Gå til innhold

Kaffemor og lillemann

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg fikk ligge på magen mens kiropraktoren knakk opp bekkenet mitt, det var himmelsk! Gledet meg til hver time! :hoho: 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan til dels ligge på magen om jeg bygger opp med den gravidputa mi. Da lager jeg et hull til magen og legger meg oppi. Men nå synes jeg magen begynner å bli for stor for også det :dry: og det er ikke det samme :snurt: Men det funker om desperasjonen blir for stor :ler: 

Jeg har fått så dilla på te! Det er jo så deilig! Jeg er en skikkelig tesnobb da, så lipton og slikt drikker jeg ikke :sjenert: Synes veldig lite sort te er godt egentlig :klo: Liker chai-te da, og den er vel sort :) Og juleteen fra stockfleths :rodmer: Så jeg er supersær og har med meg min egen te på jobb :hoho: 

Favoritten er rooibush i ulike smaker,. Nam! Fikk en utrolig god en fra Kusmi te til jul, som jeg koser meg med nå :hoppe: 

Fikk endelig levert alle skjemaene til jobben som de ville ha i forbindelse med foreldrepermisjonen i dag. Det var ikke mindre enn 7 forskjellige skjemaer :sjokk: Hjelpes! :bond: 

Skrevet

Jeg har også med egen te på jobb! :fnise: Og nå ble jeg kjempesulten, peanøttsmør, syltetøy og banan var mitt (og Elvis sitt) favorittpålegg i årevis! 

Skrevet (endret)

Mmm nam!! Jeg er også sulten. Jeg har lyst på alt annet enn det vi skal ha til middag :fnise: Blomkålsuppe er ikke like fristende i dag gitt :P 

Jeg har lyst på hamburger til forrett, macaronigrateng til hovedrett og pizza til dessert. Og karamellpudding som dessert nummer 2 :hoho: 

edit: godt å høre at det ikke er bare meg med egen te på jobb :ler: Lipton fruktte er liksom ikke det samme.. 

Endret av kaffemor
Gjest Tekola
Skrevet

Fysj, hvorfor skal det være Lipton over alt? :snurt: Celestial seasonings og London Herb and Spice Company er jeg storfan av! Og tidvis Pukka, men de har så mye rare kombinasjoner også! :ler:

Jeg er ikke preggers en gang Kaffemor, men den menyen der fristet :hoho: 

...hurra, jeg har peanøttsmør i kjøleskapet! Den gode, økologiske varianten til og med! :nigo::sikle: 

Skrevet

Jaa det er jo lipton overalt :snurt: Funker ikke! :ler: Da drikker jeg heller vann altså. Pukka er godt, men synes det er synd at de har fennikel i omtrent alle smakene. Synes fennikel har så distinkt smak, så den tar litt over. De aller beste teene har de på "Palais de te" synes jeg, men det er drit dyrt. Mamma er tidenes tedrikker, så hver gang hun er der handler hun for sånn 1000kr. Hun er gal :hoho: 

Haha ja, den menyen falt i smak altså? En dag!! En dag skal jeg faktisk spise en slik meny :hoho: 

Skrevet

Jeg elsker Pukka, men ikke alle smakene. Men synes de har så gode, sterke smaker på teen, og det liker jeg! Mannen (syk) fikk velge middag her i dag, og han ville ha grandis! :ler: Det spiser vi aldri, så helt greit for meg. Måtte veie litt opp med sunn lunsj da, speltlomper med smøreost, fersk spinat, paprika, skinke og avocado *slurp*. (Og marsipan til dessert ...) Blomkålsuppe er jo kjempegodt da!

