etter Italia og Spania.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere steder jeg ofte reiser tilbake til og som jeg har vært mange ganger. Men det stedet som har gjort størst inntrykk er definitivt Zanzibar. Har vært der 3 ganger. Er 20 og reiste første gang som 18 åring. Skal definitivt tilbake! Nydelig øy og utrolig deilig atmosfære. Er helt forelsket! Har vært i dar es salaam også. Var der ikke så lenge og turen over der var mest en fest ferie, så fikk ikke opplevd så mye av byen. Men den er ganske hektisk og det er mye liv. Så kan bli slitsomt etterhvert. Men vil gjerne tilbake og se og oppleve litt mer der!

Vil også gjerne tilbake til Australia og se litt mer av det landet. Der fikk jeg tilbrakt mye mindre tid enn ønskelig.

Er ikke Tanzania farlig a? Man kan jo bli kidnappa og drept? Har hørt de er helt gærne der.

Anonymous poster hash: 12b4f...a1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thessie!

Er ikke Tanzania farlig a? Man kan jo bli kidnappa og drept? Har hørt de er helt gærne der. Anonymous poster hash: 12b4f...a1c

Som sagt, så har jeg vært mest på Zanzibar. Har aldri følt meg utrygg der. Føler meg heller godt tatt vare på. Det er faktisk et av stedene jeg har følt meg tryggest, men jeg kler og oppfører meg passende til kulturen. Men så er det også steder der hvor man kan slippe seg "løs".

Hvordan det er på fastlandet, er jeg ikke såå godt kjent med. Men på Zanzibar trenger man ikke å være redd for å bli kidnappet og de er ikke helt gal.. Men man skal selvfølgelig respektere kulturen der. Men de er svært åpne og imøtekommende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle ønske jeg hadde et favorittland. Har prøvd flere, men har ikke funnet det stedet som får mitt hjerte til å slå et ekstra slag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Linaria

Storbritannia - 15 ganger

Vært en del i London, men nå er jeg helt forelsket i Skottland, spesielt Edinburgh. Kjæresten min bor der og jeg flytter dit om et par måneder :)

Har bare vært der to ganger, men begge gangene varte i tre uker.

Endret av Linaria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...