Gå til innhold

Kaffemor og lillemann

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hm.. Sist jeg søkte om foreldrepenger måtte jeg sende inn papirene på vanlig måte, men elektronisk virker jo veldig lettvint. Jeg syntes faktisk papirvarianten var veldig lett å forholde seg til, var sikker på at jeg hadde gjort noe feil siden det føltes så lett. Men hvordan gjør du det med innsending av terminbekreftelsen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
59 minutter siden, juliane skrev:

Ja, det nye skjemaet kom i slutten av juni tror jeg, jeg søkte i begynnelsen av juli og da var det helt nytt. :) 

Mer hjemmelagd av alt er mitt motto for 2016! :jepp: 

Høres ut som et bra motto for 2016 :hoppe::nigo: 

49 minutter siden, Sjela skrev:

Overfører du all ferien fra i år til neste år, eller hvordan fungerer det? Leste i personalhåndboka i dag at det kun kan overføres 3 uker etter avtale :klo: hadde jo vært kjekt å overføre så mye som mulig. Vi kommer også til å ta 100 prosent, og så får vi se hvem som tar hva av ulønnet perm osv. Det er jo enda ganske tidlig her :fnise: Liker bare litt for godt å planlegge og lure veldig på dette med ferien og hva som vil være mest gunstig. 

Har bare permisjon til midten av desember.. Så tar ut 3 uker ferie etter det, og så overfører jeg 2 uker til neste år som jeg tar ut i januar :) 

12 minutter siden, Favole skrev:

Hm.. Sist jeg søkte om foreldrepenger måtte jeg sende inn papirene på vanlig måte, men elektronisk virker jo veldig lettvint. Jeg syntes faktisk papirvarianten var veldig lett å forholde seg til, var sikker på at jeg hadde gjort noe feil siden det føltes så lett. Men hvordan gjør du det med innsending av terminbekreftelsen?

Tok bare bilde av den og lastet den opp som vedlegg :jepp: Veldig greit! 

-----

Våknet akkurat, sovet som en stein på sofaen :sove: Gikk glipp av Greys Anatomy jo!:bond::ler: Får vel hoppe i seng, men det er rart med det.. Med en gang jeg legger meg finnes jeg ikke søvnig lengre. Søvn er ikke så enkelt fortiden med andre ord :/ Jeg sier som den 90-åringen jeg tydeligvis er: disse hoftene altså! Au! Kroppen min er lagd for å sove på ryggen og magen.. Ikke på siden :riste: 

God natt folkens :Gjesp: 

Skrevet

Så kjekt! Må huske å få med terminbekreftelse når jeg skal til jordmor i neste uke og få avgårde søknaden her også.

Skrevet

Hehe, dette med sovestilling når man er gravid altså... Man får skikkelig vondt i hoftene. Hjelper litt å bytte side, men så må man snu seg igjen, og igjen og igjen,hehe!

Skrevet

Ååh, jeg kjenner meg så igjen i denne sovingen. Det har nesten blitt et lite stressmoment, jeg synes nettene er slitsomme (selv om jeg stort sett sover helt greit). Vondt å ligge på siden, vondt å snu seg, våkner av at jeg må "ta med" puta jeg har mellom beina når jeg snur meg, så våkner baby, og så gjør det vondt ett eller annet sted igjen ... :fnise: Jeg håper du sov godt i natt! 

Skrevet (endret)

Jeg fylte ut NAV-skjemaet på nett i går og hadde som deg gruet meg pga jeg har hørt så mye klaging om NAV, men det var jo utrolig lettvint! Fint å få alle datoer regnet ut for meg også, veldig fornøyd med løsningen deres altså! Jobben min fikser alt med inntektsopplysninger og det der, så hele prosessen ble veldig enkel for meg. Digg å ha det unnagjort!

Høres herlig ut med permisjon til februar. Jeg har permisjon ut 2016 i første omgang, men vi kommer nok ikke unna ulønnet permisjon vi heller. Vil uansett helst at hun kan å gå når hun starter i bhg, så helt fint å være hjemme litt ekstra selv om det går utover inntektene :)

Endret av murray
Skrevet
20 timer siden, Favole skrev:

Så kjekt! Må huske å få med terminbekreftelse når jeg skal til jordmor i neste uke og få avgårde søknaden her også.