Skrevet

Åh smøreost, spinat, paprika,skinke og avokado er en så utrolig bra kombo! Elsker det!! Bytter ofte ut paprikaen med tomat da, jeg har en uvanlig stor kjærlighet for plommetomater tror jeg :ler: Plommetomater og avokado! Får aldri nok :rodmer: 

Blomkålsuppen ble utrolig god! Mye bedre enn jeg hadde forventet :) Og veldig mektig! Så ble fornøyd med dagens middag allikavel :jepp: 

Skrevet

Skjønner ikke hvordan noen kan drikke Lipton. Den teen smaker parfyme! Fysj :( Men skal innrømme at Twinings te går ned :) Pukka bruker litt vel mye fennikel i teen etter min smak... En av mine favoritter i løsvekt er en hawaii te. Jeg husker ikke helt navnet, men den er veldig god :) 

Plommetomat og avokado :hjerte: 

Fristet å bestille allergivarianten til Adams matkasse i dag når jeg så på ukesmenyen. Blir fort mye av det samme til middag her. Har du prøvd den? :) 

Skrevet

Har ikke prøvd den selv, men Adam matkasse fikk best i test leste jeg, så tror den er bra :hoppe: Har vurdert å prøve det ut når lillemann kommer, slik at vi kan spare litt tid :) Gikk inn og så på menyen nå. Nam!! Nå ble jeg sulten :ler: Så veldig godt ut! Det eneste som er litt dumt er at vi alltid lager ekstra slik at vi har lunsj dagen etter. Det får man ikke gjort med matkasse :/ 

Anbefaler bloggen kriweb.no for mattips forresten! Hun lager mye god hverdagsmat. Men når jeg tenker meg om tror jeg ikke den er så allergivennlig om man er allergisk mot melk :/ Omtrent alt er glutenfritt da :) 

• Liker 1
Skrevet

:vinke:

Nå har jeg skummet gjennom litt av dagboken din, veldig koselig å lese her! Skal fortsette å lese meg opp og vil veldig gjerne følge med videre. :)

Ser dere har levert papirer for permisjon! Hvordan kommer dere til å gjøre det?

Skrevet

Jeg blir alltid så sulten av å være i dagboken din, Kaffemor! Ha en fiiin lørdag!

Skrevet

Vi har gode erfaringer med Adams matkasse, bestilte for et år siden og hadde fram til sommeren. Da jeg ble gravid fikk jeg plutselig litt motby for enkelte matvarer, så endte med å avbestille, men absolutt å anbefale :)

Skrevet
3 timer siden, Kokos skrev:

:vinke:

Nå har jeg skummet gjennom litt av dagboken din, veldig koselig å lese her! Skal fortsette å lese meg opp og vil veldig gjerne følge med videre. :)

Ser dere har levert papirer for permisjon! Hvordan kommer dere til å gjøre det?

Så koselig :hoppe: ! :velkommen: 

Jeg kommer til å ta hele fellesperioden, så 7 uker med ferie (tar først 3 uker av 2016 ferien i desember, deretter overfører jeg 2 uker til januar, tar så 2 uker av 2017 ferien). Etter dette tar jeg 5 uker ulønnet permisjon. Da er jeg samlet hjemme ca ett år. Vi tar 100% dekning da det lønnet seg klart best for oss :) Så tar samboer ut pappapermen sin, ulønnet perm, avspasering og ferie. Barnehagestart august 2017 :hoppe: Det er i hvertfall den foreløpige planen :)  

2 timer siden, lille_frosk skrev:

Jeg blir alltid så sulten av å være i dagboken din, Kaffemor! Ha en fiiin lørdag!

Haha, jeg også! Jeg elsker å snakke om mat :sjenert: Mat er jo så gøy! 

1 time siden, FrøkenStrøken skrev:

Vi har gode erfaringer med Adams matkasse, bestilte for et år siden og hadde fram til sommeren. Da jeg ble gravid fikk jeg plutselig litt motby for enkelte matvarer, så endte med å avbestille, men absolutt å anbefale :)

Tror absolutt det er noe å teste ut når lillemann kommer :jepp: Kjekt å spare litt tid! Men opplevde dere at det var litt lite mat? Har hørt det om godt levert, men har ikke hørt så mye om Adam egentlig.. 

Skrevet

Nei, det synes jeg absolutt ikke at det var! Vi er jo to voksne som er glad i mat, pluss at gutten (som da var to og et halvt) spiste seg god og mett, og han er ikke en småspist unge. Spiser ofte mer enn sin 13 år gamle tante. Og vi hadde en kasse for to personer, spiste som regel opp alt, og det var akkurat passe :)

Skrevet

Så bra! Verste jeg vet er når det er for lite mat :hoho: Blir nok Adams og ikke godt levert da, hvis vi skal teste det ut etterhvert :) 

Hmm... Malt ett strøk på rommet til lillemann. Synes fargen ble litt vel knæsj :( Den så babyblå ut på prøvene, men synes den var mye sterkere og mørkere når den kom på veggen. Kun malt ett strøk da, og veggen var mørkegrå i utgangspunktet.. Kan vel håpe på at det blir lysere i morgen med ett strøk til? Hva tror dere? :klo: Om ikke må vi kjøpe ny tror jeg :( Æsj! Litt skuffa.. Men skal ikke ta sorgene på forskudd :) 

Skrevet

Hvilken farge har dere brukt? Vil tro at et strøk til vil kunne utgjøre en forskjell hvis veggen var veldig mørk i utgangspunktet.

Skrevet

Vi kjøpte det vi trodde var lys,lys blå.. Veggen var mørkegrå i utgangspunktet. Etter et strøk ser fargen mye knæsjere ut enn vi hadde tenkt. Skal male et strøk til i dag, håper det blir bedre da! Kjedelig om vi må ut å kjøpe ny farge og male på nytt :P 

Skrevet

Startet dagen med en times tur i snøføyka sammen med en venninne :fryser: Snøen har lavet ned idag, men med nok klær var det bare utrolig deilig å være ute på tur! Lånte ullundertøyet til kjæresten (min trøye dekker jo ikke navelen lengre :skratte:), tok på meg brodder, tisset kanskje 10 ganger på en halvtime - så var jeg klar for tur :hoppe: Vi så ut som en krysning av eskimoer og klumper på tur, men det var så deilig! Etterpå ble det en latte på kafé, før hun måtte på jobb, og jeg måtte hjem for å male :) Malte en vegg- så ble jeg så sliten at jeg holdt på å stryke med :daane: Så nå maler samboer alene der inne stakkars :ler: Ser ikke ut til at det blir noe bedre med et strøk til hva gjelder fargenyansen dessverre, men er litt usikker på om vi gidder å kjøpe ny. Synes den er litt mindre grell i dag. Mulig jeg bare har blitt vandt til det :P Synes det er så vanskelig å se.. Det skal jo inn møbler, bilder og annet stasj der, og da vil jo rommet få et helt annet uttrykk enn nå. Aah vanskelige valg :bond: i-landsproblemer :fnise: 

Som jeg antydet i forrige avsnitt så har tissingen tatt helt av her. Blir GAL! Det er helt ekstremt. Tisser mellom 6-10 ganger i løpet av en natt. Og masse i løpet av dagen også. Rart jeg klarte å gå en hel time uten å tisse på meg egentlig. Veldig slitsomt! Men blæra har vel ikke så mye plass lengre.. Blæra mi har aldri vært spesiell stor, har aldri kunnet skryte på meg selvskapsblære for å si det mildt.. Men nå er det jo nesten pinlig hvor mye jeg flyr på do :fnise: 

Håper alle har hatt en fin helg og nyter søndagskvelden :) Her gjenstår det baking av knekkebrød før jeg kan slenge meg på sofaen med god samvittighet. Synes det er så kjedelig å smøre ut deigen på brettene, men det er SÅ verdt det. Sunnere, mer mettende og ikke minst smaker tusen ganger bedre enn vanlige :sikle: 

Skrevet

Takk for tips om kriweb :) må sjekkes ut. Tror jammen vi skal prøve oss på en sånn matkasse også etterhvert :) 

Jeg er virkelig ikke vant med å måtte stå opp om natten for å tisse. Så det er virkelig en tilvenning å gå gravid :fnise: I jula var jeg oppe 4 ganger minst. Fryktelig slitsomt. Nå har det gått ned til 2 kanskje,  men det varierer fra natt til natt. Ikke rart man har behov for litt søvn på dagtid med en så oppstykket søvn på natten :P 

Hørtes forfriskende ut med en tur. Her har det bare regna,  så i morgen tenker jeg veien er såpeglatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...