:jepp: 

4 timer siden, Shinigami skrev:

Hehe, dette med sovestilling når man er gravid altså... Man får skikkelig vondt i hoftene. Hjelper litt å bytte side, men så må man snu seg igjen, og igjen og igjen,hehe!

Haha ja ikke sant! Og når man snur seg så må man tisse, så er det på den igjen :ler: 

4 timer siden, lille_frosk skrev:

Ååh, jeg kjenner meg så igjen i denne sovingen. Det har nesten blitt et lite stressmoment, jeg synes nettene er slitsomme (selv om jeg stort sett sover helt greit). Vondt å ligge på siden, vondt å snu seg, våkner av at jeg må "ta med" puta jeg har mellom beina når jeg snur meg, så våkner baby, og så gjør det vondt ett eller annet sted igjen ... :fnise: Jeg håper du sov godt i natt! 

Ja, synes det er veldig slitsomt. Jeg fungerer så dårlig med lite søvn også! I dag har jeg hatt "fri" da, så da går det bedre for da kan jeg jo slumre litt på dagen. Verre med de dagene jeg jobber :sukk: Føler jeg sover dårligere når jeg skal på jobb også, sikkert fordi jeg vet det er så viktig å få sovet og da stresser jeg mer ubevisst. Sov bedre i natt heldigvis :jepp: Og snorka endel på formiddagen i dag :hoho: Håper du fikk en god natt du også! 

26 minutter siden, murray skrev:

Jeg fylte ut NAV-skjemaet på nett i går og hadde som deg gruet meg pga jeg har hørt så mye klaging om NAV, men det var jo utrolig lettvint! Fint å få alle datoer regnet ut for meg også, veldig fornøyd med løsningen deres altså! Jobben min fikser alt med inntektsopplysninger og det der, så hele prosessen ble veldig enkel for meg. Digg å ha det unnagjort!

Høres herlig ut med permisjon til februar. Jeg har permisjon ut 2016 i første omgang, men vi kommer nok ikke unna ulønnet permisjon vi heller. Vil uansett helst at hun kan å gå når hun starter i bhg, så helt fint å være hjemme litt ekstra selv om det går utover inntektene :)

Vil også gjerne at han skal kunne gå når han begynner i barnehagen. Han vil jo være rundt 1 år og 5 mnd når han begynner, så sjansene er jo ganske store for det :jepp: Blir deilig å være hjemme nesten et helt år. Gleder meg skikkelig kjenner jeg! 

-----

I dag har jeg hatt skikkelig cravings på peanøttsmør av alle ting :klo: :hoho: Vurderte å gå på butikken tidligere i dag for å kjøpe, men hørte rykter om at det var iiiiskaldt ute, så dynen fristet enda mer enn peanøttsmøret. Fikk samboer til å kjøpe på vei hjem fra jobb da, så da ble det knekkebrød med peanøttsmør til "dessert" i dag :hoho: NAM! Har egentlig lyst på mer, men får vel vente litt. Spiste tross alt akkurat middag og "dessert" :ler: 

Har hatt en del kynnere i dag. Synes det er så rart at jeg har så mye kynnere når jeg kun slapper av? Synes jeg hadde mer kynnere i dag når jeg har vært hjemme i sengen, enn i går når jeg var på jobb :klo: Er ikke det litt merkelig? Trodde man fikk kynnere når man stresset, var i aktivitet f.eks og at det da hjalp å slappe av.. Får jo masse kynnere da også, synes bare at det er så rart at jeg omtrent får mer når jeg tar det helt med ro :P 

Skrevet

Jeg får like mye kynnere når jeg er i ro som når jeg stresser, men de kommer gjerne etter jeg har vært i aktivitet en periode. Hvis jeg for eksempel har tre dager på rad hvor jeg er kjempeflink til å ligge og slappe av har jeg mye mindre kynnere tredje dagen, men så lenge jeg har hatt en dag med mye aktivitet i forveien spiller det ingen rolle at jeg kan slappe av en hel dag, sånn kynnermessig. Psykisk stress påvirker jo også veldig, så  hvis du har hatt noen dager med mye stress på jobb slår det jo gjerne ut på hviledagen også. I alle fall for meg. 

Skrevet

Åh, peanøttsmør :sikle: Det er det lenge siden jeg har spist, men det er jo såå godt da. Får gjøre noe med den saken i morgen ;)

Jeg blir ikke klok på dette med kynnere. I forrige svangerskap fikk jeg kynnere av den minste aktivitet. Denne gangen får jeg det oftere når jeg ikke gjør noe som helst. Begge deler er visst like normalt, og like irriterende slitsomt :P Får håpe det har noe for seg at livmora ligger i hardtrening frem mot fødsel :laugh: 

Skrevet

Hmm ja, ikke så lett å forstå seg på disse kynnere altså :klo: Håper det har noe for seg ja, det hadde jo vært veldig greit :jepp: 

Haha ja, peanøttsmør hadde ikke jeg heller spist på evigheter! Men det er jo supergodt :ler: Husker da jeg var yngre, så pleide jeg å lage brødskive med nugatti og peanøttsmør :sikle: ååh det var godt det! 

Skrevet

Nugatti og peanøttsmør? Skummelt å skrive det i ei dagbok hvor vi er flust av gravide som leser :ler:

Jeg hadde som sagt utrolig mye kynnere sist, jeg liker å tro at det ga meg en lettere fødsel :P Jeg har bestilt reprise av den!

Skrevet (endret)

Haha sorry :plystre: Det er farlig godt. Kjedelig med godtestopp altså! Menmen.. Bra for bebbis :) Og jaa, håper disse kynnerne gjør at fødselen blir enklere :jepp: Det hadde vært veldig, veldig fint! :nigo: 

Nå er det ønskebarn på FEM :hoppe: Bare reprise da tror jeg, men jeg har sett så få episoder fra før, så går fint for min del. Synes det er en så koselig serie! Så nå koser jeg meg med strikking, te og ønskebarn! Ikke så verst :rodmer: Tror samboeren har fått det man kaller "nesting", for han styrer og ordner her. Rydder og gjør klart til maling av barnerommet til helgen :jepp: Han er veldig søt! 

Endret av kaffemor
Skrevet
23 timer siden, kaffemor skrev:

Høres ut som et bra motto for 2016 :hoppe::nigo: 

Har bare permisjon til midten av desember.. Så tar ut 3 uker ferie etter det, og så overfører jeg 2 uker til neste år som jeg tar ut i januar :) 

Tok bare bilde av den og lastet den opp som vedlegg :jepp: Veldig greit! 

-----

Våknet akkurat, sovet som en stein på sofaen :sove: Gikk glipp av Greys Anatomy jo!:bond::ler: Får vel hoppe i seng, men det er rart med det.. Med en gang jeg legger meg finnes jeg ikke søvnig lengre. Søvn er ikke så enkelt fortiden med andre ord :/ Jeg sier som den 90-åringen jeg tydeligvis er: disse hoftene altså! Au! Kroppen min er lagd for å sove på ryggen og magen.. Ikke på siden :riste: 

God natt folkens :Gjesp: 

bbhugme :hjerte: vel verdt pengene....

38 minutter siden, kaffemor skrev:

Haha sorry :plystre: Det er farlig godt. Kjedelig med godtestopp altså! Menmen.. Bra for bebbis :) Og jaa, håper disse kynnerne gjør at fødselen blir enklere :jepp: Det hadde vært veldig, veldig fint! :nigo: 

Nå er det ønskebarn på FEM :hoppe: Bare reprise da tror jeg, men jeg har sett så få episoder fra før, så går fint for min del. Synes det er en så koselig serie! Så nå koser jeg meg med strikking, te og ønskebarn! Ikke så verst :rodmer: Tror samboeren har fått det man kaller "nesting", for han styrer og ordner her. Rydder og gjør klart til maling av barnerommet til helgen :jepp: Han er veldig søt! 

:hjerte: ønskebarn :hjerte: 

Skrevet

Har pute jeg også Lillemy, bare fra et annet merke :) men går ut på det samme :jepp: Kjøpte den fra Doomoo. Hadde ikke klart meg uten! Men fortsatt vondt i hofta da.. 

Hatt puta siden uke 11. Skjønner ikke hvordan folk klarer seg uten :ler: 

Skrevet

Peanøttsmør :laugh: Prøv å lage selv av cashewnøtter, honning og olivenolje. Det spiser jeg med skje :P Såå godt!

Hvordan kjennes slike kynnere ut forresten? Tror ikke jeg har opplevd det enda. 

Skrevet

Nei de vet vel ikke hvor fantastisk det er da ;) Det var dog uvant å sove med så jeg har våknet endel. Om det var pga puta eller mage/varme :vetikke: 

Det hørtes godt ut Murray!  

Skrevet
2 timer siden, murray skrev:

Peanøttsmør :laugh: Prøv å lage selv av cashewnøtter, honning og olivenolje. Det spiser jeg med skje :P Såå godt!

Hvordan kjennes slike kynnere ut forresten? Tror ikke jeg har opplevd det enda. 

Åh det hørtes utrolig godt ut!! :sikle: Det må jeg teste ut! Takk for tips :hoppe: 

Hele magen strammer seg (eller, livmoren strammer seg). Livmoren strammer seg liksom rundt barnet. Ganske ubehagelig, men ikke direkte vondt! I hvertfall gjør ikke mine kynnere vondt. Er ikke alle som får kynnere :) 

1 time siden, LilleMy1989 skrev:

Nei de vet vel ikke hvor fantastisk det er da ;) Det var dog uvant å sove med så jeg har våknet endel. Om det var pga puta eller mage/varme :vetikke: 

Det hørtes godt ut Murray!  

Hehe ikke sant! Jeg er helt avhengig av den :ler: Hmm ja, kanskje du bare må venne deg til den? Blir kanskje litt varmere med den i senga :) Jeg synes bare den er deilig, annet enn at det er litt styr når jeg skal snu meg og må ta med meg hele puta over på den andre siden. Kan fort bli litt kav :ler: 

------

Jobb i dag og stuptrøtt! Ble lite søvn i natt :Gjesp::sove: Drømte at jeg ble oppnevnt som prosjektleder til en av dere andres fødsler, så jeg styra rundt med koordinering :hoho: Husker ikke hvem av dere det var som skulle føde da. 

Håper alle får en fin dag :) 

Skrevet

Hehe, det er rart hvordan hjernen prøver å forberede oss på det som skal skje! Den tror sikkert at du vet hvordan det blir nå som den har latt deg få være "prosjektleder" :fnise:

Gjest Tekola
Skrevet

Ååh, nugatti og peanøttsmør er så digg! Snickers på skiva! :nigo:

Jeg må kutte ned på graviddagbøkene tror jeg, blir jo bare sulten! :ler:

Sovestillinger suuuuger! Kan anbefale gravidmassasje, de har spesialputer og spesialbenker så man får ligge på magen :rodmer: Hun som masserte meg på Britannia kunne fortelle om ei som var høygravid og nesten ikke ville gå, for hun syntes det var så himmelsk å få ligge på magen igjen :hoho:

Skrevet
6 timer siden, FrøkenStrøken skrev:

Hehe, det er rart hvordan hjernen prøver å forberede oss på det som skal skje! Den tror sikkert at du vet hvordan det blir nå som den har latt deg få være "prosjektleder" :fnise:

:hoho: Ja! Er vel hjernen sin måte å prøve å forberede seg på! 

Håper alt går fint med deg!! Har tenkt masse på deg i dag :hjerte: 

3 timer siden, Tekola skrev:

Ååh, nugatti og peanøttsmør er så digg! Snickers på skiva! :nigo:

Jeg må kutte ned på graviddagbøkene tror jeg, blir jo bare sulten! :ler:

Sovestillinger suuuuger! Kan anbefale gravidmassasje, de har spesialputer og spesialbenker så man får ligge på magen :rodmer: Hun som masserte meg på Britannia kunne fortelle om ei som var høygravid og nesten ikke ville gå, for hun syntes det var så himmelsk å få ligge på magen igjen :hoho:

Mmmm snickers :hjerte: haha ja ikke sant? Blir mye matsnakk :hoho: I dag fikk jeg testet min viljestyrke. Jeg har jo sukkerfri januar. Og i dag var det.. Karamellpudding på jobb :sjokk: Jeg elsker egentlig karamellpudding. Men klarte å stå over! *stolt* 

Gravidmassasje høres helt himmelsk ut! Åh, som jeg savner å sove på magen! Det er jo så deilig! Skjønner hun dama godt jeg :hoho: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...